Kirjoittaja Aihe: THP ja tehot hävisi  (Luettu 54995 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa buusba

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #125 : Helmikuu 09, 2016, 18:46:20 »
Kyllä se kaasuläppä jäätyy yön aikana, ei ajossa. Ihan sama mistä ja minkälaista ilmaa sinne ajossa imetään. Lämpimän moottorin imusarjaan tiivistyy kosteutta joka valuun suoraan kaasuläppään...
Nyt: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW VTI 120 -08

Ex: Peug. 308 SW Puretech 130 -14, Peug. 306 1,6 -98, Peug. 308 SW 1,6 HDI -10, Peug. 406 V6 GW -03, Peug. 206 1,4 -99, Citr. Xsara HDI -01, Peug. 406 V6 -98, Peug. 406 2,0 -98

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #126 : Helmikuu 09, 2016, 20:23:18 »
Kyllä se kaasuläppä jäätyy yön aikana, ei ajossa. Ihan sama mistä ja minkälaista ilmaa sinne ajossa imetään. Lämpimän moottorin imusarjaan tiivistyy kosteutta joka valuun suoraan kaasuläppään...

Ehkä niin. Toki ahdin kovasti tuota ilmaa lämmittää ja välijäähy sitten taas viilentää, sillä mietinkin onko tuolla niin merkitystä mikä on lämpötila sisäänottaessa kun se kuitenkin vielä ehtii aika paljon muuttua matkalla koneeseen. Huomaa kädellä tunnustellen kyllä ahtoputkista miten tehokkaasti tuo ilma jäähtyy, ahtimen jälkeen on melko lämmin ja poikkeuksetta välijäähyn jälkeen kylmähkö.

Toisaalta täällä kyllä oli ainakin 1 tapaus missä ilmanotto pakosarjan vierestä oli tuon ongelman poistanut. Tuskin tuosta sinällään haittaakaan, ainakin helppo testata.

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #127 : Maaliskuu 25, 2016, 08:02:22 »
Tuntuma oli kuin 70-luvun Kadettilla. Kaasun polkeminen ei vaikuttanut kiihtyvyyteen mitään. Kyllä silti sai reilu 80 mittariin, mutta ketään ei olisi ohittaman uskaltanut lähteä. Onneksi vaiva meni nyt ohi. Toivottavasti pysyykin poissa. Seuraava huolto tulossa maaliskuun aikoihin. Ehkäpä siellä jotain paljastuu.
Huollossa ei löytynyt yhtään vikakoodia. Kaikki toimi muutenkin muutaman viikon hyvin. Mutta eikös eilen taas ollut tehot hukassa. Mittarissa 2 astetta lämpimän puolella. Että mitähän .... No onhan tässä jo 26tkm mittarissa.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #128 : Maaliskuu 25, 2016, 10:48:57 »
Huollossa ei löytynyt yhtään vikakoodia. Kaikki toimi muutenkin muutaman viikon hyvin. Mutta eikös eilen taas ollut tehot hukassa. Mittarissa 2 astetta lämpimän puolella. Että mitähän .... No onhan tässä jo 26tkm mittarissa.

Noin uudessa täytyy olla vielä takuu voimassa, niin ei muuta kun auto pajalle ja ehjänä takaisin? Lieneekö tuossa vielä jotain muuta kuin uusin versio jakopäästä (2014 oli käyttöönotettu?). Jakopään ongelmalle tuo äkkiseltään voisi vaikuttaa. Imuventtiilitkin voi olla karstassa jo, mutta ne jättää ilmeisesti nakutusvikoja jälkeensä.

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #129 : Maaliskuu 30, 2016, 12:49:10 »
Huollossa käyty sen verran, että luettiin vikakoodit. Niitä ei ollut ainuttakaan. Päivittivät kuitenkin moottorin ohjausohjelmiston, josta oli olemassa kampanja.

