Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Matelija tänään kello 11:33:08 »
PSA-yhtiö on kyllä ollut aika epäonninen bensamoottoreidensa kanssa ja harmillisesti, osin aiheetta, ovat dieselit yleensäkin joutuneet silmätikuiksi. Siitä tosin voi kiittää pitkälti erästä isoa valmistajaa...

PSA:llahan on dieselit olleet pääosin ongelmattomia. Ja onhan noi PSA:n bensakoneetkin XU- ja EW-sukupolvissa olleet aika huolettomia perusmyllyjä, ei niiden osalta ole saanut lukea mistään thp-tason mokista. Onko se tuo päästöhömpötys, kun on laittanut valmistajat kokeilemaan turhan innovatiivisia ratkaisuja liian aikaisin vai onko finanssiosasto vaan määrännyt budjetin, jolla pitää täyttää markkinointiosaston päiväunelmat...

Päästöhömpötys, kustannustehokkuus (lue: niukka budjetti) ja kertakäyttökulttuuri. Noilla eväin se autoteollisuus vaikuttaa pyörivän. Jos auto suunnitellaan hajoamaan esim. 100 tkm:n ajosuoritteella, pitää tilalle ostaa uusi ja tehdas kiittää. Siinä voikin pohtia ympäristön kokonaiskuormitusta kun pitää "vanha" auto laittaa paaliin 5 vuotiaana ja valmistaa uusi samanlainen tilalle.

Allekirjoitan myös tuon PSA:n vanhojen bensakoneiden huolettomuuden. Vaikka aikanaan olikin ikäviä kommentteja EW-sarjan koneiden huohotinongelmista, oli kyseinen moottori  huolettomuudeltaan ja kokonaiskustannuksiltaan yksi parhaimmista mitä on koskaan ollut omistuksessa. Toinen hyvä kokemus on TU3-koneesta Bx:n nokalla, jolla tuli rullailtua lähemmäs 400 tkm. Eikä konetta avattu kertaakaan.
22
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Webaston vikakoodi
« Uusin viesti kirjoittanut Maiden75 tänään kello 11:05:57 »
Kiitos! Tuolta vastasivat, että korjaus onnistuu 😊
23
C5 I ja C5 II / Vs: Huomiovalot 2003 mallin C5:een
« Uusin viesti kirjoittanut ealab tänään kello 10:23:45 »
Miksi ei olisi.  Tärkeämpi kysymys, kytkennät. Että palIsi takanakin
24
Myytävät autojen osat/lisävarusteet / Vs: M: Citroen C5 BSM ecu sulakelaatikko
« Uusin viesti kirjoittanut haesti tänään kello 08:48:04 »
25
C5 I ja C5 II / Vs: Huomiovalot 2003 mallin C5:een
« Uusin viesti kirjoittanut mustis Tammikuu 19, 2019, 23:12:57 »
On.
26
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut yason Tammikuu 19, 2019, 22:13:07 »
PSA-yhtiö on kyllä ollut aika epäonninen bensamoottoreidensa kanssa ja harmillisesti, osin aiheetta, ovat dieselit yleensäkin joutuneet silmätikuiksi. Siitä tosin voi kiittää pitkälti erästä isoa valmistajaa...

PSA:llahan on dieselit olleet pääosin ongelmattomia. Ja onhan noi PSA:n bensakoneetkin XU- ja EW-sukupolvissa olleet aika huolettomia perusmyllyjä, ei niiden osalta ole saanut lukea mistään thp-tason mokista. Onko se tuo päästöhömpötys, kun on laittanut valmistajat kokeilemaan turhan innovatiivisia ratkaisuja liian aikaisin vai onko finanssiosasto vaan määrännyt budjetin, jolla pitää täyttää markkinointiosaston päiväunelmat...
27
C5 I ja C5 II / Huomiovalot 2003 mallin C5:een
« Uusin viesti kirjoittanut Jukkamatti Tammikuu 19, 2019, 20:18:32 »
Onko mahdollista asentaa 2003 mallin C5:een puskurissa oleviin ritiläaukkoihin huomiovalot (tai sumuvalot)?
28
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Alpo Kieppi Tammikuu 19, 2019, 19:34:58 »
Tämä ketjun alkuperäinen autohan sai uudet suuttimet joulun alla ja matka on jatkunut sen jälkeen ilman vaivoja. Toivottavasti Puretechistä ei ole tulossa uutta THP-epidemiaa. Mikä mahtaa olla syynä, että yllä olevan lailla jakohihnoja on murentunut?

Menee tämän ketjun aiheesta vähän sivuun, mutta on mielenkiintoista nähdä, että miten kohta myyntiin tulevien uusien C5:n ja 508:n (THP ?) bensamoottorit pärjäävät nokkaketjujensa osalta.

PSA-yhtiö on kyllä ollut aika epäonninen bensamoottoreidensa kanssa ja harmillisesti, osin aiheetta, ovat dieselit yleensäkin joutuneet silmätikuiksi. Siitä tosin voi kiittää pitkälti erästä isoa valmistajaa...
29
C5 I ja C5 II / Vs: C5 I, kytkinremontin hinta
« Uusin viesti kirjoittanut Sit-iikka Tammikuu 19, 2019, 18:57:36 »
Vaimon Xsara Picasso 1.6 piti aikansa omituista ulinaa. Vei korjaamolle (Linnan Soppi, Savonlinna), kytkin uusiksi, mainitut 600  plus risat euroa homma maksaa.

30
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Puretech jätti välille
« Uusin viesti kirjoittanut Lanzze Tammikuu 19, 2019, 18:22:45 »
Itsellä jaksoi 92000km oma moottori, ennen kuin alkoi vikavaloa ilmoittaa. Pari kertaa kehotti mennä huoltoon, kevyesti kiihdyttäessä. Ajamalla vein veholle, eilen soittivat tuomion. Jakohihna alkanut murenemaan ja tukkinut suodattimia/sihtejä. Metallipurua löytynyt myös öljypohjasta. Ilmeisesti öljy ei ole kunnolla päässyt kiertämään ja öljyn paineet olleet vähäiset. Uuden moottorin kuulemma laittavat suosiolla.

Auto rekisteröity 03/2016, eli 1,5 kuukautta vielä tehdastakuuta jäljellä. Autossa täysi vehon huoltohistoria ja 85% kilometreistä ollut pitempää ajoa. Sieluttoman hybridi yariksen antoivat remontin ajaksi käyttöön.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10