Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 renkaiden ulkoreunojen kuluminen
« Uusin viesti kirjoittanut Seenelonen Toukokuu 26, 2020, 14:08:35 »
Huomasin tuossa kesärenkaita vaihdellessa, että renkaat ovat kuluneet ulkoreunasta sileiksi, mutta sisäreunassa ja keskellä vielä hyvin pintaa jäljellä. Viestiiköhän tämä siitä surullisenkuuluisasta C4:n taka-akselin viasta (akseli vinossa jo tehtaalta tullessa). Akselihan on kiinteä, joten sitä ei pääse nelipyöräsuuntauksessakaan korjaamaan. Onko foorumilaisilla asiasta jotain kokemusta?

edit: tosiaan vm. 2005 laitteesta kyse.
32
Myytävät muut / Samsung NC10 miniläppäri ja autontestausohjelmia
« Uusin viesti kirjoittanut keijokos Toukokuu 26, 2020, 13:33:10 »
Pieni läppäri windows xp ja ohjelmat diagbox peugeot citroen delphi ds150 kaikille autoille 2015 asti. Kone toimii hyvin mutta mukana ei mitään testereitä vaan pelkät ohjelmat.Ei asennuslevyjä.
keijokos@gmail.com 0432140279
Hinta 80€
33
Eilen tuli nypittyä tuota jarrutonta nyyttikärryä, niin kyllä se vaan komiasti perässä tulee, kuormattunakin selkeästi auto vie kyllä kärryä eikä päinvastoin :) Vaan aika nuhaiseksi tuo kyllä muuttuu jo melko kevyelläkin kärrykuormalla, alle 1500 rpm aika turhaa on yrittää lähteä kiihdyttelemään yhtään mihinkään, vaikka tyhjänä vielä menisikin. Tuo ex. QQ kyllä jaksoi vääntää tuota alhaaltakin, joten pikkasen silleen yllärinä tämä Citroën kun paperilla kuitenkin numerot eivät juuri muuttuneet, tilavuudessa 1.6>1.5 ja väännössä 310>300Nm, mutta ihan samat 1750 rpm on huiput jne. Hmm... :-\ No pitänee vain poisoppia tuon QQ:n tavoista käyttää alakierroksia ja alkaa "huudattamaan" tätä Citroënia sitten pikkasen korkeammalla. Samaten tuli ilmi sellainenkin mielenkiintoisuus ikäänkuin tuo kori vääntyisi (?) kärryn kanssa, vaikka ei tuota aisapainoakaan kuitenkaan mitenkään paljoa ollut. Liikkellelähdöissä ja varsinkin ylämäkeen tuulilasin alareunan tiivisteet ikäänkuin liikkuisivat hieman lasia vasten > ihan korvin kuultavaa natinaa ??? Ei muuten, mutta tuollaisessa (kokoisekseen) varsin hiljaisessa autossa tuollaiset pienetkin nitinät ja natinat tunkevat läpi ja siten ne kyllä huomaa, nuo sisustan kovat muovipinnatkaan kun eivät juuri ääniä vaimentele. Mutta tälläistä uuden opetteluahan kunkin auton tavoille nämä ekat tuhannet km aina on, Berlingoonkin kun tuo eka 1000km tuli "jo" toissapäivänä täyteen 8)
34
C5 I ja C5 II / Vs: Rattiakseli "särisee/sirisee"
« Uusin viesti kirjoittanut mustis Toukokuu 26, 2020, 08:38:12 »
Rattiakselille pooriholkkiin lukkoliimaa.
35
C5 III, DS5 ja C5 Aircross / Vs: Kokemuksia C5 Aircrossista
« Uusin viesti kirjoittanut vialho Toukokuu 26, 2020, 08:26:36 »
Ei näillä kilometreillä (½ v ja 1700 km) vakaumuksen syvällä rintaäänellä suuresti huhuilla. C5 AirCr Puretech 180 Shine EAT 8 on ihan OK - valinta vaikka vertailussa on E - mersu vuodelta 2017 ja 25 v ikäinen ruotsalainen iso takavetoinen. En ole katunut valintaa. 
Muutama hajahuomio: komppaan selänjatkeen lämppärin maltillista toimintaa kritisoineita. Kabiinin lämpenemistä täällä etelän karanteenirajan sisäpuolella kuluneena "talvena " ei oikein voi arvioida. 

