Kirjoittaja Aihe: THP ja tehot hävisi  (Luettu 54989 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ville k

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
THP ja tehot hävisi
« : Marraskuu 14, 2013, 12:37:37 »
45 donaa päästelty THP automaatti ja tehot hävisi, kuin turbo olisi pois pelistä.
Tehot palasivat taas viikoksi hävittyään taas tänään. Mitään vikatekstejä ei tule ja OBD halpispalikalla ei löydy vikakoodeja. Koneen ääni normaali

Onko muilla tapahtunut vastaavaa niin voin korjaamoa ohjeistaa.

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #1 : Marraskuu 14, 2013, 13:22:35 »
Pari kertaa kävi sama; muuten tosiaan toimi mutta vetoja puuttui ihan kuin ei ahtaisi. Ekalla kerralla löytyi jotain kertynyttä moskaa jostain venttiilistä ja osan vaihtoon/muutokseen oli tehtaan ohjeetkin. Toisella kertaa vika hävisi niin nopeasti ettei oikein mitään ehditty tehdä eikä vikamuistikaan kertonut mitään. Käsittääkseni saattaa olla myös vikatilaan meno johtuen ajoituksen muutoksesta / lukuvirheestä tms. Ensimmäisten versioiden softa oli vissiin erilainen ja sitä muutettiin jossain vaiheessa, mulla oli vm-11 eli varmaan uudempi softa ja oletan ettei sunkaan auto kovin vanha ole.

Muuten olen sitä mieltä että kannattaa viedä korjaamoon jota ei tarvitse THPn tai muutenkaan ko. auton suhteen ohjeistaa, toisenlaisistakin on kokemusta ja käy hermoon kun mitään ei saada kerralla tehtyä. Eli etsi korjaamo joka tekee näitä työkseen eikä vain kerran vuodessa. Valitan etten pysty auttamaan, vain arvailemaan jotain.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2013, 20:30:19 »
THP:ssä ongelmia imusarjassa ja jakopäässä, merkkikorjaamoille pitäisi olla tuttua kauraa molemmat, jos muuta väittävät niin vaihda korjaamoa. Lisää aiheesta sisarmerkin palstalla:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27285
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51949.0
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Ville k

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2013, 16:04:19 »
Asia sitten selvisi:

Imusarja oli aivan tukossa ja karstainen. Tämä aiheutti seoksen säätely-vikakoodin ja ohjasi hukkaportin jatkuvasti auki. Jakopääkin avattiin, siellä ei ollut mitään häikkää, jako kohdallaan, eikä ketjukaan ollut venynyt.

Imusarjan puhdistuksen jälkeen pelaa taas hyvin, toisin kuin lompakko joka kovastikin laihtui.

Maahantuojalle on kuitenkin laitettu kysely, josko maksaisivat ainakin osan remontista.

Että tallaisia THP-uutisia.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #4 : Marraskuu 19, 2013, 16:09:50 »
Voisitko vielä antaa tiedot autosta kuten vuosimalli jne.?
Kysyppä niiltä samalla että onko mitään tehtävissä kuljettajan toimesta ettei sama homma toistuisi? Reipas kaasunkäyttö ei ainakaan taida tuohon suorasuihkutuskoneeseen auttaa yhtään.

Poissa Ville k

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #5 : Marraskuu 19, 2013, 19:37:35 »
Auto siis 2010 ja ajettu 45000km

Selkeästi toimii paremmin, ei mitään nykimistä/tärinää kun isolla vaihteella vedättää kuten oli ennenkuin ongelma iski päälle.

Odotellaan maahantuojan päätöstä...

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2013, 13:21:44 »
Noita karstaisia THP-koneita on nettin foorumit täynnä. Pikainen kuvagooglaus:



Meillä oli vastaava vika tuossa TSI VAGineessa. Korjaaminen? Ihanan kallista! Ei taida 20 kilometriä kehätien ruuhkaa aamuin illoin olla paras ympäristö suorasuihkutuskoneelle...
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa Ville k

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #7 : Marraskuu 25, 2013, 17:11:08 »
Auto siis 2010 ja ajettu 45000km

Selkeästi toimii paremmin, ei mitään nykimistä/tärinää kun isolla vaihteella vedättää kuten oli ennenkuin ongelma iski päälle.

