Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
C5 I ja C5 II / Citroen C5 2.0i-16 SX Break -06 (onko tuttu auto?)
« Uusin viesti kirjoittanut xsara03 tänään kello 17:13:23 »
Moi, autokuume iski ja tälläistä olen menossa katsomaan. Onko kellään foorumilaisella tietoa kyseisestä yksilöstä?

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/10861748
2
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 mk1 uraherkkyys
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman tänään kello 17:07:31 »
Rengaspaineita nostamalla lähtisin liikkeelle. Väh. 2,5 bar.
3
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 mk1 uraherkkyys
« Uusin viesti kirjoittanut Seenelonen tänään kello 13:05:13 »
Hei!
Onko foorumilaiset sattuneet löytämään sopivaa rengastusta/muuta toimenpidettä uraherkkyyden vähentämiseksi? Oma c4:ni on maantien urissa todella raivostuttava ajettava, kun hakee urien ylityksessä sekä suoraan ajettaessa jatkuvasti. Urien ulkoupuolella auto kuitenkin käyttäytyy mielestäni hyvin. :)
4
Citroën-uutisia / Vs: Citroen C5 Aircross
« Uusin viesti kirjoittanut Ves_ku tänään kello 12:23:28 »
Kuinkahan nykyisissä ajotiloissa on hyödynnetty moottorin huipputehoa? Jotenkin tuntuis, että vaikka kuinka koittaa niin normaali tilassa ei ihan kaikkea anneta käyttöön. Toki vertailu hiukan hankalaa kun moni muu asia muuttuu vaikkapa sen normaalin ja sportin välillä. Suosittelen koeajoilla käyttämään kaikkia vaihtoehtoja. Pelkällä normaalilla auto saattaa tuntua laiskemmalta kuin mitä tehon puolesta voisi olettaa.
5
Citroën-uutisia / Vs: Citroen C5 Aircross
« Uusin viesti kirjoittanut Topi tänään kello 09:13:40 »
Minäkin ajelen etupäässä normaalilla. Sport on turhan repivä. Ecolla on joskus mukava lasketella menemään kaupungissa ja kehäteillä, kun auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja kaasunvaste on pehmeämpi; meno on lähes äänetöntä ja jotenkin aineetonta. Ajotilathan eivät vaikuta kuin kaasunvasteeseen ja vaihteiston toimintaan. Joissain muissa autoissahan ne vaikuttavat myös mm. iskunvaimennuksen sähkösäätöihin ja ohjaustehostukseen.
6
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 ruostevaurio
« Uusin viesti kirjoittanut pikkuleka tänään kello 08:14:39 »
Samanmoisen vuotta nuoremman yksilön omistajana alkoi tietty myös kiinnostaa... Täytyykin käydä koputtelemassa...

Muistelen että -98 vm. Almeeran takakaaren paikkailu (10x20cm lappu) olisi maksanut 150 eur joku 10 vuotta takaperin, niin voi kuvitella paljonko mahtaa nykyään maksaa... Plus maalipinta töineen päälle, jos siistin näköistä haluaa.

Taikka sitten se perus saattohoitotoimenpide, eli lopuksi mustaa ruostemassatököttiä alahelmojen pintaan ympäriinsä. :)
7
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 ruostevaurio
« Uusin viesti kirjoittanut Kaarlo tänään kello 08:02:41 »
Katsurilla käyty, oikeanpuolen helma mätä takaa etuoven alle asti, pikku paikkalapulla ei sitten selviä.
Onko mistään saatavilla valmista helman korjaus palaa tuohon? Jos joku löytänyt niin laittaisitko vinkkiä mistä.
Vai pitääkö tuo metritavarasta vääntää.
Etsin kyllä mutta ei ainakaan omaan silmään sattunut.

Tai olisiko kellään heittää hyvää ja edullista pajaa linjalla pääkaupunkiseutu, Järvenpää, Hyvinkää, Riihimäki, Hämeenlinna.
Hinta kun pitäisi olla sellainen että sielu kestää 15 vuotta vanhan 300tkm ajetun kinnerin hitsuuttaa.
Nyt kun auto taas muuten kunnossa käy ja kukkuu ja muilta osin katsurikin oli tyytyväinen
8
Keskustelua citikoiden tekniikasta / Vs: Sisemmän vetonivelen tarkistus?
« Uusin viesti kirjoittanut yason tänään kello 00:05:52 »
Käyn vielä nivelen läpi, uudelleen sormin. Eihän toi nätiltä näytä, mutta varsin tasaista oli, kun sormella liikutti. Loivasti matalampi kohta voi olla, mutta sitä ei sormella huomaa. Mietin, jos saisin heittokellon jotenkin kulkemaan tarkasti tuota kulunutta pesän sisäpintaa pitkin, niin sillähän sen näkisi. Rullat voivat olla kovempaa terästä, joten ne eivät kulu vaan näyttävät hyvän hiotuilta syöden silti samalla vastinpintaa.

Jotenkin epäilyttää vaan ulempi nivel, tai sitten vasemmasta akselista löytyy nypyttämisen syy.

Oikein kulunut ulompi nivel on mulla rutissut tiukoissa käännöksissä esim. parkkipaikalla. Tää ei ainakaan oireile siten. Jos ulommassa olis välystä tai kulumaa, niin se ehkä tuntuisi myös ratissa?

Voisitko mallata tripodia kuivana pesään, ja vaikka samalla väännellä akselia jos löytyisi välystä. Isolla lukkopihdillä saisi hyvän otteen, pitää molempiin suuntiin. Samalla voi työnnellä tripodia sisään ja ulos niin näkee muuttuuko lukkopihtien kulma.

Hyvä vinkki, kulman muuttuminen kertoisi paljon kulumasta. Näillä ohjeilla lähdenkin mieluusti heti huomenna työntelemään tripodia kuivana pesään ja ulos! ;-)
9
Keskustelua citikoiden tekniikasta / Vs: Sisemmän vetonivelen tarkistus?
« Uusin viesti kirjoittanut mjk47830 Helmikuu 17, 2020, 23:56:25 »
Törmäsin haulla myös tällaiseen keskusteluun. Oireet melko samanlaiset kuin itsellä, syyksi paljastui sisempi raidetangon pää.  :o

Lainaus
C5 ravistaa ja täristää matkavauhdista kiihdytettäessä. Se tuntuu myös ylämäessä. Paikaltaan kiihdytettäessä ravistus ei tunnu.
Renkaiden tasapainotus on tehty ja pyörien kulmat säädetty. Vanteet ovat suorat. Missä mahtaa olla vika? Vetoakseleissako vai vetoakselin tukilaakerissa vai jossakin muussa? Autolla ajettu 195 000 km. Kiitoksia vastauksista.

Lopulta:

Lainaus
vika taisi olla väljä sisempi raidetangonpää. 25e ja homma toimii...

https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=10951.msg72669#msg72669
10
C5 III ja DS5 / Vs: Economy mode ja akun lataus
« Uusin viesti kirjoittanut jalittam Helmikuu 17, 2020, 23:51:30 »
Sama täällä. Vaik eco loimottaa taulus, weban ohjaamana sisäpuhallin silti toimii.

Eli mulla jatkuu kans satunnaiset ekoilut.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10