Tältä näyttää uusi Citroën C4 Picasso

Aloittaja Suutari, helmikuu 05, 2013, 17:04:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

Xari, joista kahdesta toista on edes yritetty muotoilla.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

olli__o

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - elokuu 30, 2013, 20:21:40
Ja kertauksena tuo strateginen uudistushan on se, että Sitikasta tehdään tulevaisuudessa edullisempi Dacian jo Fordin väliseen hintaluokkaan, kun taas Pösöä yritetään nostaa ns. "near premium" -luokkaan VW:n kilpailijaksi.
...
Onko nyt luettu söpö-lasien läpi :) vai mihin brandiuutiseen viitataan:
LainaaPeugeot will fill the slot between the DS sub-brand and the Citroen C-line models.
http://www.autonews.com/article/20130312/ANE/130309964/psa-launches-new-brand-strategy-for-peugeot-and-citroen#ixzz2dURLjNOX
Toinen tulkinta brandimuutoksesta:
1. Citroenin DS:stä tulisi se parempi mallisto
2. Pösö jatkaa vähän kuten ennenkin, mutta yrittää kallistua ja saada parempia katteita tekemällä myös erilaisia GTi ja SUV paremmalla katteella
3. Citroenin C-sarjasta tulisi se edullisempi hintaluokan mallisto

(Edit: Vältän edellä P-sanaa, minulle Premium tarkoittaa saksalaista autoa, erityisesti bemaria - joka toivoisi olevansa mersu)

Pasi A S

Voi hemmetti,pyysin c4 picassosta tarjouksen.Myyjä kyseli hankinta ajankohtaa.Menin siihen laukomaan että heti palaan kun km korvausasia on ratkennut.Nyt meni vakavaksi :) km korvausasia on tupossa positiivisena asiana,eli valtio ei leikkaa :)

Zego

Odota hetki että ehdin ensi viikolla käydä koeajolla, lyttään sen auton arvostelussani, ja voit taas ottaa rennosti hetken? ;)

Pasi A S

Mä nukuin yön yli ja heräsin autokuumeessa.Se hiljaisuus ja jousituksen mukavuus on niin vahvoja verrattuna muihin,on se sitikka,toki ei kaasuneste jousitettu.Miksei ds5 voisi olla näin mukava kuin tämä uusi picasso?Vaimo sanoi että ds5 voit hakea vaikka heti mutta c4 picassoa hän ei oikein tiedä kun hän ei sen keulasta tykkää.Mua ei keula haittaa.C4 picassoa vertaan renuun ja ford c maxiin ja pösö 5008 niin tämä uusi peräpuikko Picasso on paras.5008 ohjaus ja alusta jyrää urien yli ja konsoli puristaa mut ahtaalle.Renun ohjauksessa on pykälä kun rattia kääntää.Ford c maxissa on sellanen ohjaus joka autossa kuluu olla,mutta kuskin penkin muotoilu on pahkurainen,joku muka sportti penkki joka puristaa persettä epänormaalisti.C Maxin lyttäsi myös lapset,keskimmäinen takajakkara on kapea,siinä ei halua lapsista istua kukaan.Eli tämä uusi c4 picasso oman perstuntuna testin voitti,pankkitili onneksi jarruttaa vielä.

Zego

DS-sarja = sport, eli autoja minulle, ei sinulle.  :)
DS5 on niin kaunis että voisin sitä katsella kokonaisen vuorokauden yhtäjaksoisesti. Kun käväisimme vaimon kanssa Monacossa oli DS5 se auto mistä jenggi oli eniten kiinnostunut, etenkin japanilaiset ottivat siitä kovasti kuvia vaikka vieressä oli Ferraria yms. :D Itse olen nettiautosta yrittänyt bongata Sport Chic DS5:sta jossa olisi ruskea kellonremmi nahkasisustus, kaikki mitä olen ehtinyt nähdä ovat olleet liian kalliita minulle sekä ovat menneet aika pian jonkun rikkaamman/ei niin nuukan ajokiksi. :(

Pasi A S

Ds5 jos saisi kaasunestejousitettuna niin mukuloiden takapenkki kuulemisia ei olisi kyselty ja pankkitilin tilanne olisi toisarvoista.

