C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet

Aloittaja drakomorphos, tammikuu 10, 2007, 09:39:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

vibes

Meillä kulki hetken aikaa keskarivillis muovihäkissä sikaosastossa, kunnes jostain syystä ahdistui oloonsa liikaa ja todettiin helpommaksi laittaa se turvavaljaissa takapenkille. Mutta siis että kyllä sinne jonkin kokoinen koera mahtuu, vaikkakin farkku olis varmaan kaikinpuolin helpompi vaihtoehto.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

IcyAero

Itse olen tässä katsellut vuoden 2005/2006 C4:n hankkimista, tarkemmin ottaen coupe-mallista 1.6l tai 2.0l bensamoottorilla. Sitikoistahan on tämä yleinen mielipide, että jarrupalat ja anturit menevät usein mutta onhan kaikissa automalleissa ongelmia.Ajattelinkin tännekkin rekisteröityä neuvoa kysymään. Muutaman sivun tästäkin ketjusta luin, mutta ajattelin saman tien kysäistä, että mitä kannattaisi pitää mielessä ja mitä tarkastaa autoa katsellessa Citroenien kanssa? Kiitokset etukäteen niille, jotka vaivautuvat vastaamaan ja muistelemaan!  :)

vibes

Suosittelen kakslitraista. Itsellä on ainakin pelannut hyvin ja on sopivan pirteä, joskaan ei mikään raketti tuokaan. Pari pyöränlaakeria meni alle sadassa tonnissa ja peruutusvalon katkaisija on myös vaihdettu, muuten ei ole ihmeempää ollut. Jaa niin jäähdytinnestettä katoaa jonnekin pikkuhiljaa, tuntuu olevan sidoksissa ilman lämpötilaan. Kylmällä hukkuu mutta nyt lämpimillä keleillä ei. Veikkaisin että jossain päin on joku liitos toteutettu sopimattomilla materiaaleilla tai jotain.

Pikkuhiljaa alkaa itsekin pääsemään irti siitä aivopesusta, että Sitikat on p*skoja :)

IcyAero

Lainaus käyttäjältä: vibes - kesäkuu 10, 2012, 17:26:44
Suosittelen kakslitraista. Itsellä on ainakin pelannut hyvin ja on sopivan pirteä, joskaan ei mikään raketti tuokaan. Pari pyöränlaakeria meni alle sadassa tonnissa ja peruutusvalon katkaisija on myös vaihdettu, muuten ei ole ihmeempää ollut. Jaa niin jäähdytinnestettä katoaa jonnekin pikkuhiljaa, tuntuu olevan sidoksissa ilman lämpötilaan. Kylmällä hukkuu mutta nyt lämpimillä keleillä ei. Veikkaisin että jossain päin on joku liitos toteutettu sopimattomilla materiaaleilla tai jotain.

Pikkuhiljaa alkaa itsekin pääsemään irti siitä aivopesusta, että Sitikat on p*skoja :)

Kiitoksia vastauksestasi! Taidan käydä ensi viikolla katsomassa samalta paikkakunnalta 1.6l versiota samalla tiedustellen erästä 2.0l mallia vähän kaueampaa.
Saapi nähdä miten itse miellyn ajettavuuteen. Lisää muidenkin kokemuksia, kiitos! :)

PicassoHDI

Iskunvaimentimien kunto kannattaa tarkistaa huonolla tiellä (tömähtelee äänekkäästi tai kolisee). Jarrujen kunto kannattaa tarkistaa huolella, varsinkin takajarrut. Vilkku ja pyyhinviiksen toiminnan tarkistus, istuinlämmittimien toiminnan tarkistus. Alapallonivel voi olla vaihtokunnossa joissakin jo 80 tkm kohdalla. Edessä raidetangon nivelet (heiluttele eturenkaita) ja koiranluun nivelien välys kannattaa tarkistaa (esim. jollain rautatangolla). Keskuskuslukituksen kaukosäätimen kumimatto voi olla surkeassa kunnossa jos kynsillä paineltu nappeja (uusi matto tai kokonainen kuori ei ole kallis). Takaluukun kahvan toiminta kannattaa tarkistaa useaan kertaan. 1.6 16v 110hv moottorissa hydr.nostimet naputtaa kylmänä. 3-ovisessa versiossa tarkista etuoven ikkunalistan kiinnipysyvyys kun lasia lasketaan/nostetaan.