Auttoi. Heti pihasta lähdettäessä, ensimmäisistä metreistä huomasi, että toimii taas niin kuin pitääkin. :-)
Toivottavasti toimii jatkossakin. Miksiköhän ohjelma oli noin päässyt nyrjähtämään?
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa Költteri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #130 : Huhtikuu 04, 2016, 10:15:03 »
Täällä myös tehot hävisi ja "Engine Fault" syttyi. Ensihoitona vaihdettiin tulpat, kun 80000 km huolto oli muutenkin lähellä. No vika uusiutui ja nyt ehdolla on korkeapainepumpun vaihto. Tarjoushinta pumpulle noin 500 ja töineen 650 €. Onko jollakin tehot palanneet pumpun vaihdolla? Entäpä tuo pumppu, tarvikeliikkeistä näkyy saavan pumppuja parilla sadalla? THP:ssä puola ilmeisesti joka tulpalla ja nettikirjoitusten mukaan niissäkin on aika usein vaihtotarvetta. Pitäisköhän heittää kolikolla vaihtaako suosiolla puolat vai korkeapainepumpun vai molemmat...

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #131 : Huhtikuu 04, 2016, 12:45:33 »
Mulla meni aikoinaan myös korkeapainepumppu. Tehot hävisi niin pahasti että auto ei kulkenut kuin kuutta-seitsemääkymppiä ja vähänkin enemmän kuin pikkuvarpaalla kaasuttaessa alkoi nykimään hillittömästi. Vikatila poistui sammuttamisen myötä ja sitten uudelleen käynnistyksen (1..N kertaa) jälkeen pääsi 5-20km kun ajoi automaatti manuaaliasennossa ja kiihdytti niin varovaisesti kuin vaan yhtään osasi. Pumpun vika teki autosta siis käytännössä ajokelvottoman ja käytös ei ollut verrattavissa siihen kun vain tehot hävisi ikäänkuin ahdon puutteen takia. Pumpun vaihdon jälkeen toimi kuin uusi -muutaman kuukauden.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #132 : Huhtikuu 04, 2016, 13:10:13 »
Täällä myös tehot hävisi ja "Engine Fault" syttyi. Ensihoitona vaihdettiin tulpat, kun 80000 km huolto oli muutenkin lähellä. No vika uusiutui ja nyt ehdolla on korkeapainepumpun vaihto. Tarjoushinta pumpulle noin 500 ja töineen 650 €. Onko jollakin tehot palanneet pumpun vaihdolla? Entäpä tuo pumppu, tarvikeliikkeistä näkyy saavan pumppuja parilla sadalla? THP:ssä puola ilmeisesti joka tulpalla ja nettikirjoitusten mukaan niissäkin on aika usein vaihtotarvetta. Pitäisköhän heittää kolikolla vaihtaako suosiolla puolat vai korkeapainepumpun vai molemmat...

Eikös korkeapainepumpun viasta pitäisi ainakin jäädä matalan paineen vuoksi vikakoodia? En tiedä voiko tuo pumppu alkaa aluksi reistaamaan, mutta voisi kuvitella sen koodin ainakin löytyvän jos vika on siellä. Onko jakopäälle tehty jo jotain tuon koneen elinaikana? Imukanavat putsattu?

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #133 : Huhtikuu 04, 2016, 13:40:23 »
Auto (C5THP'11) oli takuun alaisena n. viikon tutkittavana merkkihuollossa eikä yksiselitteistä vikakoodia löytynyt, muistaakseni ilmoitteli jostain häikästä yhdessä sylinterissä ja siihen vaihdettiin suutin. Vika ei sillä poistunut vaan löi päälle alle km huollosta noudon jälkeen.  Vasta pumpun vaihto seuraavalla viikolla auttoi. Muutama kk myöhemmin tuli sitten taas pari niitä normaaleja tehottomuuksia ja loppuivat sekä takuu, luottamus että mielenkiinto n. 90tkm:n jälkeen. Jakopäälle ei tehty mitään, mahdollisestihan imusarjan mekaaninen putsaus olisi auttanut mutta ei minulle mikään merkkihuolto siihen aikaan edes tarjonnut imusarjan rassausta. Em. syyt + muut X7:n laatuongelmat + muut syyt tekivät silloin autonvaihdosta ajankohtaisen.

