Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen  (Luettu 92416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arikultsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #275 : Helmikuu 27, 2019, 09:38:41 »
Kiitos tästä kommentista  :)
Olisiko sinulla vertailukohtaa C3P vs. C4 tai Xsara Picassoon? Onko "kottero" eli kaappimopo verrattuna niihin, mahtuuko iso ihminen kuskiksi ja millainen pitempää reissua ajellessa? Olen kait keskimittainen, mutta ilmeisesti pitkäkoipinen kun useimpien autojen kuskinpenkin ollessa korkeimmassa asennossaan, miun on säädettävä se takimmaiseen asentoonsa (mm. C5 penkki). Toisaalta, olihan aikoinaan Datsun 100A tai Suzuki Swift minulle ihan OK ja nykyiset pikkuautot ovat kai parempia kuin nuo?  :o
Lähistöllä eli Kouvolassa olisi parikin tarjolla:
Halpa? ja nätin värinen  https://www.nettiauto.com/citroen/c3-picasso/10238239
Kallis? ja tylsän värinen mutta vähemmin ajettu ja paremmin varusteltu https://www.nettiauto.com/citroen/c3-picasso/10157175
tai karkin värinen C4P: https://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/10125026
tai vähemmin ajettu Xsara halvemmalla: https://www.nettiauto.com/citroen/xsara-picasso/10262538
Saa myös tarjota, jos joku vastaava on hylkysillään ja harmina pihassa :D


https://www.nettiauto.com/citroen/xsara-picasso/10262538
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 271
  • Peukkuja: 24
C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #276 : Helmikuu 27, 2019, 11:43:13 »
Pari vastausta:

Ei ole sama alusta, taka-akseli on X-P:ssa perinteinen Psan vääntösauvarakenne, C4P:ssa yhdystukiakselisto, exclusivessa vieläpä ilmajousin. Ajettavuutta en osaa kommentoida.

C4P:n automaatti voi olla AL4 tai bmp tai 2.0hdissa AM6.

XsaraPicassoon voinee lisätä cruisen, ainakin samanikäiseen Berlingopartner 1.6-16v:hen meni helposti.

C5:n penkin sisus murenee lattialle pohjakalvon revettyä. Samalla lailla näkyy murenevan C4P:ssa, ja kuskin penkin ulkoreuna on monissa lysähtänyt. Mutta en tiedä putoaako pehmuste silloin alemmas kuten C5:ssä käy vai onko se pelkkä esteettinen haitta.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 178
  • Peukkuja: 19
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #277 : Helmikuu 27, 2019, 11:54:57 »
C4 Picassoon ei juurikaan vertailukohtaa ole, mutta just parhaillaan mulla on Xsara Picasso käytössä kun C3 odottaa vaihdevaijeria.

Päätilaa on reilusti ja penkin saa tosi ylös, joten uskoisin isommankin ihmisen mahtuvan. Paha sanoa näin persjalkaisena tappina :D  Luokkaansa nähden on mielestäni tosi tilava auto.
Kuskin pukilta tuntuu kuitenkin suht henkilöautomaiselta vrt. Xsara Picasso, jossa kojelauta tuntuu olevan vyötäron tasalla. Ei myöskään ole samanlaisesti avaraa tilaa penkkien ympärillä kuin Xsara Picassossa josta varsinainen keskikonsoli puuttuu. Ainakin kuskin penkki liikkuu ylös-alas tosi paljon, itse ajan lähes ylimmässä asennossa. Silloin turvavyön lukot jäävät turhan alas ja niitä saa pimeässä etsiä, mutta siihen tottuu.

Takapaksi on muodoltaan parempi pystyn takalasin ansiosta. 15" rengassarja mahtuu vierekkäin takapaksiin takapenkin ollessa etuasennossa.

Takapenkkiä siirtämällä saa valita isompien takajalkatilojen tai takapaksin välillä, penkin kaatamalla tulee tasainen tila. Ainakin kuskin puolella takalattiassa on muutaman litran vetoinen tavaralokero, takapaksin kynnyksen tasalla olevan pohjan alla on vielä reilut 10cm korkea välitila ennen varsinaista pohjaa, jonka alla on vararengas.
Kojelaudan päällä oleva kannellinen säilytyslokero on loistava, nuo vaaleat "kourut" kojelaudassa aivan turhat.  No, kyllä niihin pipon tai hanskat juuri survoo...
Nopeusmittari on miellyttävästi ylhäällä ja vasemmalla esim. Xsara Picassoon ja perus-C4:ään verrattuna. Värikin on miellyttävä tummempi oranssi.
Eikä C3P:ssä ole nelosen eri versioiden tapaan kirkkaana killittäviä keltaisia näyttöjä siellä sun täällä.
Exclusiven automaatti-ilmastoinnissa hallintalaitteiden asettelu on erikoisesta ulkonäöstä huolimatta käytännöllinen. Lämpöä piisaa ilman webastoakin kun on sähköinen lämmitysvastus alkulämpöä antamassa.

