Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta  (Luettu 75895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kitkatti

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #300 : Lokakuu 29, 2017, 22:46:22 »
Kokemuksia vuoden käytön jälkeen.

Mukava ajettava, hyvä ohjaustuntuma ja toimiva jousitus (isot pyörät ja joustovarat). Tilat riittävät neljälle 8eh2 hv moottori riittää tavanomaisessa käytössä kun muistaa käyttää kierroksia. Pienillä kierroksilla on tehoton. Robottivaihteisto no... pärjää kun malttaa ajaa sen mukaan ja on tottunut. Kiihdyttäessä vaihtaa aina liian isolle sekä kaupunkiajossa hakee isoa hanakasti. Sekoilua ei ole ollut, paitsi nopeissa nopeudenmuutoksissa empii. Ei oikean veroinen mutta kuitenkin manuaaliin verrattuna paljon parempi vaihtoehto kaupunkiajossa, mitä meillä suurin osa. Tietokoneen mukaan keskikulutus 6,8 l keskinopeudella 28 kmh.

Kesikset michelin energy hiljaiset sataseen asti, 120 alkaa kuulua jyrinää yms. hyvä tuntuma ja vähän kuluneet. Auttaisikohan ruostesuojauksen yhteydessä tehtävä koteloiden äänenvaimennus, olen vähän miettinyt jos teettäisi. Talvirenkaat Nokia R2 kitkat ovat erinomaiset, ei mitään ongelmaa viime talvena. Hiljaiset, ohjautuvat hyvin ja pitävät. Tykkään myös siitä että maavaralla pääsee vallien ja töyssyjen yli hyvin. Lämmityslaite huutaa kylmänä ilmaa niin että silmiä kuivaa ja saa säätää manuaalisesti toimivaksi. Sivuikkunoiden avoinna pysyminen on kovalla pakkasella puutteellista. Muuten on lämmin auto ja lämpiää nopeasti. Autosta näkee hyvin paitsi taakse, pakkikamera on toimiva ja alue laaja. Puoliso, joka omistaa kulkimen parkkeeraa sen avulla tyytyväisenä. Navi on huono, hankala käyttää ja visuaalinen opastus onneton jos vertaa esim tomtomiin.

Kesällä huomasin maalin irtoamista takaovesta, korjaus -> kolmen oven uudelleenmaalaus. Konepellin takareunasta maalia irti tuulilasin pyyhkimen varren osuttua siihen lunta putsatessa. Ei pitäisi ihan noin helposti irrota, maalauksen laatu kehno? Mitään teknisiä murheita ei ole ollut, nyt ajettuna 11 tkm.

Olisinko ostanut tähänastisen kokemuksen perusteella? Kyllä todennäköisesti, on suht paljon autoa ja ominaisuuksia hintaan nähden. Arkisiin melko vähäisiin ajoihin riittävä peli, jos pitkä matka, ajan omalla C5:lla. Laadun suhteen ei vielä uskalla ennustaa kun kilsoja noin vähän. Takuuaikana huoletonta menoa sinänsä, mutta tuskin paljon takuuaikaa pidempää tulee pidettyä kuitenkaan. Vaikuttaa edullisesti tehdyltä, että miten kestää kokonaisuus kun vaikka 100 tkm takana.

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #301 : Lokakuu 31, 2017, 00:29:02 »
cactus vaihtoon - syynä koneen karstoittumisongelmat sekä nuo ovien saumat jotka kuplii, sekä pikkuauton meteli ja heppoinen yleisvaikutelma. Uutena ostettu auto kävi 2v/30000km kolme kertaa hinausautolla Veholla moottoriongelmista, viimeisellä kerralla kone jo säksätti pitemmällä reissulla venttiilivian kuuloisesti, toki asiakkaalle sanottiin vian olleen apulaitehihnassa ::). Ovet kannattaa tsekata omasta autosta ennenkuin takuuaika päättyy. Nyt taloudessa pelkästään liemijousitettuja kulkimia mikä pitäisikin olla vakiotilanne 8). Oli virhe sortua "trendiautoon"
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 129
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #302 : Marraskuu 06, 2017, 13:15:28 »
Kaksivuotta sitten hain auton itselleni, nyt 60tkm ja myöhemmin voin todeta että Cactuksella ajaminen on helppoa, hauskaa ja halpaa.

Ei raportoitavia vikoja, ei edes niitä sisustan natinoita saati sitten ovien ruostumista.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #303 : Joulukuu 22, 2017, 13:07:07 »
Uudella cactuksella ajoa takana yksi päivä. Lähinnä tullut ajeltua turhanpäiväistä kokeilua. Muutama huomio tullut mieleen.

