Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 96382 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 838
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #275 : Toukokuu 10, 2019, 20:33:03 »
Mitä seuraavaksi, yllätyksiä tulee jatkuvasti.

No juuri tästä se banaani otsaan herkäst tuleekin, kyrsii aika kybällä jos ei vehkeisiin voi luottaa :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 964
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #276 : Toukokuu 10, 2019, 20:35:50 »
Oikeasti aika vähällä pääsee C5:en suhteen. Ne pahimmat tietty nyppivät (webaston putki ja ikkunan mekanismi), toiset taas pitää ymmärtää "korjata" kuten oven-stoppareihin porata reikä alapuolelle ja ruiskia aina välillä sinne jotain, niin ovat ns. ikuiset.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 838
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #277 : Toukokuu 11, 2019, 08:49:30 »
oven-stoppareihin porata reikä alapuolelle ja ruiskia aina välillä sinne jotain, niin ovat ns. ikuiset.

Eikös KKO jo määritellyt että ikuisuus on 116v ;D
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.385477

Mutta siis ruostuvaa terästähän siellä saranan sisällä se jousikin on ja koska varsinkaan tuon porauksen jälkeen se ei ole tiiviisti suljettu, sinne kertyy pölyä ja likaa, joka tuon "jonkin" kanssa sitten muodostaa jäykkää tahnaa. Tuo tahna taasen kovemmassa pakkasessa sitten jäykistyy melkoisesti lisää ja huonolla tuurilla tahna onkin jo jäykempää mitä ruosteen jo heikentämä jousi enää kestää => NAPS! jousi poikki ja sinne katosi ovistopparin askeleet. Been there, done that. Eikä muuten ole ihan ilmainen uusittava tuo X7:n ovisarana :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 964
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #278 : Toukokuu 11, 2019, 09:31:02 »
Tuo on turhaa uhkakuvien luontia, toisilla kestää ikuisuuden, todella harvoilla sitten vähemmän aikaa.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 396
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #279 : Toukokuu 11, 2019, 20:32:28 »
Mulla on ajossa c5  Dynamique tourer  2.0 l bensa manuaali  rautajousilla on kyllä luottamusta herattävä  verrattuna edellisiin hyde  automaatteihin.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 704
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #280 : Toukokuu 13, 2019, 12:56:42 »
oven-stoppareihin porata reikä alapuolelle ja ruiskia aina välillä sinne jotain, niin ovat ns. ikuiset.

Eikös KKO jo määritellyt että ikuisuus on 116v ;D
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.385477

Mutta siis ruostuvaa terästähän siellä saranan sisällä se jousikin on ja koska varsinkaan tuon porauksen jälkeen se ei ole tiiviisti suljettu, sinne kertyy pölyä ja likaa, joka tuon "jonkin" kanssa sitten muodostaa jäykkää tahnaa. Tuo tahna taasen kovemmassa pakkasessa sitten jäykistyy melkoisesti lisää ja huonolla tuurilla tahna onkin jo jäykempää mitä ruosteen jo heikentämä jousi enää kestää => NAPS! jousi poikki ja sinne katosi ovistopparin askeleet. Been there, done that. Eikä muuten ole ihan ilmainen uusittava tuo X7:n ovisarana :-\

Voi sen poraamansa reijän tukkia kumitapilla ja vaika keväisin päästää kosteuden pois, jos sellaista epäilee. Mulla on muuten ollut noita rautajousisia  eri merkkisinä. Jokaiseen on joutunut jousia vahvistamaan ja lähes vuosittain iskareita vaihtamaann. Ainoa jousijärjestelmä joka todella on kestänyt ns. isältä pojalle on ollut Xantian hydejärjestelmä ja kupla volkkarin vääntövarsijouset. Johtunee siitä, että minulle jousitus täytyy todella olla mukavuutta lisäävä joustojärjestelmä, eikä vain jonkin asteinen tärinän vaimentaja. Tärinän tuovan mukavuuden minulle tarjosi kartingautot, joita nuorempana harrastin.

