Kirjoittaja Aihe: THP ja tehot hävisi  (Luettu 50244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #100 : Huhtikuu 02, 2014, 12:29:11 »
Ilmeisesti autonne nyt toiminut niin kuin se pitääkin vie paikasta a paikaan b ilman nykimistä.
Kyllä on toiminut hienosti. Tehoakin tuntuu olevan selvästi enemmän kuin aiemmin (lienee luonnollista tehtyjen toimenpiteiden ansiosta). Mahtaako karstoittua uudestaan ennen leasingsopimuksen loppua?

Riippuu käytetystä polttoaineesta, ajotavasta ja olosuhteista. Joillain karstottuu jo 10tkm jälkeen ja joillain ei ole ongelmia vielä 40tkm kohdilla. Yleinen puhdistusväli on isoilla pojilla siinä jossain 20tkm paikkeilla.
Kiinnostaisi tietää polttoainesuosituksia. Ajotapaani (taloudellinen) on vaikea muuttaa, olosuhteisiin en juuri pysty vaikuttamaan.

Kannattanee ajella pelkällä 98E. Itse rullailen suht vahvalla E85 seoksella (60-80%) ja huomattavasti vähemmän tulee karstaa.

Ja kyllä, jengan antaminen on myös hyvästä. Jotkut sanoo auttaneen kun ajelee motarilla useamman minuutin korkeilla kierroksilla.
Tosin riski tuossa on se että jos paskaa on kovettunut vahvasti imusarjan venttiilien päälle ja iso kökkö sattuu irtoamaan sylinteriin, niin saattaa mennä paikat uusiksi.

Voiko olla noin suuri merkitys 98En ja 95En välillä? En oikein jaksa uskoa, että 95E voisi olla merkittävästi karstoittavampaa. Eikös se alkohooli pala siellä aikas puhtaasti?

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #101 : Huhtikuu 02, 2014, 12:47:45 »
Eikös 60-80 %:n E85 seoskin ole lähempänä E95:ttä kuin E98:ia ?

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #102 : Huhtikuu 02, 2014, 13:17:49 »
Eikös 60-80 %:n E85 seoskin ole lähempänä E95:ttä kuin E98:ia ?

Näinhän se on. Tosin ratkasevaa noiden etanolien kanssa pelatessa on että seokset on kohdillaan.
Tuo sitikan vakiosofta ainakin DS3 puolella on lähtökohtaisesti ruuvattu pieleen ja erittäin herkkä seoksille.

Viina palaa puhtaammin kun seokset on kohdillaan. Jos ei kohdallaan niin rykii, nakuttaa ja palaa epäpuhtaasti.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #103 : Huhtikuu 02, 2014, 18:51:53 »
Eikös 60-80 %:n E85 seoskin ole lähempänä E95:ttä kuin E98:ia ?

Näinhän se on. Tosin ratkasevaa noiden etanolien kanssa pelatessa on että seokset on kohdillaan.
Tuo sitikan vakiosofta ainakin DS3 puolella on lähtökohtaisesti ruuvattu pieleen ja erittäin herkkä seoksille.

Viina palaa puhtaammin kun seokset on kohdillaan. Jos ei kohdallaan niin rykii, nakuttaa ja palaa epäpuhtaasti.

Ei kyllä oikeastaan voi suoraan verrata noin, että e85-seos olisi lähempänä 95e10. Tuo on kuitenkin oktaaniluvultaan jo yli 100 mikä taasen vaikuttaa ennakoihin yms. Ja kyllä kai tuo suurempi etanolipitoisuus myös karstaa hieman liuottaa, tosin suorasuihkussa ei taida imusarjan puolelle kauheasti vaikutus yltää.

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #104 : Huhtikuu 02, 2014, 19:45:43 »
Eikös 60-80 %:n E85 seoskin ole lähempänä E95:ttä kuin E98:ia ?

Näinhän se on. Tosin ratkasevaa noiden etanolien kanssa pelatessa on että seokset on kohdillaan.
Tuo sitikan vakiosofta ainakin DS3 puolella on lähtökohtaisesti ruuvattu pieleen ja erittäin herkkä seoksille.

Viina palaa puhtaammin kun seokset on kohdillaan. Jos ei kohdallaan niin rykii, nakuttaa ja palaa epäpuhtaasti.