Odotellaan maahantuojan päätöstä...

Ja ketut kanssa.

Eivät tule maahantuoja/valmistaja yhtään vastaan asiassa. Asia olisi toisin, jos olisin auton ensimmäinen omistaja, mutta kun olen toinen. No ei voi valittaa ->Citroen, ihanan kallista !!

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #8 : Marraskuu 25, 2013, 17:20:18 »
Auto siis 2010 ja ajettu 45000km

Selkeästi toimii paremmin, ei mitään nykimistä/tärinää kun isolla vaihteella vedättää kuten oli ennenkuin ongelma iski päälle.

Odotellaan maahantuojan päätöstä...

Ja ketut kanssa.

Eivät tule maahantuoja/valmistaja yhtään vastaan asiassa. Asia olisi toisin, jos olisin auton ensimmäinen omistaja, mutta kun olen toinen. No ei voi valittaa ->Citroen, ihanan kallista !!

Osanotto menetettyjen eurojen osalta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #9 : Marraskuu 25, 2013, 17:33:33 »
Noita karstaisia THP-koneita on nettin foorumit täynnä. Pikainen kuvagooglaus:


Meillä oli vastaava vika tuossa TSI VAGineessa. Korjaaminen? Ihanan kallista! Ei taida 20 kilometriä kehätien ruuhkaa aamuin illoin olla paras ympäristö suorasuihkutuskoneelle...
Siis onko mikään olosuhde noille hyväksi kun ei mikään huuhtele venttiilejä? Jossain VAGineessa oli myös epäsuora suihkutus (1.8/2l?) mutta se ei ollutkaan tehty siihen mitä luulisi, vaan valitettavasti pelkästään EU-kulutusmittausten "valehtelun" takia.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-audi-a5-s5
"Euro 5 ja 6 -päästömittauksissa bensiinimoottorien hiukkaspäästöjä mitataan syystäkin vain suorasuihkutteisista moottoreista. Tällä järjestelyllä 1,8 TFSI toimii kuitenkin mittaussyklissä käytettävällä rasitusalueella epäsuoralla suihkutuksella, jolloin h**ogeenisen seosmuodostuksen myötä hiukkaspäästöt saadaan alas."

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #10 : Marraskuu 25, 2013, 21:29:22 »
Noita karstaisia THP-koneita on nettin foorumit täynnä. Pikainen kuvagooglaus:


Meillä oli vastaava vika tuossa TSI VAGineessa. Korjaaminen? Ihanan kallista! Ei taida 20 kilometriä kehätien ruuhkaa aamuin illoin olla paras ympäristö suorasuihkutuskoneelle...
Siis onko mikään olosuhde noille hyväksi kun ei mikään huuhtele venttiilejä? Jossain VAGineessa oli myös epäsuora suihkutus (1.8/2l?) mutta se ei ollutkaan tehty siihen mitä luulisi, vaan valitettavasti pelkästään EU-kulutusmittausten "valehtelun" takia.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-audi-a5-s5
"Euro 5 ja 6 -päästömittauksissa bensiinimoottorien hiukkaspäästöjä mitataan syystäkin vain suorasuihkutteisista moottoreista. Tällä järjestelyllä 1,8 TFSI toimii kuitenkin mittaussyklissä käytettävällä rasitusalueella epäsuoralla suihkutuksella, jolloin h**ogeenisen seosmuodostuksen myötä hiukkaspäästöt saadaan alas."

Noita on nyt maailmalla useampi vuosi katsottu ja testailtu. WMI ei ole auttanut, OCC "auttaa" (hyvin vähän) ja ainoaksi ratkaisuksi on jäänyt ajoittainen "pesu" (esim. seafoamilla) tai paras ratkaisu on avaamalla motti ja hankaamalla bensalla ja hammasharjalla paikat puhtaiksi.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #11 : Marraskuu 26, 2013, 07:42:09 »
paras ratkaisu on avaamalla motti ja hankaamalla bensalla ja hammasharjalla paikat puhtaiksi.

HEP!

