Äänestys

Siis kummalla meinaat ajaa tai kannattaja olet

Nastat
124 (52.1%)
Kitkat
101 (42.4%)
EVVK
13 (5.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 213

Kirjoittaja Aihe: Kitkat vai nastat  (Luettu 63332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 715
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #50 : Marraskuu 11, 2008, 12:28:38 »
ABS ja ESP ovat hyviä apuvälineitä etenkin kitkarenkaiden tukena. Tällöinhän sivuttaispitoa voidaan "lisätä" erikseen jokaisesta renkaasta.  

Ei silti kannata liikaa tuudittautua elektroniikan tuomaan turvallisuuden tunteeseen, fysiikan lakeja on syytä kunnioittaa, edelleen... ;)

Monella taitaa olla myös liikaa luottoa nastojen läsnäoloon, ajetaan kuin kesäkelillä konsanaan, kun nurkissa rapisee...

Pakko sanoa vielä vanha klisee, että jokaisen pitäsi ajaa ensimmäinen talvensa vanhalla p*skalla takavetoisella autolla, niin saisi hieman todellista pohjaa  ja perstuntumaa autonkäsittelyllelle liukkaissa olosuhteissa. Nykyautoissa tuntuma tienpinnan tapahtumiin voi olla hyvinkin etäinen ja lähtö voi tulla yllätyksenä, kun luotetaan liikaa pelivälineeseen ja sitäkautta myös omiin taitoihin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2008, 12:30:01 kirjoittanut Megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #51 : Marraskuu 11, 2008, 13:36:27 »
Mitä tulee nastojen pysymiseen renkaissa, niin nastojen pääasiallisin irtoamissyy on ajotapa, sekä nastarenkaiden sisäänajo. Itseltäni nastarenkaat ovat kulutuspinnaltaan yleensä loppu ennen kuin nastat ovat irronneet.

Kyllä niillä uusilla renkailla on alussa aika varovasti pyritty ajelemaan, joten en ihan allekirjoitata tätä tässä tapauksessa. Ensimmäisen talven vielä pysyivät, mutta toisena talvena niitä lähti eturenkaista oikein urakalla. Enkä ole vaihtanut pyörimissuuntaa toiseksi talveksi.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 709
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #52 : Marraskuu 11, 2008, 18:01:35 »
Mielenkiintoista. Jos olen asian oikein ymmärtänyt niin Tenikens Värdenin talvirengastestissä 2007 kitkarenkaat pärjäsivät kokonaisarvostelussa ainakin yhtä hyvin kuin nastalliset, jopa niin, että Nokian pohjoismainen kitka ylti jäisellä tiellä parhaitten nastarenkaitten tasolle.

http://www.teknikensvarld.se/tvtv/vinterdackstest-2007/

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 226
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 TZi A-91
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #53 : Marraskuu 11, 2008, 18:12:45 »
Hyvin ainakin aamulla kitkoilla pysähtyi,perään paukanneen Escortin renkaita ei tullut kyllä katsottua.

Citroën-Ford 1-0,ensimmäisessä takapuskurissa pieni naarmu ja jälkimmäisessa etupuskuri täysin entinen.

Nastarenkaillekin kyllä sopivaa käyttöä löytyisi,kesäauton puolikkaan alle talveksi,ei paljoa ropina haittaa kun menee seisontaan ;D

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #54 : Marraskuu 12, 2008, 09:39:29 »
Minulla oli Xsarassa kitkarenkaat ja kaksi talvea menikin hienosti. Tammikuussa sitten kuitenkin lipsahti auto lunastuskuntoon oman ajovirheen seurauksena. Se vaan, että kun lähti liiraamaan, niin lähti kyllä tosi lujaa. Tuli mieleen, että olisiko perä irronnut kuitenkaan yhtä rajusti, jos olisi olleet nastat alla. No tuohon asti olin todella tyytyväinen kitkarenkaisiin. Romutuksen jälkeen jäi pieni epäilys kaivertamaan. Mutta kuskin vikahan ulosajo kuitenkin oli. Voi olla, ettei nastat olisi pelastanut mitään.

Juu, taannoin noita kitkoja tuli käyteltyä aika paljon ja sama huomio, pitoa riittää siihen asti kun riittää. Mutta kun se pito sitten loppuu, niin loppuu sitten totaalisesti, eli tavallaan oli "kylmärinki" hanurissa kun ajoi. Kun nämä nykyiset nastarenkaat tuli markkinoille, vaihdoin niihin.

