Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
C4,DS4 ja C4 Cactus / c4 1.6 hdi, BMP6 vaihteiston irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut Anrero Toukokuu 21, 2019, 22:34:44 »
C4 vuosimallia 2007, 1.6 Hdi ja BMP6 vaihteiston irroitus on työn alla. Mahtuuko vaihteisto tulemaan irti, ilman koneen korvakkojen irrotusta? Onko tässä jotain erityistä mitä pitäisi huomioida? Tällä hetkellä startti irti, robo irti, vaihteiston pultit ja vaihteiston tukikorvakko on jo irti. Vaihteisto lähtee koneen kyljestä muutaman sentin, mutta sitten vastustaa. Kytkinakselin booritko ne hiertää, vai mahtuuko tuo vaihteisto tuosta koneen ja rungon välistä edes tulemaan pois? Muutaman tunnin jo vaihteistoa pyöritellyt ja ei tunnu irtoavan. Onko vika menetelmässä, vai onko vain uskon puutetta?
12
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4GP 2.0 HDi BMP6, pakille vaihto kolahtaa?
« Uusin viesti kirjoittanut pikkuleka Toukokuu 21, 2019, 22:20:34 »
Ongelma uusiutui, ja alkoi olla oikeasti haastetta saada A1 silmään. Eli huoltoreissu...

Vinkkejä, missä muualla Porin seudulla olisi osaavaa BMP-huoltoa, kuin (oletettavasti) Satakunnan Autotalolla? SA:lta sai aikoja vasta ensi kuun puolelle...
13
C1, C2, C3 ja DS3 / Vs: C2 1.4 SX - ohjaustehostin rikki?
« Uusin viesti kirjoittanut Pussilakana Toukokuu 21, 2019, 21:39:54 »
Pieni päivitys tilanteesta tämän päivän havaintoihin perustuen:

Tänään tehostus ei kadonnut missään vaiheessa ohjauksesta, vaikka ratti tuntuikin välillä normaalia jäykemmältä. Mutta jostain etuakseliston syövereistä kuuluu epäsäännöllisesti (kuivaa) rahinaa ja vaimeahkoa kolinaa. Mielenkiintoisinta oli huomata, että tällaisia ääniä kuuluu ainoastaan silloin, kun autolla ajetaan hiljaa esimerkiksi parkkipaikalla tai muuten ykkösvaihdetta käyttäen. Tällöinkään ääntelyä ei esiintynyt säännöllisesti. Isommilla nopeuksilla rahinaa/kolinaa ei esiinny ollenkaan (tai sitten en vaan kuullut korkean rengasmelun takia). 

Tuli juurikin joku kuiva laakeri mieleen, mutta voiko sekään selittää toissapäiväistä ohjaustehostimen hetkellistä kuolemista?  ???
14
C5 I ja C5 II / Vs: C5 I höyrystimen mekaaninen puhdistus
« Uusin viesti kirjoittanut chewitsi Toukokuu 21, 2019, 20:42:45 »
Mulla kyllä toimi Crc:n puhdistuspurkki, ei kylläkään ollut töhnää kennossa. Aine kannattaa laittaa jalkatilaan ollen itse ulkopuolella. Minä olin kuskinpenkillä ja laitoin pelkääjän jalkatilaan - tulee paljon ja tuhtia ainetta.
15
C5 I ja C5 II / C5 I höyrystimen mekaaninen puhdistus
« Uusin viesti kirjoittanut vpekkari Toukokuu 21, 2019, 20:31:04 »
Vaihtaessani raitisilmasuodatinta, kokeilin sormenpäällä höyrystimen kennon pintaa ja sormiin tarttui aika paljon märkää mustaa töhnää, hyi!

Miten tuon kennon saisi parhaiten puhdistettua? Nuo sisätilaan laitettavat desinfioivat aerosolit lienee pelkkää huuhaata. Yhden sellaisen kerran tyhjensin ja sen jälkeen auto haisi kemikaalille monta viikkoa vielä toimenpiteen jälkeen.

Raitisilmasuodattimen aukosta mahtuisi ruiskuttamaan kennolle jotain puhdistavaa ainetta, mutta mitä se voisi olla? Toimisiko BioComb? Pehmeällä harjalla voisi samalla puhdistaa kennoa mekaanisesti. Tulee kuitenkin heti mieleen pari haittaa:

- Jos paljon sinne ruuttaa ainetta, niin sieltä se sitten valuu helposti auton lattialle ja mattojen alle, joka ei ole hyvä juttu.
- Kun mönjä lähtee liikkelle, niin todennäköisesti se tukkii sitten ilmastoinnin kondenssiveden poiston.

Ilmastointi tosiaan tuppaa haiskahtamaan näin helteellä. Ideoita?
16
C4,DS4 ja C4 Cactus / grand picasso ilmastointi ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut GPEXCLUSIVE Toukokuu 21, 2019, 20:27:03 »
potilas 2014 grand picasso 2.0 hdi 150hv.
ilmastointi ei mene päälle, vikakoodi P049562 jäähdyttimen puhaltimen ohjaus.
löytyykö tietäjää missä vika mahdollisesti on?
17
Myydään uusi, käyttämätön jäähdyttimen puhallin.
Citroen varaosanumero 1253 N5.
Hinta 100 €
0400-545957

https://images.app.goo.gl/R2Z51zfMuWx4UbWs6
18
Myytävät autojen osat/lisävarusteet / Jumper 2.2hdi vm. 2009 4kpl suuttimia yhteensä 200€
« Uusin viesti kirjoittanut Puunakki Toukokuu 21, 2019, 15:28:23 »
215tkm ajetut suuttimet jääneet ylimääräisiksi. Kolmesta suuttimesta pohjaprikat vuotivat, tuli vaihdettua kokonaan uudet suuttimet tilalle.

Hintapyynti 200€ kaikista neljästä.

Sijaintina Rauma, myös postitus onnistuu.
19
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut jarik Toukokuu 21, 2019, 10:40:13 »
Monet noista THP koneista taitavat olla aika persoja öljylle, riippumatta siitä onko se kone pösön, sitikan tahi Minin keulalla. Tuo kertomasi määrä kuulostaa jo lähes TFSI koneen kulutukselta, joten mittaisin kokeeksi puristukset.

Mittasin talvella ja ne oli tasasesti kaikissa samat 4 baria. Ilmeisesti ihan ok.

Vanhaa laturia kun pyöritteli, sen pyörintä-ääni oli selvästi erilainen kuin purkuosassa että toivottavasti se oli sähkövikojen syy. Tuli mieleen että jos säädin menee, voihan se alkaa ladata reilusti ylijännitteelläkin ja sekin varmasti aiheuttaa väylään ihmevikakoodeja.
Aikasemmat laturin loppumiset mun kokemuksella on olleet sitä että se lopettaa lataamisen yhtäkkiä. Edellisenä päivänä voi toimia ihan normaalisti, mutta seuraavana päivänä kun käynnistää autoa, niin ei lataa ollenkaan.
20
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III hyytyi risteykseen
« Uusin viesti kirjoittanut Eeska91 Toukokuu 21, 2019, 02:28:11 »
EGR-venttiili, samat oireet on minun katiskassa ollu, vaihettin ja ongelmat loppu, 150€ EGR ja työ päälle ZUZU-AUTOSSA ,300€.

Olisko kuitenki Suzu-Auto eikä ZUZU-AUTO
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10