IcyAero

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - kesäkuu 10, 2012, 18:39:24
Iskunvaimentimien kunto kannattaa tarkistaa huonolla tiellä (tömähtelee äänekkäästi tai kolisee). Jarrujen kunto kannattaa tarkistaa huolella, varsinkin takajarrut. Vilkku ja pyyhinviiksen toiminnan tarkistus, istuinlämmittimien toiminnan tarkistus. Alapallonivel voi olla vaihtokunnossa joissakin jo 80 tkm kohdalla. Edessä raidetangon nivelet (heiluttele eturenkaita) ja koiranluun nivelien välys kannattaa tarkistaa (esim. jollain rautatangolla). Keskuskuslukituksen kaukosäätimen kumimatto voi olla surkeassa kunnossa jos kynsillä paineltu nappeja (uusi matto tai kokonainen kuori ei ole kallis). Takaluukun kahvan toiminta kannattaa tarkistaa useaan kertaan. 1.6 16v 110hv moottorissa hydr.nostimet naputtaa kylmänä. 3-ovisessa versiossa tarkista etuoven ikkunalistan kiinnipysyvyys kun lasia lasketaan/nostetaan.

Kiitoksia! Pitääpi tulostaa lista mukaan ja tarkastaa perusteellisesti!

IcyAero

Tänään kävin koeajamassa tuota 1.6l moottorilla varustettua mallia, käytettynä yksityiseltä myyjältä. Ihan hyvältä tuntui ajotuntuma ja tilavalta ainakin itselleni, vaikken nyt pitkää testiajoa ehtinytkään tehdä. Ainoana ongelmina, jotka myyjä itsekkin nosti esiin, ovat ratin ääriasennossa ollessa esiintyvä 'kimeä' ääni, kenties niveleet tms loppuunkuluneet? Samoin kovissa nopeuksissa esiintyvä tärinä, joka kuulemma johtuu renkaiden epätasapainosta.

En vielä osaa tarkemmin sanoa, muuten kyllä vaikutti hyvältä autolta ja ok yksilöltä kaikin puolin. Vielä kun saisi Mazdat, Toyotat ja Fordit pois houkuttelemasta samaan hintaan.

Bobcat

Pikkuhiljaa alkaa tuo C4:s kuume polttelemaan, kun ajoin jonkun verran pojan kaksilitraista bensiini Xsaraa ja hyvältä tuntui. Tässä viimeisin käyttöhistoria vajaan kahdeksan vuoden ajalta Nissan Primerasta.

Nissan Primera 1.8 Comfort, vm 2001, ostettu käytettynä 67 tkm ajolla v. 2004 syksyllä.

* alustan massaus n. 75 tkm, n. 550 €

* nokka-akselin asentoanturi rikki, ei käynnistynyt < 90 tkm, oli tullut tehtaan takaisinkutsu, mutta alkuperäinen omistaja ei muistanut viedä ko. viallista osaa vaihtoon. Meni takuuseen, vaikka takuuaika oli umpeutunut.

* jarrupalat n. 120 tkm, n. 100 €.

* pakoputkiston kaksi viimeistä ponttöä, n. 195 tkm, n. 250 €.

* kellon ja kierroslukumittarin valo mittaritaulusta palanut n. 200 tkm, ei haittaa matkan tekoa eikä vaihdettu lainkaan

* jarrulevyt+palat n. 210 tkm, n. 300 €.

* iskunvaimentimet koko autoon n. 225 tkm, n. 400 €.

* akku uusittu, < 235 tkm, vika silti startissa, n. 90 €.

* starttimoottorin vaihto kun ei käynnistynyt enää, n. 235 tkm. Korjauskustannukset 118 € vaihtotöineen.

* vasen laakeroitu etutukivarsi n. 260 tkm, n. 120 €.

