Äänestys

Siis kummalla meinaat ajaa tai kannattaja olet

Nastat
124 (52.1%)
Kitkat
101 (42.4%)
EVVK
13 (5.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 213

Kirjoittaja Aihe: Kitkat vai nastat  (Luettu 63336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #200 : Helmikuu 15, 2009, 21:21:23 »
Eiköhän olisi vaan parempi jättää se suola leivälle ja vaatia kuljettajilta osaamista edes sen verran, että osattaisiin arvoida sopiva tilannenopeus. Liikenteestä pitäisi saada pois ne jotka eivät osaa autoaan kuljettaa muuten kuin tuurilla.

Muistelen muuten jonkin liikenteen asioista päättävistä olleen täysin ajokortiton, siis ei mitään kokemusta liikenteestä, pelkkien teorioiden varassa kun toimitaan niin kusessa ollaan ja sehän on jo nähty.

Ei ole tarvinnut juu kuin kolmesti väistää hirveä talvella, syksyisin kymmeniä kertoja.

Rekkamiehillä on usein hauskoja kommenntteja suolauksen puolesta, mutta rekathan pitäisi muutenkin saada pois liikenteestä, sulattoon vaan ja tehdään kiskoja niistä, sittenhän olisi paljon työttömiäkin rataa rakentamaan, siinä sivussahan ratkeaisi moni julkisen liikenteen ongelmakin  ;)

Mutta oikeasti, suolauksen lopettaminen on yhtä helppoa kuin ajovalopakon lopettaminen, muutaman vuoden kaaos siitä syntyisi, mutta eiköhän lopulta porukka oppisi.

Kiillottumiseen en viitsi edes kommentoida, lue uudestaan mitä asiasta on kirjoitettu ja ymmärrä se.

rth

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #201 : Helmikuu 15, 2009, 22:21:51 »
Tähän asti on ollut vain positiivisia kokomuksia kitka-Misukoista, vielä ei ole tullut vastaan ongelmatilanteita. Aikaisempina vuosina on ottanut päähän, kun nastat ropisivat kuivalla, paljaalla tien pinnalla suurimman osan talvirengaskautta. Ennakointikaan ei ole mitään uutta minulle, olen läksyni oppinut. Joskus uutena ajokortin omistajana (n. 100 v. sitten) liu'uin pari kertaa keskelle risteystä valon vaihtuessa punaiseksi, vaikka oli nastat alla ja mielestäni jarrutin ajoissa ja ennakoin pysähtymisen ja olin varovainen! Enää näin ei käy kitkoillakaan.

Itseppä liu'uin edellä olevan takapuskuria kohti, ja väliin jäi vetokoukku. Oma etupuskuri p*llunpäreinä keskellä Turkua ja hetkellinen kaaos. Edellä ajavaan autoon ei tullu naarmuakaan :D

Ja nuo misukat on ihan laaturenkaat, ettei sen puoleen. Hyvän valinnan tehny.

XsaraVTR84

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #202 : Helmikuu 15, 2009, 23:50:30 »
Suolaus on tuhannen perseestä, jollain tosi liukkailla sitä vois tietysti kylvää mut kun sitä vedetään ihan tolkuttomasti >:(

Pakkasta kun on yli 10 niin suolaus ei enään onnistu mut liikenne kulkee silti, miten hitossa moinen on mahdollista,TÄ ???

Justiinsa juu ;D

Hehe, että semmoista. Huonot pyyhkijät näyttää olevan myös viherahon autossa.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 226
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 TZi A-91
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #203 : Helmikuu 16, 2009, 11:43:52 »
Muistelen muuten jonkin liikenteen asioista päättävistä olleen täysin ajokortiton, siis ei mitään kokemusta liikenteestä, pelkkien teorioiden varassa kun toimitaan niin kusessa ollaan ja sehän on jo nähty.