Poissa Sitruuna5C

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 25
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #281 : Heinäkuu 02, 2019, 20:33:21 »
Täällä kanssa olisi III korisen C5:n mahdollinen hankkiminen jossain välissä.Tiedossa on myös korjaamo,jossa on vahva citikka asiantuntemus.mites tuollainen 10 vuotta vanha,mitä kannattaa huomioida?Ja ruotsista löytyis myös,ehkä vähemmän ajettuja+paremmin varusteltuja.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 336
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #282 : Heinäkuu 17, 2019, 10:01:26 »
Kertokaas nyt te, joilla on ollut kumpiakin, että lisääntyykö vai väheneekö keskimäärin kaikenlaisen säätämisen ja hajoavien paikkojen määrä, jos siirtyy ykköskoppaisesta kolmoskoppaiseen (dieseliin)?

Tätä ketjua kun lukee, niin tuntuu että takakontissa pitää olla aina mukana laatikko, jossa on jousisylintereitä, parkkitutkan antureita, hydeputkikieppiä, oven saranoita, ruosteenestopohjamaalia, konepellin tuulihakaan narua, kumiletkua webaston putkeen ja parit ilmastoinnin varaputket, jotta X7:lla voi ajaa. Toisaalta kolmoskoppaiseen sentään vielä myydään kaikkia osia.

Ykköskoppaisessahan on omat tyyppivikansa, mutta ne ovat tunnettuja ja etenkään eivät ole kovin kriittisiä, ja ne hankalimmat on jo ehditty korjata. Kolmoskoppaisilla on kuitenkin vielä reippaasti hintaa, joten iskeekö tuossa kätensä kuinka kalliiseen paskaan?
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 964
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #283 : Heinäkuu 17, 2019, 10:18:15 »
vm 2011 ja tässä vaihdettu se webaston vuotava putki, ikkunanostin sekä yksi anturi takaa ja ajettu nyt about 125tkm.

Poissa K1mm0

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #284 : Heinäkuu 17, 2019, 10:36:58 »
Mulla ei ole ykköskoppaisesta kokemusta, mutta kakkoskorinen vaihtui kolmoskoriseen 2012 2.0 HDI farkkuun reilu puolitoista vuotta sitten. Silloin mittarissa oli reilu 80 tmk. Sen jälkeen olen ajanut n. 73 tkm. Melkein heti hankinnan jälkeen käytin auton ruostesuojauksessa, koska aikomuksena on ajaa sillä useampi vuosi. Suojauksen yhteydessä alustasta hiekkapuhallettiin kiveniskujen aiheuttamat pintaruosteet, sitten maalattiin ja suoja päälle.

Isoin remontti mitä on tehty, oli kampiakselin takatiivisteen vaihto, koska se tihkui hieman öljyä. Samalla kertaa vaihdettiin kytkimen osat ja vetoakselien stefat. Vanhalla kytkimelläkin olisi vielä ajanut pitkään, mutta vaihdettiin se uuteen samalla kun laatikko oli irti. Tuolloin oli mittarissa 140 tkm. Konepellin tuulihaan vaijeri jumitti talvella ja keväällä vaihdoin sen uuteen. Uudessa vaijerissa on muovinen kuori, joten voisin kuvitella sen toimivan paremmin. Jarrulevyt ja palat vaihdettiin kun mittarissa oli 150 tkm. Muuten normaalit huollot. Nyt siis mittarissa 157 tkm.

Hyvää kyytiä tuolla on saanut ja ajettavuus on mielestäni paljon parempi kuin 2 koppaisessa. Myös jarrut on paljon tehokkaammat. Onhan sen muutenkin modernimman oloinen. En kyllä siirtyisi enää ihan helpolla 2-koriseen.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 336
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #285 : Heinäkuu 20, 2019, 20:40:19 »
Natiseeko keskikonsoli helposti? Kävin koeajamassa yhtä varsin siistiä yksilöä, jossa huomiota herätti tuo natina. Natinaan riitti, että ajoi hiekkatiellä tai jalka osui ajossa keskikonsoliin. Liekö yksilövika vai mallivika?
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #286 : Heinäkuu 20, 2019, 20:43:53 »
Natiseeko keskikonsoli helposti? Kävin koeajamassa yhtä varsin siistiä yksilöä, jossa huomiota herätti tuo natina. Natinaan riitti, että ajoi hiekkatiellä tai jalka osui ajossa keskikonsoliin. Liekö yksilövika vai mallivika?