* nyt taas nokka-akselin asentoanturi rikki, ei käynnistynyt 294 tkm, vaihdetaan myös 1. kertaa ilmastoinnin nesteet, yhteensä n. 180 €.

Yleistä:

Merkkihuollot on niille joilla on ylimääräistä rahaa, varsinkin jos on moottorissa nokkaketju. Auton virallinen öljynvaihtoväli on 15 tkm, itse olen vaihdattanut öljyt ja öljyn suodattimen Vianorilla n. 25-35 tkm:n ajon
jälkeen n. 60 €:lla eli noin kerran vuodessa. Muut korjaukset vikojen ilmaantuessa olen teetättänyt Osaset/Autofit liikkeissä. Motonetista olen ostanut ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen vuosittain ja vaihtanut ne itse, n. 23 € krt. Sytytystulppia ei ole vielä tarvinnut vaihtaa lainkaan eikä kytkinlevyä.

Ja sitten itse aiheeseen. Kun nyt osa-aikaeläkeläisenä ajot ovat vähentyneet, olisiko C4 Citikasta ainesta kunnon käyttöautoksi käytettynä, jos ostaa vm 2005-2007:n 1.6 bensa/dieselkoneen manuaalivaihteistolla alle 150 tkm ajettuna? Nyt minun Primeran "huoltokulut" näyttävät jääneen  n. 360 €/30 tkm, entäs sitruuna vastaavalla "hoidolla"? Itse kyllä pidän C4 Citikkaa varteenotettavana vaihtoehtona koska todellisia kunnossapitokuluja mittaava http://www.reliabilityindex.com/ on saanut tämän C4:n luotettavammaksi kuin Primeran.

C4

http://is.gd/FeWmqv

vs. minun Primera

http://is.gd/ytmeRg

Tämä reliabilityindex.com on mielestäni luotettavin autojen arviointisivusto, koska sen tulokset perustuvat huoltovakuutukseen, jossa autojen korjauskulut ovat käyttäjilleen tavallaan "ilmaisia" poislukien vakuutusmaksut, eikä siellä vaikkapa Audit, Bemarit tai Mersut juhli. Mitä pienempi indeksi, sitä luotettavampi auto käyttäjälleen rahan suhteen, kaikkien autojen keskiarvoindeksi on siellä 100.
Citroën C4 2.0i 16V manuaali VTR -05

olli__o

Lainaus käyttäjältä: C4 fani - kesäkuu 30, 2012, 01:44:40Nyt minun Primeran "huoltokulut" näyttävät jääneen  n. 360 €/30 tkm, entäs sitruuna vastaavalla "hoidolla"?

Ostamalla luotettavan auton jolla on kohtuulliset korjauskulut voi todennäköisesti pienentää ylläpitokuluja, mutta yhden yksittäisen auton kohdalla ei voi valitettavasti ennustaa kuluista juuri mitään. (Esimerkiksi jostain toisesta nissanin yksilöstä olisi voinut hajota moottori ja pari vaihdelaatikkoa samoilla ajoilla ja pidolla -> ylläpitokulut olisi olleet ihan erilaiset)

Bobcat

Lainaus käyttäjältä: olli__o - kesäkuu 30, 2012, 08:25:40
Lainaus käyttäjältä: C4 fani - kesäkuu 30, 2012, 01:44:40Nyt minun Primeran "huoltokulut" näyttävät jääneen  n. 360 €/30 tkm, entäs sitruuna vastaavalla "hoidolla"?

