Kirjoittaja Aihe: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 131745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sihijuoma667

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTS -05, MB C32 AMG -01
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #325 : Tammikuu 16, 2017, 19:58:54 »
Kiitoksia näistä. Pientä päivitystä tilanteeseen.

- Parkit vaihdoin tänään mutta apukuskin puoli(ei ollut vasen, muistin väärin) ei pala. Vika jossain syvemmällä.
- Internetin syövereistä etsimällä sama takaluukun vika on monella tullut kuntoon "kahvan" mikrokytkimen vaihdolla.
- 183tkm mittarissa. Iskarit on vissiin vaihdettu ihan viime remonteissa ym jarrua ja muka kaikki kuluva osa. Hah.. Mikään auto ei ole vielä kolissut noin paljon, mutta kunhan saan auton nosturille niin varmaan selviää.
- Puhelin olisi kyllä kiva saada muusiikkia varten autoon, että kaikki vinkit on tervetulleita. Soitin kyllä löytyisi missä on USB yms. mutta millainen homma sellainen olisi saada toimimaan tuon JBL systeemin kanssa?
- Vikakoodit koitan lukea tässä lähipäivinä jos normaali motonetin laitteella saa jotain irti.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 164
  • Peukkuja: 23
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #326 : Tammikuu 17, 2017, 17:17:49 »
- Internetin syövereistä etsimällä sama takaluukun vika on monella tullut kuntoon "kahvan" mikrokytkimen vaihdolla.

Tuota veikkaisin C5-kokemuksella itsekin. Jos ennen osaostoksia haluat diagnosoida, niin irroita mikrokytkimen johto muutamaksi päiväksi (varmista että saat luukun auki muuten). Nyt kahvakytkin ei pitäisi enää kummitella.

C4:n kolisevista takaiskareista on paljon juttua. Liittyiköhän ongelma yläpään kiinnityksen väljyyteen, en tarkasti muista.

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Peukkuja: 5
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #327 : Tammikuu 20, 2017, 20:17:07 »
Jaa niin se kontin kahvakytkin vois olla myös. KariM:n vinkki ylempänä sen selvittää varmuudella. Noita näyttää ebaystä saavan alle 30€. http://www.ebay.co.uk/itm/221915430048

Takaiskarit voi tosiaan myös pitää melkosta rummutusta jos on lopussa ja aika usein ne jätetään vaihtamatta.
Ei kyllä välttämättä noilla kilometreillä vielä pitäis loppu olla, mutta eipä nuokaan kamalan kalliita ole jos itse vaihtaa.

Tuo AUX johto/bluetooth boksi vaihdos toimii muistaakseni ihan "plug&play" kun autossa on jo ollut CD-vaihtaja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Car-Aux-in-Adapter-for-Citroen-C4-C5-RD4-Peugeot-307-308-407-408-507-/122232651454
http://www.ebay.co.uk/itm/Citroen-C4-Bluetooth-adapter-2006-On-Streaming-music-handsfree-calls-CTACTBT002-/321914485170
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa marmot

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #328 : Tammikuu 21, 2017, 11:01:28 »
Kävin koeajamassa C4 VTi 120 -08 autoa https://www.nettiauto.com/citroen/c4/8501923. Kylmänä koneesta kuului kaasuttaessa rämisevä ääni, jota epäilin nokkaketjun ääneksi. Edellinen omistaja kertoi, että kone söi öljyä, jota piti lisäillä huoltovälin aikana. Voisiko tuo ääni tulla siitä, että auto on seisonut pitkään ja öljyä ei ole/kierrä riittävästi? Tyhjäkäynnillä kuului myös venttiilin nakutusta ja mahdollisesti vesipumpun laakeri kahisi. Onko em. äänet ja öljyn kulutus tuossa konetyypissä normaalia vai olisiko remonttia tiedossa?

