Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Moi!

Käykö tuo sovitin C4 vm. 2009?

Pekka
52
C5 I ja C5 II / Vs: C5 - Tuhkakuppi ei pysy kiinni
« Uusin viesti kirjoittanut ukonvaaja Maaliskuu 22, 2019, 12:13:59 »
Minä tulkitsin tuon satunnaistoiminnan siten että se mustekynämekanismin liikkuva osa (mitätön muovirihveli) liikkui liian herkästi, eli putosi painovoimalla alas vaikka sen pitäisi pysyä siinä mihin luukun ohjuri sen jättää. Laitoin sen osan taakse teippiä sen verran että alkoi laahata taustaansa vasten. Toiminut moitteettomasti useamman vuoden jo.
53
Kauppapaikka yrityksille / Vs: Race.fi: Uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Race.Fi Maaliskuu 22, 2019, 12:01:33 »
Bilstein alustasarjat ja iskunvaimentimet meiltä

Meidän kautta löydät Bilstein B14/B16 alustasarjat ja B8 iskunvaimentimet. Olemme listanneet verkkokauppaan suosituimmat mallit, alustan hintaa voi kysellä omaan autoon myynnistämme.



Listasimme tällä viikolla verkkokauppaan Bilstein B14/B16 säädettäviä alustasarja sekä lisäksi Bilstein B8 lyhyempiä sport iskunvaimentimia. Verkkokaupassa Bilsteiniä on vain muutamaan automalliin, mutta ne ovat listattu lähinnä siksi että niistä saa osviittaa hintoihin ja saatavuuksiin.

Bilstein B8 iskunvaimentimet ovat vakio iskunvaimenninta lyhyempia ja sopivat siksi erinomaisesti esimerkiksi Eibach Pro-kit tai Sportline madallusjousisarjojen kanssa. Bilstein B14 ja B16 sarjat ovat säädettäviä, madallus on säädettävissä noin 30-50mm välille - lisänä B16 (isoin ero B14 sarjaan) on 10-portainen jäykkyydensäätö ulos ja sisäänjoustoon. Tarjousta B8 iskunvaimentimille tai B14/B16 alustoille voi kysellä myynnistämme, esimerkiksi osakyselylomakkeen kautta.

Bilstein alustasarjat ja iskunvaimentimet verkkokaupassa:
»» Race.fi: Bilstein säädettävät alustasarjat
»» Race.fi: Bilstein iskunvaimentimet

Osakyselylomake löytyy tästä:
»» Race.fi: Osakysely

Mukavaa alkavaa viikonloppua!
-Riku
54
C5 I ja C5 II / Vs: Citroen C5 vilkkuviiksen vaihto?
« Uusin viesti kirjoittanut kaselin Maaliskuu 22, 2019, 10:40:41 »
www.peugeotpartsforsale.com ostakaa tuolta tulee oikea ei tarvi väklätä
55
Pelkkä laite 40 euroa
Sovitin ( 2 Connects), joilla rattikaukosäädin saadaan toimimaan 35 euroa
Sovitin, ilman rattikaukosäädinliitäntää, mutta omalla kaukosäätimellä 15 euroa
Myös alkuperäinen radio/cd-soitin Blaupunkt RD-4 hintaan 40 euroa

Kaikki toimivia. Kuvia tarvittaessa yv:llä.

Saatavilla Lohjalla, mutta voin myös postittaa
56
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Vti 120
« Uusin viesti kirjoittanut Topi Maaliskuu 22, 2019, 08:48:44 »
Minulla oli aikoinaan C4 Vti120 vm. 2011 viisivaihteisella käsivaihteistolla. Ajoin sillä uudesta 70 000 km paikkeille.

Eli varsinaisia vikoja, öljynsyöntiä tms. ei mahtunut tuolle matkalle. Moottorin lämpötila-anturi/anturit vaihdettiin kampanjakorjauksena.

Moottorin luonne on samantehoisiin pikkuturboihin verrattuna kierroskone. Pienillä kierroksilla ankea ja nuhainen, kengittämällä kiihtyy tehojensa puitteissa eli ihan ok. Mutta meteliä riittää, kun kierroksia joutuu käyttämään. Ja varsinkin kun moottorin ääni on kierroksilla ruma ja raaka, niin kiihdytyksissä oli väkisin yrittämisen makua. Samasta syystä saattaa olla juuri viisivaihteinen eli kone käy maantie/moottoritienopeuksilla ihanteellisella kierrosalueella eli jossain 3000 kierroksen paikkeilla. Tämä ei ehken näy kulutuksessa, mutta moottorin ääni on maantiellä suurin melunlähde, kun auto muuten on melko hiljainen.

Tavallaan kyllästyin juuri moottorin ominaisuuksiin ja vaihdoin tuolloin pienellä välirahalla pienitehoisinpaan dieseliin, joka tuolloin oli 90-hevosvoimainen. Pienemmästä tehosta huolimatta käytännön suorituskyky oli parempi ja auto muutenkin nautittavampi varsinkin maantienopeuksissa.