Oma navigaattori jos unohtuu kotiin, niin VIN - tieto on äskettäin oikaistu Aircrossin navin omatoimista päivitystä varten.
Kun vielä saisi päivityksen kosketusnäytön softaan. En oikein usko, etteikö marraskuun 2018 jälkeen siihenkin sellaista olisi  tullut.
Palaillaan



Kosketusnäytön softapäivitys (21.1 Gt!) saatavilla, versio 42.01.72.32_NAC-r0 - 20.5.2020

Päivityksen voi ladata mycitroen- appin ohjeilla tai täältä:

https://www.citroen.co.uk/owner-services/mycitroen-app-map-updates/update-my-navigation-system

Älkää päivittäkö laitteen softia jos ei ole vikaa. Jos on vikaa autoissa on takuu.

Noh? Tuohan on ihan virallinen softapäivitys, sisältänee ainakin bugikorjauksia. Minä ainakin meinaan päivittää tuohon uusimpaan saatavilla olevaan softaan
36
C5 III, DS5 ja C5 Aircross / Vs: Kokemuksia C5 Aircrossista
« Uusin viesti kirjoittanut Aakku Toukokuu 26, 2020, 08:23:16 »
Älkää päivittäkö laitteen softia jos ei ole vikaa. Jos on vikaa autoissa on takuu.
Ei onnistu kaikissa merkkihuolloissa.
AndoidAuton ja MyPeugeotin takuillessa huollossa vain sanottiin, että ei onnistu päivitykset ja näyttö ei sisällä ominaisuuksia. Tämä siis takuuaikana.
Takuun loppuessa päivitin näytön ja sain ainakin AA:n pelaamaan. MyPeugeot takkuilee vieläkin.
Elikä apu oli kovin vähäistä kolmessa merkkihuollossa. Tämä siis Peugeotin osalta. Citroënin huollosta ei tältä osin kokemusta.
37
C5 III, DS5 ja C5 Aircross / Vs: Kokemuksia C5 Aircrossista
« Uusin viesti kirjoittanut Sitikkapuoskari Toukokuu 26, 2020, 08:09:24 »
Ei näillä kilometreillä (½ v ja 1700 km) vakaumuksen syvällä rintaäänellä suuresti huhuilla. C5 AirCr Puretech 180 Shine EAT 8 on ihan OK - valinta vaikka vertailussa on E - mersu vuodelta 2017 ja 25 v ikäinen ruotsalainen iso takavetoinen. En ole katunut valintaa. 
Muutama hajahuomio: komppaan selänjatkeen lämppärin maltillista toimintaa kritisoineita. Kabiinin lämpenemistä täällä etelän karanteenirajan sisäpuolella kuluneena "talvena " ei oikein voi arvioida. 

Oma navigaattori jos unohtuu kotiin, niin VIN - tieto on äskettäin oikaistu Aircrossin navin omatoimista päivitystä varten.
Kun vielä saisi päivityksen kosketusnäytön softaan. En oikein usko, etteikö marraskuun 2018 jälkeen siihenkin sellaista olisi  tullut.
Palaillaan



Kosketusnäytön softapäivitys (21.1 Gt!) saatavilla, versio 42.01.72.32_NAC-r0 - 20.5.2020

Päivityksen voi ladata mycitroen- appin ohjeilla tai täältä:

https://www.citroen.co.uk/owner-services/mycitroen-app-map-updates/update-my-navigation-system

Älkää päivittäkö laitteen softia jos ei ole vikaa. Jos on vikaa autoissa on takuu.
38
Ja ainakin irtonaveissa tuppaa olemaan ongelma että vaikka luvataa ikuiset karttapäivitykset ne ei mahdu laitteeseen kovinkaan montaa vuotta.
39
C5 I ja C5 II / Vs: Rattiakseli "särisee/sirisee"
« Uusin viesti kirjoittanut mjk47830 Toukokuu 25, 2020, 23:01:32 »
Samaten C5 2005 ja ajoittain siritti ratin suunnalla, osoittautui olevan vakionopeusviiksi josta ääni lähti. Hiljeni kun jumppasin sen nappuloita. Oli vissiin ollut liian vähäisellä käytöllä..

Voisi olla ylipäätään viiksipaketti (tai viiksipaketissa jotain) jotenkin löysällä tms vastaavaa. Näin ihan veikkauksena, ei omakohtaista kokemusta..
40
C5 I ja C5 II / Vs: Rattiakseli "särisee/sirisee"
« Uusin viesti kirjoittanut IJN Toukokuu 25, 2020, 22:59:31 »
Samaten C5 2005 ja ajoittain siritti ratin suunnalla, osoittautui olevan vakionopeusviiksi josta ääni lähti. Hiljeni kun jumppasin sen nappuloita. Oli vissiin ollut liian vähäisellä käytöllä..
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10