Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut ace Toukokuu 20, 2019, 21:29:55 »
Monet noista THP koneista taitavat olla aika persoja öljylle, riippumatta siitä onko se kone pösön, sitikan tahi Minin keulalla. Tuo kertomasi määrä kuulostaa jo lähes TFSI koneen kulutukselta, joten mittaisin kokeeksi puristukset.
32
C5 III ja DS5 / Vs: Sähköinen käsijarru C5;seen
« Uusin viesti kirjoittanut HESSU57 Toukokuu 20, 2019, 21:22:19 »
Eeska91, ookko käyttäny tätä käsijarrulootaa irti, voiko ihan tunkkaamalla perän ylös, vai pitääkö mennä nosturille, että pääsee käsiksi tähän hemmetin kallisseen kässärilootaan.
33
C5 III ja DS5 / Vs: CITROЁN C5 III Farmari 2.0 HDi 2009 / Takapyörän laakeri
« Uusin viesti kirjoittanut HESSU57 Toukokuu 20, 2019, 21:11:24 »
Niinkö Eeska91 sano, ei ennen tiedä kumpi laakeri on mennyt, perä nostetettava ylös ja pyörittää renkaita niin sieltä löytyy vastaus kumpi laakeri on viallinen, tää on helppo vika.
34
C5 III ja DS5 / Vs: Citroen C5 III yläpallonivelen työkalu
« Uusin viesti kirjoittanut mkh Toukokuu 20, 2019, 20:43:32 »
Minulla on tollanen työkalu ja jatkovartta 2m ja eikä liikahtanut mihinkään. Kahden miehen voimin väännettiin. On ilmeisesti tiukassa.
35
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut Tervo Toukokuu 20, 2019, 20:15:55 »
Miksi ihmeessä bräkleeniä laturille, vai oliko se uinut öljyssä? (no olen kuullut siilä tuhottavan moottoripyörän kaasarin kumejakin, niin kai sillä puhdistavalla vaikutuksella joku houkutuksensa on). Muutenkaan liittimien päällipuolisilla suihkutuksilla ei ole juuri vaikutusta (ellei liittimiä pureta ja silla putsata)

Hyvällä/huonolla säkällä sillä liottaa myös näppärästi käämien eristeet... :)

Koko tarina muistuttaa huomattavasti tuota muutaman vuoden takaista Fiat-foorumin vikapesä Stiloa, joka oli joka toinen päivä jonkin valtakunnan remontissa tai rikki,vikavalot palaen ja öljyä poltellen nahkeasti liikkeellä. Jännityksellä odoteltiin vaimon Stilon oireilua samassa mittakaavassa, mutta niin se vaan on kohta kuusi vuotta palvellut.  :)
36
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut jarik Toukokuu 20, 2019, 20:05:07 »
Bräkleenillä on hyvä putsata vähä kaikkea. Kyllähän sinne laturiinkin kertyy paskaa, bräkleeni putsaa sen pois. Voi auttaa esim siihen, että hiilet saakin taas kontaktia.
Yhessä autossa oli startissa ongelmaa, naps naps ja piti käydä pieksämässä solenoidia että lähti pyörittämään. Avasin startin, putsasin kaiken bräkleenillä, hiilet oli aika lopussa. Kasasin ja ei tarvinnu sen jälkeen enää napsutella, enkä muistanu vaihtaa hiiliäkään.

Normaalisti autot ei syö/hävitä vaihtovälillä edes sitä min-maks -väliä. Toyotan d-4d:ssä meni 15 tuhannen aikana maksimista ehkä puoleen väliin. Nykysessä mun autossa ehkä samaan, ei tule niin seurattua kun ei Hiivattiinkaan tarvi lisätä 15 tuhannen aikana yhtään.

******

No mutta nyt on purkulaturi vaihettu paikalleen. Heleppo homma, välijäähdyttimelle menevä toinen ahtoletku pitää vain ottaa edestä pois, toista kääntää vaan syrjään että mahtuu kääntämään kiristintä. Kiristin on todella fiksu, 30mm avaimella tai jakarilla saa käännettyä syrjään ja sitten tapilla voi lukita sen auki. Laturia irrotettaessa kiristinvarsi irtoaa ensin.