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Peukkuja: 5
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #329 : Tammikuu 21, 2017, 22:09:23 »
Tuo linkin auto onkin jo myyty.. Samalla hinnalla saa noita 1.6 ja 2.0 VTR:iäkin ja nuo tuntuu aika luotettavia olevan. Vaikkapa tuosta: https://www.nettiauto.com/citroen/c4/8532667
Tutulla on tuo 109Hv moottori eri korissa ja reilu 300tkm mittarissa ilman murheita. Itsellä on tuollainen 2l vtr ja koneen puolesta on toiminut hienosti. Muutenkin olen C4:seen ollut ihan tyytyväinen.

On noista VTI moottoreista melko paljon negatiivista juttua tullut vastaan.. PSA/BMW tuote ja 7 desiä/1000km on kuulemma "normaali" öljynkulutus.. En itse uskaltaisi ostaa ellei sitten todella hyvään hintaan ole lähdössä.
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa Sihijuoma667

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTS -05, MB C32 AMG -01
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #330 : Tammikuu 29, 2017, 20:29:33 »
Päivitystä taas vikojen vähentymiseen.

- Takaluukun satunnainen aukeilu johtui kahvasta. kahvan ja mikrokytkimen välimastossa olleet solumuovin palat olivat väsähtäneet ja mikrokytkin oli melkein kokoajan pohjassa. Vaihdoin paksummat palat solumuovia väliin ja nyt toimii kuin unelma. Pikkuisen kovempaa joutuu kahvan alta painamaan. Ei ole ihan niin herkkä kuin alkuperäisenä mutta toimii.

- Parkin toimimattomuus oli niinkin yksinkertainen homma kuin parkkeina olevat led-polttimot täytyy asentaa oikein päin. Ei toimi kummin vaan päin kuin tavallinen polttimo.

- Tulpista tarkistin ja säädin kärkivälit vain. Vaihdoin öljyt, suodattimen ja ilmansuodattimen, jonka kotelo oli irtio jokaisesta mahdollisesta välistä.

- Vikakoodeja ei enää ole. Service syttyy välillä koska yhdestä renkaasta puuttuu paine anturi. Sammuu kuitenkin sen jälkeen kun on ilmoittanut "Tyre pressure is not measured tjms.)...

- CD-vaihtajan purin ja sain levyt pois mutta ei se oikein tahdo toimia. AUX-johto oli viereiseen liittimeen joka on vähän erilainen kuin vaihtajan liitin. Joten täytyy Lexialla ohjelmoida tai viedä merkkihuollon koneisiin.

- Etupään kolinat häipyi todella vetelät koiranluut vaihtamalla. Takana vielä hieman kolinoita. Iskarit on niin uudet että epäilen vielä iskarin yläpäätä.

- Toinen takavalo tuli vaihdettua uuteen mutta onhan se vähän erilainen kuin toinen. Onko noissa Coupen eri malleissa tai vuosimalleissa jotain sävyeroja? Tässä keskikohta paljon kirkkaampi kuin toisessa se on hieman punertavampi ja sisällä näkyy myös vihreää.

Nahkasisusta tuli myös putsattua ja nahanhoitoaineella käsiteltyä. Nyt on tuttu kodikas tuoksu tässäkin autossa.

Mutta tekemistä(harrastettavaa) todellakin vielä riittää että tästä riittävän täydellinen tulee.



 

Poissa Sihijuoma667

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTS -05, MB C32 AMG -01
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #331 : Helmikuu 08, 2017, 18:13:32 »


Nonni... Tänään tällästä. Kaasupoljin tuntui vaikuttavavan hieman viiveellä eikä alemmilla kierroksilla tuntuvut tehoa.. Ilmoitti muitakin vikoja ja sytytti moottorin vikavalon. Vikakoodeja en saanut mitään ulos. Koulun parkkipaikalle sammui eikä enää käynnistynyt.

Koulupäivän päätteeksi lähti toisella yrittämällä käyntiin ja toimi muuten ok mutta vallitti tuota "Engine management system faulty":a..

Poissa Valtsu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #332 : Elokuu 06, 2017, 18:27:36 »
Perjantaina tuli ostettua 160 tkm ajettu 2005 vuoden C4 VTR Coupe 1.6 koneella ja kaikki vaikutti koeajolla oikeinkin hyvälle. Myyjäliike lupasi huoltaa auton vielä, kun mainitsin, että aivan kuin olisin välillä haistanut bensan hajua ohjaamossa pysähtyessä esim. liikennevaloihin ajaessa.