Ostamalla luotettavan auton jolla on kohtuulliset korjauskulut voi todennäköisesti pienentää ylläpitokuluja, mutta yhden yksittäisen auton kohdalla ei voi valitettavasti ennustaa kuluista juuri mitään. (Esimerkiksi jostain toisesta nissanin yksilöstä olisi voinut hajota moottori ja pari vaihdelaatikkoa samoilla ajoilla ja pidolla -> ylläpitokulut olisi olleet ihan erilaiset)

Kyllä auton ajotavalla on myös suuri merkitys auton kestoon. Itse ajan autolla suurelta osin työmatka-ajoa moottori-/valtatiellä 2 x 31 km/tpv ja ostosmatkat valtatiellä lähikaupunkiin ovat olleet 2 x 16 km/krt. Käynnistyskertoja ei ole tullut kuin korkeintaan 4 kpl/pv. Talvella on aina lohkolämmitin ollut käytössä ennen ajoon lähtöä, jolloin moottorin kuluminen on ollut vähäistä. Tuo oli kolmas Primerani, eikä se kyllä eronnut aiemmista muuten kuin ehkä siten että vikoja alkoi ilmaantumaan, koska aiemmilla oli mittarissa reilut 200 tkm kun luovuin niistä. Vahvasti näyttää siltä että tuo 200 tkm on se rajapyykki, kun remppaa alkaa tulla muodossa jos toisessa, muttei ainakaan minulla tuo merkkihuoltojen teetättäminen olisi juurikaan kyennyt mainitsemaani vikalistaa lyhentämään mutta kukkaroa keventämään kylläkin.

Citikoissa on kyllä se hyvä puoli ajettavuuden lisäksi, etteivät pellit ruostu, vaikkei tämä Primerakaan ole vielä ruosteessa, kun on tavallinen maalipinta eikä metallihohtoväri, jolloin tuo toinen aiempi Primera alkoi ruostumaan.

olli__o

Käyttötapa vaikuttaa, mutta yritin sanoa ettei luotettavastikaan hankituista keskiarvoista voi valitettavasti vetää yksilöä koskevia tarkkoja tulevia ennusteita.
(Esimerkiksi keskimääräinen eliniänodote suomalaisella miehellä on kai yli 76 vuotta, mutta vaikka ottaisi kaksi samanlaisilla elämäntavoilla varustettua lasta samasta perheestä, toinen voi elää 50 v. toinen 100 v. (ja elintavoilla on silti vaikutusta myös))

Jos sattuu huono tuuri, niin voi osua autoyksilö johon iskee vakavia vikoja joiden todennäköisyys on hyvin pieni, vaikkapa alle 1/500000
(ja sellainen C4 (tai Primera...) on melko todennäköisesti olemassa maailmassa, koska C4:a on tehty yli 500000)

Bobcat

Lainaus käyttäjältä: olli__o - kesäkuu 30, 2012, 21:32:51
Käyttötapa vaikuttaa, mutta yritin sanoa ettei luotettavastikaan hankituista keskiarvoista voi valitettavasti vetää yksilöä koskevia tarkkoja tulevia ennusteita.

Kyllä se yksilöä koskeva ennuste on kuitenkin käyttötapojen ja valmistuslaadun muodostama kokonaisuus, jossa käyttötavoilla on merkityksensä. Maantieajossa autojen komponentit tuppaavat kestämään paljon pidempään kuin kaupunkiajossa.

Bobcat

Entäs tuo dieselkone? Onko väliä ostaako 109 heppaisen 1.6 HDi:n vai pitääkö olla se 136 heppainen 2.0 HDi kone? Suorituskyky näyttäisi riittävän minulle myös tuossa pienemmässä, mutta mitä oleellista etua tuo 2.0 HDi kone tuo suorituskyvyvyn lisäksi 1.6 HDi:hin verrattuna jos ostaa jonkun 150 tkm ajetun C4:en? Lisäksi onko joitain haittapuolia tuolla 2.0 HDi koneella mitä 1.6 HDi:stä puuttuu? Tarkoitus olisi ostaa manuaalilaatikolla oleva C4.

Jupex

Törmäsin nettiautossa  C4:seen ja kävin katsomassa autoa:

http://www.nettiauto.com/citroen/c4/4908516

Autostahan ei mistään näkynyt että on mittarissa 100tkm. 6kk liikkeen takuu rauhoittaa mieltä kun kyseessäkuitenkin major purchase. Kulutuskin tippus vitosella alkamaan. Alkoi xsara tuntumaan kivikautiselta. Mitäs mun pitää nyt tutkia jos / kun koeajolle otan?

oman arvion mukaan 45 tkm ois vuotuiset ajot jotenka tuo diesel varmaan paikallaan. Kommentteja kiitos.