...ja artisti maksaa.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #12 : Marraskuu 26, 2013, 10:24:05 »
paras ratkaisu on avaamalla motti ja hankaamalla bensalla ja hammasharjalla paikat puhtaiksi.

HEP!

...ja artisti maksaa.

Täytyyhän maahantuojan jostain rahansa saada.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 838
  • Peukkuja: 9
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #13 : Marraskuu 26, 2013, 21:16:27 »


Ja ketut kanssa.

Eivät tule maahantuoja/valmistaja yhtään vastaan asiassa. Asia olisi toisin, jos olisin auton ensimmäinen omistaja, mutta kun olen toinen. No ei voi valittaa ->Citroen, ihanan kallista !!

[/quote]

Mitä kustansi ja olisiko puhdistuksen voinut tehdä itse? Jokin kemikaali voisi auttaa imusarjaan suihkutettuna, AMSOL foam.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 232
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #14 : Marraskuu 26, 2013, 22:38:28 »
Tästä syystä en uskaltaisi ostaa edes uusia pienempiä citikan bensa turboja,niissäkin on teksti thp.Olikos esim. nyt tulossa 1.2 l thp? Renun 1.2 TCe pelittää karstoittumatta.

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #15 : Marraskuu 27, 2013, 01:50:19 »
Tästä syystä en uskaltaisi ostaa edes uusia pienempiä citikan bensa turboja,niissäkin on teksti thp.Olikos esim. nyt tulossa 1.2 l thp? Renun 1.2 TCe pelittää karstoittumatta.

Aina voi alkaa ajamaan etanolilla jolloin karstaa pitäisi tulla vähemmän.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #16 : Marraskuu 27, 2013, 09:59:44 »
Eivät tule maahantuoja/valmistaja yhtään vastaan asiassa. Asia olisi toisin, jos olisin auton ensimmäinen omistaja, mutta kun olen toinen.

Toinen omistaja täälläkin. Ei meilläkään ollut toivoakaan, että VAGin maahantuoja tuosta mitään olisi maksanut. Eipä se tosin heille olisi kuulunutkaan, eli turha tässä on kitistä. Auton minulle myyneellä Toyotafirmalla olisi ehkä ollut teoreettinen vastuu. Enpä kuitenkaan jaksanut lähteä vääntämään kun kaupastakin oli aikaa kolmatta vuotta.

Aikaisemman ketjun vaihdon maahantuoja suostui sentään osittain korvaamaan. Ehkä tuo VAGien ketjuongelma on sen verran isompi imagotappio, että pikku vastaantulo oli tuossa paikallaan. Siitä en sitten tiedä vedettiinkö lasku perinteisesti yläkanttiin, että asiakkaalle jäänyt osa kumminkin korvasi koko lystin...

Tuo tupla-ahdettu TSI yhdistettynä DSG-lootaan on toimiessaan oikein herkullinen yhdistelmä. Saisi vaan toimia pidempään kuin sen muutaman kymmenentuhatta kilometriä.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 893
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #17 : Marraskuu 27, 2013, 14:50:52 »
Aina voi alkaa ajamaan etanolilla jolloin karstaa pitäisi tulla vähemmän.

Höh!
Miten etanolilla karstaa tulisi vähemmän?  Samanlailla suoraan sylinteriin sekin ruiskutetaan, ei huuhtele imukanavia.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #18 : Marraskuu 27, 2013, 16:15:27 »
Aina voi alkaa ajamaan etanolilla jolloin karstaa pitäisi tulla vähemmän.

Höh!
Miten etanolilla karstaa tulisi vähemmän?  Samanlailla suoraan sylinteriin sekin ruiskutetaan, ei huuhtele imukanavia.

