Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 68382 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maukku

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #250 : Syyskuu 09, 2018, 18:53:30 »
Moi. Jos olet laittamassa kyseistä autoa elä edes haaveile normaali jousituksella! Itse laitoin keväällä jus samanmoisen 250 tkm nyt ajettu, vaikea on löytää hiljaisempaa ja parempia ajo-ominaisuuksia ja on varusteita, exclusive malliltaan. Jousitus kannattaa tutkia tarkoin että ei vuoda, uskoisin että siihenkin jo vaihdettu etumaiset jousisylinterit!?
Myös sähköinen käsijarru kannattaa tarkastaa että pelaa ja kunnolla, tosi kallis uusittava.
Kiitos kommentista. Samaa mieltä että autona itsessään menee kyllä ihan kärkeen. Istuin sattumalta koeajopäivänä myös tuttavan vm. 2015 Passatissa ja kyllä tuo C5 vaan meni edelle matkustusmukavuudessa. Tuokin exclusive-varustetasolla. Huoltokirjasta en nopealla silmäyksellä löytänyt mitään tuohon hydraulialustaan liittyvää, eli oletukseni on että mitään ei ole vaihdettu.
Sähk. käsijarru tuntui koeajolla toimivan oikein, vaikea tietysti sanoa kuinka pitkään se toimii sen jälkeen kun kauppakirjassa nimet alla  :)

Ehkä tonikäiseen kannattaisi vaihtaa alustaliemet?
Tuo olisi varmaan kyllä paikallaan kun oletus on että siellä on alkuperäiset liemet sisällä.
Onkohan tuo paha rasti tehdä itse parkkipaikalla verrattuna vaikka ohjaustehostimen nesteiden vaihtoon? Vai tarvitaanko nosturia, erikoistyökaluja ja taitoa -> pajalle?

Poissa kumpta

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #251 : Syyskuu 09, 2018, 19:02:58 »
Moi. Jos olet laittamassa kyseistä autoa elä edes haaveile normaali jousituksella! Itse laitoin keväällä jus samanmoisen 250 tkm nyt ajettu, vaikea on löytää hiljaisempaa ja parempia ajo-ominaisuuksia ja on varusteita, exclusive malliltaan. Jousitus kannattaa tutkia tarkoin että ei vuoda, uskoisin että siihenkin jo vaihdettu etumaiset jousisylinterit!?
Myös sähköinen käsijarru kannattaa tarkastaa että pelaa ja kunnolla, tosi kallis uusittava.
Kiitos kommentista. Samaa mieltä että autona itsessään menee kyllä ihan kärkeen. Istuin sattumalta koeajopäivänä myös tuttavan vm. 2015 Passatissa ja kyllä tuo C5 vaan meni edelle matkustusmukavuudessa. Tuokin exclusive-varustetasolla. Huoltokirjasta en nopealla silmäyksellä löytänyt mitään tuohon hydraulialustaan liittyvää, eli oletukseni on että mitään ei ole vaihdettu.
Sähk. käsijarru tuntui koeajolla toimivan oikein, vaikea tietysti sanoa kuinka pitkään se toimii sen jälkeen kun kauppakirjassa nimet alla  :)
Yritä saada missä huollettu sellainen paperi missä näkyy kaikki mitä vaihettu. Mulle ei huoltoliike sitä antanut, soitin entiselle omistajalle sen kautta sain se on arvokas paperi ei tartte arvailla.
Ehkä tonikäiseen kannattaisi vaihtaa alustaliemet?
Tuo olisi varmaan kyllä paikallaan kun oletus on että siellä on alkuperäiset liemet sisällä.
Onkohan tuo paha rasti tehdä itse parkkipaikalla verrattuna vaikka ohjaustehostimen nesteiden vaihtoon? Vai tarvitaanko nosturia, erikoistyökaluja ja taitoa -> pajalle?

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 163
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #252 : Syyskuu 29, 2018, 10:07:50 »
Nonniin. Ajatuksissa on ollut auton hommaaminen kun yli 10v on tullut ajeltua samalla pikkusitikalla. Automaatti olis oltava ja mielellään paras mahdollinen sellainen. Jos c5 III katselee niin onko se sitten se 163hp nokileka kaikista luotettavin vaihtoehto näistä psa-vehkeistä?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 767
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #253 : Syyskuu 29, 2018, 12:43:35 »
Minusta on. Tästä uudemmasta 180 hv versiosta en vielä ota selvää.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 035
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #254 : Lokakuu 01, 2018, 09:13:39 »
Ei todellakaan ole luotettavin vaan luotettavin on vanha 136hv lamppuöljypata josta on tukittu EGR.
If in doubt, go flat out.