Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
BX, Xantia, XM / Xantia 1999 1,8 16V käyntihäiriötä pienillä kierroksilla
« Uusin viesti kirjoittanut pistä kuin citikka Heinäkuu 18, 2019, 15:01:07 »
Ilmenee pientä käyntihäiriötä pienillä kierroksilla..jos painaa kaasua rajummin kun rupeaa röpeltään pienillä kierroksilla ,,kuin tukehtuisi .Mutta jos lähtee kaasua painamaan maltillisesti vika häipyy.Tulpat vaihdettu (hieman parani)ja kokeiltu toisella puolapaketilla(ei vaikutusta).Mitä voisi kokeilla seuraavaksi?
42
C5 III ja DS5 / Vs: Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut K1mm0 Heinäkuu 18, 2019, 13:16:06 »
Tämä on ainakin toimiva FAP sovelluksen kanssa:

https://www.tokmanni.fi/obd-lukija-drive-looper-6430058141068

Ilmaisen FAP Lite softan saa Play kaupasta, mutta maksullinen versio pitää ostaa jostain syystä Amazon appstoresta. Nyt en muista miten tuon Amazon appstoren sai puhelimeen..
43
C1, C2, C3 ja DS3 / C3 -03 kaasu hirttää kiinni
« Uusin viesti kirjoittanut dedbet Heinäkuu 18, 2019, 12:52:27 »
Vaimon Citroën C3:n (2003, 1.4) kaasu oli tänään hirttänyt kiinni töihin ajellessa. Olen kyllä kuullut, että nuo vaijerit olisivat talvipakkasilla hirttäneet, mutta että +20-lämmössä? Mistähän tuota ongelmaa osaisi alkaa lähteä purkamaan?

Pitää käydä vielä itsekin testaamassa ko. autoa kylätiellä, mutta ilmeisesti n. 7-10s oli pysynyt kaasu vaan pohjassa ja kierrokset korkealla, kunnes oli kaasu vapautunut taas ja poljin noussut ylös.

EDIT: Niin ja lisäyksenä, vaimo oli mielestään katsonut ettei lattian kumimatto olisi päässyt jumittamaan poljinta.  ;D
44
C5 III ja DS5 / Vs: Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Äijä Heinäkuu 18, 2019, 12:31:00 »
Ei ole mitään keinoa ilman testeriä pakottaa polttoa päälle, paitsi tietysti ajamalla niin monta (sataa) kilometriä, kunnes käynnistyy.

Ennen oli ainakin yksi indikointitapa oli laittaa vaikka erilllinen merkkivalo lakalasin lämppärin johtoihin, auto kun kýtkee lämppärin päälle, mutta ei sytytä sen normaalia merkkivaloa polton ajaksi (erilaisia sähkölaitteita laitetaan päälle, että moottorin kuorma lisääntyisi ja jäähdytyspuhallin myös ainakin pakotetussa poltossa), en tiedä onko X7:ssä samat laitteet päällä?

Joillain yleis OBD-lukijoilla voi myös katsoa tilaa, kuten FAPLite-appi kännykässa ja OBD-bluetooth mokkula, muttei sekään taida sitä kauhean silmille hyppäävästi tehdä, tuossa youtubessa esimerkki 45 sekunnin jälkeen, pieni punainen symboli vasemmassa yläkulmassa ja erilaisia arvoja, kuten FAPin lämpötila, sillä ei voi aloittaa pakkopolttoa, mutta hyödyllisempäna se kertoo edellisten polttojen tietoja ja tukkeutumisastetta.

Joillain muillakin kuin tehtaan merkkitesterillä voi saada polton päälle (ehkä jotkut mallit icarsoft, sealey, PSACOM...)

[edit samaa tuli jo kirjoituksen aikana muiltakin]

Kertokaapa nyt toimiva OBD-lukija? Ostin ebaysta https://www.ebay.com/itm/ELM327-WiFi-Bluetooth-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-Code-Reader-Tool/312568298829?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=611298008022&_trksid=p2057872.m2749.l2649 tämän sinisen, mutta se ei saa yhteyttä ECUun eli ei palauta mitään tietoja. Ja kyse on siis C5 X7:sta, diesel 163.
45
C5 III ja DS5 / Vs: Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Heinäkuu 18, 2019, 11:34:52 »
Mun mutu on että 60 km/h on riittävä nopeus?
EDIT: Olen melko varma, että näin oli koska työmatkani on 60 km/h tietä ja hiukkaspoltto käynnistyy työmatkani aikana ja silloin yritän ajaa sen 10-15 min sen jälkeen mitä vaatii, että loppuu.
46
C5 III ja DS5 / Vs: Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Heinäkuu 18, 2019, 10:27:44 »
Ei ole mitään keinoa ilman testeriä pakottaa polttoa päälle, paitsi tietysti ajamalla niin monta (sataa) kilometriä, kunnes käynnistyy.