Tutkin samalla tarkemmin vikamuisteja, mun Easydiag ei automaattisesti pääse moottoriohjaukseen enää kun se on päivitetty sillon talvella jakopääremontin yhteydessä. Kävin sitten eri moottorivaihtoehtoja läpi, siellä näky joku ahtopaineeseen liittyvä vika joka lähti pois. Samalla muistin että huomasin joskus pienen halkeaman ahtoputkessa ennen turboa, ilmanputsarin jälkeen. Ja halkihan se oli, lemmari syöny kumia.
Korjaus jeesusteipillä, sitä ennen numerot putkesta talteen että haen netistä löytääkö uutta putkea ja mihin hintaan. Mulla on vähä semmonen kutina että se on kallis..
Oli perhana varmaan imeny sitä kautta vähä ilmaa varsinki sillon kun moottoritielle kiihdytin, siksi varmaankin ding ja ahtopainevikakoodi muistiin.

No vikamuisti on taas lähes tyhjä, eikä saatu vikavaloja syttymään kun kävästiin lisäysöljyä hakemassa ja vaikka koitin polkea, sen mitä 50 alueella pystyy.

Tuolla autolla on kokoajan ajettaessa semmonen jännitys päällä, että millon kuuluu DING ja joku vika on taas päällä. Ja käynnistyksen jälkeen kuulen korvissani jännitysmusiikin kun tuijottaa että sammuuko se moottorivalo...

37
C5 I ja C5 II / Vs: C5 ilmastoinnin tehokkuus/tehon puute
« Uusin viesti kirjoittanut vpekkari Toukokuu 20, 2019, 19:50:13 »
Ettei vika olisikin vaan läpän booritus. Tänään sopeutin lämppäriä kääntämällä ensin kylmimmälle ja sitten kuumimmalle ja mielestäni tuon jälkeen tulikin ihan raikasta ilmaa 22 asteessa. Samalla muistui mieleen, että eilen oli jossain vaiheessa tilanne, että vasemmasta keskisuuttimesta tuli huomattavasti lämpimämpää ilmaa, mitä oikealta, vaikka säädöt olivat samat. Se, että jakaa ylös ja alas erilämpöistä ilmaa, taitaa olla ihan tarkoituksellinen ominaisuus.

Tilasin pitkäakselisen moottorin (6447tk) Sparetolta 57 eurolla tomituksineen, koska olen ennenkin ollut havaitsevani, että vasen ja oikea puoli heittävät jonkin verran. Apparin puolen lämpötilaa kun ei niin helposti huomaa paitsi jos toinen puoli on jo ihan sökönä.

Kuskin puolen moottorin vaihdosta on paljon materiaalia, mutta entä tuo toinen puoli? Mahdollistahan on, että molemmissa on ainakin sen verran väljää, ettei säätö enää toimi tarkasti.
38
C1, C2, C3 ja DS3 / Vs: C2 1.4 SX - ohjaustehostin rikki?
« Uusin viesti kirjoittanut Pussilakana Toukokuu 20, 2019, 18:46:49 »
Matto tosiaan liukuu jatkuvasti ylöspäin polkimia kohti, mutta en usko, että siitä löytyisi syypää. Säiliötä ei käsittääkseni löydy, sillä tehostin on sähköinen.

Tein vielä pienen testilenkin käymällä lähikaupassa, eikä ohjaustehostimessa ollut mitään vikaa. Pidin ikkunaa alhaalla ja kuuntelin mahdollisia hälyääniä, mutta mitään ylimääräisiä ääniä en kuullut. Täytyy toivoa, että kyseessä oli tosiaan vain jokin hetkellinen häikkä. Tämän hintaluokan autoon tuskin kannattaa enää vaihdattaa ohjaustehostinta, jos pahin mahdollinen käy toteen.  :-\
39
Länsi-Suomi / Vs: Lexiaa Jyväskylän suunnilla?
« Uusin viesti kirjoittanut Yude Toukokuu 20, 2019, 17:55:50 »
Oisko kellään Lexiaa Jyväskylän lähellä? Pitäis saada koodattua vetokoukku DS5-malliin.
40
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III hyytyi risteykseen
« Uusin viesti kirjoittanut Arsuva Toukokuu 20, 2019, 17:38:50 »
Koska mahtaa olla dieselsuodatin vaihdettu?
Löytyy koneen päältä ota pois ja kokeile ilman suodatinta.

http://www.citroen-owners-club.co.uk/citroen/topic/21864-diesel-fuel-filter/
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10