Ei kyllä oikeastaan voi suoraan verrata noin, että e85-seos olisi lähempänä 95e10. Tuo on kuitenkin oktaaniluvultaan jo yli 100 mikä taasen vaikuttaa ennakoihin yms. Ja kyllä kai tuo suurempi etanolipitoisuus myös karstaa hieman liuottaa, tosin suorasuihkussa ei taida imusarjan puolelle kauheasti vaikutus yltää.

Puhdas E85 taitaa olla 106 oktaanista. Karstaa muodostunee vähemmän etanolin palaessa ja vettä enemmän...

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #105 : Toukokuu 14, 2014, 07:41:56 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa ciitrus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #106 : Toukokuu 14, 2014, 09:35:55 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?
Mulla viimeinen 7000 km keskikulutuksella 6,6 litraa. Sekalaista ajoa.

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #107 : Toukokuu 14, 2014, 11:20:29 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?

Tuo on kyllä aika paljon.

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #108 : Toukokuu 14, 2014, 19:08:29 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?

Tuo on kyllä aika paljon.
Minustakin vähän runsas. Tankkaus.com kirjapidon mukaan 8.7. Auton tietokoneen mukaan keskinopeus 53km/h ja keskikulutus 8.2 l/100km. Kaahattua ei ole tullut. Vähän hevostrailerin vetoa. Alle 100km kuitenkin perävaunun kanssa. Ei ole tuolla Tankkaus.comissa oikein vastaavia, joihin voisi verrata. Tehot ovat kuitenkin tallella enkä ole havainnut käyntihäiriöitä tms. Auton tietokonekaan ei ole vielä herjannut mistään mitään :)
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #109 : Toukokuu 14, 2014, 22:44:43 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?

Tuo on kyllä aika paljon.
Minustakin vähän runsas. Tankkaus.com kirjapidon mukaan 8.7. Auton tietokoneen mukaan keskinopeus 53km/h ja keskikulutus 8.2 l/100km. Kaahattua ei ole tullut. Vähän hevostrailerin vetoa. Alle 100km kuitenkin perävaunun kanssa. Ei ole tuolla Tankkaus.comissa oikein vastaavia, joihin voisi verrata. Tehot ovat kuitenkin tallella enkä ole havainnut käyntihäiriöitä tms. Auton tietokonekaan ei ole vielä herjannut mistään mitään :)


Trendi on jatkuvasti nouseva, ei tuon kyllä mitään 10 l pitäs viedä satasella. Edes viritetty E85-Racing ei pysty noihin kulutuslukemiin vaikka polkee kunnolla.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 390
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #110 : Toukokuu 15, 2014, 00:38:00 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?

Tuo on kyllä aika paljon.

Eiköhän tuo C5 Tourerin isohko kulutus mene pääasiassa painon (n. 1700 kg) piikkiin. Esim. DS3 samalla koneella näyttäisi painavan lähes 500 kg vähemmän. II-koppainen C5 taisi myös painaa jonkin verran vähemmän kuin tuo uusi.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 703
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #111 : Toukokuu 15, 2014, 10:12:52 »
Lisäksi automaatti nostaa kulutusta etenkin kaupunkiajossa. Nousevasta kulutustrendistä ei välttämättä tarvitse olla huolissaan, koska sehän voi johtua esimerkiksi erityyppisestä ajosta. Kesärenkaissa lienee enemmän vierintävastusta kuin talvirenkaissa yms.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa ragnarok

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • "The only stiffness in this man is his behaviour"
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #112 : Toukokuu 15, 2014, 14:04:31 »
3300 km on takana omalla THP156:lla. Odotin kulutuksen olevan pienemmän kuin edellisellä 2005-mallisella 2-litraisella. Ei ole. keskikulutus on likimanin 8,5 l/100km?

Tuo on kyllä aika paljon.

Eiköhän tuo C5 Tourerin isohko kulutus mene pääasiassa painon (n. 1700 kg) piikkiin. Esim. DS3 samalla koneella näyttäisi painavan lähes 500 kg vähemmän. II-koppainen C5 taisi myös painaa jonkin verran vähemmän kuin tuo uusi.

Paljon mahdollista. Eikä kysyjälle liene syytä huoleen, onhan tuossa takuu voimassa.

