Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
C5 I ja C5 II / Vs: Rattiakseli "särisee/sirisee"
« Uusin viesti kirjoittanut mustis Toukokuu 26, 2020, 21:01:42 »
Helinä/räminä kuulostaa aivan kuin se tulisi ratista mutta sen "tietää" että se ei tule ratista.
Erityisesti kuuluu soratiellä ja terävissä montuissa.
Juttua on ollut täällä tai patongissa mutta en yhtäkkiä löytänyt.
22
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4GP 136 hdi (RHJ) -08 ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut mustis Toukokuu 26, 2020, 20:40:26 »
Mulla on täysin vastaava pösö 407 oottamassa hallilla, raportoithan sitten kun vika löytyy. Ostin kaverilta taskurahalla kun kukaan ei ollut saanut sitä käymään.

Pösö ei edes hörähdä pilotilla vaan mieluummin sylkee pois, perimätiedon mukaan on käynyt pilotilla. Ja puristukset mitattu.
Tähänkin on vaihettu BSMmä ja korkeapainepumppu ja ties mitä.
Läppärillä sai yhteyden ja railipaineet ei noussut oikeen mihinkään, epäilen vahvasti että (ainakin)yksi suutin kusee paineet suoraan palotilaan koska ääni startatessa kuulostaa kuin yks sylinteri pätkäisis takaisin.
Kuuntele starttaus ääntä!

Edit: et varmaankaan oo kuunnellu starttausta...  :)
Miten suuttimien ohivuoto?
23
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4GP 136 hdi (RHJ) -08 ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut Teuski Toukokuu 26, 2020, 20:11:22 »
Toimiiko tuhkakupin valo? Kuulemma joissain C4:ssa aiheuttaa OBD:n toimimattomuutta...
24
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4GP 136 hdi (RHJ) -08 ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut wesa Toukokuu 26, 2020, 19:51:01 »
Kaveri hankki valmiiksi käymättömän robottivaihteisen kulkineen sillä perusteella että lupasin saattaa sen käyntiin. No ei käy vielä parin kk jälkeen ???. Autosta on joskus aiemmin pettänyt nokja-akselin pää ilmeisesti jumahtaneen pumpun takia. Sittemmin saatettu kuntoon ja matka jatkunut pari vuotta. Viimeksi onvsammunut käynnistä eikä lähde enää. On vaihdettu bsm, moottorin johtosarja, kampuran asennon tunnistin ja kokeiltu eri pumpulla jonka kunnosta ei tietoa. Selvitystä on vaikeuttanut se, että leksa ei ole saanut yhteyttä. Yhteysongelman syyksi selvisi se, että obd2 liittimen pinnille ei tullut 12V syöttöjännitettä, näkyi vain joitain voltin osia. Sitä mihin virta on kadonnut, emme tiedä. Jossain muussa keississä oli päiväajovalot kytketty saman sulakkern taakse (ehjä) ja lampun oikosulku teki vastaavaa. Tässä halogeenit eikä drl:lliä. Kun annettiin erikseen 12 V pin 16:een leksa vihdoin heräsi henkiin, mutta mitään erityistä polttoaineesee, ajonestoon ym. Liittyvää vikaa ei pompannut esiin. Ainoa mikä käy selväksi, on että paine ei nouse startatessa. Kun sahaa hetken nousee paine 8-37 bar haarukkaan jossa heiluu edestakas noin sekunnin taajuudella. Kampiakselin ja nokan synkka 1. Starttipilotilla hörähtää, mutta ei ole ollut samalla mahdollista katsoa vielä nouseeko paine ylemmäs? Pumpun säätimien kunnosta ei tietoa, mutta ovat puhtaita ja on kokeiltu toisen vastaavilla eikä eroa. Ainoa vikaan liityyvä havainto on aktuaattoritesteissä havaittu fuel supply relayn (kaksoisrele?) äänen puute. Tosin missä lienee? Eikä vikakoodia.  Otetaan vastaan syitä ja ehdotuksia siitä mitä voisi kokeilla?
25
C5 III, DS5 ja C5 Aircross / Vs: Kokemuksia C5 Aircrossista
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Toukokuu 26, 2020, 19:08:57 »
Jos päivitys epäonnistuu, joudut pahimmassa tapauksessa vaihtamaan raudankin? En lähtisi tuollaisia riskejä ottamaan, ellei liike ole siitä tietoinen ja hyväksynyt.
26
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 renkaiden ulkoreunojen kuluminen
« Uusin viesti kirjoittanut sulo Toukokuu 26, 2020, 17:12:07 »
Uus koppanen vai vanha?
Mikä surullisen kuuluinen taka-akseli?
Kaikki renkaat vai vaan etuset?
Epäilen kuitenkin aurauskulmia.
27
Onko tätä nyt varmistettu, että ei ole vaan taas merkkiliikkeen tunarointia, kun on tullut uusi osanumero ja eivät sen enempää osaa/viitsi käyttää systeemiä, että katsoisivat uudella osanumerolla, vaan sen sijaan sanovat, että ei ole enää saatavilla vanhalla osanumerolla ja levittelevät käsiään..
No jos on tehtaalta asti kyselty ja sieltä ilmoitettu ettei osaa saa enää, niin luulisi että olisivat samalla kertoneet jos olisi korvaava osa olemassa.

