Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 82397 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 810
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #275 : Toukokuu 10, 2019, 20:33:03 »
Mitä seuraavaksi, yllätyksiä tulee jatkuvasti.

No juuri tästä se banaani otsaan herkäst tuleekin, kyrsii aika kybällä jos ei vehkeisiin voi luottaa :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #276 : Toukokuu 10, 2019, 20:35:50 »
Oikeasti aika vähällä pääsee C5:en suhteen. Ne pahimmat tietty nyppivät (webaston putki ja ikkunan mekanismi), toiset taas pitää ymmärtää "korjata" kuten oven-stoppareihin porata reikä alapuolelle ja ruiskia aina välillä sinne jotain, niin ovat ns. ikuiset.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 810
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #277 : Toukokuu 11, 2019, 08:49:30 »
oven-stoppareihin porata reikä alapuolelle ja ruiskia aina välillä sinne jotain, niin ovat ns. ikuiset.

Eikös KKO jo määritellyt että ikuisuus on 116v ;D
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.385477

Mutta siis ruostuvaa terästähän siellä saranan sisällä se jousikin on ja koska varsinkaan tuon porauksen jälkeen se ei ole tiiviisti suljettu, sinne kertyy pölyä ja likaa, joka tuon "jonkin" kanssa sitten muodostaa jäykkää tahnaa. Tuo tahna taasen kovemmassa pakkasessa sitten jäykistyy melkoisesti lisää ja huonolla tuurilla tahna onkin jo jäykempää mitä ruosteen jo heikentämä jousi enää kestää => NAPS! jousi poikki ja sinne katosi ovistopparin askeleet. Been there, done that. Eikä muuten ole ihan ilmainen uusittava tuo X7:n ovisarana :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #278 : Toukokuu 11, 2019, 09:31:02 »
Tuo on turhaa uhkakuvien luontia, toisilla kestää ikuisuuden, todella harvoilla sitten vähemmän aikaa.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 384
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #279 : Toukokuu 11, 2019, 20:32:28 »
Mulla on ajossa c5  Dynamique tourer  2.0 l bensa manuaali  rautajousilla on kyllä luottamusta herattävä  verrattuna edellisiin hyde  automaatteihin.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 697
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #280 : Toukokuu 13, 2019, 12:56:42 »
oven-stoppareihin porata reikä alapuolelle ja ruiskia aina välillä sinne jotain, niin ovat ns. ikuiset.

Eikös KKO jo määritellyt että ikuisuus on 116v ;D
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.385477

Mutta siis ruostuvaa terästähän siellä saranan sisällä se jousikin on ja koska varsinkaan tuon porauksen jälkeen se ei ole tiiviisti suljettu, sinne kertyy pölyä ja likaa, joka tuon "jonkin" kanssa sitten muodostaa jäykkää tahnaa. Tuo tahna taasen kovemmassa pakkasessa sitten jäykistyy melkoisesti lisää ja huonolla tuurilla tahna onkin jo jäykempää mitä ruosteen jo heikentämä jousi enää kestää => NAPS! jousi poikki ja sinne katosi ovistopparin askeleet. Been there, done that. Eikä muuten ole ihan ilmainen uusittava tuo X7:n ovisarana :-\

Voi sen poraamansa reijän tukkia kumitapilla ja vaika keväisin päästää kosteuden pois, jos sellaista epäilee. Mulla on muuten ollut noita rautajousisia  eri merkkisinä. Jokaiseen on joutunut jousia vahvistamaan ja lähes vuosittain iskareita vaihtamaann. Ainoa jousijärjestelmä joka todella on kestänyt ns. isältä pojalle on ollut Xantian hydejärjestelmä ja kupla volkkarin vääntövarsijouset. Johtunee siitä, että minulle jousitus täytyy todella olla mukavuutta lisäävä joustojärjestelmä, eikä vain jonkin asteinen tärinän vaimentaja. Tärinän tuovan mukavuuden minulle tarjosi kartingautot, joita nuorempana harrastin.