edit: eli yo. koskee tietty minun kokemuksiani, ei Költterin tuoreempaa tapausta. Vikakoodi ei siis kertonut pumpusta.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2016, 14:32:17 kirjoittanut tcane »
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa Költteri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #134 : Huhtikuu 04, 2016, 16:34:16 »
Täällä myös tehot hävisi ja "Engine Fault" syttyi. Ensihoitona vaihdettiin tulpat, kun 80000 km huolto oli muutenkin lähellä. No vika uusiutui ja nyt ehdolla on korkeapainepumpun vaihto. Tarjoushinta pumpulle noin 500 ja töineen 650 €. Onko jollakin tehot palanneet pumpun vaihdolla? Entäpä tuo pumppu, tarvikeliikkeistä näkyy saavan pumppuja parilla sadalla? THP:ssä puola ilmeisesti joka tulpalla ja nettikirjoitusten mukaan niissäkin on aika usein vaihtotarvetta. Pitäisköhän heittää kolikolla vaihtaako suosiolla puolat vai korkeapainepumpun vai molemmat...

Eikös korkeapainepumpun viasta pitäisi ainakin jäädä matalan paineen vuoksi vikakoodia? En tiedä voiko tuo pumppu alkaa aluksi reistaamaan, mutta voisi kuvitella sen koodin ainakin löytyvän jos vika on siellä. Onko jakopäälle tehty jo jotain tuon koneen elinaikana? Imukanavat putsattu?


Joo, käytin autoa syynissä ja pumpusta oli jäänyt vikakoodi (P0087, korkeapainevaraajan paine liian alhainen) ja myös jokaisesta sylinteristä oli tullut koodi eli sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä. Tilasin pumpun vaihdon.
Ostin auton vasta hiljattain, joten en tiedä onko jakopäälle tehty jotakin. Ei pitäisi olla, koska kilometrejä vasta alle 80-tuhatta.

Poissa ATomiH

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
    • Hiukkanen
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #135 : Huhtikuu 04, 2016, 17:37:57 »
Joo, käytin autoa syynissä ja pumpusta oli jäänyt vikakoodi (P0087, korkeapainevaraajan paine liian alhainen) ja myös jokaisesta sylinteristä oli tullut koodi eli sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä. Tilasin pumpun vaihdon.
Ostin auton vasta hiljattain, joten en tiedä onko jakopäälle tehty jotakin. Ei pitäisi olla, koska kilometrejä vasta alle 80-tuhatta.
Toivottavasti teikäläisellä on parempi onni THP:n kanssa. Täällä kun vuoden sisään mahtui jakoketjun venyminen, imusarjan karstoittuminen ja turbon hajoaminen. Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni, jos olet tosiaan hiljattain auton ostanut. Meillä saatiin myyjä liikkeen piikkiin puolet ja maahantuojalta muutamia roposia korjauskustannuksiin.
Toyota Auris Touring Sports Hybrid -14
Ex: C4 Grand Picasso THP 150 -10

Poissa Költteri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #136 : Huhtikuu 04, 2016, 17:42:25 »
Joo, käytin autoa syynissä ja pumpusta oli jäänyt vikakoodi (P0087, korkeapainevaraajan paine liian alhainen) ja myös jokaisesta sylinteristä oli tullut koodi eli sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä. Tilasin pumpun vaihdon.
Ostin auton vasta hiljattain, joten en tiedä onko jakopäälle tehty jotakin. Ei pitäisi olla, koska kilometrejä vasta alle 80-tuhatta.
Toivottavasti teikäläisellä on parempi onni THP:n kanssa. Täällä kun vuoden sisään mahtui jakoketjun venyminen, imusarjan karstoittuminen ja turbon hajoaminen. Kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni, jos olet tosiaan hiljattain auton ostanut. Meillä saatiin myyjä liikkeen piikkiin puolet ja maahantuojalta muutamia roposia korjauskustannuksiin.