Kitkoissa ei sinänsä mielestäni ollut mitään vikaa, toimi aivan kelvollisesti, mutta tuo pieni "kylmärinki" fiilis sai ne vaihtumaan nastoihin, tiedä sitten miksi ? Eikä nää nasta renkaatkaan kyllä autuaaksi tee, parin talven jälkeen pito romahtaa, vaikka noita kilometrejä ei niin hirveesti ole  tullut.

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #55 : Marraskuu 12, 2008, 23:49:49 »
Mutta onko vanha takavetoinen paska, jos siinä tietää tilanteen paremmin? Eikös se ole huomattavasti parempi silloin? No joo, pientä kiusaa paremmuudesta, rauta on parempaa kuin puu, teeppä taloon lattiat raudasta ilman lattialämmitystä ;D

Kannattaa muuten muistaa ABS:stä eräs seikka, jarrutusmatka kitkat + jää yhdistelmällä ABS:n kanssa oli eräässä testissä noin tuplat verrattuna ilman ABS:ää, onhan se ohjattavissa mitenkuten, mutta nuo järjestelmät eivät välttämättä toimi ihan oikein nollapidossa.

Kun nastoilla ajelin, ei oikeastaan ollut keliä, jossa olisi tarvinnut oikeasti nopeutta isommin laskea, stoppasi ihan riittävästi peilijäällä jonka päällä vettä ja myös mustalla jäällä, kunnon nastakumeissa sitä pitoa on kyllä tasaisesti joka tilanteeseen.

Sitä en tiedä miten nastojen pito heikkenee useamman vuoden jälkeen, olen ajanut samoilla renkailla korkeintaan talven, loppuvat jo siinä ihan riittämiin ja sakkorajalle ei ole tapana ollut kumeja kuluttaa, ihan oman turvallisuuden nimissä, sohjo on ikävää alle 5mm urasyvyyden.

Ajelin 2005 360 Volvolla (hengenvaarallinen tappava kevytperäinen takaveto  ::) ), jossa oli Semperit Ice Grip merkkiset kumit ilmeisesti jostain 90-luvulta, kaikki nastat poikki ja kesarenkaatkin piti jäällä paremmin, ei kuvio eikä kumiseos olleet mitään pitävää sorttia, kertaakaan ei kyllä tullut ongelmia eikä jänniä paikkoja, luistihan se, mutta hauskaahan se vaan oli, eikä ollut mitään epäilystä siitä minkä verran pitoa oli renkaan alla.

Onhan se hauskaa, kun sutii kevyellä kaasulla 3. vaihteella 1500 kiekasta ylöspäin, mutta voisihan se pisemmän päälle alkaa tuollainenkin tympäisemään. Kiinni sai jäämään vaikka tasaiselle jos halusi, todellisia ongelmia ei ollut misään mäkilähdöissäkään, toki usein piti vähän enemmän tehdä kuin vain lähteä.

Pari vuotta tuollaisella ajoa ilman suistumisia ja kolhuja pitäisi olla ehtona pysyvän kortin myöntämiseen, osaisi porukka ehkä vähän paremmin mitoittaa ajoaan olosuhteisiin ja renkaisiin.

Tulihan sitä yksi talvi ajettua aikoinaan pätkä hiacella, jossa täysin nastattomat hakkapeliitta 10:t alle 3mm kulutuspinnalla, polttoaineputkessakin vähän mätävikaa, joten kun kaasun nosti ylös niin sammui aika usein, ohjaustehostinhan silloin lopetti toiminnan ja takarenkaat veti lukkoon, eikä tuota oikein voinut ennakoida, eipä silläkään mitään onnettomuuksia sattunut ja välillä vedettiin 1500kg kärryä pääkallokelissä halki suomen, ylämäissä jännitti riittääkö vauhti vai tuleeko nahkoineen alas, vaan kyllä se riitti, välillä mentiin kyllä aika pahasti kylkimyyryä. Niin, tuossa Hiacessahan oli kitkalukko perässä, eli peräpäästä kun lähti pito irti, niin se oikeasti lähti irti, helppo hallita kaasulla :)
Muutamat hirvet tuolla tuli väisteltyä kanssa, jos ei olisi ollut työnantajan laitos, niin ainakin uudet renkaat olisi tullut alle vaan sillä sitä oli ajettava tai käveltävä.

Ei kai nuo renkaat kesärenkaita kummemmat tuossakaan olleet.