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: Jupex - heinäkuu 10, 2012, 22:47:31
Autostahan ei mistään näkynyt että on mittarissa 100tkm. 6kk liikkeen takuu rauhoittaa mieltä kun kyseessäkuitenkin major purchase. Kulutuskin tippus vitosella alkamaan. Alkoi xsara tuntumaan kivikautiselta. Mitäs mun pitää nyt tutkia jos / kun koeajolle otan?
oman arvion mukaan 45 tkm ois vuotuiset ajot jotenka tuo diesel varmaan paikallaan. Kommentteja kiitos.
itselläni oli c4 bensassa ostaessani rikki ainakin seuraavat:
ja kas kummaa myyjä liike (kamux) ei korjauttanut, vetosi kuluviin osiin jne: ajovalon pesimet,vakionopeussäädin,kesäkumit olikin loppu,
(vakionopeussäätimestä tappelin aikani muttakun kuluttaja asiamieskin katsoi jostain papereistaan niin että vakkari on kuluva osa niin annoin asian olla kun en olisi voittanut)

nämä menivät korjaukseen mutta myyjäliike korvasi vain 50/50: jäähdyttimen etuvastus sökö

nämä huomasin liian myöhään (yli 6kk meni) joten korjasin/ostin itse : vararenkaan sisällä kun on hinauskoukku,saksitunkki jne niin ex omistaja tms olikin päättänyt pitää kaiken... moottori keitti tuon ylempänä jo olevan flektin etuvastuksen takia. kansipahvi rupesi vain vuotamaan liian myöhään joten omasta pussista meni kansiremppa. takapään laakerit uusiksi (toki samalla sitten levytkin) etupäästä raidetangon päät uusiksi (väljät) , lisäjarruvalo hajosi itsekseen joten uusiksi , takajarruvalo umpiossa jossakin reikä ->vettä täynnä uusittava... ja varmaan vielä jotakin muutakin jota en nyt muista... halpaa tämä autoilu :)

ainiin.. nyt meni tuulilasikin rikki :D  (mutta se ei kyllä liity auton ostamiseen millään tavalla :) )
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Bobcat

Lainaus käyttäjältä: fsol77m - heinäkuu 10, 2012, 23:14:13
iItselläni oli c4 bensassa ostaessani rikki ainakin seuraavat:
ja kas kummaa myyjä liike (kamux) ei korjauttanut, vetosi kuluviin osiin jne: ajovalon pesimet,vakionopeussäädin,kesäkumit olikin loppu,
(vakionopeussäätimestä tappelin aikani muttakun kuluttaja asiamieskin katsoi jostain papereistaan niin että vakkari on kuluva osa niin annoin asian olla kun en olisi voittanut)

nämä menivät korjaukseen mutta myyjäliike korvasi vain 50/50: jäähdyttimen etuvastus sökö

nämä huomasin liian myöhään (yli 6kk meni) joten korjasin/ostin itse : vararenkaan sisällä kun on hinauskoukku,saksitunkki jne niin ex omistaja tms olikin päättänyt pitää kaiken... moottori keitti tuon ylempänä jo olevan flektin etuvastuksen takia. kansipahvi rupesi vain vuotamaan liian myöhään joten omasta pussista meni kansiremppa. takapään laakerit uusiksi (toki samalla sitten levytkin) etupäästä raidetangon päät uusiksi (väljät) , lisäjarruvalo hajosi itsekseen joten uusiksi , takajarruvalo umpiossa jossakin reikä ->vettä täynnä uusittava... ja varmaan vielä jotakin muutakin jota en nyt muista... halpaa tämä autoilu :)

ainiin.. nyt meni tuulilasikin rikki :D  (mutta se ei kyllä liity auton ostamiseen millään tavalla :) )

Missäs päin Suomea tuo autosi oli kiertänyt ennen ostoa kun noin paljon vikaa? Nyt on sitten 111 tkm ajettu C4 2.0i VTR alla ja vanha Primera odottaa jakoketjun vaihtoa vaikkei sellaista remppaa pitänyt ollakkaan vielä 294 tkm ajetussa koslassa. Enpä sitten kuitenkaan uskaltanut ostaa dieseliä juuri noiden EGR ja DPF jutuista kantaneiden kokemusten jälkeen.

