Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 60909 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa K1mm0

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #200 : Toukokuu 03, 2018, 15:25:07 »

Lisäksi näyttää yksi ongelmakohta olevan etulokasuojat, joista hiekka irroittaa maalin, kun kunnollisia roiskesuojia ole, ellei sellaisia itse laadi. Omasta on lokasuojat maalattu kokonaan uudestaan ja nyt on omatekoiset kumisuojat. Katsokaapa liikenteessä tai oikeammin parkissa olevien lokasuojia! Pahimmillaan jopa ovesta sillä kohtaa irtoaa maalia! Ja ihan sama vaiva näyttää olevan sisarmallissa eli 508:ssa.

Miksi ei Citroen voi tarjota sellaista kunnollista vanhanajan kumi- tai edes muoviläppää, joita näkee vaikkapa 407:ssa pösössä edessä? Sellaiset laitoin meidänkin 308:aan, jossa vielä oli ehjä maali.

Kiinasta löytyy roiskeläpät, jotka peittää lokasuojan alakulman.

https://www.ebay.ie/itm/FIT-FOR-CITROEN-C5-2008-2017-SEDAN-ESTATE-MOLDED-MUD-FLAP-SPLASH-GUARD-MUDGUARDS/331102341590?hash=item4d173cc9d6:g:ATYAAOSwETJaM7DD

Omassa vaunussa oli noista kulmista maali hankautunut pois. Teetin autoon myös ruostesuojauksen. Pohjassa oli kuulemma jonkin verran kiveniskuja, joissa oli jo alkavaa ruostetta joka hiekkapuhallettiin pois ja pohja maalattiin niistä kohdista ennen suojausta. Toivottavasti tuolla ajellaan vielä vuosia.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 571
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #201 : Toukokuu 03, 2018, 18:31:00 »
Nuo Kiinan eturoiskeläpät ovat liian pitkät! Kannattaa leikata suosiolla 3-5 senttiä pois. Ovat myös ns kovaa muovia eli lohkeavat helposti. Viimeisimmän rikkoi korjaamo nosturille ajaessa ja laittoivat nuo omat Citroenin härpäkkeet tilalle, jotka tosin ovat vain lähinnä koristeet...

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 36
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #202 : Toukokuu 23, 2018, 09:29:14 »
Ja pieni näyteikkunaostelu jatkuu.  Vantaalla olisi kivan vähän ajettu Confort tourer.  Onko tämä kenellekään tuttu kärry?
https://www.vaihtoplus.fi/autot/citroen/c5/182420
C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa K1mm0

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #203 : Kesäkuu 08, 2018, 14:18:40 »
Nuo Kiinan eturoiskeläpät ovat liian pitkät! Kannattaa leikata suosiolla 3-5 senttiä pois. Ovat myös ns kovaa muovia eli lohkeavat helposti. Viimeisimmän rikkoi korjaamo nosturille ajaessa ja laittoivat nuo omat Citroenin härpäkkeet tilalle, jotka tosin ovat vain lähinnä koristeet...

Ei noi mulla mun mielestä ihan kamalan pitkät ole. Maahan jää n. 8 senttiä matkaa. Hyvin on ainakin toistaiseksi pysyneet paikallaan.

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #204 : Kesäkuu 15, 2018, 23:03:24 »
Nyt tuli vikakohde nuo sähköpeilit. Ei tullutkaan ulkomaan saitilta löytyi ohjeet.
Tuohan on liukukytkin ja oli väärässä asennossa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2018, 15:01:50 kirjoittanut ztitruunari »

Poissa jj_

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #205 : Heinäkuu 20, 2018, 23:34:02 »
Merde mikä auto! Uusi foorumilainen ilmoittautuu, sain päähäni että haluan nestealustalla olevan citikan ja nyt  on löytynyt sopivan edullinen C5 joka on merkkiliikkeen korjaama yksilö.

Merkkiliike sanoo että ketjuremppa on kyseiseen (thp) autoon juuri tehty ja että korjattu kestävämmällä ketjulla. Onko kenelläkään tietoa tästä uudenlaisesta ketjusta, onko venyvän ketkun murheet tuolla selvinnyt?

Myöskin sanoi että imusarjan karstoittuminen tarkastetaan huolloissa, onkohan näin vai puhuuko sontaa?

Hyvin auto kulki, siinä mielessä tohtisi ostaa mutta nämä tekstit tekniikkamurheista pistää pelottamaan.

Häpyend.