Sitä aina välillä tosiaan tulee tuumattua, että onkohan nykyrenkaat vähän turhan armottomia, tarjoilevat niin julmasti tuota pitoa, että rajan ylityksen jälkeen sattuu helpommin, noilla oikeasti paskoilla renkailla, kun nopeudet olisivat olleet merkittävästi hitaampia jos olisi penkaankin humahtanut.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #56 : Marraskuu 13, 2008, 08:28:22 »
Sikäli milenkiintoista, että nastarenkaat johtavat äänestystä ylivoimaisesti, mutta kitkarenkaan omistajilla on suurempi tarve avautua renkaistaan.  ::)

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #57 : Marraskuu 13, 2008, 13:16:56 »
Sikäli milenkiintoista, että nastarenkaat johtavat äänestystä ylivoimaisesti, mutta kitkarenkaan omistajilla on suurempi tarve avautua renkaistaan.  ::)

Eikös tämä tarkoita sitä, että nastarenkailijat ovat verrattaen tyytyväisiä rinkuloihin, kun taas kitkailijat (kuten minä) ovat varsin tyytymättömiä  ???

Sen verran täytyy toki kitkoja puolustaa, että jos ajelisin vain vähän paikallisia ajoja, niin ei nastoja tarvitseisi edes harkita, kaupungeissa varsinkin ajonopeuden voi aivan hyvin sovittaa kelin mukaan, siellä ei ole merkitystä ajaako 20km/h vai 60km/h, ajalliset säästöt ovat niin mitättömiä, että on täysin turhaa yrittää edetä reippaasti, tällöin kitkoillakin pärjää loistavasti ja etenkin kun yleensä vähänkin isommissa taajamissa ajourat ovat paljaat läpi talven.

Se vaan ihmetyttää, miksi juuri kaupungeissa näkee eniten noita minä ensin kaahaajia.

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #58 : Marraskuu 13, 2008, 14:02:44 »
Sikäli milenkiintoista, että nastarenkaat johtavat äänestystä ylivoimaisesti, mutta kitkarenkaan omistajilla on suurempi tarve avautua renkaistaan.  ::)
Meikälle tuli nyt nastat(Noranzat). Contin kitkat oli kyllä ihan hyvät ajettavat, mutta kyllä totuuden nimissä täytyy myöntää, että nastoissa löytyy pitoa enemmän. Omalle kohdalle sopii nastat paremmin, kun on ajettava kelillä kuin kelillä.
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa MarieCurie

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 802
  • Peukkuja: 11
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #59 : Marraskuu 13, 2008, 15:36:24 »
Continentalin nastat on tarkoitus hankkia, toivottavasti ne osoittautuvat hyviksi (tai edes kohtuullisiksi), en ihan kauheasti jaksa lukea useita testejä valintani tueksi. Mutta vasta joulukuun puolella, kestäköön täällä V-S:ssa lämpimät ilmat ja sulana olevat tienpinnat siihen asti...   :-\ Onneksi työmatka on niin lyhyt, etten tarvitse autoa päivittäin..

Poissa faradi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDI 170 Exlusive Tourer
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #60 : Marraskuu 13, 2008, 16:12:54 »
Sikäli milenkiintoista, että nastarenkaat johtavat äänestystä ylivoimaisesti, mutta kitkarenkaan omistajilla on suurempi tarve avautua renkaistaan.  ::)

Suurin osa autoilijoista, kuten myös foorumilaisista ajelee nastoilla. Onkohan tässä Kitka / nasta keskustelussa myös ennakkoluuloja mukana kuten esim. citikkaa kohtaan muun merkkien käyttäjillä, eli ollaan jotain mieltä vaikka ei ole kokemusta, ja kun vielä lehdistökin on sitä mieltä...
Varma mielipiteeni on ehdoton ehkä.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 223
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #61 : Marraskuu 13, 2008, 16:55:41 »
Yks talvi Xm:llä kitkoilla ajettuna, ei paluuta kitkoihin...

Rättärissä tällä hetkellä vielä kitkat, siihen tulee nastat kunhan keli tuosta pahenee...

Useamman kerran BeeÄxää tullut kitkoilla taisteltua, nastoilla vähempi taistelua...