Aiempi "liikenneministeri" Luhtanen, sitä ennen joskus oli myös ajokortiton liikenneministeri Matti Luttinen jonka poika on liikennetekniikan tohtori, pitää omaa suunnittelutoimistoa alana liikennesuunnittelu, ei omista ajokorttia ;D

Ja eikös tuo Helsingin liikennesuunnittelusta vastaava ylin virkamies ole myös ajokortiton ???

Pitäis päästä itse päättämään asioista niin alkais hommat sujumaan :P

rth

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #204 : Helmikuu 16, 2009, 13:55:51 »
Muistelen muuten jonkin liikenteen asioista päättävistä olleen täysin ajokortiton, siis ei mitään kokemusta liikenteestä, pelkkien teorioiden varassa kun toimitaan niin kusessa ollaan ja sehän on jo nähty.

Aiempi "liikenneministeri" Luhtanen, sitä ennen joskus oli myös ajokortiton liikenneministeri Matti Luttinen jonka poika on liikennetekniikan tohtori, pitää omaa suunnittelutoimistoa alana liikennesuunnittelu, ei omista ajokorttia ;D

Ja eikös tuo Helsingin liikennesuunnittelusta vastaava ylin virkamies ole myös ajokortiton ???

Pitäis päästä itse päättämään asioista niin alkais hommat sujumaan :P

Nyt kyllä liikaa vilahtelee tekstissä ajokortiton -sanaa. Ei luoja, no.. Tätä nykyä eduskuntaa myöten julkishallinnon paikat on saanut jonkinsortin apinan ja ihmisen ristisiitos, joilla ei noita älynlahjoja hirveästi ole. Kyllä taas on kansa hyvin edustettuna. Asiaanhan tämä ei liittynyt millään lailla. :D

Tämäkin threadi kyllä seilailee välillä niin OT:ssä, että upsankeikkaa, mutta nautittavia lukuhetkiä tarjoaa silti.


Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 094
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #205 : Helmikuu 16, 2009, 14:31:59 »
Samaa kinaa olen muutaman kavaerin kanssa käynyt.

Mutta mistään en ole löytänyt tietoa siitä, kumpi pitä paremmin asfaltilla, märällä ja kuivalla, kitka vai nasta. äkkiä ajatellen kitka (näin minä olen väittänyt) mutta onko niin?

Lumellahan kitka kyllä hakkaa nastan.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa hp10a10

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 234
  • Peukkuja: 2
  • C2 1.4 VTR 2004
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #206 : Helmikuu 16, 2009, 14:58:22 »
Samaa kinaa olen muutaman kavaerin kanssa käynyt.

Mutta mistään en ole löytänyt tietoa siitä, kumpi pitä paremmin asfaltilla, märällä ja kuivalla, kitka vai nasta. äkkiä ajatellen kitka (näin minä olen väittänyt) mutta onko niin?

Lumellahan kitka kyllä hakkaa nastan.

Minä väittäisin että kuivalla asfaltilla kitka ja nasta on koko lailla samanarvoisia, märällä asfaltilla nasta kyllä on pitävämpi.




Edit: Perstuntuman tueksi löysin pikagoogletuksella tuollaisen TM-testin tulokset:

TM 17/07 Talvirengasvertailu: (205/55/R16)

ABS-jarrutus jäällä 50km/h
Paras nastarengas 52,5m
Heikoin nastarengas 60,5m

Paras kitkarengas 62,5m
Heikoin kitkarengas 69,5m

ABS-jarrutus lumella 80km/h
Paras nastarengas 60,5m
Heikoin nastarengas 66,0m

Paras kitkarengas 60,0m
Heikoin kitkarengas 65,0m

ABS-jarrutus asfaltilla (märkä asfaltti 80km/h)
Paras nastarengas 33,1m
Heikoin nastarengas 39,4m

Paras kitkarengas 39,2m
Heikoin kitkarengas 48,4m

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 094
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #207 : Helmikuu 16, 2009, 14:59:43 »
Väitä vaan. Oliskos faktaa esittää?
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa hp10a10

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 234
  • Peukkuja: 2
  • C2 1.4 VTR 2004
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #208 : Helmikuu 16, 2009, 15:04:52 »
Väitä vaan. Oliskos faktaa esittää?