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 005
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #113 : Toukokuu 15, 2014, 15:21:33 »
Ei tuolla mainitulla keskinopeudlla kulutus iso ole. Mites maantielenkillä, keskinopeus jotain 80 - 90 kmh?
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #114 : Toukokuu 15, 2014, 19:36:26 »
90tkm vastaavalla ajelin ja sekalaisessa ajossa keskinopeus oli yleensä 70 luokkaa ja kulutus samoin seiskan kieppeillä. Maantiellä ei Suomessa saanut kesärenkain kulutusta yli kahdeksan ja puolen vaikka tuli joskus vedettyä 8..900km päiväsiivuja kohtuu reippaasti. Kaupunkiajo tai kitkarenkaat takasivat vähintään kasin kulutukset. Kolme kertaa tuli käytyä autobaanoillakin ja tuntumaksi jäi sellainen että vauhtiin päästyään menee sielläkin n. seiskan kulutuksella kun malttaa pitää marssivauhtina 160...170. Rajummat nopeuden muutokset, tyhjäkin peräkärry, yritykset pitää kitkarenkailla vauhtia yms. ja aina tuntui siltä että momentinmuunnin luistaa turhaan, autoa täytyi ajaa ikäänkuin koneen momentin mukaan eikä yrittää liikaa, siitä seurasi vain melua ja kulutusta ilman hyötyä.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 318
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #115 : Elokuu 13, 2015, 18:36:25 »
Onko ne oireet tällaiset?

"Muuten ok, mutta ajossa nykii. Pystyy ajamaan ja pintakaasulla kulkee hienosti, mutta heti vedolla kiihtyy vaivalloisesti ja nykii ärsyttävästi. Häiriövaloja ei pala mittaristossa ja ei ole sen enempää tutkittu. Mielestämme vika kumminkin moottorin puolella ei vaihteiston. Tästä tee se itse miehelle/naiselle iltapuhteita tai autokorjaamolle projekti."

Yo. teksti oheisesta myynti-ilmoituksesta: https://huutokaupat.com/fi/v/193846

Mitä tuollainen THP-remontti kustantaa?
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #116 : Tammikuu 08, 2016, 07:22:32 »
Iski tehottomuus sitten omaankin autoon. Pakkasten alettua työmatka kotiin, 20 km vajaatehoisena. Ei vikakoodia tms. mutta risteyksistä lähdettäessä huomasi, ettei ole ollenkaan normaali. Automaattilaatikon sport-asennolla ajaminen oli siedettävää. Kaasupolkimen sotkeminen ei auttanut yhtään. Säteilylämmitin oli ennen liikkeelle lähtöä päällä 3 tuntia. Lämmöt nousi normaaliksi. Loppiaisena en ajanut ollenkaan. Eilen taas otin auton johdon päästä pihaan ja se käydä ruksutti siinä puolisen tuntia. Ei vieläkään tuolla 20km:n matkalla tullut tehoja takaisin. Perillä annoin auton käydä pitkään, kun vaimo kävi asioilla. Ja jossain vaiheessa auto alkoi liikkua taas ihan normaalisti.

Saas nähdä miltä tänään tuntuu.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #117 : Tammikuu 08, 2016, 08:28:00 »
Itsellä on vähän sama fiilis nyt ollut ko. kulkineen kanssa, että vähän tuulella käyvä kone näin talviaikaan! :D Ei mitään täydellistä tehottomuutta ole vielä ilmaantunut, mutta ajoittain toimii pirteämmin ja vääntää isommilla vaihteilla ylämäkeen, toisinaan on taas heti hakemassa pienempää pykälää ja kaasuunkin vastaa pienellä viiveellä.

Aikamoinen rallattelu kuuluu tuolta jakopäästä kyllä näin kylmään aikaan, en tiedä voisiko tuo ketju sitten olla ainakin osittain syyllinen? No, menee viikon päästä moottorilämmittimen asennukseen niin lupasivat Veholla samalla vähän ihmetellä konetta muutoinkin. Polttoaineenkulutus tuntuu kyllä nousevan pakkasella oikein huolella.

Onkos tuossa sinun autossa mikä versio imusarjasta? Vaikkei tuosta vikakoodia tullutkaan, niin voisiko tahmeasti toimiva kaasuläppä aiheuttaa tuommoista puutumisoireilua? Vai pitäisikö siitä pamahtaa samantien vikakoodi päälle? Ja voi sinne muistiin kai koodeja jäädä vaikkei niitä tauluun asti tulisikaan.

