Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta

Aloittaja Matkailija, elokuu 28, 2014, 21:53:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KariM

Cactus

Onko kukaan koittanut lasten turvaistuinta takapenkille..? Onko mitään toivoa...?

Jr-

Lainaus käyttäjältä: Teemu - marraskuu 12, 2016, 17:27:08
Onko kukaan koittanut lasten turvaistuinta takapenkille..? Onko mitään toivoa...?

En keksi miksei mahtuisi?
ë-C4 Shine 2022
e- 2008 FL 2023

*haaveillaan*
C6 3.0 V6

jarde

Meillä kolmevuotias 102 cm napero istuu Cactuksessa ihan tyytyväisenä. Onhan siinä isofixit ja kaikki. Ei mitään ongelmaa!

jarde

No kerrohan Huikko miten matka Volvolla etenee Cactukseen verrattuna? Jos itse vastaan niin ei tietty noin eri hintaisia pitäisi verrata, mutta.... Sanohan onko jokin asia Cactuksessa paremmin kuin Volvossa?

Huikko

Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Jarppa

Minkälaiset tilausajat/toimitusajat on Volvolla?

kaselin

Miksi et käytä google hakua? Tilaus autoissa n. 8 viikkoa
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Aakku

Lainaus käyttäjältä: kaselin - marraskuu 13, 2016, 10:39:12
Miksi et käytä google hakua? Tilaus autoissa n. 8 viikkoa
Mua sitten ottaa päähän nuo KVG herjaukset. >:(

Toisaalta se on kai vain mun päänsärkyni.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Jarppa

Ehkäpä kaikkein totuudenmukaisin vastaus löytyy Huikeelta... ;D

GC4P

Lainaus käyttäjältä: Teemu - marraskuu 12, 2016, 17:27:08

Meillä parhaimmillaan(pahimmillaan) kaksi tämmöistä ja no problem ->

Huikko

Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

jarde

Onko olemassa paikka josta voisi katsoa millaisia huoltokamppanjoita omaan Cactukseen liittyen on meneillään? No huollon tiskillä olen niitä nähnyt jostain sivustosta etsittävän, mutta olisiko sellainen jossain vapaasti tutkittavissa?

GC4P

Cactus

Tuli sitten hankittua käytetty vm 2014 C4 Cactus e-HDI 92 ETG6. Muutama kysymys kokeneemmille:

- vaikka autossa on kattoikkuna, niin takapenkillä näkyvyys on todella heikko pimeään vuodenaikaan.. mitä ratkaisuja olette tähän keksineet? Luin, että joku oli asennuttanut jälkikäteen takapenkille kattovalon, mutta onko jotain kevyempiä versioita käytössä?

- tämä on neljäs sitikka itselleni ja olen tottunut kaikissa aiemmissa siihen, että auto ilmoittaa moottorin öljymäärän virtojen kytkemisen yhteydessä. Tässä en kyseistä ilmoitusta ole nähnyt, ohjekirjakin sanoo vain, että ominaisuus on tietyissä malleissa. Ilmeisesti tämä ei ole e-HDI 92 ETG6:n ominaisuus? Millaisia kokemuksia teillä on ko koneen öljynkulutuksesta huoltovälillä?

- erityisesti vähän normaalia rivakammin kiihdytettäessä etutilasta kuuluu halvan oloista muovin räminää, muulloin nuo ei ääntele kuin kiihdytettäessä. Onko muilla ollut tällaista? Autossa on vajaa vuosi tehdastakuuta jäljellä, joten katsoisikohan nuo huollossa tämän kuntoon?

Topi

Itselläni oli edellisenä autona juuri tuollainen Cactus samalla moottorilla ja vaihteistolla. Onnea vain uudelle autollesi! Hauska ja persoonallinen peli, joka oli vielä todella toimintavarma.

Lisävaloa takapenkille sain hommaamalla sopivankokoisen kumipintaisen taskulampun, joka pysyi napakasti kolisematta siinä takaoven ylemmässä kolossa, joka taimittaa vetokahvankin virkaa. Eli kaivoin lampun kouraan, kun jouduin jotain pimeässä etsimään. Aika epäkätevää kylläkin.

Öljynkulutuksessa ei ollut mitään poikkeavaa. Huoltoväli meni kirkkaasti mittavälillä. Meni ehken puolet mittavälistä. Tuo moottoriversio ei kerro öljyn tasoa tai edes ok-ilmoitusta mittaristossa. Selvitytin sen oikein huollossa.

Räminät olivat minulle Cactucsen suurin pettymys. Jos tehdas olisi vähän enemmän halunnut panostaa laatuvaikutelmaan, olisi Cactus ollut aivat huippuhieno auto. Mutta pienellä vaivalla hajaääniä sai kyllä hillittyä ihan kotikonsteinkin. Liimattavia huonekaluhuopia hanskalokeroon ja aina kun jokin räminä ilmaantui, painelin muoviverhoiluja räminän suunnalla. Kun löysin resonoivan kohdan, niin vain muovia raottamaan ja huopatäplä väliin. Minulla ärsyttävimmät kohdat olivat kojelaudan alalaidan panelit (ne voi repäistä raa'alla otteella irtikin ja tilkitä) sekä takaluukun sisäpinnan verhoilumuovi. Rallattivat erityisesti jääpolanteella kaupunkinopeuksissa.