No nyt pari päivää ajaneena bensiinin haju tuntuu todella usein edellä mainituissa tilanteissa. Jarrut nitisee siinä vaiheessa kun vauhti menee alle n. 30 km/h. Taskuparkkeerausta tehdessä renkaat käännettyina jarrutus vonkaisi todella kovaa, niin että koko naapurusto varmasti huomasi. Tätä en koeajossa huomannut vaikka pyörittelin pakkia molempiin suuntiin samalla jarrutellen. Tänään myös kuskin puolen oven sähköikkuna lopetti toimintansa.

Pari päivää ostosta on vähän karvas maku tullut C4:stä ja vähän päässyt jo kaduttamaan ostos. Toivotaan, että huollossa saavat korjattua noita vikoja autokaupan piikkiin. Nuo pakokaasu- ja jarruongelmat näitä foorumeita lueskellessa vaan vaikuttavat mahdollisesti aika kinkkisiltä ongelmilta, mitä kaikki huoltamot eivät saa korjattua.

-EDIT-

On niitä positiivisiakin asioita! Todella siistissä kunnossa pääsääntöisesti. 1.6 kone yllättävän pirteä ja kyllä sillä pääsee ampumaan liikkeelle todella mukavasti niin halutessaan. Todella miellyttävä ajotuntuma, vaikkakin ehkä hieman odotettua enemmän rengasmelua. Ulkonäkö miellyttää omaa silmää vieläkin vaikka puhutaan 12 vuotta vanhasta muotoilusta.

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Peukkuja: 5
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #333 : Elokuu 06, 2017, 22:16:04 »
aivan kuin olisin välillä haistanut bensan hajua ohjaamossa pysähtyessä esim. liikennevaloihin ajaessa.
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=23456.msg169941 Tuossa yksi ketju bensan hajusta. Konehuoneen vuoto nyt ainakin kannattaa korjata hetimmiten jos sieltä haisee.

Jarrut nitisee siinä vaiheessa kun vauhti menee alle n. 30 km/h. Taskuparkkeerausta tehdessä renkaat käännettyina jarrutus vonkaisi todella kovaa, niin että koko naapurusto varmasti huomasi.
Noilla kilometreillä voipi jo olla jarrulevyt kuluneet ja niitä ei myyjä välttämättä korjaa kun on ns. kuluva osa.
Toisaalta kun on selvästi ollut jo ostohetkellä ja ei kovin kalliista jutusta ole kyse niin voivat laittaakkin.

Tänään myös kuskin puolen oven sähköikkuna lopetti toimintansa.
Omassa lakkasi takaikkunat toimimasta kuskin ovesta ja vika oli niinkin yksinkertainen, että liitin siinä nappipaneelin takana oli löysässä. Pistin paremmin kiinni ja on reilu vuoden toiminut.
Voihan siellä tietty ikkunahissikin rikki olla, muttei sekään kovin kallis ole.

Nuo pakokaasu- ja jarruongelmat näitä foorumeita lueskellessa vaan vaikuttavat mahdollisesti aika kinkkisiltä ongelmilta, mitä kaikki huoltamot eivät saa korjattua.
Ellei korjaamo saa pakokaasu- tai jarruongelmaa korjattua on aika vaihtaa korjaamoa. ;)


Pari vuotta on nyt kauppakassina tuo -06:nen 2.0 VTR berline palvellut eikä mitään kummempaa/yllättävää ole eteen osunut. Vielä jaksaa silmääkin miellyttää niin näillä mennään. 8)
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa Valtsu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #334 : Elokuu 09, 2017, 17:16:40 »
No niin, nyt on tullut hieman risteävää informaatiota eri lähteistä. Mikä on 1.6 bensa C4 Coupen jakohihnan vaihtovälisuositus? Ohjekirjassa lukee 100 tkm / 10 vuotta, mutta Fiksuksella juuri sanoivat, että 100 tkm / 5 vuotta. Ostin auton nimenomaan siinä mielessä, että jakohihnaremonttia ei ole heti edessä, mutta jos se on tuo viisi vuotta, niin se olisi juuri nyt. Veholle soitin myös ja he sanoivat että se on sen 10 vuotta. Minkälaista tietoa täältä löytyy? Mietin vain, että pitääkö alkaa myyjäliikkeen kanssa neuvottelemaan jo  :-\

