Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Uusin viesti kirjoittanut Aku P tänään kello 10:19:18 »
Hydraulipumppuhan tässä käynnistyy etenkin aamuisin jo, kun ovet töihin lähtiessään avaa.  Se surisee ehkä 4-5 sekuntia. Jos kyydissä on kaksi tai useampia ihmisiä, keula vähän nousee kun auton käynnistää.   Perille tultua ja lastin kevennyttyä auto hiukan laskeutuu.  Nyt yksin ajellessa en ole huomannut samaa; ilmeisesti auto ei katso tähdelliseksi korjata asentoaan ylöspäin, kun kyydissä on vaan yhden ihmisen paino (vaikka tässä tapauksessa se jo vastaa kahden hoikan miehen painoa.... :-[ )

Parkissa hyden paineet saattavat hieman laskea Sitruunan siirtyessä ns. parkki-modeen, josta siis sitten palataan takaisin aktiiviseksi ovien aukaisun yhteydessä, jonka vuoksi tuo pumppukin siis hetken surahtaa, nostaa hyden paineet takaisin. Auton korkeus ei kuitenkaan tässä juuri muutu ja pitkänkään parkin aikana auto ei laske tonttiin kuten wanhemmat Sitruunat saattoivat tehdäkin, ellei hydessä ole sitten joku vika, vuoto joka kaipaa korjausta. Ja tokihan kuorman muuttuessa myös hyden paineita jälleen muutetaan vastaamaan tuota uutta kuormaa s.e. auton korkeus pysyy vakiona, etu- ja takapää erikseen, toisistaan riippumattomina. Sekä tietty näiden lisäksi tuo nopeuden mukaan tapahtuva ajokorkeuden autom. säätö; motarilla laskeudutaan hieman alemmas, hitaalla kuoppaisella mökkitiellä noustaan vähän ylemmäs. Ja nämä siis "väliasentoina" tuon varsinaisen korkeussäätö-namiskan pyyntöjen lisäksi 8)

Näin ajattelinkin, että pumpun toiminta on kuten pitää.  Tämä tosiaan ei laske seistessään, kesälomalla auto taisi seistä pari viikkoa eikä pudonnut ainakaan sen vertaa että silmällä huomaisi.  Mutta tämä napilla annetuista toiveista piittaamattomuus, mikäs sen teki - vai olinko vaan turhan hätäinen?
2
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Uusin viesti kirjoittanut HiTec tänään kello 10:16:41 »
Hydraulipumppuhan tässä käynnistyy etenkin aamuisin jo, kun ovet töihin lähtiessään avaa.  Se surisee ehkä 4-5 sekuntia. Jos kyydissä on kaksi tai useampia ihmisiä, keula vähän nousee kun auton käynnistää.   Perille tultua ja lastin kevennyttyä auto hiukan laskeutuu.  Nyt yksin ajellessa en ole huomannut samaa; ilmeisesti auto ei katso tähdelliseksi korjata asentoaan ylöspäin, kun kyydissä on vaan yhden ihmisen paino (vaikka tässä tapauksessa se jo vastaa kahden hoikan miehen painoa.... :-[ )

Parkissa hyden paineet saattavat hieman laskea Sitruunan siirtyessä ns. parkki-modeen, josta siis sitten palataan takaisin aktiiviseksi ovien aukaisun yhteydessä, jonka vuoksi tuo pumppukin siis hetken surahtaa, nostaa hyden paineet takaisin. Auton korkeus ei kuitenkaan tässä juuri muutu ja pitkänkään parkin aikana auto ei laske tonttiin kuten wanhemmat Sitruunat saattoivat tehdäkin, ellei hydessä ole sitten joku vika, vuoto joka kaipaa korjausta. Ja tokihan kuorman muuttuessa myös hyden paineita jälleen muutetaan vastaamaan tuota uutta kuormaa s.e. auton korkeus pysyy vakiona, etu- ja takapää erikseen, toisistaan riippumattomina. Sekä tietty näiden lisäksi tuo nopeuden mukaan tapahtuva ajokorkeuden autom. säätö; motarilla laskeudutaan hieman alemmas, hitaalla kuoppaisella mökkitiellä noustaan vähän ylemmäs. Ja nämä siis "väliasentoina" tuon varsinaisen korkeussäätö-namiskan pyyntöjen lisäksi 8)
3
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Uusin viesti kirjoittanut Aku P tänään kello 09:53:18 »
Mikä se muuten on logiikka tai reunaehdot tuolle jousituksen korkeudensäädölle.