Poissa jj_

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #206 : Heinäkuu 21, 2018, 10:39:05 »
Kovasti kyllä tykkäisin jos joku tuota parempaa ketjua jollain tapaa kommentoisi.

citikat on uusi tuttavuus ja yritän punnita onko tavara tarpeeksi luotettavaa tekoa ruuhkavuosien hektisiin hetkiin työpaikan ja päiväkodin välillä surffailuun

Poissa Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #207 : Heinäkuu 21, 2018, 11:38:51 »
Oletko seurannut keskustelua peugeot-foorumi.com:ssa?
Siellä asiaa on ainakin käsitelty.

Itselläni ei valitettavasti ole kokemuksia asiasta, eikä omalle kohdalle tulekkaan, pysyn noista kaukana.
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 674
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #208 : Heinäkuu 21, 2018, 12:03:33 »
citikat on uusi tuttavuus ja yritän punnita onko tavara tarpeeksi luotettavaa tekoa ruuhkavuosien hektisiin hetkiin työpaikan ja päiväkodin välillä surffailuun

Duodaa ... jos luotettavuus on se nro 1 ja olettaisin että teillä myös tavaratilojen määrällä on jotain merkitystä, niin C5 III ei kenties kuitenkaan ole just tähän kohtaan se soveltuvin valinta. Tarjoaahan se toki muikean mukavaa kyytiä toimiessaan, mutta niitä potentiaalisia vikakohteita on kuitenkin melkolailla ja Murphy sanoo että tasan tarkkaan joku niistä napsahtaa just silloin kun sitä vähiten toivoisi. Ja noiden tilojenkin suhteen C5 X7 on suuri päältä, mutta pieni sisältä, fakta jolle ei juuri mitään voi :-\

Citroenin(kin) valikoimista löytyy muita, varmasti sopivampia tila-auto ratkaisua tähän kohtaan ja itse vastaavassa tilanteessa lähtisin katselemaan esim. Berlingoa jos halutaan isoa tilaa pienellä rahalla, tai noita Picasso-malleja jos auton muotoilu on tärkeämpää 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 978
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #209 : Heinäkuu 21, 2018, 12:23:49 »
jj sanoi haluavansa kaasunestejousituksen, joten ei ole muita vaihtoehtoja.

Minä säikähdin aikanaan noita THP-juttuja niin paljon, että ostin 2011-mallisen dieselin enkä ole katunut. Suosittelen semmoisen harkintaa. Niitäkin liikkuu mukavasti kaupoissa.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Paikalla Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #210 : Heinäkuu 21, 2018, 12:26:27 »
Me vaihdettiin Grand Picasso C5:een, eikä ole kyllä tilan kanssa ollut mitään ongelmia. Erittäin väljät tilat joka puolella ja takakonttiin mahtuu mainiosti kaikki kamat.
Työmatkaan, lomamatkaan ja päiväkotiin surffaamiseen ollut erittäin täydellinen valinta tilan ja luotettavuuden osalta.
Tosin aisinin automaatilla 163:n dieseli tekniikkana.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 674
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #211 : Heinäkuu 21, 2018, 14:37:51 »
jj sanoi haluavansa kaasunestejousituksen, joten ei ole muita vaihtoehtoja.

No henk.koht. jo 80-luvun lopulla asti haaveilin hydestä kun kortin sain. Siinä sitten ihailtiin BX, XM, Xantia, C5... kunnes C5 III Tourer lopulta saatiin taloon 2014 ja vain alle 2v tuo taisi viihtyä talossa ennen kuin siitä piti eroon päästä. Kuten sanoin, mukava toki toimiessaan, mutta kun rupeaa paikat paukkumaan yksi kerrallaan sieltä ja täältä, niin... Toki yksilöitähän nämä ovat, kuten kaikki muutkin käytetyt, mutta ns. kohotetutsta laadusta tms. en kyllä minä ainakaan mitään todisteita löytänyt koko aikana mitä tuo talossa oli, ihan jo maalipinnan lohkeilusta lähtien, erilaisista suunnittelun kukkasista vielä puhumattakaan :-\

Tästä syystä noihin omiin kokemuksiini pohjautuen en varsinkaan ruuhkavuosissaan painivalle lapsiperheelle ainokaiseksi autoksi C5 X7 Toureria itse suosittele :(
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 704
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #212 : Heinäkuu 21, 2018, 16:52:19 »
Ei tuossa X7 niin montaa pahaa vikakohdetta ole, etenkin jos vertaa kilpalijoihin.