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #335 : Elokuu 09, 2017, 17:55:31 »
No niin, nyt on tullut hieman risteävää informaatiota eri lähteistä. Mikä on 1.6 bensa C4 Coupen jakohihnan vaihtovälisuositus? Ohjekirjassa lukee 100 tkm / 10 vuotta, mutta Fiksuksella juuri sanoivat, että 100 tkm / 5 vuotta. Ostin auton nimenomaan siinä mielessä, että jakohihnaremonttia ei ole heti edessä, mutta jos se on tuo viisi vuotta, niin se olisi juuri nyt. Veholle soitin myös ja he sanoivat että se on sen 10 vuotta. Minkälaista tietoa täältä löytyy? Mietin vain, että pitääkö alkaa myyjäliikkeen kanssa neuvottelemaan jo  :-\

Veho tietää nyt paremmin eli 100 tkm/10 v. Jos sama kone on Pösön nokalla niin ainakin joskus oli 120 tkm/4v.

Poissa Valtsu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #336 : Elokuu 09, 2017, 18:00:13 »
Veho tietää nyt paremmin eli 100 tkm/10 v. Jos sama kone on Pösön nokalla niin ainakin joskus oli 120 tkm/4v.

Kiitos vastauksesta. Lisätään nyt vielä, että kyseessä on siis tuo 2005 vuoden malli.

Poissa Valtsu

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #337 : Elokuu 10, 2017, 07:54:28 »
Kysytään vielä kun jäi epäselväksi, että mitä tarkoittaa se että sama kone on Pösön nokalla eri? Miksi se on eri? Olen todellakin maallikko autojen kanssa  :)

Poissa CiXan

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 162
  • Peukkuja: 2
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #338 : Elokuu 10, 2017, 12:55:20 »
Saman konserin tuotteita sitikat ja pösöt nykyään (PSA) joten tekniikkakin pääosin samaa molemmissa, pois lukien jousitus (hyde). Tuo kuitenkin vain vanhemmissa sitikoissa ja C5 & C6. Pösössä tuo hihnan vaihtoväli on ollut ainakin ennen lyhyempi kuin sitikalla, ainakin ajallisesti, kilometrit ilmeisesti samat. Syytä tälle en tiedä, ehkäpä joku viisaampi valaisee tässä asiassa.

Poissa Vesku68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #339 : Helmikuu 09, 2018, 22:09:52 »
Nyt ollut kolmisen viikkoa ajossa c4 2.0 vtr coupe.
Ostohetkellä mittarissa oli 98 tkm,nyt hiukan yli 100tkm.
Pieniä,,sanotaan nyt vaikka ominaisuuksia on ilmeentynyt elikkäs lämmityslaitteen putket vuotaa kennon liitos kohdasta,venttiilikoppa pakosarjan puoleinen vuotaa,alustan kolinat,edessä ja takaa ja kytkin ravistaa jonkinverran liikkeelle lähdössä.
Tällaisia pikkujuttuja tässä omassa kulkineessa havainnut.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #340 : Helmikuu 10, 2018, 10:59:35 »
Nyt ollut kolmisen viikkoa ajossa c4 2.0 vtr coupe.
Ostohetkellä mittarissa oli 98 tkm,nyt hiukan yli 100tkm.
Pieniä,,sanotaan nyt vaikka ominaisuuksia on ilmeentynyt elikkäs lämmityslaitteen putket vuotaa kennon liitos kohdasta,venttiilikoppa pakosarjan puoleinen vuotaa,alustan kolinat,edessä ja takaa ja kytkin ravistaa jonkinverran liikkeelle lähdössä.
Tällaisia pikkujuttuja tässä omassa kulkineessa havainnut.

Itselläni oli -06 vm. C4 2.0 VTR n. 6 vuotta ja 90 tkm ajossa ja tuo tuntuu kyllä syövän noita etupään niveliä tasaiseen tahtiin. Takapäässä kolinat tulee luultavasti iskareista.

