Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 101921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mlatva

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #350 : Marraskuu 06, 2017, 09:25:24 »
Matka-ajossa 5 alkavia lukemia. Sekalaisessa 6 alkavia. Pelkässä kaupunkipyörityksessä 7 alkavaa lukemaa. Talvirengastuksella uskoisin, että keskittymällä kaasun käyttöön, on mahdollista alittaa 5 l haamuraja matka-ajossa. Auto puretech automaatti.

Poissa Tikatti

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #351 : Maaliskuu 05, 2018, 12:18:45 »
Olen tätä täällä aikaisemminkin vouhottanut, mutta laitanpa taas uudelleen; niin täpinöissäni olen tästä meluasiasta.

Näillä kahdella jutulla nimittäin reilussa satasessa alkanut moottorin pörinä hävisi niin hyvin, että auto menee vain tasaisesti humisten vielä 130:ssäkin. Sen kummemmin moottori kuin renkaatkaan eivät enää kiinnitä yksittäisenä melunlähteenä huomiota.

En käynyt omaani sen rankemmin eristämään, mutta moottorin äänet motarilla saa lähes kuulumattomiin kahdella kikalla:

-Äänieristemattoa (mielellään aika raskasta) ihan irtolevynä tavaratilan maton ja varapyörätilan väliin. Pakoputken pörinät häviävät lähes tyystin. Homman viimeistelee vaikkapa ohuempi eriste takajalkatilaan lattialle irtomattojen alle. Meluntorjuntaa harrastava vuoraa tietenkin tarkemmin ja liimailee vaikka eristeet tavaratilan kylkiin, mutta itse en vaivautunut edes moiseen, kun on takuutkin ym.

-Mallikohtainen äänieristehuopa varaosatiskiltä konepellin alapintaan. Mitään omia viritelmiä ei kannata lähteä liimailemaan, jottei liima petä ja tipahda kuuman moottorin päälle. Mallikohtaisessa huovassa on napsautettavat kiinnikkeet ja on leikattu muutenkin konepellin muotoihin tyköistuvaksi. Maksoi kyllä toistasataa, mutta viimeisteli homman.

Jos näistä kahdesta haluaa valita toisen, niin kannattaa laittaa eristelevy tavaratilan lattialle. On halvempi ja itsekin yllätyin, että nimenomaa pakoputken ääni on se rasittavampi kuin moottorin ääni.

Mitä laitoit tavaratilan maton alle ? Itse ajattelin liimailla STP Black Gold:ia maton alle, vuorata varapyöräkotelon (varapyörää ei ole) ja irroitella takakontin sivuverhoilut ja liimata sinne myös kauttaaltaan. Ehkä myös takapenkin alle jos tavaraa vielä jää. Yhdessä paketissa on 4,5m2 eli 50x75 levyjä 12 kpl. Konepellin äänieriste on myös tilattu (140€ merkkiliikkeessä). Auto on C4 VTI 120 A confort.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #352 : Maaliskuu 05, 2018, 12:59:44 »
Kuten tuossa aikoinani laittamassa viestissä totesi, että varsin yksinkertaisellakin tavalla pakoääntä ja rengasmelua sai vaimennettua selvästi. Sitä ei ehken sano niinkään desibelimittari, vaan korva. Varsinkin, kun tuo kone ja AL4 tahtovat pitää kierrokset aika kovina motarilla.

Laitoin Bilteman äänieristemattoa ihan irtolevyinä sivuverhoilujen taakse ja tavaratilan maton alle. Se oli sellaista, missä on vähän superlonia raskaampaa vaahtomuovia kahta puolen ja bituminen levy näiden kerrosten välissä. Vähän taisin teippailla ilmastointiteipillä pyöränholvien mutkissa levystä leikkailemiani palasia toisiinsa kiinni.

Viitseliäs pääsee paremmilla materiaaleilla ja huolellisemmalla työllä varmasti vieläkin tyydyttävämpää tulokseen. Ja tuo konepellin äänieriste merkkitiskiltä oli ihan ehdoton katkaisemaan koneen kireimpiä kiihdytyssoundeja.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #353 : Syyskuu 22, 2018, 20:56:34 »
Tyttärelle kaupiteltiin C4:sta vti95 koneella.
Onkos tässäkin normi vti120:n huolet, vai jotain muuta? Kierretäänkö kaukaa vai käyttöön?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 660
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #354 : Syyskuu 22, 2018, 22:06:58 »
Kyllä VTI:n uskaltaa ostaa. Jokunen syöpöttelee öljyä, ei kaikki.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #355 : Syyskuu 23, 2018, 10:45:24 »
Öljyn syöjiä piisaa muillakin, entäs karstapolitiikka? Muutenhan tuo olisi soppelin kokoinen katiska.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 660
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #356 : Syyskuu 23, 2018, 16:41:33 »
Vaparissa ei ole karstaongelmia koska suihkutus tapahtuu imuventtiilien taakse.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Tikatti

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #357 : Lokakuu 24, 2018, 13:33:15 »
VTI 120 A Confort -11, ajettu 75000 km. Öljyä syö 1L/13000km eli alle desin/1000km. Mielestäni  tämä ei ole ongelma ollenkaan !

Poissa Justus

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #358 : Marraskuu 05, 2018, 06:05:13 »
Nyt kokemusta C4 facelift 1.6 bluehdi100 vm-6/15. 13km oli mittarissa kun liikkeestä hain, nyt reilun kolmen vuoden ajon jälkeen 300tkm. Hyvä ja luotettava perusauto. Öljyä ei tarvi lisätä 20tkm vaihtovälillä, kertaakaan. Jakopää vaihdettu 2 kertaa 140tkm välein. Urea, hiukkassuodatin ja egr toiminut moitteetta. Alustaan iskarit ja jotain niveliä uusittu.