Kirjoittaja Aihe: THP ja tehot hävisi  (Luettu 50240 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #25 : Marraskuu 28, 2013, 08:18:24 »
69.325 km ajettu TSI voi näyttää esimerkiksi tältä:



2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #26 : Marraskuu 28, 2013, 11:07:43 »
Tältä näytti parikyttuhatta ajettu DS3R


Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 200
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #27 : Marraskuu 28, 2013, 14:01:16 »
Onkohan tuo TSI 1.2 vai 1.4 ?

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #28 : Marraskuu 28, 2013, 14:20:07 »
Onkohan tuo TSI 1.2 vai 1.4 ?

103 kW versio 1.4:sta.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa ciitrus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #29 : Joulukuu 15, 2013, 17:11:27 »
C5 156 THP manuaali vm 2012, ajettu nyt 70 tkm. Havaitsin pientä nykimistä matalilla kierroksilla vedätettäessä jo hieman ennen 60 tkm. Käytin Veholla "nykimisenpoistohuollossa" n 67 tkm kohdalla. Tuolloin oli "ohjelmistoja päivitetty" ja nykimisen piti siis olla poissa. Kun auton hain oli nykiminen lähes samanlaista ja nyt lisääntynyt selvästi. Olisin ollut yhteydessä Vehoon aiemmin mutta en ole työkiireiltä ehtinyt ja ensi viikolla palautan asian huollolle koska oli syy mikä tahansa on se korjattava. Tuolla nykimisellä kun menettää tuon moottorin parhaimman ominaisuuden eli hyvän väännön pienillä kierroksilla.

autobild

  • Vieras
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #30 : Tammikuu 17, 2014, 19:45:52 »
Minulla myös 1,6thp ja nykii..löytyikö vika ja tuliko kuntoon? Minulla vaihdettiin ketju ja kilkkeet + putsattiin karstoja koneesta.....mutta nykii vaihtelevasti.Aina vähän ja varsinkin kun laittaa 3 vaihteen päälle ja cruisen ja säätää nopeuden 50kmh.Mutta joskus nykii selvästi enemmän.En oikein tahdo uskoa, että olisi karstasta johtuvaa, koska silloin pitäisi aina nykiä samoin.....

Poissa tu5jp4

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #31 : Tammikuu 17, 2014, 20:46:12 »
Eivät tee liikkeessä yleensä muunlaista karstanpoistoa kuin ne 2 spray pulloa, mutta jos nykimisestä haluaa oikeasti eroon niin imusarja pois ja rapsutella mekaanisesti ne karstat pois venttiileistä...