+ ohjattavuus todella miellyttävä.
+ penkki ei paljoa sohvasta erotu. Todella miellyttävä. Uskoisin, että miellyttävyys samaa luokkaa myös pitkällä matkalla.
+ parkkirobotti todella toimii taskuparkissa.

- robottivaihteisto vaatii kyllä asennemuutosta. Ei ainakaan näin alkuun mitenkään miellyttävää tuo töksähtelevä vaihto varsinkin kiihdyttäessä. Oman pihan liittymästä pitää ajaa suoraan 80 km/h tielle. Pitää kyllä katsoa, että ketään ei ole lähimaillakaan, kun lähtee tielle.

-handsfree kaiuttaa puhelun toiselle osapuolelle. Onko ominaisuus, vai voiko asialle tehdä jotain?

- ei tullut autoa tilatessa mieleen, että cd soitin pitäisi erikseen tilata. Onko kukaan ottanut jälkiasennuksena ja mitä tullut kustantamaan?

Talvirenkaista kyselin aiemmin. Päädyin rengasliikkeen suosituksesta nastarenkaisiin. Ainakaan vielä ei ole rengasmelu liikaa häirinnyt.

Tämmöisiä ensihavaintoja.

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #304 : Joulukuu 22, 2017, 13:42:04 »
Lisäisin vielä vertailun tulevaan cactus malliin vs. Tähän nykyiseen.

Voin sanoa rehellisesti, että ulkonäön vuoksi ostin tuon cactuksen. Tulevassa ehdottomasti liian varovainen muotoilu. Eli ei jää pahaa mieltä, vaikka uusi malli ilmoitettiin ulostuvan sillä aikaa kun itsellä oli tilaus päällä.

Olisihan tuossa uudessa mallissa ollut tietty oikea automaatti + jousitus.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 563
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #305 : Joulukuu 22, 2017, 16:05:47 »
Hienoa! Hyvä, että jotkut vielä ostelevat sitruunoita ;D

Poissa MilesPerHour

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Cactus
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #306 : Tammikuu 25, 2018, 22:28:20 »
Iltaa. Täällä ilmoittautuu uusi foorumilainen, joka hankki tänään kyseisen pirssin  :)

Kokemuksia kirjoitan myöhemmin niiden karttuessa  8) 8) 8)
Ajelen: C4 Cactus BlueHDi 100 Shine Plus ETG6 -16
Ex: Honda Insight Hybrid -10

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 676
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #307 : Tammikuu 26, 2018, 06:46:31 »
Onneksi olkoon! Mitä itse olen lukenut on tämä ollut todellisuudessa oikein luotettava peli ja se erottuu todellakin tästä tylsästä harmaasta massasta!  :)

Poissa MilesPerHour

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Cactus
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #308 : Tammikuu 26, 2018, 12:31:55 »
Kiitos !

Ja aivan mahtava ajaa  :)

Ja kyllä...tuosta löytyy 2-osainen takapenkki ;D
Ajelen: C4 Cactus BlueHDi 100 Shine Plus ETG6 -16
Ex: Honda Insight Hybrid -10

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #309 : Helmikuu 01, 2018, 16:02:06 »
Itsellä nyt reilu kuukausi ajoa cactuksella. Kilometrejä kertynyt 3500. Edelleenkin tyytyväinen, paitsi muutaman kerran jäätynyt rumpujarrut takaa. Meinasi myyjäliikkee, että voivat laittaa jotkut suojat noille rumpujarruille. Kuulemma yleinen vitsaus c4 alustalla. Lisävalot tulossa sekä liimattu kattoikkunaan led valo. Helpottaa lapsen kanssa operointia.

Poissa Cactus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
  • C4 Cactus -14
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #310 : Helmikuu 02, 2018, 18:41:00 »
Itsellä nyt reilu kuukausi ajoa cactuksella. Kilometrejä kertynyt 3500. Edelleenkin tyytyväinen, paitsi muutaman kerran jäätynyt rumpujarrut takaa. Meinasi myyjäliikkee, että voivat laittaa jotkut suojat noille rumpujarruille. Kuulemma yleinen vitsaus c4 alustalla. Lisävalot tulossa sekä liimattu kattoikkunaan led valo. Helpottaa lapsen kanssa operointia.

Laitatko kuvaa / kokemuksia tuosta takavalosta? Itsekin pitäisi joku ratkaisu siihen keksiä.. muuten kyllä yllättänyt Cactus. Reilut 20tkm takana ilman ongelmia, mukava auto ajaa, persoonallinen ja varusteet kohdallaan hintaan nähden.. eikä kulutakaan paljoa.