Pate

Jos siihen DS5:een saisi vaikka jotkun comfort-tuning jouset?

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: olli__o - elokuu 31, 2013, 00:34:33
Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - elokuu 30, 2013, 20:21:40
Ja kertauksena tuo strateginen uudistushan on se, että Sitikasta tehdään tulevaisuudessa edullisempi Dacian jo Fordin väliseen hintaluokkaan, kun taas Pösöä yritetään nostaa ns. "near premium" -luokkaan VW:n kilpailijaksi.
...
Onko nyt luettu söpö-lasien läpi :) vai mihin brandiuutiseen viitataan:
LainaaPeugeot will fill the slot between the DS sub-brand and the Citroen C-line models.
http://www.autonews.com/article/20130312/ANE/130309964/psa-launches-new-brand-strategy-for-peugeot-and-citroen#ixzz2dURLjNOX
Toinen tulkinta brandimuutoksesta:
1. Citroenin DS:stä tulisi se parempi mallisto
2. Pösö jatkaa vähän kuten ennenkin, mutta yrittää kallistua ja saada parempia katteita tekemällä myös erilaisia GTi ja SUV paremmalla katteella
3. Citroenin C-sarjasta tulisi se edullisempi hintaluokan mallisto

(Edit: Vältän edellä P-sanaa, minulle Premium tarkoittaa saksalaista autoa, erityisesti bemaria - joka toivoisi olevansa mersu)

Tähän uudempaan artikkeliin viittasin: http://www.autocar.co.uk/car-news/frankfurt-motor-show/citro%C3%ABn-set-launch-simple-c-line-brand mutta muistin termit väärin, eli Peugeot mallisto on ns. mainstream premium ja DS mallisto near premium. Pahoittelut sekaannuksesta, ja tästä aiheestahan on myös oma ketjunsa: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,19428.125.html

Peugeot laseja mulle ei saa enää päähän millään, koska nykyisen 5008:n kolinoiden, natinoiden, ohjausklappien ja surkuhupaisan huollon kanssa asioidessa olen vakuuttunut siitä että vaikka ruoho ei kuulemma ole vihreämpää aidan toisella puolella, niin merkki (ja todennäköisesti konsernikin koska tulevan ja tappiin asti varustellun Grand C4 Picasson liisarivuokra tullee olemaan reilusti enemmän kuin mitä firma suostuu maksamaan) vaihtuu jos uuden liisarin tämän jälkeen otan. Jos päädyn oman ostamaan niin saatan PSA:han päätyäkin, koska roima arvonalennus tekee niistä hyviä hankintoja käytettynä. Sorry OT.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Pasi A S

Adblue homman nostan vielä C4 Picasson osalta esiin.Myyjä sanoi että tee kaupat nyt ennen kuin AdBluet tulee. Omasta mielestäni AdBlue on hyvä systeemi siksi että se ruiskutetaan suoraan "kattiin" ei siis annostella mitään katin puhdistukseen tarkoitettua moottorin pakotahtien kautta.Minun mielestä silloin eii ole riskiä että "jokin ylimääräinen" sekoontuu moottorin öljyihin. Myyjä taitaa olla oikeassa AdBlue kuluista, se nostaa diesel autoilun hintaa.Vehon myyjä haki ratkaisua tarjoukseensa oikeasta narusta nyppäisemällä,nyt kauppa lukkon ei AdBlue autosta. Lisäksi auto tulisi jo marraskuulle.Päätöksen teko kuitenin tössäsi tähän AdBluehun ja sähköiseen takaluukkuun.Citikkaan ei saa erikseen takaluukun sähköavausta, siitä tarvitsisi minun nyt  tinkiä. Exlusive jossa takaluukun sähköavaus on, siinä on nytkytin vaihteisto eli ETG josta en pidä. Koen että Exlusivessa on kaikeka liiikaa, tälle kaikelle mitä siinä on siinä on iso osa kaikkea sellaista jolla en mitään käyttöarvoa näe :) Nyt kun odottelen malliston muokkaantumista, AdBlule se sieltä hiipii dieseleihin mukaan. Varmaan tosin kaikkiin uudempiin dieseleihin tulossa, jonaain EU pakkopullana. Tarvii odottaa että tietää mikä on kulu erä AdBlue käytössä.Renulla uusimmassa Scenicissä on jokin monimutkainen systeemi, jossa EGR kaasuja jäähdytetaan ja tuplakierrätetään katin kautta.Ilenmisesti jokin EU pykälä tälläkin täyttyy, ilman AdBlueta.Scenicin myyntityö on niintuskaista että sinne soittaminenkin taas oksettaa, autonohjaus ei miellytä ja auton saatavuuksista ei saa varmuutta.Se nyt tulee kun tulee se scenicci, on myyjänkommentti. Lyöt 30 keur tiskiin ja vastaus on "se nyt tulee se tuote kun se tulee" Haloo.Mutta Renun diesel moottorin päästöjen putsaus sydeemi kiehtoo jos se on ilman AdBlueta.