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #32 : Tammikuu 18, 2014, 09:37:09 »
No huh. Luin tämän ketjun ja sitten vähän muualtakin Googlettelin THP-koneiden ongelmia. Eipä tullut ajoissa kiinnitettyä tämmöiseen asiaan huomiota.
Tein reilu viikko sitten kaupat uudes THP 156 moottorisesta C5 Tourerista. Autoa en ole vielä saanut. Hyvällä tuurilla ensi kuussa. Mutta alkoi jo vähän tulla murhetta moottorivalinnasta. Lieneekö moottoriin tullut muutoksia parempaan. Kalliista murheista sain lukea myös Bemarin ja Pösön foorumeilta. Olen tosin päättänyt ottaa autooni huolenpitosopimuksen. Siitä huolimatta ei tunnu kivalta, jos joutuu korjaamolla jatkuvasti asioimaan.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 200
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #33 : Tammikuu 18, 2014, 09:53:06 »
Sulla on kuitenkin takuu, joku ostaa näitä käytettyinäkin.Mikäli riesaksi THP muuttuu, myyt pois. Käytetyn THP:n kanssa se vasta tappelua on, olettaen että käytettynä ostettu ja moottoristaan tai sen apulaitteistaan rikki mennyt THP tulisi saada kuntoon ja omistaja omaa lompsaansa suojelee ja yrittää oikeuksistaan kiinni pitää. Isän 3008 VTi ostettiin siten että valinta oli selvä, bensa auto ja 3008 oli isäni mielestä paras ajaa. Katseltiin moottorivalikoimaa, olin mukana syvällä rintaäänellä kehumassa että ota vaan 1.6 perus VTi, ei ole turboa eikä murheita. Näin isä teki, osti tosin 35 tkm ajetun. 10 tkm ajon jälkeen olin mukana auttamassa kun kuluttajansuojan käsittelytunnusta haettiin.Varmaan kuukauden riesa Deltaauton kanssa tappelusta.Isäni on eläkeläinen, otti harrastuksena ja huumorilla Deltan kitinät. Mulla kolmen lapsen isänä ja matkatyötä tekevänä olisi ollut yhtä helsvettiä se rumpa minkä isäni Delta auton kanssa läpi kävi. Deltasta ostettu 3008 1.6 VTi pösö vei öljyä, korjaus meni Deltan piikkiin lopulta, hemmetillisen taistelun jälkeen.Isä maksoi kuluttajansuojan ehdotuksen mukaisesti jotain siitä että auto tuli  parempaan kuntoon kuin sen ajokilometrit osoittaisivat (moottori kunnostettiin uutta vastaavaksi, siitä pieni maksu,isähän alotti 35 tkm ajetulla moottorilla) 1.6 VTi:tä on tehdas tehnyt vääränlaisilla männänrenkailla. Vääränlainen männän rengas kuluuu ja kuluttaa sylinterinkin, hoonaus kuulemma riittää sylinterille ja nmännän renkaat vaihdetaan kunnollisiin. Maahnatuojalla oli silti tarjolla 1.6 Vti moottorille kahdet tunnukset eli kahdet männän rengas setit ko moottorille. Toinen on näistäkin väärä setti. Yksi viivytys oli se kun Deltan huolto palautti maahantuojalle männänrengas satsin.Siinä vaiheessa kupletin juoni valkeni, tehdas rengastaa 1.6 VTi:tä eri männänrengas seteillä, ainakin kaksilla. Se on tuurin peliä minkälaisilla männänrenkailla uusi auton ostaja on VTi moottorinsa saanut.Sekaannus oli sitten korjauksen yhteydessä, arvotaan kmännänrenkaita ja aikaa kuluu. Deltan huollossa oli topisaalta sen verta ammattitaitoa että osasivat pitää päänsä, haalivat jostain tiedon mikä on se männänrengas satsi joka ko 1.6 Vti moottorissa toimii.Aika näyttää miten öljypinta öljytikussa ylhäällä pysyy.Isälle tuli epäilys että PSA testaa kuluttajalla männänrenkaita, looginen päätelmä. Eikä näihin 3008 1.6 VTi moottoreihin mitään takaisiun kutsua vääriin männän renkaisiiin liittyen ole tehty. Citikka palstalla on ihmettelyä kun C4 1.6 VTi vie öljyä, juuri siten kuin isäni 40..50 tkm ajettuna. Autotehtaan asentamat  vääräntyyppiset  männänrenkaat kestää 40...50 tkm. Autoja on viety liikkeeseen vaihtoon kun ne syö öljyä, seuraava omistaja sitten taistelee kelle männänrengas,  hoonaus, kasaus sekä purkukulut kuuluu, kuten isäni tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2014, 10:16:15 kirjoittanut Pasi A S »

Poissa Ville k

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #34 : Tammikuu 18, 2014, 20:22:49 »


Ja ketut kanssa.

Eivät tule maahantuoja/valmistaja yhtään vastaan asiassa. Asia olisi toisin, jos olisin auton ensimmäinen omistaja, mutta kun olen toinen. No ei voi valittaa ->Citroen, ihanan kallista !!