On, yllä jo

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 223
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #209 : Helmikuu 16, 2009, 15:44:26 »
Väitä vaan. Oliskos faktaa esittää?

On, yllä jo
Kirjoitettu melkein samalla minuutilla...

Tämäkin threadi kyllä seilailee välillä niin OT:ssä, että upsankeikkaa...
Keskustelupalsta, joten eiköhän se pitäisi olla sallittavaa..? Käsittääkseni, ja omiin kokemuksiini perustuen, ihan tavallisessakin keskustelussa aiheet lentelevät asiasta kärrynpyörään hyvinkin nopeassa tahdissa välillä jopa palaten takaisin alkuperäiseen lentäen sieltä sitten taas jonnekin palaten ehkä taas jossain vaiheessa käymään alkuperäisessä jne...

Vai pitäisikö sitten rajata kaikki mikä ei just otsikkoon kuulu kokonaan pois..? Ei se ole ainakaan miun mielestä mitään keskustelua...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Series 2a 63

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #210 : Helmikuu 16, 2009, 15:51:05 »
märällä en osaa sanoa kumpi on pitävämpi kitka vai nasta. mutta sen voin sanoa et kuivalla asvaltilla kitkat on todella paljon pitävämmät.

sen koettu ja nähty turussa aamun ja illoin joka päivä

Poissa MarieCurie

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 802
  • Peukkuja: 11
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #211 : Helmikuu 16, 2009, 16:29:35 »
Keskustelupalsta, joten eiköhän se pitäisi olla sallittavaa..? Käsittääkseni, ja omiin kokemuksiini perustuen, ihan tavallisessakin keskustelussa aiheet lentelevät asiasta kärrynpyörään hyvinkin nopeassa tahdissa välillä jopa palaten takaisin alkuperäiseen lentäen sieltä sitten taas jonnekin palaten ehkä taas jossain vaiheessa käymään alkuperäisessä jne...
Vai pitäisikö sitten rajata kaikki mikä ei just otsikkoon kuulu kokonaan pois..? Ei se ole ainakaan miun mielestä mitään keskustelua...
Näin se on, keskustelut rönsyilevät ja juuri se tekee niistä kiinnostavia. Ei ole syytä lähteä rajoittamaan liikaa niitä. Tämä aihe on kyllä kiinnostanut vastausten määrästä päätellen, taitaa olla Neverending Story  :)

renkimikko

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #212 : Helmikuu 16, 2009, 17:06:04 »
Tänään oli maastullissa Kankkunen aika lailla nastarenkaiden puolella. Aika hieno oli kommentti että mielestäni minäkin jonkunverran ajavana uskallan sanoa osaavani ajaa mutta silti harjoittelen jatkuvasti kun puhuttiin talvikeleillä ajamisesta.

rth

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #213 : Helmikuu 16, 2009, 17:26:04 »
Tämäkin threadi kyllä seilailee välillä niin OT:ssä, että upsankeikkaa...

Keskustelupalsta, joten eiköhän se pitäisi olla sallittavaa..? Käsittääkseni, ja omiin kokemuksiini perustuen, ihan tavallisessakin keskustelussa aiheet lentelevät asiasta kärrynpyörään hyvinkin nopeassa tahdissa välillä jopa palaten takaisin alkuperäiseen lentäen sieltä sitten taas jonnekin palaten ehkä taas jossain vaiheessa käymään alkuperäisessä jne...

Vai pitäisikö sitten rajata kaikki mikä ei just otsikkoon kuulu kokonaan pois..? Ei se ole ainakaan miun mielestä mitään keskustelua...