Poissa Sitruuna5C

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 25
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #281 : Heinäkuu 02, 2019, 20:33:21 »
Täällä kanssa olisi III korisen C5:n mahdollinen hankkiminen jossain välissä.Tiedossa on myös korjaamo,jossa on vahva citikka asiantuntemus.mites tuollainen 10 vuotta vanha,mitä kannattaa huomioida?Ja ruotsista löytyis myös,ehkä vähemmän ajettuja+paremmin varusteltuja.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #282 : Heinäkuu 17, 2019, 10:01:26 »
Kertokaas nyt te, joilla on ollut kumpiakin, että lisääntyykö vai väheneekö keskimäärin kaikenlaisen säätämisen ja hajoavien paikkojen määrä, jos siirtyy ykköskoppaisesta kolmoskoppaiseen (dieseliin)?

Tätä ketjua kun lukee, niin tuntuu että takakontissa pitää olla aina mukana laatikko, jossa on jousisylintereitä, parkkitutkan antureita, hydeputkikieppiä, oven saranoita, ruosteenestopohjamaalia, konepellin tuulihakaan narua, kumiletkua webaston putkeen ja parit ilmastoinnin varaputket, jotta X7:lla voi ajaa. Toisaalta kolmoskoppaiseen sentään vielä myydään kaikkia osia.

Ykköskoppaisessahan on omat tyyppivikansa, mutta ne ovat tunnettuja ja etenkään eivät ole kovin kriittisiä, ja ne hankalimmat on jo ehditty korjata. Kolmoskoppaisilla on kuitenkin vielä reippaasti hintaa, joten iskeekö tuossa kätensä kuinka kalliiseen paskaan?
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Citroen/Peugeot/Renault ???

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #283 : Heinäkuu 17, 2019, 10:18:15 »
vm 2011 ja tässä vaihdettu se webaston vuotava putki, ikkunanostin sekä yksi anturi takaa ja ajettu nyt about 125tkm.

Poissa K1mm0

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 78
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #284 : Heinäkuu 17, 2019, 10:36:58 »
Mulla ei ole ykköskoppaisesta kokemusta, mutta kakkoskorinen vaihtui kolmoskoriseen 2012 2.0 HDI farkkuun reilu puolitoista vuotta sitten. Silloin mittarissa oli reilu 80 tmk. Sen jälkeen olen ajanut n. 73 tkm. Melkein heti hankinnan jälkeen käytin auton ruostesuojauksessa, koska aikomuksena on ajaa sillä useampi vuosi. Suojauksen yhteydessä alustasta hiekkapuhallettiin kiveniskujen aiheuttamat pintaruosteet, sitten maalattiin ja suoja päälle.

Isoin remontti mitä on tehty, oli kampiakselin takatiivisteen vaihto, koska se tihkui hieman öljyä. Samalla kertaa vaihdettiin kytkimen osat ja vetoakselien stefat. Vanhalla kytkimelläkin olisi vielä ajanut pitkään, mutta vaihdettiin se uuteen samalla kun laatikko oli irti. Tuolloin oli mittarissa 140 tkm. Konepellin tuulihaan vaijeri jumitti talvella ja keväällä vaihdoin sen uuteen. Uudessa vaijerissa on muovinen kuori, joten voisin kuvitella sen toimivan paremmin. Jarrulevyt ja palat vaihdettiin kun mittarissa oli 150 tkm. Muuten normaalit huollot. Nyt siis mittarissa 157 tkm.

Hyvää kyytiä tuolla on saanut ja ajettavuus on mielestäni paljon parempi kuin 2 koppaisessa. Myös jarrut on paljon tehokkaammat. Onhan sen muutenkin modernimman oloinen. En kyllä siirtyisi enää ihan helpolla 2-koriseen.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #285 : Heinäkuu 20, 2019, 20:40:19 »
Natiseeko keskikonsoli helposti? Kävin koeajamassa yhtä varsin siistiä yksilöä, jossa huomiota herätti tuo natina. Natinaan riitti, että ajoi hiekkatiellä tai jalka osui ajossa keskikonsoliin. Liekö yksilövika vai mallivika?
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Citroen/Peugeot/Renault ???

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 349
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #286 : Heinäkuu 20, 2019, 20:43:53 »
Natiseeko keskikonsoli helposti? Kävin koeajamassa yhtä varsin siistiä yksilöä, jossa huomiota herätti tuo natina. Natinaan riitti, että ajoi hiekkatiellä tai jalka osui ajossa keskikonsoliin. Liekö yksilövika vai mallivika?

En ole ajamissani huomannut keskikonsolin natinaa. Jos päädyt ostamaan uudemman korisen, niin tottahan pallotat sen sitten?  ;D
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005