Mitä kustansi ja olisiko puhdistuksen voinut tehdä itse? Jokin kemikaali voisi auttaa imusarjaan suihkutettuna, AMSOL foam.
[/quote]

Mulla irroitettiin imusarja ja rassattiin mekaanisesti puhtaaksi.

Hinta kokonaisuudessaan tonni ja vähän päälle.

Poissa kimi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #35 : Tammikuu 18, 2014, 23:35:38 »
C5 THP 156 Comfort Business Tourer AT -10

Poissa ossi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #36 : Helmikuu 05, 2014, 17:57:35 »
Minullakin viikko sitten tuli sitten käynnistyksen jälkeen "engine fault" -ilmoitus. Aluksi nilkuttelin noin 1500 kierroksella kunnes alkoi kulkea normaalisti. Moottorin varoitusvalo jäi palamaan. Ajoin suoraan Veholle jossa vikakoodien purun jälkeen tulokseksi tuli imusarjan vaihto. Olin siinä luulossa että 2012 alkuvuoden autoissa olisi jo uusin imusarjaversio mutta ilmeisesti ei. Kilometrejä on 33500. Imusarja uusittiin (onneksi takuuta on vielä jäljellä joten ei tarvinnut sen kummemmin kättä vääntää) ja taas pelittää. Mistäs tietäs ettei parin vuoden päästä ole taas sama edessä? Ja puuta täytyy koputtaa ajoitusongelman suhteen...muuten mitä mainioin vekotin.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #37 : Helmikuu 06, 2014, 08:39:02 »
Jotkut pajat kyllä "hiekkapuhaltaa" noita karstoja pois. Pikagooglauksella löytyi Suomesta tuollainen:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=106338

Netin mukaan ainakin Bemarilla on ihan oma virallinen korjaamotyökalu tuollaiselle puhdistukselle. Googlailkaa vaikka "BMW walnut blasting" jos menetelmä kiinnostaa.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 200
  • Peukkuja: 8
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #38 : Helmikuu 06, 2014, 22:53:39 »
Kappas, APR Finlan on keksinyt kevyen hiekkapuhalluslaitteeseen hiekan sijaan panostaa pähkinän kuoret. Tuttavalla on myös tuollainen "pähkinänkuoripuhallus laite". Ei se mitään rakkettitiedettä taikka erikoisvalmistetta ole, lähinnä hiekan sijaan muita aineita puhallus pyssyyn ja vaikkapa sitten lasia koristepuhaltelemaan.

Poissa isokissa10

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #39 : Helmikuu 09, 2014, 19:48:55 »
Eräs sitikan omistaja kertoi, että hänellä tehot hävisi ja oli ruottin maalla. Poikkesi huoltoon ja siellä nuori kaveri neuvoi "ota akun kaapeli irti 5 min ja laita uudelleen kiinni" Ilmeisesti ajotietsikka vika.
Korjaantui sillä ja taas sen ilmestyessä on tehnyt saman tempun. Tätä eivät korjaamot neuvo.

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #40 : Helmikuu 09, 2014, 20:38:01 »
Eräs sitikan omistaja kertoi, että hänellä tehot hävisi ja oli ruottin maalla. Poikkesi huoltoon ja siellä nuori kaveri neuvoi "ota akun kaapeli irti 5 min ja laita uudelleen kiinni" Ilmeisesti ajotietsikka vika.
Korjaantui sillä ja taas sen ilmestyessä on tehnyt saman tempun. Tätä eivät korjaamot neuvo.

Nollaa limpmoden, mutta tuskin korjaa vikaa...

Poissa ciitrus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #41 : Helmikuu 10, 2014, 12:29:46 »
C5 Tourer 156 thp manuaali, 79 tkm, vm 03-2012. Tänään (kolmas kerta 3 kuukauden sisällä) tehot hävisi, engine repair needed, summeri soi. Koneen sammutettuani alkaa moottorin flekti käydä täysillä vaikka avaimet taskussa ja ovet lukossa. Sammutus, käynnistys, sammutus, käynnistys n 10 kertaa ja varovasti ajaen Raision Veholle. Häiriövalo paloi joten löivät testeriin. Odottelen nyt yhteydenottoa sieltäpäin.