Mutta kyllä tuolla Vti120:lla ajelee ihan kivasti eikä edellä kirjoitettu tarkoittanut, että se oli surkea. Jos hinta ja omat tarpeet osuvat yksiin, niin mikä ettei. Täälläkin kirjoitettuihin juttuihin öljynkulutuksesta ja makdollisesta jakoketjusta (vaikka se onkin enemmän THP-koneiden ongelma) en ota kantaa, koska noilla kilometreillä mootori toimi kaikin puolin luotettavasti.

Olen myös kokeillut samaa autoa AL4-automaattivaihteisena. Oli vieläkin metelöivämpi, kun vaihteita oli vain neljä ja kierrokset pyrkivät aina liian koviksi ennen vaihtoa suuremmalle. Mielestäni ominaisuuksiensa puolesta käsivaihteinen on parempi kombinaatio kuin AL4 tämän moottorin pariksi.
57
Citroën-uutisia / Vs: PSA:lle uusi kaikkien aikojen paras vuositulos
« Uusin viesti kirjoittanut Pate Maaliskuu 22, 2019, 08:20:32 »
Kreikan automyynti helmikuu 2019. Kreikan automarkkinat kasvaneet +10,6%
1. Toyota +6,7%
2. Peugeot +17,8%
3. Fiat +52,8%
4. Citroen +56,3%

Lainaus
February up 10.6% to 7.561 leading to a year-to-date tally up 6.7% to 16.771. Toyota (+6.7%) and Peugeot (+17.8%) keep control of the brands ranking ahead of Fiat (+52.8%) up 6 spots on January to #3. Citroen (+56.3%).
58
C5 III ja DS5 / Vs: C5 1.6THP vm.2013 sopiva vikakoodinlukija
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Maaliskuu 21, 2019, 22:05:24 »
Tuosta iCarsoftin mallista en ollut ennen kuullutkaat, oletko tutkaillut miten sijoittautuu ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan muihin iCarsoftin Citroen kelpoisiin vekottimiin:
https://www.icarsoft.com/Search/search.html?keyword=citroen


Ilmeisesti i970 on vähän kevyempi versio, mutten tiedä mitkä on pääerot paitsi eri  muotoinenkin. Siitä on kokemuksia joillain ja kai ihan näppärä kun etsii vikoja?

Sitten niillä näkyi olevan iCarsoft FR V2.0 joka minusta äkkiseltään vaikuttaa tuota CP II:sta monipuolisemmalta (mm. sähköisen käsijarrun huolto, akkuvahdin säätö ja jos olisi HDI, sen FAP pakkopoltto...) (Lisäksi tukee Rellua Pösön lisäksi), mutta enpäs osaa sanoa puuttuuko siitä sitten vastaavasti jotain muuta?Äkkiseltään katsottuna, jos katsoi OBDII Function alta, niin en huomannut, mutta kaikkea ei kerrota tuossa lyhyessä esittelyssä, eli tukeeko yhtä paljon muita järjestelmiä: parkkitutkat, ilmastointi, Airbag, ABS... Ehkä kannattaa kysyä vaikka valmistajalta mitä eroa noissa on, kun hinta on melko sama?

Noista mistään ei ole itsellä kokemusta, sen sijaan kiinanLexia/Diagboxista kyllä, sillä voi tehdä useimmat säädöt ja huoltotyöt, mutta vaatii tietokoneen lisäkseen ja noiden kiinan laitteiden toimivuus on ollut joillain ongelmallista, ilmeisesti kehnot osat tai työ -itse en pidä sen ohjelmiston käytettävyydestä, eli vaatii lehmän hermot eikä sellaisen joka ärsyyntyy huonosti toimivista ohjelmista. Ja laittomia piraattituotteita ne ovat sekä laitteiston että ohjelmiston osalta.

Noilla yleismallisilla ei kaikkea voi säätää, eli vaikka jonkun elektroniikkalaitteen vaihtaminen ja ohjelmointi voisi vaatia tehdasdiagnostiikkalaitteen käyttöä (ja osaa elektroniikkabokseista ei voi vaihtaa käytettyyn silläkään (ei edes merkkihuolto) ilman lisäkikkailuja/velhoja)
59
C5 III ja DS5 / Vs: Lähivalojen merkkivalo vilkkuu
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Maaliskuu 21, 2019, 21:56:12 »
Minulla oli 100% sama ilmiö mutta Espoon Veholla Sandström osasi heti sanoa että softasta johtuu ja sen jälkeen ei ole ikinä toistunut.
60
C5 III ja DS5 / Vs: Lähivalojen merkkivalo vilkkuu
« Uusin viesti kirjoittanut Jalamari 53 Maaliskuu 21, 2019, 21:33:50 »
Vilkkuu se joskus minullakin päivisin silloin tällöin valot automaattiasennossa. kun pysäytät tarkistaaksesi polttimot niin vilkkuminen loppuu.

En ole viitsnyt tuohon syventyä, jo 3 vuotta ollut silloin tällöin. Jollain tavoin liittyy päivävaloihin. Pimeällä en ole huomannut vilkkumista.  Akku edelleen sama alkuperäinen, ei johdu kylläkään akusta.
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10