Xari

Lainaus käyttäjältä: Pate - elokuu 30, 2013, 21:53:21
Xari, joista kahdesta toista on edes yritetty muotoilla.

Juu, uudet Skodat on ihan tyylikkäitä perusautoja ilman turhia killuttimia, toisin kun joku DS irtoilevine listoineen ja naarmuuntuvina sisustuksen muovikromi rumistuksien kera, hilut ja killuttimet kuuluu minusta joulukuuseen ;D

olli__o

Täällä yleistä osiossa saa kai hieman enemmän rönsyilläkin...

Citikan brandäämisessä toisaalta kaikista kalleimmaksi valmistajan malliksi (DS) ja samalla myös halvimmaksi (C) on arvosteltu riskiksi merkin herättämälle fiilikselle - aika näyttää miten käy kun uuden strategian mukaisia autoja tupsahtelee pikkuhiljaa seuraavan 7 vuoden aikana.

Saman asian tuo uudempikin artikkeli kertoi, tosin jossain muualla määriteltiin vielä Citroen C-sarja "Cheap Premiumiksi" eli kaikki on nykyään niin maan perusteellisen preemiumia :)

Rohkeutta tuo DS:n yrittäminen vaatii, kokemukset on huonoja ranskalaisten viimeaikojen huippis-yrityksissä: C6, Pösö 607, Rellu Vel Satis... Toivottavasti ne edes tekee eri korimalleja tarjolle eri maihin Sedan/SUV/Farmari - nyt isompi DS-mallisto on yksi korimalli/kokoluokka ja minusta hieman yhdistelmä noita kaikkia - ei ehkä oikein sovellu maailmanvalloitusmalliksi (saman autoluokan edustaja kuin Rellu Vel Satis?).

Livenä muuten tuo C4 Picasso on ihan nätti sisältä ja ulkoa ainakin tummissa sävyissä, vaikkei strategiasta vielä mitään tiedäkään :)

AdBluesta: Eikös se ole tavaraa joka syötetään pakoputkeen ennen (uutta lisättävää toista kattia) typenoksidien katalysaattoria ja partikkelisuodatin on vasta sen jälkeen:
1. pelkistävä katalysaattori alkupäässä
2. AdBlue ruisku
3. NOx katalysaattori
4. partikkelisuodatin (samassa lootassa toki kuin NOx katti)

Minusta partikkelisuodatin vaatii AdBluesta huolimatta DPF-polttosyklejä muutaman sadan tai noin tuhannen kilometrin välein, korjatkaa jos olen väärässä...
(mutta en tiedä käyttääkö Citikka vielä noissa Eolyssiäkin)

Pate

Lainaus käyttäjältä: Xari - elokuu 31, 2013, 11:57:41
Juu, uudet Skodat on ihan tyylikkäitä perusautoja ilman turhia killuttimia, toisin kun joku DS irtoilevine listoineen ja naarmuuntuvina sisustuksen muovikromi rumistuksien kera, hilut ja killuttimet kuuluu minusta joulukuuseen ;D

No, nyt kyllä menit metsään.

Minusta nämä Skodat ovat ihan oksettavan tylsännäköisiä. Näitä on kymmenen tusinassa. Leikkikouluikäinenkin osaisi muotoilla tuon. Jos oltaisi diktatuurissa, niin laittaisin heti myyntikiellon Skodille saastuttamasta parkkipaikkoja, kadunvarsia ja teitä mitäänsanomattomalla tylsyydellä.

