Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
C5 III ja DS5 / Vs: Syspension faulty
« Uusin viesti kirjoittanut CelaVii5 tänään kello 14:02:13 »
Voitele ne korkeusanturien vivustot. Niitä lienee molemmin puolin ainakin takana tossa HDi204-koneisessa, joten ovat helposti käsillä renkaita vaihtaessa.
2
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 vm 2011 lämmitys ei pelitä
« Uusin viesti kirjoittanut mikaelpuirola tänään kello 13:29:05 »
Elikkä, tuossa Lapin reissulla huomattiin että c4 sisätila ei lämpeä. Jääkaapilla ajo oli aivan mahtavaa. Automaattiasetuksilla lämmitti jalkatilaa kohtuullisesti, ylemmät puhaltimet puhalsivat pelkkää kylmää. Jos laittoi manuaali lämmitysasetukset, ei edes jalkatila lämmennyt. Missähän mahtaa olla vika, helppiä jos joku sattuu tietämään! Ajoa tuli tosiaan koko päivän edestä, ja hytti ei vain lämmennyt. Puuttuva moottorin lämpömittari hankaloittaa ennestään, kun ei näe lämpeneekö kone kunnolla.
3
C5 III ja DS5 / Vs: C5 vm. 2013 1.6 hdi öljyn kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut Aatee tänään kello 12:14:05 »
Väittivät ja koneelta katsovat että olisi oikea öljy tuohon. Sempä näkee sitten miten alkaa kulutuspuoli olemaan.
4
C5 I ja C5 II / Vs: Huomiovalot 2003 mallin C5:een
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman tänään kello 11:38:36 »
5
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Pasi A S Tammikuu 20, 2019, 22:48:06 »
RS Skoda 2.0 bensassa oli jo vuonna 2014. En tiedä onko ”hiljaisuudessa” yleistynyt, bensan suorasuihkutuksesta kun ei tunnu olevan kuin pelkästään karstoitus harmeja.
6
C5 I ja C5 II / Vs: Huomiovalot 2003 mallin C5:een
« Uusin viesti kirjoittanut KariM Tammikuu 20, 2019, 21:43:48 »
Onko mahdollista asentaa 2003 mallin C5:een puskurissa oleviin ritiläaukkoihin huomiovalot (tai sumuvalot)?

Sumuvaloja ei, jos sellaiset on jo ajovaloumpiossa niinkuin halogeenivalollisessa on. Xenonien kanssa sumareita ei ole jolloin ne saa lisätä. Mitään suoraan ritilöiden paikalle istuvia mallikohtaisiia valaisimia ei ole näkynyt.

Omaani laitoin näön vuoksi huomiovalot. Muutamia kokemuksia: 7cm pyöreät valot ovat sopivan kokoiset. Niille joutuu tekemään kohtisuoraan eteenpäin osoittavat telineet, koska puskuri on kaareva ja sivuille harittavat valot näyttäisivät tyhmältä. Jännitehaistelijalla toimiva sarja ei toiminut, valot vilkkuivat päälle-pois ajossa hydraulipumpun käynnin tahdissa. Yksinkertaisempi sarja toimii luotettavasti niinkuin sen itse kytkee toimivaksi.

Vakiona suomiautoissa olevan ajovalojen ainapäällä-automatiikan saa kytkettyä pois Lexialla. Samaten useimmissa C5:ssa olevan valoisuustunnistinperusteisen valojen automaattikäytön pystyy samalla laitteella kytkemään käyttöön.
7
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Tammikuu 20, 2019, 19:53:50 »
Puretech moottoreissa on pelkkä suorasuihkutus. Joissakin bensa VAG moottoreissa on epäsuora ja suorasuihkutus, ettei tule karsta ongelmia.
Ymmärtänyt että todella harvoissa on tuo.
8
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Pasi A S Tammikuu 20, 2019, 19:13:48 »
Puretech moottoreissa on pelkkä suorasuihkutus. Joissakin bensa VAG moottoreissa on epäsuora ja suorasuihkutus, ettei tule karsta ongelmia.
9
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Alpo Kieppi Tammikuu 20, 2019, 18:51:20 »
Tuo bensakonekritiikkini oli tarkoitettu lähinnä Prince- ja Puretech-sarjoihin. Eihän enää kymmeneen vuoteen ole PSA:lla muuta ollut tarjollakaan. Ja ei kai enää kaksilitraisia vapareita tee kuin Mazda, ja Toyota hybrideihinsä.

Mukavasti omissakin toimivat TU-, XU- ja EW-sarjojen myllyt. Ainoa pieni poikkeus oli 20 vuotta sitten XU10, joka Pösön nokalla sylki aina talvella öljyt ulos ja vaihdatti vielä kansipahvinkin alle 100 tkm:n ajoilla. Silti tuo 123-heppainen 8-venttiilinen oli käytännön ominaisuuksiltaan paras kone: hevosia maltillisesti, mutta vääntövoimaa arkiajossa rotevasti.
10
C5 III ja DS5 / Vs: C5 vm. 2013 1.6 hdi öljyn kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut Citikka sara Tammikuu 20, 2019, 17:16:11 »
Olisiko tuohon dv6 oikea öljy 0W30 QUARTZ INEO FIRST tai vastaava 5w30?
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10