Pitäisi palaa puhtaammin, ainakin itsellä on vähemmän kerääntynyt karstaa OCC. Haittanahan tuossa on se että vettä muodostuu enemmän jolloin öljynvaihtoväliä on syytä tiheentää.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 232
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #19 : Marraskuu 27, 2013, 16:55:37 »
Renun 1.2 Tce, tarviipa googlettaa renu palsta läpi, mikäli ko motti olisi ongelmaton, tosin tuore moottori tuokin. Mazda kolmosen skyactiv kuullostaisi varmalta, ei turboa. Vaimo on ko autoon kovin mieltynyt. PSA:n VTi voisi olla kanssa ok. TSI ja THP ovat päässeet mustalle listalle. Vaimolle auto on hakusessa, jos vielä vähän lama synkistyisi niin autoliikkeissä voisi tapahtua rahan halpenemista, pientä liikehdintää koroissa jo näkyy.
xxx
Kappas, 1.2 TCe on jo 2008 ollut tuotannossa.Clion keulalla
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336722013.html

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #20 : Marraskuu 27, 2013, 17:37:34 »
Mikäs uudessa tulevassa PSA 1.2 THP:ssä mättää, koska eihän bemarilla ole siihen osaa eikä arpaa (kuten 1.6 THP:ssä)?

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 232
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #21 : Marraskuu 27, 2013, 17:45:36 »
En uskalla ostaa 1.2 THP:tä. Tunne ratkaisee. Tällä palstalla kun on lukenut mitä 1.6 THP on, tulee vahva tunne että THP saa jäädä kauppaan. Olipa 1.2 THP kuinka hyvä tahansa, 1.6 THP on pilannut minun silmissä ko moottorin maineen. MIelenkiintoista että vaikka BMW on irtautunut tai irtautettu 1.2 THP kehittelystä, THP silti nimessä on.En lähde tuotekehittäjien ryhmään. Se on väärin että loppuasikasta käytetään tuotekehittäjänä, kuten 1.6 THP osalta on käynyt. Vaikka uudella on takuu, ei vaimolla taikka minulla ole aikaa ajaa autoa korjaamolle. Auton pitää kuljettaa, ei seisoa korjaamolla. Auton osto on kohta puoliin ja sitä valkkaa sen minkä tunnepitoisesti varmaksi valinnaksi luulee :) Koko autonmerkin valintaa on ohjannut moottorin valinta. Citikan 1.2 THP ei taida edes ehtiä mukaan. Googlettelua renun palstalla, ei ne 1.2 TCe:tä moiti. Minua kalvaisi koko ajan kirjain lyhenne THP, edeltäjä 1.6 THP kun on floppi.

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #22 : Marraskuu 27, 2013, 18:34:55 »
En uskalla ostaa 1.2 THP:tä. Tunne ratkaisee. Tällä palstalla kun on lukenut mitä 1.6 THP on, tulee vahva tunne että THP saa jäädä kauppaan. Olipa 1.2 THP kuinka hyvä tahansa, 1.6 THP on pilannut minun silmissä ko moottorin maineen. MIelenkiintoista että vaikka BMW on irtautunut tai irtautettu 1.2 THP kehittelystä, THP silti nimessä on.En lähde tuotekehittäjien ryhmään. Se on väärin että loppuasikasta käytetään tuotekehittäjänä, kuten 1.6 THP osalta on käynyt. Vaikka uudella on takuu, ei vaimolla taikka minulla ole aikaa ajaa autoa korjaamolle. Auton pitää kuljettaa, ei seisoa korjaamolla. Auton osto on kohta puoliin ja sitä valkkaa sen minkä tunnepitoisesti varmaksi valinnaksi luulee :) Koko autonmerkin valintaa on ohjannut moottorin valinta. Citikan 1.2 THP ei taida edes ehtiä mukaan. Googlettelua renun palstalla, ei ne 1.2 TCe:tä moiti. Minua kalvaisi koko ajan kirjain lyhenne THP, edeltäjä 1.6 THP kun on floppi.

Mukava pikku konehan tuo 1.6 THP on kunhan varaa rahaa moottoriremonttiin että saa vaihdettua kestävät kalut sisälle.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #23 : Marraskuu 27, 2013, 18:57:37 »
Renuun 130 heppaista kyllä moititaan, eli siihen ei ainakaan kannata koskea. Nykyajan bensaturbo (EGReineen)suorasuihkutusmoottorit taitavat kaikki karstoittua yläkerrasta, näin olen ymmärtänyt.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 232
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #24 : Marraskuu 27, 2013, 19:01:41 »
TCe 130 on 1.4L. Meillä on kiikarissa 1.2 TCe,Skyactiv ja VTi :) Moottorivalinnan perusteella tulee autovalinta :) Mitäs tekevät pommeja.