Eilen piti lesottamani eräästä pihasta lähtiessä, että ei tunnu rotvalli missään, kun hiissaa koria ylemmäs.  Auto kävi tyhjäkäynnillä ja lupasi kyllä napin painamisen jälkeen, että raising in progress, mutta kori ei ainakaan siinä hetkessä alkanut nousta.

No, rotvalli ylittyi noinkin ja jatkoin 50 km kotiin.  Perille päästyä painelin kokeeksi nappeja ja kas, nythän auto nousi ihan parin sekunnin viipeellä.  Sama tänä aamuna työmatkan (75 km) jälkeen. 
Olisiko eilen pitänyt vaan hetki odottaa; olin käynnistänyt auton juuri ennen nostonäytöstä?  En osaa sanoa, kävikö hydepumppu yhtään siinä välissä; ennen käynnistystä auto oli seissyt noin vartin.

Hydraulipumppuhan tässä käynnistyy etenkin aamuisin jo, kun ovet töihin lähtiessään avaa.  Se surisee ehkä 4-5 sekuntia. Jos kyydissä on kaksi tai useampia ihmisiä, keula vähän nousee kun auton käynnistää.   Perille tultua ja lastin kevennyttyä auto hiukan laskeutuu.  Nyt yksin ajellessa en ole huomannut samaa; ilmeisesti auto ei katso tähdelliseksi korjata asentoaan ylöspäin, kun kyydissä on vaan yhden ihmisen paino (vaikka tässä tapauksessa se jo vastaa kahden hoikan miehen painoa.... :-[ )

Muuten kaikki tuntuisi toimivan aivan kuten pitää, mutta tuo säädön viive jäi mietityttämään, että onko siinä nyt jotain mitä ohjekirjakaan ei mainitse. 
4
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Päästöhuijaukset
« Uusin viesti kirjoittanut HiTec tänään kello 09:30:05 »
Esim. joillain Nesteen huoltoasemilla jokainen diesel-autoilija voi tehdä tuon valinnan jokasella tankkauskerralla, valitseeko sen edullisemman fossiilisen Futura Dieselin vaiko 100% kierrätystavarasta tehdyn ekologisemman mutta kallimmaan My Dieselin. Ja kun tuota My ei koko Suomessa vielä ole, niin vastaavan valinnan voi tehdä Pro Dieselin suhteen, jossa on sentään 15% tuota samaa kierrätysmateriaalia mukana, mutta tämäkin on siis fossiilista kalliimpaa. Henk.koht. veikkaukseni on että aika moni tarttuu juurikin hinnan vuoksi yhä siihen mustaan fossiilisen pistooliin, vaikka kuinka kaikki tuo ekologisuus kalliimmasta vaihtoehdosta onkin ihan hyvin tiedossa = kuluttajan ostopäätöksiä ohjaa siis enempi lompakko kuin hyvät ajatukset, vaikka tässä ei kuitenkaan nyt vielä puhuta mistään 20k€ peruskinneri vs. 30k€ eco-kippo -valinnasta, jossa tuo hintaero voi olla monelle lompakolle aidosti täysin mahdoton yhtälö, vaan luokkaa 15c litrahintaerosta, joka 50 litran tankkauksellakin tekee 7,50€ suuruisen hintaeron tankillisessa, jonka ei autoilun kuluissa iso kertainvestointi ole. Ja silti hinta määrää, kyseinen 7,50€ käytetään mieluummin johonkin muuhun 8)
5
C5 I ja C5 II / Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Uusin viesti kirjoittanut ealab tänään kello 08:27:10 »
Jossain aika/km-määrässä on raja, jolloin olisi hyvä vaihtaa nuo puslat. Esim. 280tkm tuntuisi olevan jo liikaa. Nyt ajettu 150-190 tkm:llä autoilla. Ohjaus vaikuttaa herkältä, ei niin vakaalta, kun haritus on luokkaa +0,5 - 1mm. Ja rengaspaineet 2,4- 2,5.  Tälläkin on vaikutusta. Vähempi ilma saa renkaan kosketuspinnan pidemmäksi, siis kääntämisen, kääntymisen raskaammaksi.
6
C5 I ja C5 II / Vs: Takajarrusatulan hapettuma
« Uusin viesti kirjoittanut ealab tänään kello 08:19:09 »
Joo, satulat käänsin päikseen. Kun oli vielä ehjää pintaa pultinkantojen alle. Tiivisteeksi mustaa silikonia, tällä kerralla ja uudet pultit. Yläkuvan satulan takapinta ei niin siistiltä näytä. Satulat on hyvä huoltaa tältä osinkin, riittävän ajoissa. Ja jo ennen kuin vääntyvä satula vääntää pultin /-t poikki. On koettu.
7
C5 I ja C5 II / Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut ealab tänään kello 08:12:27 »
Teknistä, punnittua asiaa rei`istä ja porailuista.
8
Myytävät autot / Citroen ZX 1.6 Avantage 5d aj193tkm "HIENO" -92
« Uusin viesti kirjoittanut betaromeo tänään kello 07:39:04 »
Olisiko kenelläkään kiinnostusta tuollaiseen? Voi sanoa koriltaan olevan virheetön, ei kolhuja naarmuja, tai ruostetta.
Väriltään met. shampanja ja takaluukussa alkuperäisen näköinen iso spoileri, sisällä kaikki ehjää ja todella siistiä.