Poissa jj_

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #213 : Heinäkuu 21, 2018, 18:07:50 »
Kiitos vastauksista, joo varsinaisestihan meillä ei olisi tarve toista autoa vaihtaa mutta jostain innostuin mennä katsomaan ceevitosta ja nyt raha polttelee tilillä. Nykyinen japsi pikkuauto ajaa roolinsa hyvin, ainoa että ei se maantiellä ole mikään nautinto.

Ainoa auto ei siis ole kyseessä, mutta kuitenkin luotettavuus  on erittäin korkealla pisteissä myös ”kakkosautossa”.

Kauankohan tuon jakoremontin voisikuvitella olevan kunnossa, onko ne vikaantuneet uudelleen vaikka olisi korjattu kestävimmillä osilla?

Helkkaristihan tuossa laitteessa on tekniikkaa sisällä, sen oivalsin kun luin käyttöohjekirjan kannesta kanteen.. ja tosiaan yleisti laatu fiilikseen vaikuttaa aika kovasti täällä olevat jutut esim lämmityslaitteen potikoiden rikkoutumisista jne.. paljon automaatiota joka vain odottaa pientä sähkövikaa

Se nestealusta ei ilmeisesti ole kovin vika herkkä?

.. en ole pösö foorumia lukenut, pitääpä suunata sinne seuraavaksi

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 571
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #214 : Heinäkuu 21, 2018, 18:36:03 »
Yksi tärkeä pointti on, että löytää hyvän, luotettavan huoltokorjaamopisteen. Kyllä ylläpito kannattaa aina.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 674
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #215 : Heinäkuu 21, 2018, 18:58:03 »
Se nestealusta ei ilmeisesti ole kovin vika herkkä?

Tiedä häntä ???
- linnunluita menee jos ei niitä korkeuspotikoita voitele säännöllisesti
- hyde-putket tihkuu herkästi liitoksistaan
- etupamppuja vaihdeltu läjäkaupalla wanhempiin (takuuseen)
- iän myötä hyde-putket syöpyy puhki takapäästä, tankin läheltä

Ihan vain noin muutaman mainitakseni - ja kuulemma X7 kohdalla piti tuon hyden olla selkeästi laadukkaampi kuin edeltäjissään ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 652
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #216 : Heinäkuu 21, 2018, 20:25:12 »
Riippuu mihin vertaa. Jos verrataan ilmajousituksiin niin jopa C5 X7 hyde on erinomaisen luotettava.

Poissa jj_

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #217 : Heinäkuu 21, 2018, 21:28:54 »
Ompahan hyvä että vinkkasitte pösö doorumille.. nyt on jääny mielikuva että ~15tkm välein  voi olettaa koneeseen liittyvää extra rahan menoa.. voiskohan tuolla olla vaggilaisten trollit asialla, tuntuu niin uskomattomalta. Mutta mutta.. kyllä tässä alkaa olla pelko viemässä voiton. Aasian autojen kanssa tottunu että riittää kun huolto-ohjelmaa seuraa, ei muuta. Mutta niissä ei olekkaan tätä MERDE henkeä ;)

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 674
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #218 : Heinäkuu 22, 2018, 09:55:57 »
Riippuu mihin vertaa. Jos verrataan ilmajousituksiin niin jopa C5 X7 hyde on erinomaisen luotettava.
No juu, esim. C4 Picasson takapussit ei oikein tahdo Suomen talvirasituksia kestää ja alkaa herkästi vuotamaan => olikos nuo tarvikkeenakin 150€/kpl kitooosh :-\

Sinällään vaan wänkää, kuinka ajan kanssa noista uusista keksinnöistä paljastuu vaikka mitä. Ja vaikka jätettäisiin nyt VAG:n kuuluisat TSI ja DSG ongelmat tässä kohtaa mainitsemati, niin PSA:lla itselläänkin tosiaan tuo aikaisempi THP oli vitjansa kanssa ongelmainen ja nyt uusi PureTech kuulemma syö tulppiaan kuin varusmies näkkileipää. Tai Renaultillakin DCT-aski alkaa vaihtelemaan omiaan tai... Eikö sitten vain testaus ole riittävää nykykiireessä saada niitä uusia innovaatioita markkinoille ja näin tuo testaus jääkin sitten asiakkaalle, omine löydöksineen jotka vaikka eivät asiakkaan lompakkoa suoraan söisikään, niin onhan niistä vähintäänkin harmia ja vaivaa, joka taasen nakertaa hieman jo merkin mainettakin. Tosin jos kaikki valmistajat painaa samanlaista kuraa ulos, niin onko tuolla juuri väliäkään kun ei niitä parempiakaan vaihtoehtoja ole olemassa mihin vaihtaa = merkin mainekolaus on kuitenkin melko nimellistä jos ollenkaan => parannustakaan asiaan siis ei ole näköpiirissä kun ei juuri ole sitä painettakaan miksi edes yrittää parantaa :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Paikalla Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #219 : Heinäkuu 22, 2018, 10:41:56 »
jj sanoi haluavansa kaasunestejousituksen, joten ei ole muita vaihtoehtoja.