Poissa Mti

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #118 : Tammikuu 08, 2016, 11:26:40 »
Täällä pamahti loppiaisena, -26 asteen lämpötilassa, vikavalo päälle + "Engine fault, repair needed" 200 m ajon jälkeen ja samantien limp-moodi, joka poistui auton uudelleenkäynnistyksellä. Vikavalo jäi kuitenkin päälle. Vikakoodin luin heti kotiin päästyäni ja se oli P061F (mikäli oikein muistan). Tämä viittaa nimenomaan kaasuläppään. No, ei muuta kuin Diagboxilla koodin nollaus ja ei ainakaan vielä ole tullut uudestaan. Johtuikohan kylmyydestä vai onko oire jostain muusta?

2 h lämmityksen jälkeen moottorin käyntiääni oli kyllä erilainen mitä lämpimämmällä ilmalla, mutta ei kuitenkaan sellaista rallatusta kuulunut kuin venyneellä ketjulla ja rikkinäisellä kiristimellä. Tähän autoon ketju ja kiristin on vaihdettu 10 000 km sitten, jolloin kiristimen paloja jouduttiin noukkimaan myös öljypohjasta. Auto siis signaturen GC4P THP156.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #119 : Tammikuu 08, 2016, 11:43:52 »
Täällä pamahti loppiaisena, -26 asteen lämpötilassa, vikavalo päälle + "Engine fault, repair needed" 200 m ajon jälkeen ja samantien limp-moodi, joka poistui auton uudelleenkäynnistyksellä. Vikavalo jäi kuitenkin päälle. Vikakoodin luin heti kotiin päästyäni ja se oli P061F (mikäli oikein muistan). Tämä viittaa nimenomaan kaasuläppään. No, ei muuta kuin Diagboxilla koodin nollaus ja ei ainakaan vielä ole tullut uudestaan. Johtuikohan kylmyydestä vai onko oire jostain muusta?

Eikös tuo ole juuri se "vanha vika" jos on alkuperäinen imusarja missä huohotus tulee siihen kaasuläpän tuntumaan? Lieneekö koneessa sitten turhan tehokas välijäähy pakkaskeleille ja imuilma menee niin kylmäksi, että kaasuläppä pamahtaa huohotuskaasuista jäähän. Joku imusarjapäivitys oli mikä taas sitten kuulemma siirtää ongelmaa imuventtiileille aiempaa pahemman karstoittumisen muodossa..  :)

Itse joskus mietin, että eikö välijäähdyttimen ohituskin imuilman mennessä liian kylmäksi ratkaisisi tuota ongelmaa, mutta taitaa olla tehtaalle vaikeampi (ja kalliimpi) toteuttaa kun tuollainen huohottimen muuttaminen? Auttaisikohan jos virittelisi välijäähyn eteen vielä ylimääräistä viimasuojaa vaikkapa pahvista leksalla imuilman lämpöjä seuraillen? ;D

Poissa Mti

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 107
  • Peukkuja: 0
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #120 : Tammikuu 08, 2016, 11:58:24 »
En ole tutkinut sen tarkemmin tuota imusarjaa, eikä auton mukana tullut mitään papereita, mistä näkisi tehdyt remontit. Ainoastaan huoltokirja, josta selvisi se, että edellinen omistaja oli jättänyt 80 000 huollon väliin. 88 000 oli mittarissa ostettaessa.

Auto on vm. 2012, joten tod.näk. imusarjasta on aika uusi versio käytössä. No, jos pitää valita imusarjan karstoittumisen ja kaasuläpän satunnaisen jäätymisen < -25 asteen kelillä, välillä, niin mieluiten valitsen jälkimmäisen. Jos ei tielle jätä.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 161
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #121 : Tammikuu 08, 2016, 12:05:03 »
Oma DS5 1.6 thp kadotti aamulla kylmäkäynnistyksessä (-25) tehot (kierrokset max 3000 vaikka kaasu pohjassa  :) )ja vilkutteli engine faulttia. Tehot palasivat parin käynnistyksen jälkeen ja pääsin normaalisti töihin. Ketju osineen vaihdettu 5tkm sitten. (lämmityksessä 1,5h ennen käynnistystä)

Työkaverin peugeot RCZ 1.6 thp:lla teki saman jo eilen (-23), eikä uskaltanut lähteä ollenkaan ajamaan. (ei lämmityksessä)
Toisen työkaverin C5 1.6 Thp vilkutteli myös engine faulttia ja sen lisäksi sähköinen käsijarru jäi jumiin, joten ei päässyt lainkaan ajamaan. (en tiedä oliko lämmityksessä)

Kyllähän tuo nyt näyttäisi hieman huonolta tuon thp:n osalta..