En ole ajamissani huomannut keskikonsolin natinaa. Jos päädyt ostamaan uudemman korisen, niin tottahan pallotat sen sitten?  ;D
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa poppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #287 : Syyskuu 06, 2019, 05:31:06 »
heinäkuussa ostin omani ja hienosti on toiminut kaikki tähän asti. Viikko sitten kuitenkin käytin varmuuden vuoksi auton tarkastuksessa alustan ja jousituksen suhteen, samalla tarkastivat hiukkassuodattimen kuntoa ja polttoainesuodattimen vaihtoivat. Kovasti suosittelivat ruostesuojausta alustaan. On ruosteessa isosti mutta suojaus kannattaisi vielä tehdä. No 300e meni siihen alustan ja koteloiden suojaukseen mutta pieni raha jos sillä voi estää ison ja kalliin rempan joskus myöhemmin.
C5 2.0 hdi vm 2012 140hv (+30hv)

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 336
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #288 : Syyskuu 06, 2019, 11:40:06 »
On ruosteessa isosti mutta suojaus kannattaisi vielä tehdä.

Tuo allekirjoituksen 2012-autoko? Seitsemänvuotias Sitikka jo isosti ruosteessa, taasko tämä alkaa? :-o
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa poppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #289 : Syyskuu 08, 2019, 05:37:21 »
Nyt on alusta ja kotelot suojattu. Varmaan joku jo havainnon tehnyt mutta alustan suojalevyt kerää s..daa aika lailla. Levyjen irrottelu ja puhdistelu taitaa kannattaa ottaa säännölliseen ohjelmaan. Märkä kuravelli muhii mukavasti putkia ja runkoa vasten....... Omastani taitaa puuttua takimmainen pohjalevy. Onko tietoa mistä noita vois saada? Autodocista ja alvadilta pikaisen haun jälkeen ei ainakaan.... Muutenkin oon nöösi löytämään mitään netistä  ???
C5 2.0 hdi vm 2012 140hv (+30hv)

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #290 : Syyskuu 09, 2019, 00:00:43 »
Niistä C5:n ovistoppareista. Vaihdoin (ja maalasin) omaani kuskinoveen uuden.

No, sitten oli tilanne, että ajelin laina-autolla Renu Megane II:lla. Huomasin, että siinä on ihan samat ovistopparirasiat kuin C5:ssä. Paitti että ne ovat "oikeinpäin" eli isompi puolikas ylöspäin, jolloin vesi ei pääse sisään. Piti oikein kokeilla kaikki ovet varsin loppuunrääkätystä -04 Renusta, ja vähän harmitti, kun toimivat kaikki moitteetta. Syynä tuo "oikeinpäin" asennus.


Sitten huomasin naapurin -17 vuoden Mersu C:ssä kanssa ihan samat stopparit. Nekin "oikeinpäin" asennettuna!

Kiitos vaan sille nerolle, joka suunnitteli C5:n stopparit ylösalaisin asennettuna, veden kerääjinä. Tämä varmaan liittyy jotenkin siihen III-kopan laadunparantamiseen...
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 838
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #291 : Syyskuu 09, 2019, 08:35:11 »
Kiitos vaan sille nerolle, joka suunnitteli C5:n stopparit ylösalaisin asennettuna, veden kerääjinä. Tämä varmaan liittyy jotenkin siihen III-kopan laadunparantamiseen...

No tuo automalli on jo muutenkin sellainen ranskalaisen insinöörityön aivopieru ettei mitään rajaa, täynnään näitä erikoisia suunnittelukukkasia siellä täällä kun tosiaan paremminkin olisi voinut helposti tehdä, mutta ei - saati että olisi voinut luottaa wanhoihin, jo pitkälti koeteltuihin ja toimiviksi todettuihin ratkaisuihin, vaan kun piti väkisin saada erikoista ja massasta erottuvaa niin sitä erikoisuutta onkin tuossa sitten jo toteutettu todella vapaalla kädellä => sanomattakin lienee selvää että tuo laatuhan se tässä sitten otti osumaa melko raskaasti :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #292 : Syyskuu 09, 2019, 08:50:20 »
Kiitos vaan sille nerolle, joka suunnitteli C5:n stopparit ylösalaisin asennettuna, veden kerääjinä. Tämä varmaan liittyy jotenkin siihen III-kopan laadunparantamiseen...