Katsastetaan huomenna, jolloin ajoaikaa vuosi eteen päin. Ajettu viimeisen 16v aikana 50tkm  :)

VARUSTEET:

-2x renkaat, talvirenkaat Nokia, vanhat, mutta uuden veroiset
-Radio/CD
-lohkolämmitin
-ym.

Hinta 700€ ja löytyy Kokemäeltä 045-1372138, tai yv
9
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Uusin viesti kirjoittanut Jupex tänään kello 03:01:19 »
Lisätietoa:

Kuskin penkki oli huonokuntoinen, ja lätsähtänyt. Vaihdoin sen, koska oli osittain 50/60 tsänssi saada sähkövika pois.

Ei auttanut penkin vaihto. Tämän jälkeen merkki liike mitannut penkin sähköt, kaikki ok. Tämä kun ei auttanut, niin purkivat sivuverhoilun kuskin puolelta + irrottivat kojelaudan tänään keskiviikkona. Eivät saaneet Lexanillakaan tolkkua airbag verhon vikaan. Kaikki mitattu, mutta vika jatkuu. Konsultoivat tehdasta. Vastaus tulee 24h - viikko kuluessa. Mikä ihme kun eiy saa kuntoon.
10
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Päästöhuijaukset
« Uusin viesti kirjoittanut yason tänään kello 00:27:32 »
Pitäisi oikeasti olla itsestäänselvää että teki mitä tuotteita tahansa, niin tarkoituksena olisi tehdä kuluttajille entistä parempia tuotteita ja vielä parempia mitä laki sallii. Ei se mitään kukkahattutäteilyä ole vaan olisi fiksua yritystoimintaa joka taatusti tuottaisi paremmin kuin nämä jotka tiputtavat riman aina ja ikuisesti.

Firman hengissäpysymisen ehtona on tahkota tuottoa. Sanotaan nyt vaikka niin, että jotkut firmat tekevät rahaa sen verran, että voivat tehdä kaikkia kivoja ja mielenkiintoisia asioita ja toiset firmat tekevät kivoja ja mielenkiintoisia asioita vain sen verran, että saavat tehtyä maksimaalisesti rahaa. Mutta firman pyörittäminen palautuu joka ikinen kerta siihen, että mikä kannattaa ja kuinka paljon, ja paljonko firma on edellä tai jäljessä kilpailevia firmoja.

Altruistinen "parasta ihmisille" -filosofia toimii yrityksellä, jos se strategia palkitaan markkinoilla parhaiten. Mutta epäilen, että jos katsottaisiin vain sitä, miten ihmiset äänestävät lompakollaan, niin yksikään autofirma ei laittaisi latiakaan saastelaitteisiin, koska kalliimman ja tehottomamman, mutta vähäpäästöisemmän vehkeen myyminen ihmisille on haastavaa. Kaikki ostaisivat niitä 20 tonnin peruskoneita eikä 30 tonnin vähäpäästöisiä autoja, joissa on taas monta rikkoutuvaa osaa lisää ja jossa tuon lisähinnan pitäisi maksaa niiden saastelaitteiden kehittäminenkin. Tästä syystä kansallinen ja EU:n laajuinen sääntely on hyvä, koska se jakaa saastelaitteiden kehityskustannukset kaikkien valmistettujen autojen kesken, jolloin saastelaitteiden hinta onkin tehtaalle enää ehkä satasia.

Koska sääntely määrittelee toimintaympäristön, kannattaa tietysti pelata sen säännöillä etsien optimaalista strategiaa. Edelleen "liian puhtaan" auton myyminen olisi mahdollista, jos se vain olisi kannattavaa. Me ihmiset kun tuppaamme haluamaan kaiken emmekä haluaisi maksaa mistään mitään, ja firmojen elinehto taas on myydä sellaista, mitä asiakkaat haluavat, joten vallan suuria ideologisia loikkia ei yhdelläkään noin pääomaintensiivisellä firmalla kuin autotehdas ole varaa ottaa.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10