fsol77m

Lainaa
Missäs päin Suomea tuo autosi oli kiertänyt ennen ostoa kun noin paljon vikaa?
olen auton toinen omistaja ja auto oli ennen ilmeisesti nuorella naikkosella hangon suunnalla käytössä ja ilmeisesti jonkin verran ajoa siis hanko-helsinki väliä. itse auto oli myynnissä alunperin hämeenlinnan kamux:illa mutta se siirrettiin raision kamux:iin josta sen ostinkin.
autohan oli vajaa kolmevuotias kun sen ostin ja kilometrejä oli tuolloin 90tkm eli silloin mielestäni hyvä ostos.

Lainaa
Nyt on sitten 111 tkm ajettu C4 2.0i VTR alla ja vanha Primera odottaa jakoketjun vaihtoa vaikkei sellaista remppaa pitänyt ollakkaan vielä 294 tkm ajetussa koslassa. Enpä sitten kuitenkaan uskaltanut ostaa dieseliä juuri noiden EGR ja DPF jutuista kantaneiden kokemusten jälkeen.
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Bobcat

Lainaus käyttäjältä: fsol77m - heinäkuu 12, 2012, 10:00:11
Lainaa

olen auton toinen omistaja ja auto oli ennen ilmeisesti nuorella naikkosella hangon suunnalla käytössä ja ilmeisesti jonkin verran ajoa siis hanko-helsinki väliä. itse auto oli myynnissä alunperin hämeenlinnan kamux:illa mutta se siirrettiin raision kamux:iin josta sen ostinkin.
autohan oli vajaa kolmevuotias kun sen ostin ja kilometrejä oli tuolloin 90tkm eli silloin mielestäni hyvä ostos.

Silloin muinoin kun vielä Volvoilin, niin käytäntö oli että kun osti noita viimeisiä Facelift-malleja ennen uuden korimallin myyntiintuloa, niin sai kyllä osapuilleen kestävimmän auton mitä markkinoilta löytyi. Nyt taitaa olla niin, että vuosi vuodelta laatu putoaa oli tuote mikä tahansa.  ???

vibes

Nää nettikeskustelut vääristää mielikuvia tehokkaasti, kun harvemmin kukaan tänne tulee leijumaan että auto on pelannut ihan hyvin.

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: C4 fani - heinäkuu 12, 2012, 11:10:07
Lainaus käyttäjältä: fsol77m - heinäkuu 12, 2012, 10:00:11
Lainaa

Silloin muinoin kun vielä Volvoilin, niin käytäntö oli että kun osti noita viimeisiä Facelift-malleja ennen uuden korimallin myyntiintuloa, niin sai kyllä osapuilleen kestävimmän auton mitä markkinoilta löytyi. Nyt taitaa olla niin, että vuosi vuodelta laatu putoaa oli tuote mikä tahansa.  ???
itselläni oli volvo 440 ennen citikkaa ja vaikka se oli vm96 niin perus huolloilla pärjäsi aina. mitään ei hajonnut, mitään ei kulunut (no renkaita meni kerran 4vuodessa) , mitään ei ollut rikki valmiiksi jne.. toisaalta eipä tuossa autossa ollut edes ilmastointia saatikka sähköikkunoita yms joten melkeen ainoat sähkölaitteet  olivatkin radio ja valot :D

Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 12, 2012, 11:14:46
Nää nettikeskustelut vääristää mielikuvia tehokkaasti, kun harvemmin kukaan tänne tulee leijumaan että auto on pelannut ihan hyvin.
jep. juuri näin.. aina kannattaa muistaa että näissä foorumeissa kirjoittelevat ne ihmiset joilla on ollut ongelmia ja 95% autoilijoista omistaa toimivan auton. (tosin tuossa joukossa on niitäkin kenellä sattuu olemaan autona maanantai kappale mutteivat vain tule sitä kertomaan foorumiin tms.. jotkut vain nielevät tappionsa ja jatkavat elämää :) )

periaatteessa vasta kun valittajia olisi yli tuhat (eri nimimerkkiä) niin ihan varmasti kyseessä olisi jo tyyppivika tms. siihen saakka lienee kyse yksittäis tapauksista.