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #311 : Helmikuu 06, 2018, 23:31:59 »

Laitatko kuvaa / kokemuksia tuosta takavalosta? Itsekin pitäisi joku ratkaisu siihen keksiä.. muuten kyllä yllättänyt Cactus. Reilut 20tkm takana ilman ongelmia, mukava auto ajaa, persoonallinen ja varusteet kohdallaan hintaan nähden.. eikä kulutakaan paljoa.

En ole ennen loppuviikkoa auton lähellä.

Lampun kuitenkin ostin motonetistä. http://m.motonet.fi/fi/tuote/9000445/Airam-Wally-seinavalo-2-x-3W-Cob-LED-250-lm

Lampun mukana tuli 2-puoleinen tarra, jolla liimasin lampun lasikattoon.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 129
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #312 : Helmikuu 22, 2018, 10:44:29 »
Tässä kun etelässäkin on pakkasia, niin mitenkä dieselcactuksella ajelijat on lämpeneekö auto hyvin?

Vaparibensa edelleen todella lämmin.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #313 : Helmikuu 22, 2018, 10:51:14 »
Noissa taitaa olla molemmissa sähkövastus, joka lämmittää sisäilmaa, joten suurta eroa ei luulisi olevan? (olettaen, että puhutaan siitä, miten auto lämpiää sisältä  :) )

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 129
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #314 : Helmikuu 22, 2018, 11:58:56 »
Noissa taitaa olla molemmissa sähkövastus, joka lämmittää sisäilmaa, joten suurta eroa ei luulisi olevan? (olettaen, että puhutaan siitä, miten auto lämpiää sisältä  :) )

No käsittääkseni dieselissä ei ole samanlaista kansi/pakosarja yhditelmään kuin vapari tai puretech koneissa?

Lainaus
Mielenkiintoisia teknisiä yksityiskohtia ovat esimerkiksi öljykylvyssä pyörivä jakopään hihna, muuttuvatilavuuksinen öljypumppu, sekä imu- että pakoventtiilien muuttuva ajoitus ja sylinterinkannen kanssa samaa valua oleva nestejäähdytteinen pakosarja. Kampiakseli on sijoitettu sylinterien keskilinjasta hiukan sivuun, jotta mäntien liukukitka olisi pienempi. Jaettu jäähdytysjärjestelmä nopeuttaa moottorin lämpiämistä, kun jäähdytysneste kiertää jaetusti sylinterinkannessa ja sylinteriryhmässä. Lämmön noustessa jäähdytysnesteen kierrot yhdistyvät.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeot-308-puretech-110-ja-130-turbollista-saastoa
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #315 : Helmikuu 22, 2018, 12:09:02 »
Hei,

Tuossa lupaamani kuvat sisävalosta.

https://uppaa.fi/image/CTk
https://uppaa.fi/image/CTa

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #316 : Helmikuu 22, 2018, 12:14:06 »
Löytyi muuten mielenkiintoinen ongelma kovalla pakkasella.

Vänkärin puolen takaovi lämpölaajenee niin paljon, että repii oven jälkeistä muovia irti.

Lauhemmalla kelillä ei mitään ongelmaa. Voi tulla mielenkiintoinen keskustelu korjaamolla. Väittävätkö ominaisuudeksi, vai ovatko valmiita tekemään jotain takuun piikkiin.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #317 : Helmikuu 22, 2018, 12:24:54 »
Noissa taitaa olla molemmissa sähkövastus, joka lämmittää sisäilmaa, joten suurta eroa ei luulisi olevan? (olettaen, että puhutaan siitä, miten auto lämpiää sisältä  :) )

No käsittääkseni dieselissä ei ole samanlaista kansi/pakosarja yhditelmään kuin vapari tai puretech koneissa?

Lainaus
Mielenkiintoisia teknisiä yksityiskohtia ovat esimerkiksi öljykylvyssä pyörivä jakopään hihna, muuttuvatilavuuksinen öljypumppu, sekä imu- että pakoventtiilien muuttuva ajoitus ja sylinterinkannen kanssa samaa valua oleva nestejäähdytteinen pakosarja. Kampiakseli on sijoitettu sylinterien keskilinjasta hiukan sivuun, jotta mäntien liukukitka olisi pienempi. Jaettu jäähdytysjärjestelmä nopeuttaa moottorin lämpiämistä, kun jäähdytysneste kiertää jaetusti sylinterinkannessa ja sylinteriryhmässä. Lämmön noustessa jäähdytysnesteen kierrot yhdistyvät.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeot-308-puretech-110-ja-130-turbollista-saastoa

Tuohan on mielenkiintoinen konstruktio ja todennäköisesti jäähdytysneste lämpenee puretechissa nopeammin kuin noissa pikku-dieseleissä, joissa ei ole vakiona webastoa, kuten isommissa. Mutta lähinnä kommentoin sitä, että huomaako tuota moottorin nopeampaa lämpenemistä mistään, kun kummassakaan ei taida olla jäähdytysnesteen lämpömittaria ja sisäilman lämmittämisen apuna on ilmankierrossa sähkövastus?