No henk.koht. jo 80-luvun lopulla asti haaveilin hydestä kun kortin sain. Siinä sitten ihailtiin BX, XM, Xantia, C5... kunnes C5 III Tourer lopulta saatiin taloon 2014 ja vain alle 2v tuo taisi viihtyä talossa ennen kuin siitä piti eroon päästä. Kuten sanoin, mukava toki toimiessaan, mutta kun rupeaa paikat paukkumaan yksi kerrallaan sieltä ja täältä, niin... Toki yksilöitähän nämä ovat, kuten kaikki muutkin käytetyt, mutta ns. kohotetutsta laadusta tms. en kyllä minä ainakaan mitään todisteita löytänyt koko aikana mitä tuo talossa oli, ihan jo maalipinnan lohkeilusta lähtien, erilaisista suunnittelun kukkasista vielä puhumattakaan :-\

Tästä syystä noihin omiin kokemuksiini pohjautuen en varsinkaan ruuhkavuosissaan painivalle lapsiperheelle ainokaiseksi autoksi C5 X7 Toureria itse suosittele :(
Mulla ollut noin 20 eri autoa ja varmaan 15 eri merkiltä. Ja olin ennen todella vastaan ranskalaisia autoja ja kyllä etenkin 2012 vuoden C5 on mielipiteet muuttaneet. Bemarit, vw konsernin tuotteet jne oli huomattavasti useammin korjauksen alla ja vihdoin on ekaa kertaa auto alla mikä on enemmän tiellä kuin korjaamolla.
Ei kyllä pienintäkään valittamista luotettavuuden osalta.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa jj_

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #220 : Heinäkuu 22, 2018, 12:26:55 »
jj sanoi haluavansa kaasunestejousituksen, joten ei ole muita vaihtoehtoja.

No henk.koht. jo 80-luvun lopulla asti haaveilin hydestä kun kortin sain. Siinä sitten ihailtiin BX, XM, Xantia, C5... kunnes C5 III Tourer lopulta saatiin taloon 2014 ja vain alle 2v tuo taisi viihtyä talossa ennen kuin siitä piti eroon päästä. Kuten sanoin, mukava toki toimiessaan, mutta kun rupeaa paikat paukkumaan yksi kerrallaan sieltä ja täältä, niin... Toki yksilöitähän nämä ovat, kuten kaikki muutkin käytetyt, mutta ns. kohotetutsta laadusta tms. en kyllä minä ainakaan mitään todisteita löytänyt koko aikana mitä tuo talossa oli, ihan jo maalipinnan lohkeilusta lähtien, erilaisista suunnittelun kukkasista vielä puhumattakaan :-\

Tästä syystä noihin omiin kokemuksiini pohjautuen en varsinkaan ruuhkavuosissaan painivalle lapsiperheelle ainokaiseksi autoksi C5 X7 Toureria itse suosittele :(
Mulla ollut noin 20 eri autoa ja varmaan 15 eri merkiltä. Ja olin ennen todella vastaan ranskalaisia autoja ja kyllä etenkin 2012 vuoden C5 on mielipiteet muuttaneet. Bemarit, vw konsernin tuotteet jne oli huomattavasti useammin korjauksen alla ja vihdoin on ekaa kertaa auto alla mikä on enemmän tiellä kuin korjaamolla.
Ei kyllä pienintäkään valittamista luotettavuuden osalta.
Millä koneella?

Paikalla Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #221 : Heinäkuu 22, 2018, 12:37:33 »
jj sanoi haluavansa kaasunestejousituksen, joten ei ole muita vaihtoehtoja.