No tuo automalli on jo muutenkin sellainen ranskalaisen insinöörityön aivopieru ettei mitään rajaa, täynnään näitä erikoisia suunnittelukukkasia siellä täällä kun tosiaan paremminkin olisi voinut helposti tehdä, mutta ei - saati että olisi voinut luottaa wanhoihin, jo pitkälti koeteltuihin ja toimiviksi todettuihin ratkaisuihin, vaan kun piti väkisin saada erikoista ja massasta erottuvaa niin sitä erikoisuutta onkin tuossa sitten jo toteutettu todella vapaalla kädellä => sanomattakin lienee selvää että tuo laatuhan se tässä sitten otti osumaa melko raskaasti :-\

Mihin ne sitä erikoisuutta ja massasta erottuvaa siis laittoi. Mun mielestä on niin Pekka Perusauton näköinen.
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa ace

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 507
  • Peukkuja: 6
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #293 : Syyskuu 09, 2019, 13:00:19 »
Kiitos vaan sille nerolle, joka suunnitteli C5:n stopparit ylösalaisin asennettuna, veden kerääjinä. Tämä varmaan liittyy jotenkin siihen III-kopan laadunparantamiseen...

No tuo automalli on jo muutenkin sellainen ranskalaisen insinöörityön aivopieru ettei mitään rajaa, täynnään näitä erikoisia suunnittelukukkasia siellä täällä kun tosiaan paremminkin olisi voinut helposti tehdä, mutta ei - saati että olisi voinut luottaa wanhoihin, jo pitkälti koeteltuihin ja toimiviksi todettuihin ratkaisuihin, vaan kun piti väkisin saada erikoista ja massasta erottuvaa niin sitä erikoisuutta onkin tuossa sitten jo toteutettu todella vapaalla kädellä => sanomattakin lienee selvää että tuo laatuhan se tässä sitten otti osumaa melko raskaasti :-\

Mihin ne sitä erikoisuutta ja massasta erottuvaa siis laittoi. Mun mielestä on niin Pekka Perusauton näköinen.

Aika samaa mieltä. Valtavirrasta poikkeavaa X7:ssa ovat lähinnä ohjauspyörän paikallaan pysyvä keskiö, sedanin kaareva takalasi ja hydeaslusta - ihan toimivia erikoisuuksia kaikki. Mielestäni X7:n huonoja puolia ovat mm. pyöränkaarien kuoriutuminen maalista (ja sitä kautta herkkä ruostuminen), nuo mainitut ovistopparit, konepeiton tuulihaka sekä ruostuva Webaston putki. Tehdas on aiempien tuotteittensa laadussa osoittanut, ettei tällaisia lapsuksia olisi tarvinnut päästä syntymään. Kuitenkin kyse on auton tavallisten asioiden ei-niin-hyvästä toteutuksesta eikä niinkään erikoisuuksista. Tai no onhan tuo ovisaranan asentaminen "väärin päin" aika erikoista  ::)

On tuo oma X7 kuitenkin niin mukava matkakumppani ollut, että tällaiset mitättömät pikkujutut antaa ihan mielihyvin anteeksi  :)
C5 3.0 V6 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 838
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #294 : Syyskuu 09, 2019, 13:32:23 »
Kuitenkin kyse on auton tavallisten asioiden ei-niin-hyvästä toteutuksesta eikä niinkään erikoisuuksista.

Samanlaiset alustan frip-nivelet löytyy jokaisesta autosta, eix ni - hyvä jos katsurit vielä tänäkään päivänä osaavat noita katsastaa oikein :-\ Muutenkin koko tuenta on jotain ihan muuta kuin McPherson + yhdystukiakseli, ei sillä etteikö tuo Citroën-ratkaisu olisi varsin mukava toimiessaan. Parkkitutkista tietty voi aina syyttää komponenttivalmistajaa, mutta merkillistä että samanlaiset toimii monessa muussa mallissa paljon paremmin. Muotoilustakin toki voidaan olla montaa mieltä, mutta aika harvassa on nois messeviin ulkomittoihin saatu noin pieniä sisätiloja, massiivisista a-pilareista ja oven yläkarmeista nyt puhumattakaan, tai kenties ehkä juuri sen vuoksi. Aikalailla samaa Aisinin askia löytyy muiltakin merkeiltä, mutta jostain syystä juuri tässä Citroën-versiossa öljyvaihdot on ihan oma juttunsa, jne :-\

Tässä hiukan jänskättää miten tuo Aircross vanhetessaan, mitäköhän sieltä sitten löytyy kun noiden ei-niin-hyviä kokemuksia alkaa tällekin forumille tipahtelemaan. Ei sillä että yksikään auto olisi moitteeton, mutta kertyneen tiedon kautta jokainen pääsee valitsemaan itselleen sen auton jonka mahd. ongelmien kanssa kykenee myöskin elämään 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 590
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #295 : Syyskuu 09, 2019, 13:53:52 »