No jos nyt haluaa luottaa ihmisten tekevän työnsä, jotenkin vaan kokemus mm. Saabin kanssa pistää aina epäilemään näitä "kaikki loppu ja lisää ei tule"-sanomisia. Todettu itsellenikin monesti, että ei tule tehtaalta enää, kaput, finish ja loppu, ja katsottu niin vihaisesti päälle, että saa lakki kourassa pahoitella, että kehtasi häiritä varaosamyyjän aktiivista facebuukkailua.

Sitten kun itse selvittelee sieltä varaosatoimittajalta suoraan, niin vastaushan on, että "tilattavissa, löytyy varastolta, voi tilata lähimmän jälleenmyyjän kautta". Sitten kun tämän informaation jakaa takaisin merkkiliikkeen tiskille, niin kiroillen sitten suostuvat tilaamaan ja haukkuvat koko merkin ihan paskaksi. "Yleensä täältä saa mitään kuitenkaan" ???
28
C5 I ja C5 II / Vs: Rattiakseli "särisee/sirisee"
« Uusin viesti kirjoittanut xsara03 Toukokuu 26, 2020, 15:07:14 »
Kyllä se ääni kuulostaisi tulevan alempaa, kuin ratti/viiksipaketti, lähempänä jalkatilaa.
Rattiakselille pooriholkkiin lukkoliimaa.

Tuota täytyy kokeilla.
29
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 puhallin lakkasi toimimasta
« Uusin viesti kirjoittanut Lucifer red lemon Toukokuu 26, 2020, 14:23:59 »
No niin... nyt tuli uusi puhallin, mutta edelleen ei toimi...

Mikä olisi seuraava mahdollisuus ?

Olen katsellut noilta saiteilta, että mahdollisesti se konehuoneessa oleva sulakerasia kätkee sisäänsä jonkun releen integroituna ja siinä voisi olla ongelma.

Olenko yhtään jäljillä ?
30
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 renkaiden ulkoreunojen kuluminen
« Uusin viesti kirjoittanut Seenelonen Toukokuu 26, 2020, 14:08:35 »
Huomasin tuossa kesärenkaita vaihdellessa, että renkaat ovat kuluneet ulkoreunasta sileiksi, mutta sisäreunassa ja keskellä vielä hyvin pintaa jäljellä. Viestiiköhän tämä siitä surullisenkuuluisasta C4:n taka-akselin viasta (akseli vinossa jo tehtaalta tullessa). Akselihan on kiinteä, joten sitä ei pääse nelipyöräsuuntauksessakaan korjaamaan. Onko foorumilaisilla asiasta jotain kokemusta?

edit: tosiaan vm. 2005 laitteesta kyse.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10