Ostin käytettynä yksityiseltä. Oli kuulemma omistaja kuollut ja vävy möi auton pois. Mittarissa oli vain vajaa 60 tkm. Saas nähdä kuinka käy. Dieseliä ensin kattelin, mutta tuo tuli sopivasti myyntiin ja hintakin oli kohdillaan.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #137 : Huhtikuu 04, 2016, 21:35:54 »
Täällä myös tehot hävisi ja "Engine Fault" syttyi. Ensihoitona vaihdettiin tulpat, kun 80000 km huolto oli muutenkin lähellä. No vika uusiutui ja nyt ehdolla on korkeapainepumpun vaihto. Tarjoushinta pumpulle noin 500 ja töineen 650 €. Onko jollakin tehot palanneet pumpun vaihdolla? Entäpä tuo pumppu, tarvikeliikkeistä näkyy saavan pumppuja parilla sadalla? THP:ssä puola ilmeisesti joka tulpalla ja nettikirjoitusten mukaan niissäkin on aika usein vaihtotarvetta. Pitäisköhän heittää kolikolla vaihtaako suosiolla puolat vai korkeapainepumpun vai molemmat...

Eikös korkeapainepumpun viasta pitäisi ainakin jäädä matalan paineen vuoksi vikakoodia? En tiedä voiko tuo pumppu alkaa aluksi reistaamaan, mutta voisi kuvitella sen koodin ainakin löytyvän jos vika on siellä. Onko jakopäälle tehty jo jotain tuon koneen elinaikana? Imukanavat putsattu?


Joo, käytin autoa syynissä ja pumpusta oli jäänyt vikakoodi (P0087, korkeapainevaraajan paine liian alhainen) ja myös jokaisesta sylinteristä oli tullut koodi eli sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä. Tilasin pumpun vaihdon.
Ostin auton vasta hiljattain, joten en tiedä onko jakopäälle tehty jotakin. Ei pitäisi olla, koska kilometrejä vasta alle 80-tuhatta.

Oikeastaan melkein jo pitäisi, jos mittarissa on 80k. Thp:n alkuperäinen jakopää ei yleensä kestä paljoakaan pidempään ja viimeisimmästä versiosta kukaan ei vielä tiedä.

Meillä oli 120k ajetussa turbon, jakopään ja kartoittuneen imupuolen lisäksi vesipumpun ja termarikotelon vuodot sekä huohotin tukossa. Kannattanee siis myös seurata ettei jäähdytysneste vajene tai venttiilikoppa hikoile. Auto oli em. vioista huolimatta varsin vähävikainen ajettaessa, pientä nykimistä ja vaihtelevaa puutumista satunnaisesti. Alavääntö oli toki hukassa, mutta automaatti osaa peittää sen hyvin.

Poissa Költteri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #138 : Huhtikuu 04, 2016, 21:53:00 »
Täällä myös tehot hävisi ja "Engine Fault" syttyi. Ensihoitona vaihdettiin tulpat, kun 80000 km huolto oli muutenkin lähellä. No vika uusiutui ja nyt ehdolla on korkeapainepumpun vaihto. Tarjoushinta pumpulle noin 500 ja töineen 650 €. Onko jollakin tehot palanneet pumpun vaihdolla? Entäpä tuo pumppu, tarvikeliikkeistä näkyy saavan pumppuja parilla sadalla? THP:ssä puola ilmeisesti joka tulpalla ja nettikirjoitusten mukaan niissäkin on aika usein vaihtotarvetta. Pitäisköhän heittää kolikolla vaihtaako suosiolla puolat vai korkeapainepumpun vai molemmat...

Eikös korkeapainepumpun viasta pitäisi ainakin jäädä matalan paineen vuoksi vikakoodia? En tiedä voiko tuo pumppu alkaa aluksi reistaamaan, mutta voisi kuvitella sen koodin ainakin löytyvän jos vika on siellä. Onko jakopäälle tehty jo jotain tuon koneen elinaikana? Imukanavat putsattu?


Joo, käytin autoa syynissä ja pumpusta oli jäänyt vikakoodi (P0087, korkeapainevaraajan paine liian alhainen) ja myös jokaisesta sylinteristä oli tullut koodi eli sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä. Tilasin pumpun vaihdon.
Ostin auton vasta hiljattain, joten en tiedä onko jakopäälle tehty jotakin. Ei pitäisi olla, koska kilometrejä vasta alle 80-tuhatta.

Oikeastaan melkein jo pitäisi, jos mittarissa on 80k. Thp:n alkuperäinen jakopää ei yleensä kestä paljoakaan pidempään ja viimeisimmästä versiosta kukaan ei vielä tiedä.

