Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
91
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II vuotoa.
« Uusin viesti kirjoittanut yason Heinäkuu 16, 2019, 18:21:21 »
Ohjaustehostimen paluuletku menee kans tuolta oikean lokarin alta säiliöön, jos kerran sieltä päin jostain valuu.
92
Citroën-uutisia / Vs: DS mukaan Formula E sarjaan 2016
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Heinäkuu 16, 2019, 17:31:54 »
Jep, olet oikeassa Pate mutta ei se auta täällä "jankuttaa". :)
Maailma on tällainen ja vain ne jotka aidosti osaavat itse ajatella ovat onnekaita.
93
Citroën-uutisia / Vs: DS mukaan Formula E sarjaan 2016
« Uusin viesti kirjoittanut Pate Heinäkuu 16, 2019, 16:42:30 »
Ha haa! Ensimmäisenä sanan "salaliitto" mainitsevaa pidetään yleisesti argumentoinnin hävinneenä osapuolena.  :)

En minäkään väittänyt mitään salaliittoa vaan kerroin sitä samaa vanhaa, että suurin osa suomalaisten autolehtien kohderyhmistä nauttii kun kehutaan Mersua/Audia/Bemaria/VW:ia. Tällöin ranskalaisten autojen kehuminen on kuin jotain otettaisi pois näiltä ja sitä ei voi sallia.

Se ei ole salaliitto, se on asenne jolla ajetaan omaa agendaa.
94
BX, Xantia, XM / Vs: Xantiaan 2-DIN soitin
« Uusin viesti kirjoittanut pistä kuin citikka Heinäkuu 16, 2019, 15:05:54 »
Kyllä siihen 2-din soitin näkyy mahtuvan
95
C5 III ja DS5 / Vs: Jousisylinterit
« Uusin viesti kirjoittanut ztitruunari Heinäkuu 16, 2019, 15:03:42 »
No niin homma jatkui tänään, mutta vaikeuksiakin oli. Iso mutteri jousisylinterin alapään ei auennut 700Nm vääntävällä pulttipyssyllä. No otettiin vanha Bilteman 450mm nivelavain (se on nähnyt paljon) siihen metri putkea avuksi.
Ei tarvinnut kuin karhun voimat ja otsasuonet pullistui oikein kunnolla. Sitten koiranluun irrotus epäonnistui, kun torx päätti katketa niiin niveltähän ei saa sitten auki enää. No, rälläkkä esiin.

Eli homma jatkuu huomenna, kun saa uuden koiranluun 35€. Itse jousisylinterin pois otto ollut se helpoin homma.
Päätin vielä maalata tuon ylätukivarsi hässäkän ja laitoin kiveniskumassankin päälle. Kaikkiin pultteihin kuparitahnaa niin seuraava asentaja kiittää. Pakko vielä mainita, että miksi 16mm ja 18mm muttereita? Nuohan ei kuulu oikein mihinkään vakioräikkäsarjoihin. Onneksi iteltä löytyi, on joskus ollut Xantia ja kaverin relluakin korjannut niissä noita on myös.
Ei nää citikat helpoimmasta päästä ole korjata ahtauden ja suoranaisten suunnittelu typeryyksien vuoksi.
Esim. tuo ylätukivarren pultti piti sisälokari irrottaa? Nyt käännän kyllä pultin toisin päin. Siinä oli vielä toisessa päässä se
naaras-torx vai miksikä sitä sanotaan?
Ex-auton-asentajana sanoisin C5III, että ihan kärkipäässä, hankalana korjata. Menee aikaa turhaan säätämiseen ja miljoona erilaista hylsyä ja kärkisarjaa.

Työkalut: pari tunkkia, 4 pukkia, 24mm, 16mm ja 18mm hylsyt. Torxit, LHS-nestettä. jousipallon irroitustyökalu. Muuta, lehmän hermot ja karhun voimat. Huonojen työasentojen sietokyky, teen lattialla tyynyn päällä. Nosturikorjaajat pääsee paljon helpommalla.
Lopputulos mustelmia ja thaihieronnalle tarvetta, selkä jämppäsi jumiin, kun sai käyttää kaikkia voimia pultin aukaisuun.
Seuraava kerta tietysti aina helpompi niinkuin aina autohommissa.

edit.. ai niin tuolta pyöräkotelosta jostain reiästä tuli ämpärillinen neulasia. Sisälokarin päällä oli myös 1kg verran hiekkaa. Ei oikein taida veden-ja hiekanpoisto toimia tuolla. Eli ns tuuletus nehän pitäisi sieltä poistua eikä kerääntyä.