Ne olosuhteet missä liikun sanelee aikasta paljon... Enkä lähde sen enempää tuosta väittelemään. Pärjään itse vain huomattavasti paremmin piikkien kanssa kuin ilman.
(Terveytenikin kanssa...  Diabeetikko...)
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Series 2a 63

Poissa kimi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #62 : Marraskuu 13, 2008, 17:32:39 »
Olin eilen mukana kun kaverin Volvoon vaihdettiin Nokian nastarenkaat. Mennessä melu oli kohtuullinen kun alla oli Contin kitkat, mutta tullessa olisi saanut olla kuulosuojaimet. Itse olen ajanut kitkoilla 90-luvun alusta saakka eikä ole paluuta nastoihin.
C5 THP 156 Comfort Business Tourer AT -10

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 852
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Proceed GT -19 & Niro -18 & Miata -90
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #63 : Marraskuu 13, 2008, 17:53:33 »
Itse ajanut yhden talven Xantialla kitkoilla ja tuon talven jälkeen jäivät kitkat varastoon. Tuon talven kokemuksien perusteella ei aivan heti ole kitkoja tulossa alle. Viime talvena tuli tosin ajettua parin viikon verran kitkoilla tai oikeammin Green Diamondeilla ja nämä olivat yllättävän hyvät, joten tuollaisia voisin harkita nastojen tilalle.
exät Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Makemyday

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #64 : Marraskuu 13, 2008, 18:49:02 »
Jahas, pitäähän se tämäkin foorumi korkata. Päivää arvon Citikka-veljet ja-siskot.

Itse ajelin muutaman talven BeXillä Continentalin kitkoilla, sen aikaiset eivät kovin pitävät olleet mutta mäkisestä parkkipaikasta huolimatta pärjäsin. Nyt otin  Berlingoon alle Nokian 5 itseasiassa vain muutaman päivittäisen kilometrin vuoksi (1,5 km kuperaa soratietä + jyrkkä mäki kotiin), vähän harmittaa rapistella yli 40 km asfaltilla mutta kun on töihin päästävä, niin on. Edellisessa autossa oli myös nuo vitoset ja olin tyytyväinen, metelikään ei ollut enää niin paha kuin nelosissa.
Valintani olisi kitkat mutta käytäntö sanelee toisin.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 226
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 TZi A-91
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #65 : Marraskuu 14, 2008, 09:48:26 »
Sikäli milenkiintoista, että nastarenkaat johtavat äänestystä ylivoimaisesti, mutta kitkarenkaan omistajilla on suurempi tarve avautua renkaistaan.  ::)

Eikös tämä tarkoita sitä, että nastarenkailijat ovat verrattaen tyytyväisiä rinkuloihin, kun taas kitkailijat (kuten minä) ovat varsin tyytymättömiä  ???

Vissiin viidennet kitkat alla ettei tässä nyt varmaan kauhean tyytymättömiä olla,kitkoilla vaan pääsee pidemmälle ;D ;D

Pinpal

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #66 : Marraskuu 14, 2008, 15:01:28 »
Ennen pärjäs kitkoilla, nyt kun talvet on lämmenneet olen siirtynyt nastoihin.

Poissa Juska

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 0
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #67 : Marraskuu 14, 2008, 15:10:36 »
kitkoilla vaan pääsee pidemmälle ;D ;D

Varsinkin jarruttaessa..  ;)
Citroën C4 Grand Picasso 2.0HDi 2008

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #68 : Marraskuu 14, 2008, 15:41:35 »
kitkoilla vaan pääsee pidemmälle ;D ;D

Varsinkin jarruttaessa..  ;)

Ainakin jäällä, mutta nämä pari poikkeuksellisen vetelää talvea ovat olleet kyllä sellaiset omissa ajoissa, että nastoista on kulunut toinen kylki kokonaan pois yhdessä talvessa, aina vaan asfalttia näkyvissä, pari kolme hassua päivää jolloin vähän lunta/jäätä, joten mahdollisesti kitkoilla saattaisi päästä pisemmälle. Tosin rengaskauppias, jolta kitkat ostin sanoi, ettei niillä mitään tee jäisinä aamuina jos ei ole nastoilla teitä karhennettu ja loppuvat kuulemma nastoja nopeammin, nyökyttelin vaan ja kyselin paljonkos alennusprosenttia saa että moiset renkaat joilla ei mitään tee kannan pois  ;D

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 709
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #69 : Marraskuu 16, 2008, 17:07:42 »
Ei makuasioista kannata kinastella. Moni asia selviää, kun käy kolarikorjaamolla katsomassa liukkaan kelin jälkeen, mitä renkaita kolhittujen alla on. Veikkaisin, että 90 % on ns. nastarenkaita tai joskus sellaiseksi tarkoitettuja. Kyllä renkaita enemmän turvallisuus on kuljettajasta kiinni. Molemmilla sekä kitkoilla, että nastoilla voi ajaa turvallisesti kaikissa keliolosuhteissa, ainakin sellainen kuljettaja joka osaa ennakoida tilanteet. Sama onko ratin takana nainen tai mies nuori tai vanha. Yleensä ainakin toisen osapuolen kuljettajan taitamattomuuden seuraukset näkyvät "pajalla".