No tuo automalli on jo muutenkin sellainen ranskalaisen insinöörityön aivopieru ettei mitään rajaa

Ja täytyyhän sitä vähän käydä Sitikka-foorumissa nälvimässä, kun QQ jätettiin suosikkiautovertailussa jumbo-sijalle.  ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #296 : Syyskuu 09, 2019, 14:43:35 »

Samanlaiset alustan frip-nivelet löytyy jokaisesta autosta, eix ni
Ai, pitääkin käydä tarkistamassa mihin kaikkiin ovat menneet semmoiset vaihtamaan. Kun pihassa olevista 12 ajopelistä en ainakaan vielä ole moisia löytänyt..? (ja tähän niitä soveliaita hymilöitä, en osannut valita itse)
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Disco -90

Poissa ace

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 507
  • Peukkuja: 6
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #297 : Syyskuu 09, 2019, 16:24:57 »
Kuitenkin kyse on auton tavallisten asioiden ei-niin-hyvästä toteutuksesta eikä niinkään erikoisuuksista.

Samanlaiset alustan frip-nivelet löytyy jokaisesta autosta, eix ni - hyvä jos katsurit vielä tänäkään päivänä osaavat noita katsastaa oikein :-\ Muutenkin koko tuenta on jotain ihan muuta kuin McPherson + yhdystukiakseli, ei sillä etteikö tuo Citroën-ratkaisu olisi varsin mukava toimiessaan. Parkkitutkista tietty voi aina syyttää komponenttivalmistajaa, mutta merkillistä että samanlaiset toimii monessa muussa mallissa paljon paremmin. Muotoilustakin toki voidaan olla montaa mieltä, mutta aika harvassa on nois messeviin ulkomittoihin saatu noin pieniä sisätiloja, massiivisista a-pilareista ja oven yläkarmeista nyt puhumattakaan, tai kenties ehkä juuri sen vuoksi. Aikalailla samaa Aisinin askia löytyy muiltakin merkeiltä, mutta jostain syystä juuri tässä Citroën-versiossa öljyvaihdot on ihan oma juttunsa, jne :-\

Tähän juuri viittasin - tavallisten asioiden ehkä ei-niin-hyvästä toteutuksesta on paljolti kyse. Tuskin "erikoinen ja massasta erottuva" on ollut suunnittelijalla mielessä kun parkkitutkien asennusta taikka vaihteiston öljylauhduttimen paikkaa on miettinyt. Mitä C5/407 etuakseliston rakenteeseen tulee, niin ei se nyt hassumpi ole. Muotoilusta voi tosiaan olla montaa mieltä, mutta majesteettisen tilavahan C5:nen ei missään nimessä ole. 4-henkinen lapsiperhe (jossa kuskina tällainen 192 cm hujoppi) sillä kuitenkin matkustaa mukavasti tavaroiden kera - jopa sedan-mallilla.
C5 3.0 V6 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 838
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #298 : Syyskuu 09, 2019, 17:15:41 »
Ja täytyyhän sitä vähän käydä Sitikka-foorumissa nälvimässä, kun QQ jätettiin suosikkiautovertailussa jumbo-sijalle.  ;D

Älä nyt ota nälvimisenä, mutta todella nopsasti lähti tuo oma C5 III Tourer takaisin kiertoon, vaikka kuinka jo lähes 20v olinkin odotellut saavani hyde-alustaisen ajopelin taloon :-\ Ja kuten sanon, odottelen tässä vielä joskus pääseväni kokeilemaan tuon Aircrossinkin, miten on tuo aito hyde-järjestelmä onkaan saatu "kopioitua" noihin hyde-iskareihin, vaikka toki tuon X7:n hyde on kuulemma vain kalpea muisto siitä mitä DS:ssä aikaan oli 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 964
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #299 : Syyskuu 09, 2019, 18:17:01 »
On mielstäni kovasti ylireagoitu jos väittää C5 X7:an olevan täysin susi, ihan helppoa sellaisen kanssa on elää ja erittäin harvoin (jos koskaan) tarvitsee erikseen pajalla käydä, itse siis pidän luotettavana, mutta hyvä jos nyt olet hetken edes tyytyväinen. :)