Kennon liitoksen vuoto taitaa olla tyyppivika. Siellä on O-renkaat siinä jalka tilassa olevassa liitoksessa, joiden vaihtamisella tuosta selviää (löytyy merkkiliikkeestä parilla eurolla). Kannattaa letkupuristimella puristaa ne kennolle menevät letkut konetilan puolelta, jolloin sen pienen nestemäärän, mikä jää kennoon/letkuihin, pystyy keräämään jalkatilaan sijoitettuun pesuvatiin.

EDIT: On tietysti mahdollista, että itse kennokin vuotaa, mutta todennäköisempi syy ovat nuo O-renkaat.

Poissa Vesku68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #341 : Helmikuu 10, 2018, 19:40:38 »

Nyt ollut kolmisen viikkoa ajossa c4 2.0 vtr coupe.
Ostohetkellä mittarissa oli 98 tkm,nyt hiukan yli 100tkm.
Pieniä,,sanotaan nyt vaikka ominaisuuksia on ilmeentynyt elikkäs lämmityslaitteen putket vuotaa kennon liitos kohdasta,venttiilikoppa pakosarjan puoleinen vuotaa,alustan kolinat,edessä ja takaa ja kytkin ravistaa jonkinverran liikkeelle lähdössä.
Tällaisia pikkujuttuja tässä omassa kulkineessa havainnut.

Itselläni oli -06 vm. C4 2.0 VTR n. 6 vuotta ja 90 tkm ajossa ja tuo tuntuu kyllä syövän noita etupään niveliä tasaiseen tahtiin. Takapäässä kolinat tulee luultavasti iskareista.

Kennon liitoksen vuoto taitaa olla tyyppivika. Siellä on O-renkaat siinä jalka tilassa olevassa liitoksessa, joiden vaihtamisella tuosta selviää (löytyy merkkiliikkeestä parilla eurolla). Kannattaa letkupuristimella puristaa ne kennolle menevät letkut konetilan puolelta, jolloin sen pienen nestemäärän, mikä jää kennoon/letkuihin, pystyy keräämään jalkatilaan sijoitettuun pesuvatiin.

EDIT: On tietysti mahdollista, että itse kennokin vuotaa, mutta todennäköisempi syy ovat nuo O-renkaat.
Juu,sieltä se juurikin vuotaa,,vielä ei kuitenkaan ole tarvinnut nestettä lisätä,,muutama tippa tulee silloin tällöin.
Ens viikolla sitte haen uudet o renkaat ja askaroida ne paikoilleen.
Ja todennäkösesti öljyvuotokin loppuu uudella venakopan tiivisteellä.
Ainoastaan toi kytkin harmittaa,,ei ois iha vielä noilla kilometreillä tarvinnu alkaa oireilemaan :-\

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #342 : Helmikuu 12, 2018, 23:27:20 »

Nyt ollut kolmisen viikkoa ajossa c4 2.0 vtr coupe.
Ostohetkellä mittarissa oli 98 tkm,nyt hiukan yli 100tkm.
Pieniä,,sanotaan nyt vaikka ominaisuuksia on ilmeentynyt elikkäs lämmityslaitteen putket vuotaa kennon liitos kohdasta,venttiilikoppa pakosarjan puoleinen vuotaa,alustan kolinat,edessä ja takaa ja kytkin ravistaa jonkinverran liikkeelle lähdössä.
Tällaisia pikkujuttuja tässä omassa kulkineessa havainnut.

Itselläni oli -06 vm. C4 2.0 VTR n. 6 vuotta ja 90 tkm ajossa ja tuo tuntuu kyllä syövän noita etupään niveliä tasaiseen tahtiin. Takapäässä kolinat tulee luultavasti iskareista.

Kennon liitoksen vuoto taitaa olla tyyppivika. Siellä on O-renkaat siinä jalka tilassa olevassa liitoksessa, joiden vaihtamisella tuosta selviää (löytyy merkkiliikkeestä parilla eurolla). Kannattaa letkupuristimella puristaa ne kennolle menevät letkut konetilan puolelta, jolloin sen pienen nestemäärän, mikä jää kennoon/letkuihin, pystyy keräämään jalkatilaan sijoitettuun pesuvatiin.