Poissa MilesPerHour

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Cactus
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #318 : Helmikuu 27, 2018, 13:46:33 »
Tässä kun etelässäkin on pakkasia, niin mitenkä dieselcactuksella ajelijat on lämpeneekö auto hyvin?

Vaparibensa edelleen todella lämmin.

Lämpenee hyvin ja nopeasti. Itse kuitenkin olen huomannut, että hitaasti ajaessa kaupungissa täytyy lämpöä säätää vähän korkeammalle kuin maantiellä ajettaessa, että kabiini pysyy lämpimänä.
Johtunee pienistä kierroksista kovilla pakkasilla ja joka valoissa (lähes) sammuvasta koneesta.

On kyllä rahalle vastinetta tuossa pelissä.

+ mukavuus (paitsi kuopissa, kun kolahtelee ikävästi -> tuleepahan väisteltyä suurimpia)
+ varustelu
+ Moottorin ja vaihteiston yhteistyö (diesel ja etg6) -> numeroitaan väkevämpi kone (johtunee pitkälti auton keveydestä)
+ Maantieajo (en ymmärrä tästä esiintyvää kritiikkiä, aivan loistava moottoritiellä)
+ Hiljainen (varauksin -> yli 110 km/h rupeaa kuulumaan selvästi enemmän kaikkia ääniä)
+ Ohjaus
+ Näkyvyys joka suuntaan (pois lukien etuviistoon, missä paksut palkit estävät hienosti näkyvyyttä)
+ Leppoisuus ja rauhallisuus
+ Kulutus (sekalainen ajo 4,0...4,5 L/100 km) -> mahdollisuus päästä kesäkeleillä lähelle luvattua maantiellä
+ Ulkonäkö

- Meluisa(mpi) kovissa nopeuksissa
- Ajonvakautus ottaa turhan ärhäkästi kiinni
- Kolahtelut kuopissa (muutoin mukava alusta, ilmeisesti uudessa 2018-mallissa tähän on satsattu enemmän)
- Käsijarrukahva ETG6-laatikon yhteydessä (kömpelö ja hankala käyttää)
- Istuinmukavuus edessä (varauksin)
- Ei ratin etäisyyssäätöä (ei kylläkään minulle ongelma)

Lisää tulee kilometrien myötä  :)

 




 
 
Ajelen: C4 Cactus BlueHDi 100 Shine Plus ETG6 -16
Ex: Honda Insight Hybrid -10

Poissa DSKolmonen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #319 : Maaliskuu 15, 2018, 09:45:40 »
Autobild 3/2018 oli 100tkm testi Cactus 110 puretech.

Tiivistettynä;

- vaihteisto särkyi ja puolat meni vaihtoon (takuu, tehdas syytti käyttövirheestä lootan osalta, sitä on kuitenkin parannettu 2016 ->  ???)
- ovien alareunassa ruostetta (Suomessakin ollut näitä keissejä?)
- korissa ruostetta ilmeisesti takapuskurin alla (kuvasta ei selvinnyt että missä)
- kokoonpanossa vaurioitettu maalipintaa etulokasuojien kiinnikkeiden kohdalla

Ei oikein vakuuttanut varsinkaan korin puolesta.

Poissa MilesPerHour

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 Cactus
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #320 : Huhtikuu 17, 2018, 19:39:32 »
Itsekin luin noista ovien alareunojen ruostumisista.

Ja nyt siihen on myös uskottava, kun omassa repsikan puoleinen etuovi kukkii alareunastaan.

Eikun tiskille vaan, kun takuuta on vielä mukavasti jäljellä.

Lienee jokin maalauksen ongelma, koska se ei koske kaikkia ovia, vaan on ilmeisen satunnaista.
Tyyppivika kuitenkin aivan selkeästi kyseessä.

Muuten on toiminut loistavasti ja ainoastaan nämä asiat "ärsyttävät":
- Ei ilmoitusta, kun tuulilasinpesuneste on loppumassa
- Ikkunaa ei saa napista kertaalleen painamalla auki

Vähissä on siis ongelmat...toistaiseksi.