96
BX, Xantia, XM / Vs: Xantiaan 2-DIN soitin
« Uusin viesti kirjoittanut CelaVii5 Heinäkuu 16, 2019, 14:36:27 »
Eikö se ole 1,5din vai muistanko väärin?
97
BX, Xantia, XM / Vs: Xantiaan 2-DIN soitin
« Uusin viesti kirjoittanut pistä kuin citikka Heinäkuu 16, 2019, 13:40:38 »
No jos ei kukaan muu ole ,niin rupean minä sitten asentamaan kun tuota tilaakin on :)
98
Citroën-uutisia / Vs: DS mukaan Formula E sarjaan 2016
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Heinäkuu 16, 2019, 12:50:41 »
Kaikki Formula E autot on pääosin ranskalaisia Spark Racing Technologyn autoja (ja jotain apua Italiasta, Dallaralta), myös se Audi, vain sähkömoottori ja vaihteisto tulee tallin puolesta ja akku Briteistä, McLaren Applied Technologies samoin tietysti tallin tuki ja muu kilpailutoiminta tulee tallista.

Tuo ei vaan ole niin kiinnostava kuin maailman huipulla kilpailtavat MM-sarjat tai alueelliset "omat" lähisarjat vaikka siinä saa somen kautta äänestää lisää boostia omalle suosikille, en kuitenkaan usko saksalaiseen salaliittoon journalisteilla.

Millaiseksikohan tulevaisuudessa kehittyy Roborace, siinä voisi olla potentiaalia vaikka mihin. Pelkät teknologiset ratkaisut kilpailee eikä niinkään kuskin toiminta - voi olla että se on liian epäpersonoitua että joku voisi ihailla ja fanittaa algoritmia HAL-9000.AE-35
99
C5 III ja DS5 / Vs: Jousisylinterit
« Uusin viesti kirjoittanut Jasu Heinäkuu 16, 2019, 12:23:22 »
Täällä on ihan vitun kannustavaa meininkiä asiasta ei puhuta ollenkaan, hyökätään henkilöä kohti.
No, jos kuitenkin muistetaan että tämä(kin) on palsta, minne kirjoittaa harrastajat. Vastauksia tulisi ehkä vähän nopeammin, jos olisi esim jonkun firman palkkalistoilla, päivystämässä kysymyksiä heidän palstallaan... Toisekseen, näitä on huomattavasti vähemmän, kuin jotain Volkkaria, ja sekin taas tekee sen että askartelijoita on vastaavasti paljon vähemmän, eli myös niitä vastauksia tulee mitä todennäköisemmin hitaammin...

Muita henkilöön menneitä en havainnut, kuin oman vinoilunu, ja sekin lähinnä kielenkäytöstä johtuvaa. Jos siitä mielen pahoitit, niin se ei tarkoitus ollut, pahoittelut kuitenkin siitä...

Se että joku paikka on suunniteltu ja toteutettu toisin kuin vaikka Avensiksessa, ei ole mulkun suunnittelijan vika. Ja jos ei itsellä ole sopivia työkaluja, niin sekään ei ole suunnittelijan syytä, ja siitä on aivan turha hermostua. Nyt kun luin uudelleen näitä vastauksia mitä olit saanut, niin kyllä niissä yritettiin opastaa miten homma etenisi. Enempää ei voi, sanallisesti tarjota, eikä ihan kädestä pitäen voi myöskään neuvoa kohdetta ja tekijää näkemättä/tuntematta. Lisäksi kun nämä ratkaisut on itselle tuttuja, niin silloin saattaa moni asia tuntua itsestäänselvältä, ja unohtaa että on sitä itsekin joskus ekaa kertaa koskenut hydraulivermeisiin, omalla kohdalla ensikosketus niihin tuli 90-taitteessa, eli sen 30 vuotta vasta on näillä leikkinyt...

Mitenkähän noita vastauksia sitten olisi pitänyt muotoilla, että olisi miellyttänyt? Opasta meitä vuorostasi, ettei mokata enää toista kerta...
100
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vetokoukun sähköongelmia
« Uusin viesti kirjoittanut Seenelonen Heinäkuu 16, 2019, 12:17:45 »
Moi!
Vm. 2005 C4:n vetokoukun sähkörasialle tulee jännite, mutta ulos tulee vain kymmenesosavoltteja. Boxi (bsc a01 00) näyttäisi siis olevan rikki (sulake katsottu).Voiko tuon boxin ohittaa raa'asti vain kytkemällä sille tulevat sähköt vetokoukun navan piuhoihin? Meneekö CAN-väylä sekaisin? Olisi pikainen tarve vetää peräkärryä. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]