EDIT: On tietysti mahdollista, että itse kennokin vuotaa, mutta todennäköisempi syy ovat nuo O-renkaat.
Juu,sieltä se juurikin vuotaa,,vielä ei kuitenkaan ole tarvinnut nestettä lisätä,,muutama tippa tulee silloin tällöin.
Ens viikolla sitte haen uudet o renkaat ja askaroida ne paikoilleen.
Ja todennäkösesti öljyvuotokin loppuu uudella venakopan tiivisteellä.
Ainoastaan toi kytkin harmittaa,,ei ois iha vielä noilla kilometreillä tarvinnu alkaa oireilemaan :-\

En nyt muista tuota 2-litraisen kytkinkopan rakennetta, mutta mieleen tulee, että olisiko sinne päässyt jotain sinne kuulumatonta nestettä (lähinnä öljyä) ja siksi ravistaa/luistaa? Saahan sen levyn toki noillakin kilometreillä loppuun kulutettua, käyttöstä riippuen.

Poissa Vesku68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #343 : Helmikuu 20, 2018, 15:11:59 »
Päällisinpuolin näyttäis ihan kuivalta päältä ja alta tuo kytkinkoppa,,eikä todennäkösesti taida vuotaa kampiakselin stefakaan. Ehkä vaan on tullu kilsat täyteen levylle.
Harmillist vaa ajella esim kaupungissa ku joutuu paljon pysähtelemään jä liikkeelle lähtöjä tulee useita.
Onneks nyt ei kuitenkan vielä luista.
Vesivuodon sain nyt loppumaan uusilla o- renkailla.
Niitä o-renkaita kävin kyselemässä paikallisesta citikka huollosta mut niitä ei sitte saanutkan ku joko uuden kennon mukan tai uusien putkien mukana,eivätkä osanneet sitte sanoa edes minkälaisia renkaita sinne kuuluu. Onneksi täältä foorumista löyty mitat minkä kokosia sinne kuuluu.
Pistin kuitenkin hiukan paksummat,tuumamitoilla olevat sellaset. Nyt on ajettu noin 500km ja vielä ei ole vuotanut.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 347
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #344 : Helmikuu 22, 2018, 12:59:51 »
Jos vanhat arkistoni pitävät paikkaansa, niin varaosanumero o-renkaalle on 646240. Service Box ei tosiaan tuota anna vaan tarjoaa niitä vain joko putkisarjan taikka kennon kylkiäisinä  :-\ Ainakin pari vuotta sitten noita sai vielä erikseen tilattua, jos itse tiesi kertoa numeron.

Poissa Vesku68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #345 : Helmikuu 24, 2018, 21:23:01 »
Jos vanhat arkistoni pitävät paikkaansa, niin varaosanumero o-renkaalle on 646240. Service Box ei tosiaan tuota anna vaan tarjoaa niitä vain joko putkisarjan taikka kennon kylkiäisinä  :-\ Ainakin pari vuotta sitten noita sai vielä erikseen tilattua, jos itse tiesi kertoa numeron.
Hyvä. Pistän tuon varaosanumeron talteen jos tuleekin tarvetta hankkia ihan alkuperäisiä o-renkaita :)

Poissa jaffa552

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #346 : Elokuu 28, 2018, 08:50:29 »
Lisätään kysymys oikeaan ketjuun.

Kiikarissa 2.0 HDi manuaali -07, ajettu 162tkm, huollettu säännöllisesti. Jakohihna vaihdettu pari vuotta sitten. Kytkimestä en huomannut kysyä, eikö näistä ole kytkintä ehjätty viimeistään näillä metreillä? Ja mitäköhän muuta pitäisi tutkia erikoisen tarkkaan?

Ps. Olen lukenut tämän ketjun useaan kertaan, mutta alkaa olemaan pitkä ketju.
Citikat:
C4 2.0 HDi VTRS-07

Xsara 2.0i16v -02 (ex), C5 II 2,0i 16v aut.-04 (ex)