Tämä on tämän hetken kaunein neliovinen auto. Citroen DS5:n katseluun ei tunnu kyllästyvän millään. Joka kerta kun sen näkee, löytää uusia juttuja sen muodoista.

Se on kuin tulevaisuus - juuri nyt.

Seevitska

Olen itse alkanut hiljalleen hyväksymään noiden Skodien ulkonäön erityisesti uuden Rapidin myötä. Jos unohtaa ne VW-tekniikan pahamaiseiset ongelmat, niin kyseessähän on suomalaisittain oikein mainio perusauto, vieläpä kohtalaisen edulliseen hintaan.

Vähän huono muutenkin verrata Rapidia/Octaviaa DS5:een, vaikka pointin ymmärsinkin.

Joka tapauksessa Skoda hakkaa hinnallaan VW:n 'premium'-tuotteet 6-0, ei mitään järkeä ostaa vaikka Passatia Superbin sijaan. Tyyliähän noista on ihan turha hakea, mutta pitää muistaa, ettei se ole kaikille mitenkään tärkeä asia autoa valitessa.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Pate

Ai, oliko tuo kuva jonka laitoin Rapid? Ne ovat kaikki niin samannäköisiä, Rapid-Octavia-Superb.

Peugeot koetti aikanaan samaa; 405-605 ja heti tuli itkua joka puolelta kun 605 oli liian samannäköinen 405:n kanssa. Näköjään VAG autojen ollessa kyseessä ei kukaan puutu tuohonkaan...
Alkaa olla VAG autoilla jo sellainen yhteenlaskettu markkinaosuus, että olisi jo ihan vaihtelun vuoksi asiallista ostaa muita automerkkejä tai kohta käy niin ettei vaihtoehtoja enää olekaan kun pienemmät merkit tungetaan pois markkinoilta.

oddjob58

Taitaa olla pojilla kova autokuume. Ihan polttelee.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Pasi A S

Lainaus käyttäjältä: olli__o - elokuu 31, 2013, 11:58:57
....
AdBluesta: Eikös se ole tavaraa joka syötetään pakoputkeen ennen (uutta lisättävää toista kattia) typenoksidien katalysaattoria ja partikkelisuodatin on vasta sen jälkeen:
1. pelkistävä katalysaattori alkupäässä
2. AdBlue ruisku
3. NOx katalysaattori
4. partikkelisuodatin (samassa lootassa toki kuin NOx katti)

Minusta partikkelisuodatin vaatii AdBluesta huolimatta DPF-polttosyklejä muutaman sadan tai noin tuhannen kilometrin välein, korjatkaa jos olen väärässä...
(mutta en tiedä käyttääkö Citikka vielä noissa Eolyssiäkin)

Kysymys kuuluukin mitä tuo AdBlue maksaa jos vuodessa ajat 70 000 km? Kuinka monta litraa kuluu AdBlueta 70 000 km ajomäärällä ja paljonko on liitrahinta?  Joku heitti autokuumeesta, nyt on menossa aaltoilu vaihe, autokuumeeni nykii on/off kuin ETG laatikko.

MartyMcFly

Googlaamalla löyty nämä adblue hinnat:

Koodi:   Pakkaus:                       Hinta Alv0%:
AB1     10litraa                           7,80€      (0,78€/litra)
AB2     20litraa                           13,10€   (0,655€/litra)
AB3     200litraa                         98,00€    (0,49€/litra)
AB4     1000litraa (IBC)  349,00€  +IBC- kontti(0,349€/L)

Lähde: http://www.eerolatrucks.fi/tarvikekauppa/tuotteet/adblue/?num=263752&upotusURI=/tarvikekauppa/tuotteet/adblue/&x263846=Select/Card

Jos adbluen kulutus on vaikkapa 3% bensankulutuksesta auton keskikulutuksen ollessa 6l/100km, niin 70 000km:n aikana tuota adblueta kuluu 126 litraa jos oikein laskin. Jos ylläolevasta hinnastosta katsoo silmämääräisesti vaikkapa 0,55€ keskikilitrahinnaksi, niin adblueta kuluu 70€ verran 70tkm:n aikana. Mitätön kustannus autoilun kokonaiskustannuksia ajatellen ja ei vaikuttaisi ainakaan omaan ostopäätökseen tippaakaan. Saisi itse asiassa olla monta kertaa kalliimpaa ennenkuin sen kustannus tulisi edes mukaan yhtälöön.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Pasi A S

Xari

C4 Picasso tuli ajettua, en minä muuten mut muijalle pitäis saada se DS3 ;D ja Mega-autosta sai vielä soppaa.