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #70 : Marraskuu 17, 2008, 00:46:48 »
Ja kunhan ne rinkulat olisi edes jotenkin säädyllisessä kunnossa, niitäkin on, jotka ei renkaita vaihda ennen kuin lakisääteinen minimi on tullut edellisvuotena vastaan, renkaiden ollessa perintöä isoisältä. Kuitenkaan kovin montaa ravintolailtaa ei tarvitse jättää väliin, niin saa testivoittajakumit, jos koko on niin suuri, ettei rahat riitä siltikään renkaisiin, niin on kai todettava, että on haukattu enemmän kuin jaksaa purra? ;)

Ei ollut muuten kitkoilla mitään ongelmaa lumisella mutkatiellä, tuli vaan muita autoja perä-edellä vastaan, kun ajelivat reilua alinopeutta, ilmeisesti peläten liukasta. Itse testailin aina sopivissa paikoissa paljonko sitä pitoa on, jarruttelemalla ja kiihdyttmällä pidon murtumiseen asti, ei jää epäselväksi paljonko sitä pitoa on käytettävissä ja helppo pitää riittävää marginaalia liitoittelematta kuitenkaan mateluksi ajoa.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 918
  • Peukkuja: 6
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #71 : Marraskuu 17, 2008, 08:53:22 »
Myös pitotestiä harrastan. Tietääpi sitten missä mennään. Ja muuten voisin edes ajatella kitkoja, mutta se viimeinen taival kotipihalle on n.100m pitkä ja melko jyrkkä mäki. Siinä on joskus vaikeuksia nastoillakin. Joskus Warre- kaudella kun jäi keskelle peilijäistä mäkeä, niin auto vaan kässärillä ympäri, mäki alas ojan reunan pitopaikkoja hyväksi käyttäen ja uudelleen paremmalla vauhdilla ja näitä pitopaikkoja katsellen.

Poissa Jallu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 1
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #72 : Marraskuu 17, 2008, 12:24:57 »
Hm, puuttuu vastausvaihtoehto "molemmat".

Omassa kitkat, vaimolla nastat. Lapset kulkee molemmissa autoissa ja molemmilla kuskeilla.


Pyydä vaimoasikin vastaamaan  :D

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 568
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #73 : Marraskuu 17, 2008, 21:20:43 »
Nastat aina, paitsi jos ei enää ole talvea tai vaihtoehtona vain "kotimainen kumisaappaan veli" ;)

Mutta aina olen ihmetellyt tuota kommentointia että nastarenkaat on meluisat... Mutta tähän asti olenkin ajanut misukoilla ja viimeksi oli continentalit (mitkä kesti ihan järjettömän hyvin, täyden kympin renkaat). Nyt sain puolikuntoiset nokian hakkapeliitta 2 "renkaat" ilmaiseksi ja en kyllä enää ihmettele että jotkut valittavat rengasmelusta. Enkä kyllä sitäkään ihmettele että nuo oli hylätty kesken talven...

Ihan järkyttävä meteli koko ajan, miten ihmeessä joku tuollasia on voinut ikinä käyttää, toivottavasti ne edes kuluu nopeasti pois niin voisi ostaa uudet. Tänään kun niillä ajelin niin koitin jopa kuulosuojaimia, ja nekään ei sitä ääntä poistaneet. Xantian orkkisradio alkaa särkemään ennenkuin tuon melun saa peitettyä. Halvalla ei siis hyvää saa ;)

Ja siis vertailupohjana nuo contit joiden jälkeen keväällä alle väännetyt kesäpyörät piti kovempaa ääntä. Ja on muuten tullut ajeltua rallipyörilläkin puhtaalla assulla eikä nekään pidä tuollasta meteliä...
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Hade

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #74 : Marraskuu 17, 2008, 22:22:20 »
Itsellä on juuri nuo Hakkapeliitta 2:t nyt toista "talvea" alla enkä ole melusta kärsinyt. Kyllähän ne nastat ropisee mutta ei ole kyllä tarvinnut edes radiota aukaista melun takia. Ehkä mä olen kuuro?  ??? Tai sitten autoissa on eroa (xsara -02)