Kiitos kun otit koko quoten, etkä vain osia siitä. Muistaakseni tuon ko. lauseen perässä oli myös:
Lainaus
mutta nautittavia lukuhetkiä tarjoaa silti.


Joten lopetappas se perseily, lue loppuun. Lue uudestaan jollet ymmärtänyt, vai väitinkö ettei saisi mennä offtopiciksi?
Noniin, niin ajattelinkin. Keskustelu saa mennä juuri niin vapaasti, kuin voi olettaa ja sillä hyvä.

rth

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #214 : Helmikuu 16, 2009, 17:27:16 »
Keskustelupalsta, joten eiköhän se pitäisi olla sallittavaa..? Käsittääkseni, ja omiin kokemuksiini perustuen, ihan tavallisessakin keskustelussa aiheet lentelevät asiasta kärrynpyörään hyvinkin nopeassa tahdissa välillä jopa palaten takaisin alkuperäiseen lentäen sieltä sitten taas jonnekin palaten ehkä taas jossain vaiheessa käymään alkuperäisessä jne...
Vai pitäisikö sitten rajata kaikki mikä ei just otsikkoon kuulu kokonaan pois..? Ei se ole ainakaan miun mielestä mitään keskustelua...
Näin se on, keskustelut rönsyilevät ja juuri se tekee niistä kiinnostavia. Ei ole syytä lähteä rajoittamaan liikaa niitä. Tämä aihe on kyllä kiinnostanut vastausten määrästä päätellen, taitaa olla Neverending Story  :)

Vielä tähän erikseenkin, juurikin käyttäjäkunnan suuri vastausmäärä saa aikaiseksi ikimuistoisia threadeja, mihin tulee palattua useasti, ja ehkä jopa annettua oma pieni, (omalla kohdalla turha)panos. :D

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #215 : Helmikuu 16, 2009, 18:03:38 »
Ja onhan renkaat tärkeä turvallisuuteen vaikuttava tekijä, sehän on vain hienoa että asia mietityttää ja herättää keskustelua, sillä tällöin on olemassa henkilöitä jotka ovat kiinnostuneet asiasta, mikä on aivan mahtava juttu.

Onpa myös se mahdollisuus, että henkilöt jotka eivät paljoa ole ajatelleet renkaita joskus törmäävät tälläiseen keskusteluun ja se saattaa jopa herättää kiinnostuksen asiaa kohtaan, tämähän olisi varsin suotavaa.

Jokainenhan varmasti on sitä mieltä täällä, että on ihan sama onko nastat vai kitkat, kunhan se sopii omaan ajoon ja olosuhteisiin. Rönsyleivässä keskustelussa voi sitten tulla esille yllättäviäkin tietoja jotka voivat olla merkittäviä omaa rengasvalintaa tehdessä.

Jaa, vaan laitetaanpas 2005 vuodelta TM testituloksia myös, niin näemme onko tapahtunut kehitystä ja mihin suuntaan (Alkuperäisestä manio.net:stä, ennen kuin OP sen kahmaisi):

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 094
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #216 : Helmikuu 16, 2009, 18:24:15 »
Kiitos jtbo. Hyvä taulukko. Tuskin noissa isompia muutoksia on tapahtunut.

Ja hp10a10:lle kans kiitos asiallisesta vastauksesta.

Taidaan pistää jtbo:n taulukon kavereille näkyviin. 90 % Turun keleistä on sellaisia, joissa kitka opn parempi.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #217 : Helmikuu 16, 2009, 18:35:56 »
Tuo ABS + kitka + jää tosiaan tuossa taulukossa oli yllätys itselleni, jotenkin se ABS ei vaan kykene optimaaliseen toimintaan kitkoilla ja jäällä vaikka muutoin on ihan ok tuloksia sen kanssa.