Ennen oli ainakin yksi indikointitapa oli laittaa vaikka erilllinen merkkivalo lakalasin lämppärin johtoihin, auto kun kýtkee lämppärin päälle, mutta ei sytytä sen normaalia merkkivaloa polton ajaksi (erilaisia sähkölaitteita laitetaan päälle, että moottorin kuorma lisääntyisi ja jäähdytyspuhallin myös ainakin pakotetussa poltossa), en tiedä onko X7:ssä samat laitteet päällä?

Joillain yleis OBD-lukijoilla voi myös katsoa tilaa, kuten FAPLite-appi kännykässa ja OBD-bluetooth mokkula, muttei sekään taida sitä kauhean silmille hyppäävästi tehdä, tuossa youtubessa esimerkki 45 sekunnin jälkeen, pieni punainen symboli vasemmassa yläkulmassa ja erilaisia arvoja, kuten FAPin lämpötila, sillä ei voi aloittaa pakkopolttoa, mutta hyödyllisempäna se kertoo edellisten polttojen tietoja ja tukkeutumisastetta.

Joillain muillakin kuin tehtaan merkkitesterillä voi saada polton päälle (ehkä jotkut mallit icarsoft, sealey, PSACOM...)

[edit samaa tuli jo kirjoituksen aikana muiltakin]
47
C5 III ja DS5 / Vs: Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut K1mm0 Heinäkuu 18, 2019, 10:05:24 »
FAP sovellus kännykässä yhdistettynä OBD lukijaan, esim. Drivelooper Tokmannilta, on aika kätevä. Siitä näkee poltot, hiukkassuodattimen täyttöasteen, Eolys aineen määrän ym. Se ennustaa myös kuinka paljon kilometrejä hiukkassuodattimella on jäljellä. Tiedä sitten kuinka tarkka tuo arvio on. Polton pakotusta tuolla ei voi tehdä.

Empiiristen tutkimusten perusteella poltto tapahtuu kun koneen lämpötilan pitää olla vähintään 60 astetta, nopeutta 80 km/h ja pöntön poltettavissa olevan ryönän täyttöaste 70 %. Joskus tosin poltto on käynnistynyt pienemmälläkin nopeudella. Omassa vaunussa, 2.0 HDI 140, polttojen väli on vajaa 500 km.
48
C5 III ja DS5 / Vs: Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Heinäkuu 18, 2019, 09:41:13 »
Kuulee moottorin äänestä, "subbarimainen" matala ääni kun ajaa pienillä kierroksilla. Takalasin lämmitin menee päälle joten sormella tuntee jos ovat kuumat. Joskus huomaan vasta pihaan tullessa (noh, haju sen myös kertoo) ja ajan sitten vielä yhden lenkin jotta saa polton hoidettua loppuun. Itselläni polttanut aina kaksi kertaa per tankilinen, eka kerta suht nopeasti tankkauksen jälkeen ja toinen kerta kun jotain puoli tankkia jäljellä.
49
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Vetokoukun sähköt
« Uusin viesti kirjoittanut Tura Heinäkuu 18, 2019, 09:34:02 »
Maadoitusvialta tuo haiskahtaa. Onhan testattu (vaikka toisen auton perässä), että kärryn sähköt on kunnossa? Vastaavissa tapauksissa on usein löytynyt hapettumaa kärryn maajohdon liitoksista.
50
C5 III ja DS5 / Hiukkaspolttokysymyksiä
« Uusin viesti kirjoittanut TeeKoo Heinäkuu 18, 2019, 09:21:18 »
Koitin haulla, mutta en vastausta löytänyt.

Mistä tietää, että hiukkaspoltto on käynnissä?
Saako auton ajamalla pakotettua polttamaan? Paljonko kierroksia, kauanko pitää ajaa, tms?
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10