Tavalliseen C4 verrattuna paljon parempi ajoltaan, ei ole mikään hirveä kivireki.
Mulla oli jostain syystä talvirenkaina 185/60/15, mutta kun vaihdoin ne 205/55/16 -kokoon niin urissa vetely väheni huomattavasti ja muuttui rauhallisemmaksi muutenkin.

110 HDi liikkuu oikein sutjakkaasti, omani vielä optimoitiin ja menohaluja on kuin pienessä kylässä. Omassa seka-ajossa todellinen kulutus pysyy hyvin alle viidessä litrassa. Mulla on siis '09 110 Exclusive 5-vaihteisella manuaalilla. Ostin viime syksynä 235tkm ajettuna 2100 eurolla ilman mitään suurempaa vikaa. Silloin seuraava C3P, myöskin 110 HDi ja enemmän ajettu, oli pyynniltään 3900€.

Vihreähän on se kaikkein hienoin, mutta omaa silmää tuo valkoinenkin miellyttää. Mulla on viininpunainen, eli se kaikkein ankein vaihtoehto... Mulla on kuitenkin kiiltävän mustat puskurien yksityiskohdat, jotka ainakin omasta mielestä tuo kivasti lisää ilmettä korinvärisiin verrattuna.

Käsittääkseni suuresta osasta puuttuu takaa jarrukilvet ja takajarrut ovat kovin jäätymisherkät lumipöllykeleillä.
Purkuosien saatavuus Suomessa onnetonta, C4P olisi kotikorjaajalle varmasti siinä mielessä armollisempi valinta.

Juuri ajoin 450km Kuopioon lähes yhtä kyytiä oikein mukavasti, mutta silti mukavammin tulin kakkoskoppaisen femman penkissä takaisin C3P trailerilla vaihdevaijerivammaisena :D

Jos kolmoseen päädyt ja tahdot kattokaiteista eroon niin voidaan hieroa vaihtokauppaa peitelevyihin ;)



 

-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 178
  • Peukkuja: 19
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #278 : Helmikuu 27, 2019, 11:57:47 »
Ei ole sama alusta, taka-akseli on X-P:ssa perinteinen Psan vääntösauvarakenne, C4P:ssa yhdystukiakselisto, exclusivessa vieläpä ilmajousin. Ajettavuutta en osaa kommentoida.

C4P:n automaatti voi olla AL4 tai bmp tai 2.0hdissa AM6.
Eikös pääasiassa kaikissa Grandeissa ole ilmapussit, mutta pikkupicassoissa ei?

2-litraisen bensan kanssa on AL4, 2-litraisen dieselin kanssa AM6 jos ei sitten ole robottia.
Robotin ja oikean automaatin erottaa jo kuvista vaihdekaaviosta, robotissa RNAM ja automaatissa PRND
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa Arikultsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #279 : Helmikuu 27, 2019, 12:43:20 »
Pari vastausta:

Ei ole sama alusta, taka-akseli on X-P:ssa perinteinen Psan vääntösauvarakenne, C4P:ssa yhdystukiakselisto, exclusivessa vieläpä ilmajousin. Ajettavuutta en osaa kommentoida.

Nii, tota C4P ja C4GP välistä alustaeroa kyselin: "Onko eroa ajo-ominaisuuksissa C4P ja C4GP välillä eli onko sama alusta?" Siis, onko Grand vaan isokoppa samalla pohjalevyllä vai onko akseliväli esim. pidempi tai muita eroja alustassa (Exclusiven ilmajouset takana ilmeisesti vain Grandissa?).

Teuskille kiitos tarinoista, näin onni ja käytettyjen sitikoiden hinnat meillä vaihtelee  ::)
Mutta pitänee käydä koeajamassa nuo C3P:t - autoliikkeissä myynnissä ja ainakin täällä päin ilman vaihdokkia ostelija saa heti halvennetun tarjouksen :)

Yksi erikoisuus muuten C3 Picasso HDi käytettyjen tarjonnassa, nettiautossa niitä 25 kpl, joista 24 autoliikkeessä  :o
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 178
  • Peukkuja: 19
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #280 : Helmikuu 27, 2019, 12:47:24 »
Yksi erikoisuus muuten C3 Picasso HDi käytettyjen tarjonnassa, nettiautossa niitä 25 kpl, joista 24 autoliikkeessä  :o
C3P on sellainen auto, että niitä ei taida juuri "autoharrastajilla" olla.

Vähän samaa on C4:n kanssa, niiden purkuosille ei ole pätkän vertaa kysyntää kun taas esim. C5 osia menisi koko ajan...
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 271
  • Peukkuja: 24
C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #281 : Helmikuu 27, 2019, 14:14:31 »
Ah sori, luin väärin alustojen vertailukohteet. Akseliväli on C4P:ssä ja C4GP:ssä samat. Ilmajousitusta on myös lyhyeen C4 Picassoon ja rautajousia Grandiin.

2-litraista bensakonetta on C4Picassossa sekä AL4:llä että BMP:llä. Nettiauton haussa nuo on helppo erottaa päästölukeman perusteella: BMP:llä 190g, AL4:llä 211.

Esim. tässä on ilmajouset ja AL4: https://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/101985365