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #122 : Tammikuu 08, 2016, 12:19:45 »
Itse ruuttailin ensi töikseni auton hankinnan jälkeen välijäähyn jälkeiseen imuputkeen pullollisen Motonestistä ostettua liqui molyn kaasuttimen puhdistusainetta juuri noita kertyneitä karstoja ajatellen. En tiedä onko tuosta ollut apua tai liottaako oikeasti mitään pois, mutta ainakin nämä pakkaset on kulkenut ongelmitta vaikka moottoritielläkin on käyty ajoviimalle autoa altistamassa. Koneen tyhjäkäynti kyllä tuon operaation jälkeen tasaantui selkeästi, huomaa liikennevaloissa seistessä.

Vikakoodin sain toki aikaiseksi (sytytyshäiriö useammassa sylinterissä) kun kiihdyttelin operaation puolivälissä vähän suihkuttelunopeutta, ohjeena oli lyhyt suihku aina noin 15sek välein, eli pullon tyhjennys noin 15min aikana. Vika poistui itsellään muutamalla startilla. En toki suosittele kenellekään tuota samaa operaatioa muutakuin omalla vastuulla, jonkinlainen riski lienee, että isoja karstapaloja lähtee liikkeelle tukkimaa moottoria? Tosin eikö tämä THP-koneinen perheauto olisi myös seesteiseen elämään kyllästyneelle ihmiselle varma valinta? :D

Lämmitintä ei tuossa omassakaan ole vielä, akku tuntuu olevan se mikä ensimmäisenä hyytyy. Lieneekö harvinaisen hyvin säilynyt/säilytetty yksilö, kilometrejä kuitenkin jo reilu 120k. Auto vuosimallia 2011 ja imusarja ainakin vanhinta mahdollista mallia käsittääkseni, mitä tuota nyt mahtuu koneen päältä vilkuilemaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2016, 13:32:42 kirjoittanut tuokiv »

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #123 : Tammikuu 09, 2016, 07:59:07 »
Onkos tuossa sinun autossa mikä versio imusarjasta? Vaikkei tuosta vikakoodia tullutkaan, niin voisiko tahmeasti toimiva kaasuläppä aiheuttaa tuommoista puutumisoireilua? Vai pitäisikö siitä pamahtaa samantien vikakoodi päälle? Ja voi sinne muistiin kai koodeja jäädä vaikkei niitä tauluun asti tulisikaan.
Moottoreista en ymmärrä kovin paljoa. Imusarja on todennäköisesti uudempaa versiota. Auto on valmistunut helmikuussa 2014. Moottorista en tiedä sen enempää.
Eilen auto toimi mennen tullen normaalisti. Voisi hyvin olla tahmeasti toimiva kaasuläppä, joka on nyt sulanut? Ero ajossa on kuitenkin iso. Valtatielle käännyttäessä piti katsoa sellainen väli, että varmasti ehtii kiihdyttämään ajovauhtiin. Tuntuma oli kuin 70-luvun Kadettilla. Kaasun polkeminen ei vaikuttanut kiihtyvyyteen mitään. Kyllä silti sai reilu 80 mittariin, mutta ketään ei olisi ohittaman uskaltanut lähteä. Onneksi vaiva meni nyt ohi. Toivottavasti pysyykin poissa. Seuraava huolto tulossa maaliskuun aikoihin. Ehkäpä siellä jotain paljastuu.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 246
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #124 : Helmikuu 03, 2016, 18:06:44 »
Teinpä tämmöisen patenttikorjauksen. Lieneekö tuosta hyötyä, tuskin haittaakaan? Voisi kuvitella tuosta turbon ja pakosarjan juuresta olevan kuitenkin vähän lämpöisempää ilmaa tarjolla.. Viimasuojien poiston yhteydessä sitten letku paikoilleen.