Tämä oli kuitenkin mielestäni se harmillisin säästökohde: Kuinkahan paljon enemmän olisi tehtaalle maksanut, jos takaluukun sisäpinnassa olisi ollut vetokahvat molemmissa reunoissa? Minua se häiritsi, kun autopaikkani on perä seinää vasten ja aina tuntui, että kahva oli väärällä puolella. Piti kiertää auto keulan kautta tai painaa luukku kiinni kuraisesta reunasta. Pienestä se on kiinni mukavuudenhalu!
DS4 2022 Puretech 130 Performance Line

Jr-

Lainaus käyttäjältä: Cactus - joulukuu 29, 2016, 18:50:51

- vaikka autossa on kattoikkuna, niin takapenkillä näkyvyys on todella heikko pimeään vuodenaikaan.. mitä ratkaisuja olette tähän keksineet? Luin, että joku oli asennuttanut jälkikäteen takapenkille kattovalon, mutta onko jotain kevyempiä versioita käytössä?

Huikko asennutti omaan aikanaan Citixillä Mikkelissä takapenkille valon, hinta oli muistaakseni noin 190€ asennettuna.

ë-C4 Shine 2022
e- 2008 FL 2023

*haaveillaan*
C6 3.0 V6

jarde

Minulla on myös ollut ajossa diesel automaatti Cactus. Olen ollut tyytyväinen, minun yksilössäni ei ole kolissut sisätiloista lukuunottamatta ajoittaista sirinää taustapeilin tietämillä olevasta kotelosta, jossa lienee sadetunnistin. Sekään ei ole vaivannut pitkään aikaan. Sen sijaan pyörän ripustuksesta kuuluu kolinaa kadunreunuksia ylittäessä ja kuopissa. Siitä tulee hutera vaikutelma. Vaimon Vw tuntuu paljon laadukkaammalta siltä osin.

Ei vikoja vaan huolettomia kilometrejä. No se monitoimi näyttö kyllä herää hitaasti. Kysyin huollosta siihen päivitystä. Sellainen siihen ajettiinkin. Näyttö toimi huollon pihassa salamana, mutta on nyt kyllä palannut ennalleen. Joskus olet ajanut 50 m ennen sen heräämistä. Joskus pitää odotella sitä peruutuskameran kuvaa.

Taakse kaipaisin kyllä minäkin sisävaloa. Huikko voisi vielä dokumentoida oman sisävalo toteutuksen.

Nythän siihen saisi tilattua kahdessa osassa kääntyvän takapenkin. Onko joku innostunut selvittämään sen kustannuksia jälkikäteen? Entäs sitten se multimedia? Mikä lie tikku siihen USB porttiin. Onko joku hankkinut?

Zego

Pilkunviilausta: Laadukkuus oli väärä sananvalinta, hiljaisempi olisi oikeampi.

Topi

Huikko kun taitaa siirtyneen Volvo-puolelle, niin muistelen näin avuksi  hänen laittaneen kuvia sisävalon toteutuksesta aikanaan tälle foorumille. Saattaa  olla peräti jossain tämän ketjun aiemmilla sivuilla.

Joka tapauksessa toteutus oli hieno, kuin tehtaan jäljiltä. Nykymallisen C4:n takasisävalopaneeli lukuvaloineen oli istutettu Cactucsen kattoverhoiluun leikattuun aukkoon. Siihen, missä on sellainen kyhmy muutenkin.
DS4 2022 Puretech 130 Performance Line

GC4P

Vaimo osti itselleen uuden Volvo V40:n ja ilokseni huomasin, että Cactus on paljon hiljaisempi auto. Ja "paremmin" varusteltu. :) Ainoat herkut mitä Volvosta voisin Cactukseen haluta on webasto ja paremmat ajovalot.

t.Rasmus

Cactus

Onkos kellään ollut ongelmia tutkien kanssa? Anturien pinnat on putsattu eikä tutkat suostu menemään enää edes päälle, vikailmoitus tulee ja service-valo jää palamaan. Onko muilla ollut vastaavaa? Autossa on takuu voimassa, joten eikös tämä sen piiriin mene.. (ensimmäinen takuunalainen auto ikinä alla, niin ei ole tullut vastaavaa aiemmin vastaan  :) )

Ralle

Tänä talvena toi meidänkin Cactus on kiukutellut, on ollut lunta jäätä jne tutkien edessä tai jotain. Pääsääntöisesti toimineen hyvin. Yksi haamu oli tuossa viimeviikolla mutta meni ohi kun auto lämpeni, olisiko kosteutta liittimissä tai tutkassa???

Etututkat ovat näköjään aika alttiita tuolla Berlingossa takatutkissa ei vastaavaa ole ollut eikä Cactuskaan takatutkia kiukuttele.

GC4P

Lainaus käyttäjältä: Ralle - maaliskuu 06, 2017, 07:40:26

Tänä talvena toi meidänkin Cactus on kiukutellut, on ollut lunta jäätä jne tutkien edessä tai jotain. Pääsääntöisesti toimineen hyvin. Yksi haamu oli tuossa viimeviikolla mutta meni ohi kun auto lämpeni, olisiko kosteutta liittimissä tai tutkassa???

Etututkat ovat näköjään aika alttiita tuolla Berlingossa takatutkissa ei vastaavaa ole ollut eikä Cactuskaan takatutkia kiukuttele.

Ihan samaa tehnyt mulla pari-kolme kertaa tänä talvena. Puhtaaksi pyyhkäisy on riittänyt toimenpiteeksi.

GC4P

Lainaus käyttäjältä: GC4P - maaliskuu 10, 2017, 14:33:15
Lainaus käyttäjältä: Ralle - maaliskuu 06, 2017, 07:40:26

Ihan samaa tehnyt mulla pari-kolme kertaa tänä talvena. Puhtaaksi pyyhkäisy on riittänyt toimenpiteeksi.

Tänään etututkat piippaili kotimatkalla ja siitä tietysti service-valo palamaan. En ehtinyt asiaan sen enempää tänään perehtyä mutta putsaan huomenna tutkat ja katson auttaako vai meneekö Veholle..