Autobild 3/2018 oli 100tkm testi Cactus 110 puretech.

Tiivistettynä;

- vaihteisto särkyi ja puolat meni vaihtoon (takuu, tehdas syytti käyttövirheestä lootan osalta, sitä on kuitenkin parannettu 2016 ->  ???)
- ovien alareunassa ruostetta (Suomessakin ollut näitä keissejä?)
- korissa ruostetta ilmeisesti takapuskurin alla (kuvasta ei selvinnyt että missä)
- kokoonpanossa vaurioitettu maalipintaa etulokasuojien kiinnikkeiden kohdalla

Ei oikein vakuuttanut varsinkaan korin puolesta.
Ajelen: C4 Cactus BlueHDi 100 Shine Plus ETG6 -16
Ex: Honda Insight Hybrid -10

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 274
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #321 : Huhtikuu 17, 2018, 22:26:49 »
Onko jollakin vertailukokemusta jousituksen ja ajomukavuuden suhteen C4 Cactus vs. C4 (uudempimallinen 2011 alkaen)??

Cactusta kävin vuosia sitten koeajamassa, ja yllätti miten mukava se oli rautajousiseksi. Ja liikkui mopokoneellakin yllättävän ketterästi..
XM 2.0 Berline -95, Xantia 1.8 Break -99, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 676
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #322 : Huhtikuu 17, 2018, 22:29:02 »
Cactus on parempi. Uusinta Cactusta pakko kohta päästä ajamaan!

Poissa Rokumoguli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #323 : Huhtikuu 20, 2018, 22:38:49 »
Tuli tuossa ensimmäiset 10000 km täyteen. Edelleenkin todella tyytyväinen ostokseen.

-Alkuun rumpujarrut takana tykkäsi jäätyä kiinni käsijarrun ollessa päällä. Tuohon löytyi ratkaisu, kun tiivistivät jarrujen ympäriltä jotain. Meni sen verran hermot Pörhön autoliikkeen marmoritiskin työnjohtajaan tuon jarrujen selvittelyn ympärillä, että ei tule toista kertaa noiden liikkeisiin päädyttyä. Tämä marmoriapina totesi, että sinun on vain elettävä noiden jarrujen kanssa. Kun korotin ääntäni, niin suostui varaamaan ajan. Tuon jälkeen soittelin maahantuojalle, sekä kilpailijalle ja kumpikin oli sitä mieltä vika on korjattavissa. Olivat maahantuojalta yhteydessä pörhölle ja sanoivat, että näkemättä autoa ei kyllä koskaan voi tuommoista sanoa ja luultavasti antoivat samalla ohjeet mitä tehdä.

-Kerran robottivaihteisto ei antanut laittaa vaihtaa neutaarilta ajolle, aikani räpellettyä nappuloita meni pakin kautta päälle. Pitää toivoa ettei tuo vika toisten tule päälle. Pitää ottaa asia esille ensimmäisessä varsinaisessa huollossa jos ei vika uusiudu sitä ennen.

-Saattovalot mennessä / tullessa olisi kova juttu.

-Pitkät valot pitkälti vitsi.

+Tuo sohva jota penkiksi kutsutaan on täydellinen omaan makuun.

+Liekö olen kuuro, kun ei ole rengasmelu häirinnyt nastoilla.

+Ulkonäön takia tuon ostin, edelleenkin tyytyväinen.

+Viikko sitten kyydissä 4 aikuista + peräkärry lasteineen. Hyvin mahtui ja hyvin jaksoi vetää myös kärryä.

+Ajettavuus hyvä, ratti täydellinen omaan käteen. Ratin syvyys säätöä kyllä välillä kaipaisi.

Vissiin olisi hyvä vaihdattaa öljyt 12500km kohdalla. Itseä vähän hirvittää ajaa 25000km samoilla öljyillä. Välivaihtoa ei vissiin tarvitse takuiden takia merkkihuollossa vaihdattaa?

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 129
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #324 : Huhtikuu 21, 2018, 09:58:44 »

Vissiin olisi hyvä vaihdattaa öljyt 12500km kohdalla. Itseä vähän hirvittää ajaa 25000km samoilla öljyillä. Välivaihtoa ei vissiin tarvitse takuiden takia merkkihuollossa vaihdattaa?

Itse oon toiminut niin, että oon vaihdattanut ölpit useammin merkkihuollon ulkopuolella, mutta pyytänyt etteivät laita huoltokirjaan.merkintää. Kuittihan siitä sitten jää todisteeksi jos niin haluaa.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS