Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Uusin viesti kirjoittanut mkh Toukokuu 20, 2019, 17:18:48 »
Siirryin samaan kerhoon eli samat herja tuli. Tätä ennen etupyörän laakerin vaihto koko olka-akseli hässäkän kanssa. Olka-akseli hankittu möpönetistä. Sellainen ero paikallaan olleen ja  moponetti alkuperäislaatuisen kanssa oli se että moponetin versiossa anturin reikä oli pyöreä. Paikallaan olleessa oli 90 kulmassa pienet urat ja anturissa oli vastaavilla kohdilla "kohoumat". Herja tuli välittömästi kun siirsi autoa pari metriä. Vika koodiksi nakkaa anturi vian. Anturi oli kyllä mahdollisimman kaukana remppa kohdasta ja irrotuskin onnistu ilman voima keinoja. Jotenkin vaan epäilyttää että onko anturin reikä oikealla kohtaa tms. eli jos anturi on liika kaukana laakerista niin eihän se sillon tuota tarvittavaa signaalia.
42
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Toukokuu 20, 2019, 17:14:30 »
Miksi ihmeessä bräkleeniä laturille, vai oliko se uinut öljyssä? (no olen kuullut siilä tuhottavan moottoripyörän kaasarin kumejakin, niin kai sillä puhdistavalla vaikutuksella joku houkutuksensa on). Muutenkaan liittimien päällipuolisilla suihkutuksilla ei ole juuri vaikutusta (ellei liittimiä pureta ja silla putsata)

Valitettavasti latausvalo ei ole uudemmissa entisenkaltainen, joka kertoisi oikeasti lataako vai ei. Se on vain diagnostiikan sytyttämä ja joskus ei sytytetä vaikkei lataisikaan (Tutun Fordissa yksi kätevä tapa oli laittaa OBD mokkula kiinni ja tarkastella kännykkä APPilla latausjännitettä Akun ja laturin vaihdon jälkeen oli kaikenkaista epävarmuutta - varmaan johtui ettei akun kapasitetti- ja vaihtonollausta suoritettu oikein?). Jos akun jännite notkahtaa niin voi tulla kaikenlaisia kummia vikailmoituksia, mutta lataamalla ja tutkimalla akkuliitokset/maadoitukset sekä nollauksen jälkeen ei pitäisi tulla uudestaan (jos akku ehjä).

Jotain isompaa vikaa on öljynkulutuksessakin, ei autot normaalisti syö 2000 km matkalla mittatikun vaihtelurajaa + 4 dl, se kuulostaa paljon huolestuttavammalta (ja kalliimmalta) kuin muutamat vikailmoitukset.

Toispuoleiset töyssyt on uudempien hydejen ongelma, niissä on varsin jäykät kallistuksenvaimentimet, jotka tuon vaivan toispuoleisilla töyssyillä aiheuttavat, paha virhe on vaikka kiertää osittaiset hidastustöyssyt niin että vain toinen rengas osuu siihen, kannattaa tähdätä mahdollisimman keskelle.
43
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut jarik Toukokuu 20, 2019, 16:44:09 »
No se laturinvalo oli pitkään pois, en tiedä onko sattumaa vai ei mutta suhhautin bräkleeniä laturille ennen sitä. Nyt reissun aikana se alkoi taas temppuilemaan, ajeltiin pitkäänkin vaikka valo paloi kun ei joka paikkaan voi pysähtyä ja rebootata. Pari reboottausta kuitenkin tein.
Ostin sitten elektroniikan putsiainetta ja suhhuutin sitä laturille JA myös siihen miinuskaapelissa olevaan virtavahdin liittimeen, niin se vika pysyi jonku aikaa pois. Kunnes moottoritielle kiihyttäessä sitten "bling, engine fault repair needed" ja moottorivikavalo jää palamaan. Veto ei loppunu kuitenkaan, ajeltiin taas kilsakaupalla ja sitte tulee taas se battery charge -vika. Sitte ajetaanki motaria KAKSI VIKAVALOA taulussa, en jaksanu enää ees välittää, sanoin vaimolleki että katotaampa miten pitkälle päästään. No sitte yhtäkkiä latauksen valo sammui, mutta moottorinvikavalo siellä palaa edelleen kuulemma. Illalla kun päästiin kotia, nollailin kaikki viat mitä sieltä löyty, eikä check-napin takaakaan vikoja näkynyt. En käynnistäny, olis varmaan pitäny, koskapa aamulla se moottorivikavalo oli siis tullu.

Harmi kun en tajunu ottaa yleismittaria mukaan, että olis voinut mitata lataako se kuitenkin vaikka latauksen valo palaakin. Ilmeisesti se voi sytyttää akkuvalon jostain muustakin sähköviasta ja kun siinä on se akkuvahti / virtavahti, vaikkei start-stop -hässäkkää ONNEKSI olekaan. Se vikapaikka vielä puuttuis. Vaikka Citikan tuntien todennäköisesti joku moottorin sammuttamisen ehdoista ei edes täyttyisi ja moottori pysyis käynnissä.

Tässä kuussa pitäs katsastaakin, mutta eihän tuommonen vikapesä mene läpi. No, eipä mene monet muutkaan psa:t ekalla, häntäpäässä tilastoahan nämä onkin. Vaikka olenkin sitä mieltä ettei katsastustilasto kerro autosta mitään, vaan siitä miten autoa huolletaan. Tän kohalla sillä hyvällä huoltamisellakaan ei tunnu olevan mitään merkitystä. Ei tunnu pelaavan siltikään oikein.