Kyllähän tuo olis kiva peli jos pitäisi lapsiperheelliselle ostaa autoa, vielä kun jättää listalta sen sammuilevan koneen pois ja jatkossa tulee ilmeisesti oikea automaattikin, itselle ei moiselle ole mitään käyttöä.

Mut tuohon Skodaan, siitä näkee ulos, sinne mahtuu sisään itse ja tavaratkin, onhan joku DS5 hieno mut ei sillä käyttöautona mitään virkaa ole ja alustakin on kovempi kuin Skodassa :'(

Lähinurkissa näkyy jollain olevan mattamusta DS5, hyi hitto että on ruma >:(

Pasi A S

Uudesta okkusta tuli kurkitttua ulos.Kojelauta nousee ylös ja tuulilasin yläreuna taas laskee alas.Picasson avaruuteen tottuneelle tuli heti ei helkkarissa tälläistä -fiilis
.Työsuhde Okku meinasi rullata pihaan,mutta Kyllönen jyrättiin,joten omalla ranskiksella saa jatkaa.

Jeth

Ihan ok autolta vaikuttaa, parasta aikaa oon uutuus kurssilla ;)
2cv6 -71

Joerkka

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - elokuu 31, 2013, 16:36:24
Googlaamalla löyty nämä adblue hinnat:

Koodi:   Pakkaus:                       Hinta Alv0%:
AB1     10litraa                           7,80€      (0,78€/litra)
AB2     20litraa                           13,10€   (0,655€/litra)
AB3     200litraa                         98,00€    (0,49€/litra)
AB4     1000litraa (IBC)  349,00€  +IBC- kontti(0,349€/L)

Lähde: http://www.eerolatrucks.fi/tarvikekauppa/tuotteet/adblue/?num=263752&upotusURI=/tarvikekauppa/tuotteet/adblue/&x263846=Select/Card

Jos adbluen kulutus on vaikkapa 3% bensankulutuksesta auton keskikulutuksen ollessa 6l/100km, niin 70 000km:n aikana tuota adblueta kuluu 126 litraa jos oikein laskin. Jos ylläolevasta hinnastosta katsoo silmämääräisesti vaikkapa 0,55€ keskikilitrahinnaksi, niin adblueta kuluu 70€ verran 70tkm:n aikana. Mitätön kustannus autoilun kokonaiskustannuksia ajatellen ja ei vaikuttaisi ainakaan omaan ostopäätökseen tippaakaan. Saisi itse asiassa olla monta kertaa kalliimpaa ennenkuin sen kustannus tulisi edes mukaan yhtälöön.
halpaahan tuo on, mutta AdBlue kestää varastointia vain vuoden, joten ihan älyttömän isoa säiliötä ei kannata ostaa.
Sitten varoitus: AdBlue haisee kusella JA syövyttää(eli ruostuttaa) todella tehokkaasti => roiskeet pois heti
Näi ainakin kuorma-autopuolella
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Zego

Lainaus käyttäjältä: Zego - elokuu 31, 2013, 09:11:44
Odota hetki että ehdin ensi viikolla käydä koeajolla, lyttään sen auton arvostelussani, ja voit taas ottaa rennosti hetken? ;)
Nyt kävin ajamassa manuaaliaskilla olevaa THP 156:sta. Komppaan että kyllä on luksuskyytiä tarjoava auto! Olen eri mieltä tunnottomuudesta keskialueella, tässä yksilössä ohjaus oli nopea ja keskialueella ei ollut glappia. Mutkatieajossa tunnissti ajoittain sähkötehostuksen, ei se perinteiselle kyllä pärjää. Tämä on nautiskelijan auto, käykää ihmeessä koeajamassa (ja radio pois päältä)!

Sitikkapuoskari

AdBlue säiliö on 17 litraa ja pitäisi kestää huoltovälin.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.