Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 2005 käyntiongelma
« Uusin viesti kirjoittanut milzi Maaliskuu 23, 2019, 15:09:27 »
Kiitos ja kumarrus vinkeistä  :)
Puolaa olivat kuulemma kokeilleet ensimmäisenä, mutta kun toinen puola ei ollut auttanut niin olivat siirtyneet ongelman ratkaisussa eteenpäin.
Korjaamolta soitettiin juuri (sikäli harvinainen putiikki että palvelevat myös lauantaisin) että auto olisi noudettavissa. Vika oli kuulemma jakohihnassa. Viisi vuotta vaihdettu hihna oli jostain syystä mennyt hiukan pieleen. Nyt ollaan lähdössä hakemaan autoa ja jatketaan ajoa, toivottavasti paremmalla menestyksellä.
22
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 2005 käyntiongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman Maaliskuu 23, 2019, 12:48:26 »
Kumma, jos puolakansi on kokonaan skipattu, kun on tossa kohtaa se helpoin vaihdettava osa.  ???
Jakoa tuskin kannattaa ihmetellä, jos välillä auto on käynyt kunnolla.
23
Berlingo, Jumper, Jumpy Combi, Jumpy, Evasion, Nemo / Jumpyn ajovaloumpioiden vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Antsal Maaliskuu 23, 2019, 12:42:18 »
Jumpy 2004 umpiot pitäisi vaihtaa. Kuinka paljon täytyy purkaa puskuria? Kokonaanko pois vai purkautuuko jotenkin osissa? Löytyisikö kuvaa jostain?
24
C5 III ja DS5 / Vs: Puhelinnaviä äänet
« Uusin viesti kirjoittanut TeeKoo Maaliskuu 23, 2019, 12:19:57 »
Striimaus toimii kun äänilähteen valitsee. Jos ikisumin kokemus toistuu en moista halua. Edellisestä oikealle on aika ärsyttävä ohje. Valitsen puhelimen äänet mieluummin.
25
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 2005 käyntiongelma
« Uusin viesti kirjoittanut IJN Maaliskuu 23, 2019, 12:12:26 »
Puolakannelle toinen ääni täältä, mutta jos korjaamo ehdottaa rohkeasti moottorin aukaisua niin olisiko sen jo kokeilleet? Jos on suutinvika niin yleiskorjaamo on saattanut seota sylintereiden numeroinnissa ja vaihtanut väärän suuttimen. Sitikan poikkeavasta numerointimystiikasta oli juttua täällä tai sitruunapatongissa äskettäin.
26
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 2005 käyntiongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Jankos Maaliskuu 23, 2019, 11:56:37 »
Puolakansi se todennäköinen syyllinen on.

Jumittavat venttiilit ei yleensä häiritse kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
27
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 2005 käyntiongelma
« Uusin viesti kirjoittanut milzi Maaliskuu 23, 2019, 11:43:50 »
Olen tässä muutaman tunnin googletellut perheemme citikan ongelmaa ja päätin rekisteröityä forumille jotta voin kysyä asiasta viisaammilta.
Meille hankittiin viime syksynä C4 vuosimallia 2005, kone on 2-litrainen bensakone, manuaaliaskilla. Autolla on ajettu tähän mennessä joku 140 tkm ja se on talven toiminut suunnilleen moitteetta, mutta viime viikolla kun puoliso oli aamulla töihin lähdossä, alkoivat ongemat.
Heti käynnistyksen yhteydessä auto kävi vain kolmella pytyllä. Autoa käynnistettiin muutama kerta, ja lopulta se lähti käymään normaalisti. Paluumatkalla töistä oli ollut samaa ongelmaa, eli auto oli vaatinut muutaman käynnistysyrityksen, ennen kuin käynti tasoittui normaaliksi. Auto oli myös sammunut tyhjäkäynnillä risteyksessä, ja vaati useamman starttaamisen ennen kuin matka pääsi jatkumaan.
Koska itsellä on peukalo tukevasti keskellä kämmentä, auto ajettiin lähistöllä olevaan yleiskorjaamoon saman tien. Diagnoosina sain puhelimessa, että vika on ykkössylinterissä. Korjaamo vaihtoi tulpat ja yhden polttoainesuuttimen.