En ole koskaan tavannut liukasta tienpintaa Turussa, tosin tiedän joillain parkkipaikoilla siellä sellaisiakin joskus satunnaisesti olleen  :laugh:

Tuo seutu on kyllä sellaista, että en itse ainakaan nastoja siellä kaipaisi, ensinnäkin suolataan ihan älyttömästi ja toisekseen ei siellä oikein luntakaan tule, kuin vähän näön vuoksi, eli ei pakkaudu sekään tielle liukkaaksi jääksi.

Poissa beerbros

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #218 : Helmikuu 16, 2009, 21:20:37 »
Kitkat C5:n alla, tänään ensimmäinen kerta kun nousi pala kurkkuun. Pientä tietä ajelin n.60-70 km/h kun heti nyppylän jälkeen tie kaartui loivasti. Ilman mitään varoitusta perä lähti irti tiestä mutta onneksi ajonvakautus toimi kuten pitää. Itse en ehtinyt tehdä yhtään mitään, tie oli aivan peilijäässä heti kaarteen alkaessa. Mutta siltikin kitkat ovat minulle parempi vaihtoehto, kyllä niissä on todella hyvä pito. ( näitä pikku poikkeuksia lukuunottamatta)

Poissa maximi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 468
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #219 : Helmikuu 16, 2009, 22:23:42 »
En ole koskaan tavannut liukasta tienpintaa Turussa, tosin tiedän joillain parkkipaikoilla siellä sellaisiakin joskus satunnaisesti olleen  :laugh:
No sä et sit varmaan ole ollut paikalla kun tulee alijäähtynyttä vettä, niinkuin tässä pari viikkoa sitten. Mutta ehkä se liukkaus vaan johtui mun nastarenkaista  ::) ?

Lainaus
Tuo seutu on kyllä sellaista, että en itse ainakaan nastoja siellä kaipaisi, ensinnäkin suolataan ihan älyttömästi ja toisekseen ei siellä oikein luntakaan tule, kuin vähän näön vuoksi, eli ei pakkaudu sekään tielle liukkaaksi jääksi.
No kyllähän täälläkin tulee lunta (joskus) ja kyllä sekin pakkautuu, mm. surullisenkuuluisaan Jyrkkälän mäkeen...jonkun isomman yhdistelmän ajaja voisi vaikka kommentoida...tuskinpa he nyt siellä ihan huvikseensa poikittain yhdistelmäänsä aseta?

Suolan käytöstä voidaan olla montaa mieltä, itse en ole sitä kovinkaan suurena ongelmana kokenut. Ainakin Xsarassa toimii tuulilasinpyyhkijät ja -pesin ihan hyvin. Ne taitaa olla ihan vakiovarusteita, ainakin tossa äxklusiivissa  8)
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

jtbo

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #220 : Helmikuu 17, 2009, 00:40:29 »
Kyllä tuolla rannikolla ongelmakelit lasketaan yhden tai korkeintaan kahden käden sormilla, eikä niistä kitkoista pito yks kaks vaan katoa tuonakaan aikana, talvesta suurin osa on pelkkää asfalttia tuolla seuduin.

Ne rekat voisi tosiaankin kiskoa jonnekkin muualla tuolta maanteiltä, Turussakin taitaa olla rautatie, sinne vaan terminaalia ja pienillä jakeluautoilla tavara kauppoihin, teollisuuslaitoksiin sitten kiskot ja kuljetusyrittäjää naurattaa ;D

Jos perustan myymälän, niin ei valtio maksa lämmitystä, mutta jos alan rekkayrittäjäksi, niin valtio kylvää suolaa ettei vaan tulisi lisäkustannuksia matkan venymisestä, samalla pilataan tienympäristön maat myrkyttämällä ne suolalla, kunhan kuljetuksien pyörät ei vaan hidastu. Tätä minä en koskaan tule ymmärtämään, eikä raskas kalusto mielestäni ole sitten mikään syy perustella suolausta.
Vapaassa markkinataloudessa ei kuulu olla mitään ylimääräisiä tukia, jos bisnes ei kannata, niin se ei kannata ja kuljetusala ei todellakaan kannata, etenkään kun pari isompaa painostaa hintoja alas vaikka polttoainekustannukset kuinka nousisi, siinä pienemmät sitten pelaa senttitaloutta :P