Meillä oli 120k ajetussa turbon, jakopään ja kartoittuneen imupuolen lisäksi vesipumpun ja termarikotelon vuodot sekä huohotin tukossa. Kannattanee siis myös seurata ettei jäähdytysneste vajene tai venttiilikoppa hikoile. Auto oli em. vioista huolimatta varsin vähävikainen ajettaessa, pientä nykimistä ja vaihtelevaa puutumista satunnaisesti. Alavääntö oli toki hukassa, mutta automaatti osaa peittää sen hyvin.

Tarkoittaako jakopään laitto ketjun ja kiristimen vaihtoa vai vielä jotakin muutakin? Onko vesipumppukin vaihtokunnossa jo noilla kilometreillä ja onko se kätevä vaihtaa samalla?

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #139 : Huhtikuu 05, 2016, 21:33:21 »
Taitaa sieltä mennä aika reilusti osaa vaihtoon, jossain peugeotfoorumin thp-ketjuissa oli osalistaustakin. Jossain 800-1000 euron tuntumassa taitaa remontti pyöriä. Vesipumpusta en osaa tarkemmin sanoa muuta kuin, että ainakin itsellä vuoti jo 120tkm kohdalla.

Poissa Nadi 36

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #140 : Toukokuu 30, 2016, 11:34:36 »
DS5 on tähtäimessä ja autokuume päällä.
Pieni hirvitys on kieltämättä päällä kun lukee näitä THP:n koneen ongelmia. YouTube näyttää (
) hienosti kuinka fiksu ja moderni moottori on kyseessä. Ilmeisesti jokin on kuitenkin mennyt reisille. Ei alle 100tkm ajetuilla autoilla saa olla jakoketjun venymisprobleemia tai kaasuläpän jäätymisvikaa tai imusarjan karstottumisvikaa. Kaiken kruunaa maahantuojan Vehon nuiva suhtautuminen moisiin korjauksiin. En tiedä millä metodilla maahantuoja meinaa lisätä myyntiä jos takuuasiat hoidetaan noin heikosti.
Somen markkinaarvoa ainakin se väheksyy , edestään löytävät.
Kaikesta huolimatta himottaa tuo DS5.
THP moottoria valmistetaan valtavat määrät. Kuinka paljon määrällisesti noita noita fiaskoja on ? Voisiko joku laskea/kertoa  :)
Onko tehdas tehnyt jotain radikaaleja muutoksia jostain vuosimallista eteenpäin?
Mitä tarkkaan ottaen maksaa tuo jakoketjun korjaus? Pitää varata/tingata moinen summa autokauppaa tehdessä, varsinkin jos päädyn uuteen autoon.
Onko kukaan lastuttanut moottoria? Moottoripyöräpuolella yleisesti prätkät säädetään kovin laihalle parempien päästöarvojen toivossa. Lataamalla viritysohjelman ammattilaisella saa enemmän tehoa ja vääntöä ja myös paremman ajettavuuden ja monasti samalla kulutuksella.
Ole tässä nyt viisas: Ostaako ranskalaisen oikuttelevan herkun vai tylsän toimivan japsin ?

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 280
  • Peukkuja: 10
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #141 : Toukokuu 30, 2016, 12:21:14 »
Toista tonnia oli kun puhuivat tossa toisella voorumilla ihmettelen kuka tommosia haluaaa?
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 162
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #142 : Toukokuu 30, 2016, 13:27:38 »
THP moottoria valmistetaan valtavat määrät. Kuinka paljon määrällisesti noita noita fiaskoja on ? Voisiko joku laskea/kertoa  :)
Kaikki thp 150-156  ja thp 200-> moottorit.
Lainaus
Onko tehdas tehnyt jotain radikaaleja muutoksia jostain vuosimallista eteenpäin?
Uusi e-thp 165 on kokenut merkittäviä muutoksia, mutta niistä ei vielä oikein ole kokemuksia.
Lainaus
Ole tässä nyt viisas: Ostaako ranskalaisen oikuttelevan herkun vai tylsän toimivan japsin ?
DS5 on upea auto. Kadut jos et osta. Ainakaan itsellä tämä ei ole tiellä jättänyt, mutta Vehon huoltopäällikkö tulee valitettavan tutuksi. Henkilökunnalle nousee aina pieni häpeä ja hiki kun saapuu paikalle :)

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #143 : Toukokuu 30, 2016, 16:18:03 »
Kyllä kai tuo uusin asennettava jakopää on jo vastaava e-thp:n kanssa. Suuri osa noista päivitetyistä osista taidetaan laittaa nykyään remontin yhteydessä. Uusi korkeapainepumppu ei taida semmoisenaan mennä vanhan tilalle, niitähän on kai jokunen myös hajoillut.

