Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta

Aloittaja Matkailija, elokuu 28, 2014, 21:53:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teuski

Lainaus käyttäjältä: paspartumi - maaliskuu 04, 2016, 07:56:58
Harkitsen käytettyä kaktusta eHDI moottorilla ja roboottiautomaatilla. Huomasin että tätä moottoria ei uutena kuitenkaan saa ja tilalle on tullut BlueHDI. Miten tuo eroaa vanhasta muuten kuin että kaakkeja on enemmän? Kannattaako eHDI:tä enää ostaa? Tehdastakuu on kuitenkin voimassa vielä 2v.
eHDi = DV6DTED, Euro5, ei hiukkassuodatinta
BlueHDI = DV6FD, Euro6, hiukkassuodatin

Miksipä ei kannattaisi ostaa vanhempaa, säästyy ainakin hiukkassuodatinmurheilta?
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

KariM

Lainaus käyttäjältä: Teuski - maaliskuu 04, 2016, 08:32:32

Olen hämmästynyt, että ylipäätään mitään (PSA:n) dieseliä viimeisen kymmenen vuoden sisään on saanut ilman hiukkassuodatinta, ja vieläpä noin äskettäin?

Aakku

^
Onko näissä jo AdBlue Euro 6:ssa käytössä?
Citroën 2CV AZ Berline -56

Pasi A S

Onhan se fapiton sitten pykälää huolettomampi.Tosin 1.6 HDi FAP ,-06,FAP kesti mulla 270 tkm. FAPiton lie hitusen tehottomampi?

paspartumi

Lainaus käyttäjältä: Teuski - maaliskuu 04, 2016, 08:32:32
Lainaus käyttäjältä: paspartumi - maaliskuu 04, 2016, 07:56:58
Harkitsen käytettyä kaktusta eHDI moottorilla ja roboottiautomaatilla. Huomasin että tätä moottoria ei uutena kuitenkaan saa ja tilalle on tullut BlueHDI. Miten tuo eroaa vanhasta muuten kuin että kaakkeja on enemmän? Kannattaako eHDI:tä enää ostaa? Tehdastakuu on kuitenkin voimassa vielä 2v.

Miksipä ei kannattaisi ostaa vanhempaa, säästyy ainakin hiukkassuodatinmurheilta?

Kiitos. Jos tämän ostan niin todennäköisesti menee vaihtoon ennen kuin takuun määrittelemä 100 000km tulee täyteen, joten sinällään DPF:n puuttuminen on samantekevää. Siitä saa nauttia sitten seuraava omistaja.

Ilmeisesti BlueHDI moottoria ei saa enää robovaihteistolla?

Teuski

Lainaus käyttäjältä: paspartumi - maaliskuu 04, 2016, 09:12:33
Ilmeisesti BlueHDI moottoria ei saa enää robovaihteistolla?
Kyllä ainakin Suomen hinnastossa näyttäisi olevan BlueHDi + ETG6.

Topi

Minulla on Cactus e-Hdi92 BMP6 ja olen teknisten tietojen (esim. maahantuojan nettisivut) ja myöskin käyttöohjekirjan perusteella ollut siinä uskossa, että moottorissa on hiukkassuodatin (FAP), mutta ei urearuiskutusta (BlueHdi). Voin olla väärässäkin, kun olen elänyt vain siinä tiedossa, mitä minulle on kerrottu.
DS4 2022 Puretech 130 Performance Line

Pasi A S

Minustakin 1.6 eHDI sai partikkelisuodattimen. Sen kyllä huomaa pakosarjan lähellä, taitaa olla ihan kiinni pakosarjassa.

Teuski

Voihan se olla niinkin, BlueHDi ainakin on urealla. Servicen moottorilistauksessa Bluen kohjdalla lukee hiukkassuodatin, eHdi:n kohdalla ei enkä sellaista pikaisesti kuvista löytänyt.