Suolamöhnä ei lähde lasista vaikka kuinka pyyhkii ja pesuainetta valuttaa litrakaupalla, sulkiin jää inha pinta tuosta suolasta ja vähän väliä saa olla paperin kanssa sulkia putsaamassa, pimeällä ei näe mitään kun suolamoska liuottaa bitumia ja tekee ravasta normaaliakin mustempaa, joka sitten leviää ympäristöön erityisen tehokkaasti rekkojen vaikutuksesta, valoja saat olla pesemässä usemman kerran per reissu, renkaat ei pidä hetkeen juuri mitään, kun suolatulta tieltä kääntyy suolaamattomalle normaalille talviselle tielle, lisäksi se ruostuttaa, talvella ei mitään ideaa ajaa millään muilla kuin paskoilla uudemmilla autoilla, joista ei niin väliä vaikka happanevatkin ja kaiken tämä lisäksi se lähes koko talven tienpinnassa lilluva suolamoska jäätyy tienpintaan kun tulee reilummin pakkasta ja se on liukkaampaa kuin mikään jää.

Siksi en tykkää suolauksesta ;D


Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #221 : Helmikuu 17, 2009, 08:06:46 »
Kun nyt Turun ajokelit tuli puheeksi, niin on täällä ns. mustaa jäätä usein, kun pakkanen laskee ja nousee vuorotellen ja tien pintaan tulee lämpötilavaihtelusta kuuraa. Tosin se kerros on niin ohut, ettei siihen oikeen nastakaan pure. Sitä suolaa käytetään ulosmenoteillä eli Destian vai mikä se tielaitos nykyään on, hoitamilla alueilla reilusti, muttei juurikaan kaupunkialueella.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2009, 11:18:33 kirjoittanut Pasis »

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 226
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 TZi A-91
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #222 : Helmikuu 17, 2009, 10:38:18 »
Suolan käytöstä voidaan olla montaa mieltä, itse en ole sitä kovinkaan suurena ongelmana kokenut. Ainakin Xsarassa toimii tuulilasinpyyhkijät ja -pesin ihan hyvin. Ne taitaa olla ihan vakiovarusteita, ainakin tossa äxklusiivissa  8)

Seuraavan autoni taidan hakea jostain sieltä missä sitä suolaa käytetään vähemmän, ovat noi tuontiautot kunnoltaan  vaan vähän toista kuin nää suolamarinoidut.

Poissa saku79

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Ranskalaista autoilua vuodesta 2006-2013
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #223 : Helmikuu 18, 2009, 23:44:11 »
Edellisessä ctikassa ja nykyisessä pösössä on kitkat. Täällä pääkaupunkiseudulla pärjää oikein hyvin kitkoilla. Inhoan sitä nastarenkaiden huminaa.
Nykyinen. Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 TEKNA ELEGANCE PACK.

Entiset
Citroen C3 1.4i sx pack vm 06
Peugeot 207 1.6 sport. vm07 
Peugeot 308 Sport HDI 110 FAP 2Tronic

Jpl77

  • Vieras
Vs: Kitkat vai nastat
« Vastaus #224 : Helmikuu 19, 2009, 09:02:22 »
Noi rengastestitkään ei takaa ihan oikeaa kuvaa joten kannattaa pyyhkiä perseensä noilla roskalehdillä. :) no ei kai. ( joku vetää tästäkin herneet syvälle palkoineen päivineen) No mutta asiaa miksei noita testejä tehdä pienemmillä renkailla?  Kuitenkin Esim: 175/65/14 sarjalaisiakin löytyy monestakin vanhemmasta autosta.