Jupex

C4 haettu alle testiin 24h ajaksi. Napakalta tuntuu. Melkein on ostopäätös tehty. Mitkäs tossa 2.0 diisseli koneessa oli ne ongelmakohdat jotka porsii 100% varmuudella?

PicassoHDI

EGR venttiili ainakin ja kytkimessä ollut ongelmia (ravistaa tai luistaa).

Arskamalaattori

tämä teksti myös tähän trheadiin-->

Jees eli, tässä tulee varoituksen sanaa, niille joilla on tai harkitsevat hieman enempi ajetun c4 robottivaihteisen auton ostoa.

Autoon olen itsessään helvetin tyytyväinen, mutta kohtuuttomiin huoltohintoihin en niinkään...

Katson siis, että seuraava kertomus ei siis ole millään muotoa auton tai mallityypin vika,tämän huollon aika varmasti oli jo ja VAG-konsernin autoon olisi vaihdettu näissä kilometreissä jo 70% auton alkuperäishinnan edestä rikkoutuneita osia..   >:D >:D >:D

Eli nyt autolla ajettu noin 245000tkm ja, noin kolme viikkoa sitten alkoi auto nykimään/nytkyttämään hiljaisessa vauhdissa liikkeelle lähdettäessä..

Renkaat linkussa tuntui tekevän sitä huomattavasti enemmän, kuin suoraan lähdettäessä.. epäiltin itse vetarivikaa, mutta mitään rutinoita ei mistään kuulunut..

Noh käytin huollossa ja sanoivat, että kytkin on loppuja pitää huoltaa... hinta arvio 1200eur (kytkinasetelma, sähköinenpainelaakeri, stefoja jne)... itse ihmettelin vikaa,koska auto oli muutaman päivän välissä oireilematta ja taas saattoi joku päivä alkaa nykimään.., ajattelin että, jos on mekaaninen vika, niin kyllä sen pitäisi sitten koko aika nytkytellä..

Soittelin eri huoltoihin ja muutamissa epäiltiin myös mahdollista vauhtimassapyörä vikaa..joka tuntuikin itsestä enemmän loogiselta selityksltä nykimiseen, kuin vain pelkää kulunut kytkinlevy..

Noh auto meni sitten huoltoon pajalle ja sanoin, että tarkastakaa huolella myös kaksoisvauhtimassapyörä..toivoin kovasti, että se olisi kuitenkin kunnossa..

Ikäviä uutisia kuitenkin sitten soiteltiin... Vauhtimassapyörä oli juurikin jouseltaan/välyksellinen/kuoleentunut, josta nykiminen aiheutui....(noin 1.5-2cm liike kehän suunnassa, näin itse osan kun hain auton huollosta)

Kokonaishinta täyd.kytkin.rempalle oli 1800eur + vara-auto 2 pvää 70eur...heheee, että nauratti..

Joka oli halvin hinta tosin kolmesta kilpailuttamastani eri huoltoliikeestä, esim edulliseksi kehuttu Rekara huolto antoi 1900euron tarjouksen (ei vara-autoa laskettuna mukaan)..

Jos joku siis harkitsee +200ajetun robotti c4 tai c4 picasson ostoa, niin varmistakaa nyt ihmeessä, että tuo kytkin on täyshuollettu, ettei heti kohta tarvitse kylillä merkkiä haukkua ja ostella niitä ranskalaisia jatkossa vaan sieltä paikalliselta grilliltä (se volkkari hajoaa kuitenkin tukkeeksi siihen drive-in kaistalle) ;D ;D ;D

No ompahan autossa nyt uusi kytkytin...

Jupex

Toivottavasti myyjällä oli vaan kiire. Tarjos punasta luurii kun soitin ostohetkel sovituista huolloista.