Topi

Kurkkasin konepellin alle. En ole kylläkään tekniseen puoleen kovinkaan perehtynyt, mutta kyllä siellä pakosarjan lähellä turbon alla joku suurehko lämpösuojalla vuorattu lieriö on. Liekö hiukkassuodatin. Mutta ureaa autossani ei ole, siitä olen varma.

Ja auto oli siis Cactus e-Hdi92 ETG6 ja rekisteröity elokuussa 2014 eli suht' alkupään Cactucsia Suomessa.

Aakku

Mulla ainakin lukee rekisteriotteen tiedoissa FAP.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Huikko

Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Topi

Tänään tuli kirjeitse korjauskampanjan kutsu: huohotinputken lämmitysvastuksen uusiminen. Autona siis Cactus e-Hdi 92 ETG6 rekisteröity 8/2014.

Jr-

Tässä vähän vaparibensan statistiikkaa. Eka kuva Citroenin omasta apsista, toinen Fuelio apsista johon olen kaikki tankkaukset kirjannut.

ë-C4 Shine 2022
e- 2008 FL 2023

*haaveillaan*
C6 3.0 V6

Huikko

Huikko

Tänään tilasin uuden auton ja Cactus menee vaihdossa kesäkuussa.
Tästä saa joku todella hyvän auton!

Valvoline

Lainaus käyttäjältä: Huikko - maaliskuu 23, 2016, 20:31:05
Tänään tilasin uuden auton ja Cactus menee vaihdossa kesäkuussa.
Tästä saa joku todella hyvän auton!
Miksi ja mihin vaihtuu?

Huikko

Uuteen c5:een. Iski äkillinen tarve saada kaasunestejouset. En tiedä miksi.

Zego

Lainaus käyttäjältä: Huikko - maaliskuu 24, 2016, 12:10:28
Onnittelut! Oikea valinta! Kitkarenkailla jopa superluksusta!

kurtsi

Rohkean henkilön valinta, uusi C5. Onnittelut täydellisestä autoilunautinnosta jahka sen allesi saat.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

paaver

Onnittelut myös täältäkin. Minulla oli c5  2,0 Hdi automaatti nestejousilla ja oli hieno auto kaikinpuolin. Vaihdoin sen uuteen DS5 Blue hdi:n. Olen ajanut nyt sillä n2000km. Minulla ei ole paljoa merkitystä, onko rautajouset vai hydr activet. Ajelen pääosin valtateitä jotka ovat hyvässäkunnossa. Citikat ovat paljon mainettaan parempia autoja. Ajo ominaisuudet hyvät ja automaatti pelaa kuin unelma. Olen perinteisen mehumaijan kannattaja ja sen jälkeen lopetankin vaihdot, kun ei ole muita kuin robottiautomaatteja. Menee niin hienoksi tekniikka, että en usko sen pidemmän päälle kestävän. DSG:stä on paljon kirjoitusta.
Citroën Ds5 Blue HDI 2,0

Valvoline

En ihmettele  :) Onnittelit erinomaisesta valinnasta!

Huikko

Tässä tarinassa on vähintään omituinen käänne. Tehdas ilmoitti että ei voi toimittaa tilattua autoa. Jo allekirjoitettu tilaus peruttu ja jatketaan Cactuksella ajamista. 63000km tuli juuri täyteen.

Pasi A S

Uusien C5:n myyntiä ollaan siis lopettelemassa ? C5 malleja karsitaan? Kellon aika huomioiden aprillipilailua ei sovi enää harrastaa, vuorokausi on vaihtunut :)

Huikko

Ei. Ihan asiaa on. Halusin kattoluukun. Avattavan. Se on aika harvinainen PSA-autoissa nykyään. Tuli ilmoitus, ettei enää tehdä kattoluukullisia koreja.
Se ei sopinut minulle. Tein jo monta kompromissia ennen tilausta esim, bensakoneen suhteen. Kattoluukku oli yksi pelastus jolla annoin anteeksi ankeat multimediat, bensakoneen puutteen ja paljon muuta...

Jo sitä ei saa, niin se on tehtaan ongelma.