Auto haettiin korjaamolta ja sama vika jatkui edelleen, lisäyksenä se että nyt moottorin häiriövalo paloi. Ajoin auton takaisin korjaamolle itse. Pidin ensin autoa lohkolämmittimessä kiinni kolmisen tuntia, mutta silti citikka käynnistyi kolmella ja tuotti pihaan reippaasti mustaa savua bensankäryn kera. Kaasuttamalla sain auton käymään neljällä, mutta aina kun kierrokset laskivat tyhjäkäynnille, moottori yritti sammua. Pääsin kuitenkin ajamalla korjaamolle ja jäin odottelemaan tuomiota.

Seuraavaksi citikkaan vaihdettiin molemmat lambda-anturit. Korjaamo tilasi merkkiosat, koska edullisissa varaosissa on kuulemma ollut ongelmia. Tämäkään ei auttanut.

Nyt citikka seisoo korjaamon pihassa ja seuraavaksi kertoivat tarkistavansa, onko jakohihna kohdallaan. Jos se on OK, on kuulemma seuraava homma ottaa kansi auki ja katsoa tarkemmin, missä vika voisi olla.  Koneen avaaminen ei ole hinnaltaan ihan pikkujuttu, joten nyt mietityttää, onko se oikea vaihtoehto, vai pitäisikö jotain tarkistuttaa ennen kannen avaamista.

Jossain vaiheessa löysin täältä foorumilta ketjun, jossa puhuttiin takertelevista nostajista. Hukkasin ketjun enkä ole varma. olisiko meidän citikassamme sen mallin kone, jossa vikaa esiintyy.

Nyt siis pyydän arvon palstalaisilta vinkkejä/kommentteja siitä, mitä kannattaisi tehdä. Antaa korjaamon jatkaa ja avata kansi? Viedä auto viralliseen merkkihuoltoon? Pyytää korjaamoa tarkistamaan jotain muuta? Mitä?

Kyselee tuore palstalainen
28
Citroën-uutisia / Vs: PSA:lle uusi kaikkien aikojen paras vuositulos, Opelista huolimatta
« Uusin viesti kirjoittanut Pate Maaliskuu 23, 2019, 10:46:42 »
Tässä on suomalaisen maun huipentuma https://www.is.fi/viihde/art-2000006045241.html kun lukee tuon otsikon tajuaa miksi PSA:n tuotteet eivät Suomessa pärjää.
Täällä vaan on niin ennätyksellisen huono maku.
29
Citroën-uutisia / Vs: PSA:lle uusi kaikkien aikojen paras vuositulos, Opelista huolimatta
« Uusin viesti kirjoittanut hyper Maaliskuu 23, 2019, 10:31:50 »
Onko Fiat seuraava hankinta?

En usko että ne Fiattia haluaa, mutta Chrysler/Jeep olisi varmasti mieluisa hankinta PSA:lle varsinkin jos tähtäimessä on jalansija jenkkimarkkinoilla. Lisäksi PSA:lla ei ole vielä maastoautoja mallistossa, Jeepin osto korjaisi sen tilanteen mitä parhaiten.
30
Citroën-uutisia / Vs: PSA:lle uusi kaikkien aikojen paras vuositulos, Opelista huolimatta
« Uusin viesti kirjoittanut hyper Maaliskuu 23, 2019, 10:29:06 »
Puhutaan ihan eri lukemista. Jopa ihan eri lukemista kuin Suomessa vaikka Kreikassa on vähemmän asukkaita kuin Suomessa.

Suomi nyt vaan on tämmönen, negatiivisessa mielessä, erikoistapaus.

No mun mielestä jos Fiat ei mene Suomessa kaupaksi niin se kertoo vain kuluttajien fiksuudesta, positiivisessa mielessä. Automessuilla tuli ihmeteltyä uusien fiiujen kyseenalaista laatutasoa.

PSA-tuotteiden kohdalla taas kyse lienee muotoilusta, sitikat on viime aikoina olleet liian oudon näköisiä päältä päin ja pösöt sisältäpäin. Suomalainen autonostaja on aika konservatiivinen, siksi VAG-tuotteet menevät kaupaksi jo ihan muotoilun ansiosta.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10