Poissa ciitrus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #42 : Helmikuu 10, 2014, 13:51:37 »
C5 Tourer 156 thp manuaali, 79 tkm, vm 03-2012. Tänään (kolmas kerta 3 kuukauden sisällä) tehot hävisi, engine repair needed, summeri soi. Koneen sammutettuani alkaa moottorin flekti käydä täysillä vaikka avaimet taskussa ja ovet lukossa. Sammutus, käynnistys, sammutus, käynnistys n 10 kertaa ja varovasti ajaen Raision Veholle. Häiriövalo paloi joten löivät testeriin. Odottelen nyt yhteydenottoa sieltäpäin.
Tuli soitto Veholta: epäilevät että jako pielessä.

Renee

  • Vieras
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #43 : Helmikuu 10, 2014, 14:02:15 »
Mitenkä se jako noin mennä sekaisin ,ei sentään venttilissä ole lommoa tai muuta hämminkiä?

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #44 : Helmikuu 10, 2014, 15:02:27 »
^ Helpostikin. Kts sisarmerkin aiheet:

THP-moottoreissa ongelmia - http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27285.0
508 - Ajoittainen tehottomuus (THP) - http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=60300.0
308 - Ajoittainen tehottomuus (THP) - http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51949.0
207 - Tehottomuus (THP) - http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=58936.0

Myös tältä palstalta löytyy aiheesta roppakaupalla infoa, tosin vähemmän kootusti.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa ciitrus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #45 : Helmikuu 12, 2014, 10:13:28 »
C5 Tourer 156 thp manuaali, 79 tkm, vm 03-2012. Tänään (kolmas kerta 3 kuukauden sisällä) tehot hävisi, engine repair needed, summeri soi. Koneen sammutettuani alkaa moottorin flekti käydä täysillä vaikka avaimet taskussa ja ovet lukossa. Sammutus, käynnistys, sammutus, käynnistys n 10 kertaa ja varovasti ajaen Raision Veholle. Häiriövalo paloi joten löivät testeriin. Odottelen nyt yhteydenottoa sieltäpäin.
Tuli soitto Veholta: epäilevät että jako pielessä.
Ketju ja kiristin vaihdettu, ajoin kotiin ja nykimistä edelleen....

Poissa Ville k

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #46 : Helmikuu 12, 2014, 11:00:40 »
Mulla poistui nykiminen juurikin imusarjan puhdistuksen jälkeen.

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #47 : Helmikuu 12, 2014, 11:09:58 »
Sama homma täälläkin tehty (takuuseen) eli imusarjan rassaus (autolla tuolloin ajettu noin 58 tkm).
Voinko käyttäjänä tehdä mitään muuta ennaltaehkäisevää kuin seuraavat temput:

- Talvella aina tolpassa lämpimänä kun mahdollista,
- Mieluummin pienemmillä vaihteilla pätkäajossa,
- Ylimääräinen öljynvaihto (ei suodinta sentään) huoltovälin (20 tkm) keskellä.

Vai auttavatko nämäkään? Onko kaupungissa ajavalla jatkossa tiedossa aina THP:n imusarjan rassaus noin 50-80 tkm välein?

Poissa ciitrus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #48 : Helmikuu 12, 2014, 12:32:36 »
Eli taas kohta Veholle Raisioon ja nyt pyytämään imusarjan puhdistusta. Nykiminen ei vähentynyt mielestäni laisinkaan tuolla ketjun ja kiristimen vaihdolla.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 767
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #49 : Helmikuu 12, 2014, 14:10:55 »
Onko teillä se uusin imusarja käytössä (4.?)? Sekin on torso?