Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Niin, servicen mukaan ko. auto valmistenumerolla yksilöitynä on uutena toimitettu harmailla kangaspenkeillä, siinä mielessä punaiset nahat eivät ole alkuperäiset. Sitä tässä nyt ei käy ilmi että missä vaiheessa ne on tähän autoon asennettu. Jo ennen luovutusta ensimmäiselle omistajalle, vaiko jonkun jälkiasentamana, ja mistä punaisuus on lähtöisin, tehtaalta vai joltain muulta pajalta. Mitkään irtopäälliset ne eivät hyvän istuvuuden perusteella ole.

Sen lisäksi että en kattavasti tunne servicen nimityksiä eri verhoilumalleille, myöskään tiedä onko (vaiko eikö) Citroenilla ollut tehtaan organisaatiossa jonkunlaista "individual" -osastoa jolta on voinut isolla rahalla tilata ihan mitä vain ohi vakiotarjonnan.

Yhtä kaikki, punaiset nahkapenkit ehdottomasti lisäävät ko. autoyksilön kiinnostavuutta, ja ikäisekseen näyttävät asiallisen kuntoisiltakin.

Edit: keräilin tuolle I-koppaisen verhoiluista kuvia: https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=29294.0
42
Myytävät autot / Vs: C5 2.0 berline bensa aut -07
« Uusin viesti kirjoittanut Tura Tammikuu 19, 2019, 11:39:20 »
Päivitetään hieman:

Uusi hintapyyntö: 2000€

Auto ollut minulla vuodesta 2014 ja tarjonnut luotettavaa kulkua.

Nyt ei enää ole tarvetta automaatille ja vuotuisten kilometrien kasvaessa polttoaineen kulutus saisi vaihtua pienempään.

Parin vuoden sisään vaihdettu mm. alapallot, etujarrujen levyt + satulat, käsijarruvaijerit sekä tuulilasi. Molemmat rengassarjat yhden kauden ajetut, talvikumit Hankook iPike RS ja kesärenkaina Landsailit.
44
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Webaston vikakoodi
« Uusin viesti kirjoittanut Maiden75 Tammikuu 19, 2019, 10:42:07 »
Nyt on tuo nyökkä tutkittu ja hutkittu ja citroen huollossa käytetty. Akku ladattu, vikakoodit luettu ja lopputulos on ohjainlaite on rikki ja kustannusarvio 1000 euroa. Taitaa tulla halvemmaksi laitattaa lohkolämmitin 😄 Kiitos kaikille neuvoista, pitänee miettiä mitä tuolle tekee.
45
C5 III ja DS5 / C5 1.6THP imusarjan tunnistus
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Tammikuu 19, 2019, 09:30:03 »
En löytänyt haulla ketjua tästä aiheesta, mutta raadista varmaan joku osaa vastata. Sattuneesta syystä kiinnostaa miten tunnistaa päältäpäin mikä versio imusarjasta autossa on? Mun ymmärtääkseni ainakin kaksi vaihtoehtoa on, ehkä enemmänkin.
Auto on otettu käyttöön 10/2012.
46
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II rekisterivalo polttimo
« Uusin viesti kirjoittanut romi Tammikuu 19, 2019, 08:39:30 »
Jep, muistin  virkistämäminen auttaa, lamppu tosiaan lasikantainen. Vuosia sitten tein vaihdon 1. kertaa ja se meni juurikin niin että koko paketti ensin ulos (hankalaa) ja sen polttimon vaihto sen jälkeen. Kokeilen seuraavaksi kuinka onnistuu pelkän suojalasin kampeaminen ehjänä pois.


Eihän tässä berlinessä/hätsbäkissä/viistoperässä tarvitse mitään valaisinpakettia ulos kammeta, sen kuin vaan nätisti irrottaa ne kirkkaat suojamuovit. Sen jälkeen pääseekin helposti pienellä pienellä meisselillä kampeamaan polttimon pois ja uusi tilalle. Minuutin homma, ja siihenkin sisältyy polttimopaketin avaus, sopivan asennusasennon (= asenna jumppapatja maahan ja kellahda selälleen sen päälle) ottaminen.  ;D 

Kaksi kertaa pitänyt vaihtaa rekisterikilven valot tähän kohta 13-vuotiaaseen berlineen - joka kerta pitänyt katsoa ohjekirjasta polttimon tyyppi, kauppaan ja asennus. On kyllä harvinaisen helppo vaihtaa palanut polttimo tähän autoon, ei tarvii kilpi pimeänä sen takia ajella, että pitäisi purkaa puoli autoa tämän takia.  :angel:
47
C5 I ja C5 II / Vs: 1.6 HDi P0238 turbovikako - mitä tehdä
« Uusin viesti kirjoittanut mustis Tammikuu 19, 2019, 00:16:47 »
Aloitusviestiin:
Jos auto vain sytyttää valon eikä mene "nilkuta kotiin" tilaan niin sanoisin että hyvää matkaa vaan.
Jos huonosti käy niin korjaa ne virolaisetkin autoja ja pikkurahalla.

Vanhalla ranskiksella liikkuminenhan on aina uhkapeliä.
 :)
48
Ostetaan / C5 1, farkku vasen alempi takavaloumpio.
« Uusin viesti kirjoittanut esak Tammikuu 19, 2019, 00:06:01 »
Otsikonmukainen osa haussa. Joku potkaissut näköjään ohimennessään nykyisen  halki. Heijastinosa siis siitä rikki.
Kelvannut vielä katsastuksessa, mutta vaihtaisin sen silti.
Eli auto oli C5 farkku -01.
YV, kitos.

P.S. Jos löytyy myös keskikonsoliin puujäljitelmämuovikehys niin sekin voisi kiinnostaa. 
49
C5 I ja C5 II / Vs: C5 I, kytkinremontin hinta
« Uusin viesti kirjoittanut esak Tammikuu 18, 2019, 23:51:06 »
Ja tietysti myös kytkinakselin holkki ja vetoakselien tiivisteet uusittin. Kaikkeen tehtyyn nähden hinta  on minusta jo ihan  kohtuullinen.
Jos joku haluaa nähdä, missä kunnossa olivat vanhat osat 190 tkm ajetussa Citikassa, niin järjestynee. Pyysin ne takakonttiin talteen jälkikäteen ihmeteltäväksi..
50
C5 I ja C5 II / Vs: 1.6 HDi P0238 turbovikako - mitä tehdä
« Uusin viesti kirjoittanut Teuski Tammikuu 18, 2019, 21:46:29 »
Tuolla villakoiran ydin on hyvin ilmaistu; "turbo air pressure not plausible"

Mahdollisia vikakoodeja todelliselle turbovialle oli tuolla aiemmassa viestissäni.

Se anturi voi tietenkin olla monella tapaa rikki ihan kuten turbokin  :)
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10