Poissa Claude

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #144 : Toukokuu 30, 2016, 16:31:01 »
Itsellä ollut alla vm 2010 C5 THP n. 3 vuotta. Jakopään osat vaihdettu 47 tkm, mistä en itse maksanut senttiäkään, vaikka olen 2. omistaja, koska ostin luotettavasta liikkeestä, joka hoitaa virhevastuunsa. Minkäänlaisia imusarjaongelmia; jäätymistä, nykimistä tai tehon puutetta ei ole ollut. Ja tuo karstoittuminenhan ei tietenkään ole mikään 'THP-vika', vaan sitä esiintyy jokseenkin kaikilla suoraruiskumoottorisilla autoilla, joilla ajetaan etupäässä lyhyttä kaupunki-/pätkäajoa.
Vehon huolto ei ole tullut tutuksi, eikä tulekaan, sillä paikkakunnalta löytyy onneksi huolto, joka osaa asiansa ja palvelun. Tonni on raha, jonka nykyautoissa saa menemään korjauksiin helposti; oli sitten moottori tai merkki mikä tahansa. Itse en tuolla päätäni liikaa vaivaa - jos jakopää taas joskus on uusimisen tarpeessa niin kyllä sen huolto osaa korjata. Eikä tuo onneksi tuntunut olevan välittömästi tienpäälle jättävä vika. Tähän asti loistava kulkine - saksalaisia pysäköintitutkia lukuunottamatta.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #145 : Toukokuu 30, 2016, 20:53:27 »
Kaiken kaikkiaan loistava konehan tuo on toimiessaan varsinkin automaatilla. No, bensa toki maistuu kaupungissa jos oikein antaa kenkää, mutta maantiellä melko pihi. Samat on ajatukset itselläkin, itse vielä tankkailen etanolia joukkoon karstoittumista vähentämään! ;)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #146 : Toukokuu 30, 2016, 21:55:38 »
THP-200> en laske tähän ongelmallisten joukkoon.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 162
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #147 : Kesäkuu 01, 2016, 15:26:48 »
Kyllä kai tuo uusin asennettava jakopää on jo vastaava e-thp:n kanssa. Suuri osa noista päivitetyistä osista taidetaan laittaa nykyään remontin yhteydessä. Uusi korkeapainepumppu ei taida semmoisenaan mennä vanhan tilalle, niitähän on kai jokunen myös hajoillut.
Marraskuussa 2015 asennettu jakopää kesti 17tkm, eli jos se oli "uutta sarjaa" ja vastaava kuin e-thp koneessa niin huonompaan suuntaan on menty. 2012 asennettu kesti sentään melkein 60tkm :)

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #148 : Elokuu 03, 2016, 16:43:14 »
Onkos tuossa ketjun venymää sallivassa moottorinohjauksen kampanjapäivityksessä tehty jotain säätöä myös moottorin tavoitelämpötilalle? Auto oli korjaamolla missä tehtiin ilmeisesti myös tuo päivitys, minkä jälkeen moottorin lämpö mittaristossa alkoi seilaamaan 7-8 pykälän väliä ja elm-palikan kautta näkyy seilaavan 92-98 välillä kun aiemmin oli siellä 100-107.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #149 : Lokakuu 07, 2016, 21:16:16 »
Itse itselleni vastaten, näkyy moottorin tavoitelämpö olevan nykyään 95.

Tulipa vaihdettua tuohon 135 ajettuun etulambda-, map- ja ahtopaineanturi. Lyhyen keskusta-ajon perusteella kulutus tippui ainakin litran ja pienet nytkähtelyt ja empimiset kiihdyttäessä häipyi kokonaan. Ehkä tuo edellisen koneen öljysyöttö imusarjaan ei mapille ole tehnyt pelkkää hyvää.