No henk.koht. jo 80-luvun lopulla asti haaveilin hydestä kun kortin sain. Siinä sitten ihailtiin BX, XM, Xantia, C5... kunnes C5 III Tourer lopulta saatiin taloon 2014 ja vain alle 2v tuo taisi viihtyä talossa ennen kuin siitä piti eroon päästä. Kuten sanoin, mukava toki toimiessaan, mutta kun rupeaa paikat paukkumaan yksi kerrallaan sieltä ja täältä, niin... Toki yksilöitähän nämä ovat, kuten kaikki muutkin käytetyt, mutta ns. kohotetutsta laadusta tms. en kyllä minä ainakaan mitään todisteita löytänyt koko aikana mitä tuo talossa oli, ihan jo maalipinnan lohkeilusta lähtien, erilaisista suunnittelun kukkasista vielä puhumattakaan :-\

Tästä syystä noihin omiin kokemuksiini pohjautuen en varsinkaan ruuhkavuosissaan painivalle lapsiperheelle ainokaiseksi autoksi C5 X7 Toureria itse suosittele :(
Mulla ollut noin 20 eri autoa ja varmaan 15 eri merkiltä. Ja olin ennen todella vastaan ranskalaisia autoja ja kyllä etenkin 2012 vuoden C5 on mielipiteet muuttaneet. Bemarit, vw konsernin tuotteet jne oli huomattavasti useammin korjauksen alla ja vihdoin on ekaa kertaa auto alla mikä on enemmän tiellä kuin korjaamolla.
Ei kyllä pienintäkään valittamista luotettavuuden osalta.
Millä koneella?
163:n dieseli ja aisinin laatikolla. 2012 vuosimallia.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 674
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #222 : Heinäkuu 22, 2018, 13:29:51 »
vihdoin on ekaa kertaa auto alla mikä on enemmän tiellä kuin korjaamolla.
No tuohan on melko tuore, vasta 6v ja n. 100tkm ajettu 8)

Vaan ei silti saattaahan siihenkin jo tuo ruosteinen weban putki iskeä tai ovisaranoiden stopparit paukahtaa jo nuinkin nuorena. Tai kuinkas se maali pysyy kiinni lokareiden reunoissa, tai miten eturenkaista roiskeet syövät etusiiven alakulman ruvelle ja tuota ei suojaa edes auton omat alkup. roiskeläpätkään, vika joka ratkaistiin suurimmasta osasta autoja jo 90-luvulla sisälokarin reunalla tai vimostaan tuolla roiskeläpällä. Kumma juttu että kiinalainen kyllä tekee tuohon sopivan läpän varsin halvallakin, jossa tuo kantti suojautuu kunnolla kuten pitääkin, mutta auton valmistaja itse ei moista saa aikaiseksi edes varsin kalliiseen merkki-osaansa ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Paikalla Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #223 : Heinäkuu 22, 2018, 13:39:33 »
vihdoin on ekaa kertaa auto alla mikä on enemmän tiellä kuin korjaamolla.
No tuohan on melko tuore, vasta 6v ja n. 100tkm ajettu 8)

Vaan ei silti saattaahan siihenkin jo tuo ruosteinen weban putki iskeä tai ovisaranoiden stopparit paukahtaa jo nuinkin nuorena. Tai kuinkas se maali pysyy kiinni lokareiden reunoissa, tai miten eturenkaista roiskeet syövät etusiiven alakulman ruvelle ja tuota ei suojaa edes auton omat alkup. roiskeläpätkään, vika joka ratkaistiin suurimmasta osasta autoja jo 90-luvulla sisälokarin reunalla tai vimostaan tuolla roiskeläpällä. Kumma juttu että kiinalainen kyllä tekee tuohon sopivan läpän varsin halvallakin, jossa tuo kantti suojautuu kunnolla kuten pitääkin, mutta auton valmistaja itse ei moista saa aikaiseksi edes varsin kalliiseen merkki-osaansa ::)
160tkm nyt mittarissa. Edellinen omistaja joutunu uusimaan ne normi jutut (pysäköintianturit esim) ja itse vaihdatin autoliikkeen piikkiin heti tuon webaston putken.
Ilmastoinnin joku anturi vaihdettiin heti alkuunsa myös autoliikkeen piikkiin, mutta ns oston jälkeen ei ole tarvinnut mitään tehdä 2v aikana
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 674
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #224 : Heinäkuu 22, 2018, 14:19:34 »
160tkm nyt mittarissa. Edellinen omistaja joutunu uusimaan ne normi jutut (pysäköintianturit esim) ja itse vaihdatin autoliikkeen piikkiin heti tuon webaston putken.
Ilmastoinnin joku anturi vaihdettiin heti alkuunsa myös autoliikkeen piikkiin, mutta ns oston jälkeen ei ole tarvinnut mitään tehdä 2v aikana

Samahan se omassanikin aikanaan oli, myyjäliikkeen piikkiin setti takatutkia ja kuskin oven lasivaijerit :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...