Ihmettelin myös sitä, ettei oil level incorrectia ole tullut vieläkään, vaikka edellisestä maksimiin lisäyksestä on ajettu "JO" melkeen pari tuhatta. Tsekkasin illalla öljytasonkin, ja eihän se tikku edes kastu. Laitoin jäljellä olevat 4 desiä ja sitten ilmeisesti tikun kärki alkoi kastua. Mutta olihan se yksi vikakoodi siitä öljyanturista, siksei se ole vissiinkään valittanut öljystä.
Meinasin laittaa Fiatiin ostamani 5W40 Acea C3 -öljynlopun sinne, (noihin parempiin moottoreihin ei tarvi vaihtovälillä lisäillä; 5 l kannusta jää aina se noin 3 desiä yli kun Fiatiin öljyt vaihtaa ja pikkuhiljaa ylijäänyttä öljyä kertyy enemmänkin), jossa siis luokitukset eikä viskositeettikään ei ole sinnepäinkään mitä THP vaatii, mutta kun se tikku sentään kastui niin en sitte laittanu. Vaikka tuntuu kyllä että ei jaksa enää välittää mitä öljyä sinne laittaa, se häviää sieltä kuitenkin moneen kertaan ennen seuraavaa vaihtoa.

Liekö Mineissä samoja ongelmia missä tätä paskamottoria myös on?

Nuiden uusien etujousipallojen myötä autolla nyt ihan hyvä ajaa. Hyvin suodattuu isommatkin laajat töyssyt. Se ei toimi silleen loogisesti, eli töyssyyn ja niiaus kerran alastullessa. Se menee silleen tosiaan epäloogisesti, en osaa selittää, mutta tässätapauksessa epäloogisuus ei ole huono asia :)
Terävään töyssyyn se töyssähtää, jos vain toinen puoli menee töyssyyn. Noh ei ole kokeiltu kuin kotikadun töyssyä 20-30 vauhdilla, että ei pysty tuomitsemaan. Ja poikkisaumathan ei suodatu sen kummemmin kun vietereilläkään, mutta se nyt ei haittaa mitää.

Että tämmösiä kokemuksia tälläkertaa!
44
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III hyytyi risteykseen
« Uusin viesti kirjoittanut purflux Toukokuu 20, 2019, 16:20:22 »
Jos tankissa on polttoainepumppu, pitäisi sen paineen laskettua hurista. Kuuluuko hurinaa kun laittaa virran päälle? Paremmin kuuluu jos irrottaa takapenkin ja avaa pyöreän huoltoluukun missä pumppuhässäkkä on. Sehän on kallis osa originaalina mutta netistä saa kohtuullisemmin. Tietysti vika voi olla muuallakin mutta se että ylipäätään yrittää käydä, viittaa polttoaineensaantiin.
45
C5 I ja C5 II / Vs: Parkkitutka-anturit.
« Uusin viesti kirjoittanut ukonvaaja Toukokuu 20, 2019, 16:10:11 »
No ei ollut koukun pistorasia. Vaunun läsnäolon mikrokytkin ei palauta enää, mutta eipä haittaa kun kytkimen toinen liitin on hapettunut poikki. Eli tutkan boksissa vika ilmeisesti?
46
Tapahtumat / Vs: Ranskalainen visiitti 18.-19.5.2019 Kouvolan Tykkimäellä
« Uusin viesti kirjoittanut Aapo Toukokuu 20, 2019, 14:58:58 »
Vielen Dank! (Merci beaucoup!)
47
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III hyytyi risteykseen
« Uusin viesti kirjoittanut Citronaattori Toukokuu 20, 2019, 14:14:14 »
Moro, mulla oli 1,6 hdi samalla lailla, syyksi paljastui polttoaineen loppuminen ja siihen tyytäreni jääpalojen kera tuoma diesel polttoaine. Hinurilla veholle ja suodattimet yms vaihdettiin.. kaiken kaikkiaan oli mkuistaakseni n 800 e .n homma. Siitä lähtien olen lapsille vannotuttanut käytettävän polttoainekanistereita..  ei naurattanut kun ensin lähti käyntiin ja sit hyytyi tielle...muutoinkaan tankkia ri epäpuhtauksien takia pitäisi päästää kovin tyhjäksi
48
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Takajarrusylinterit C4 1,6 HDi vm.2009 BMP6
« Uusin viesti kirjoittanut eju Toukokuu 20, 2019, 13:59:29 »
Kävin täällä Turussa ja tein löydön Biltemassa.
2-piirijarrujärjestelmän 1:den miehen ilmaussarja.
Kahdet alipaineventtiilit. Et vissiinkin putket avattuihin ilmausruuveihin kiinni ja polkemaan jarrua ja lisää nestettä välillä.
49
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 Grand Picasso 1.6 HDi 2009, missä jäähdytinnesteen tyhjennystulppa?
« Uusin viesti kirjoittanut eju Toukokuu 20, 2019, 13:45:04 »
Tässä on selostus, mutta pidän parempana vaihtoehtoa, Yx  kuva on tuhat sanaa.

http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?211630
50
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut ace Toukokuu 20, 2019, 13:27:29 »
Mitenkäs olikaan sen laturin laita? Vikakoodit saattaisivat vihjata siihen suuntaan, että auto on ollut sähkönpuutteessa.
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10