Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III - ASR/ESR Faulty + Parking Brake Faulty
« Uusin viesti kirjoittanut HESSU57 Toukokuu 20, 2019, 22:23:58 »
Kannatta tarkistaa ensimmäisenä anturiliitokset, minulla oli paisuntasäiliön alla oleva liitos joka aina anto vika koodin, ei anna enään , nostettu paisuntasäiliön päälle.
22
C5 I ja C5 II / Vs: C5 ilmastoinnin tehokkuus/tehon puute
« Uusin viesti kirjoittanut ukonvaaja Toukokuu 20, 2019, 22:03:46 »
Apukuskin puolelta saa hanskalokeron helposti pois ja siten paljon paremmat näköalat työkohteeseen.
23
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Toukokuu 20, 2019, 22:00:18 »
Bräkleenillä on hyvä putsata vähä kaikkea...
Mutta tietyistä syistä valmistajan mukaan on "metallipinnoille", eli jotkut muovit ja kumit kärsii tuosta rasvaliuottimesta ja osa todella nopeastikin (jotkut 90-luvun MP-kaasuttimien luistien kalvot), jotkut muovit kärsii vähän ja jotkut ei ole moksiskaan.

(Tuolla ei ole kai ohjeen mukaan tarkoitus ruiskia jarrukumejakaan vaan pikemminkin jarrulevyjen varastorasvan poistoon, mutta kyllä noita toki roiskitaan
24
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III hyytyi risteykseen
« Uusin viesti kirjoittanut HESSU57 Toukokuu 20, 2019, 21:47:51 »
EGR-venttiili, samat oireet on minun katiskassa ollu, vaihettin ja ongelmat loppu, 150€ EGR ja työ päälle ZUZU-AUTOSSA ,300€.
25
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 moottorin öljyvuoto
« Uusin viesti kirjoittanut GraPex Toukokuu 20, 2019, 21:42:17 »
Tuliko Tjousi88:n projekti kuntoon eli saatiinko öljyvuoto loppumaan ?

Mulla on C4 2,0 2006 (moottorikoodi RFJ), ja siinä saman tyyppinen ongelma. Moottori on öljyinen pitkältä matkaa takaa ohjaamon puolelta ja öljy tulee jostain ylhäältä ja leviää koko moottorin pituudelle. Rakenne näyttää ihan samanlaiselta. Venttiilikopat mulla oli jo auki ja ne tiivistin Permatexin Supra Blue tiivistesilikonilla ja niiden saumat eivät enää näytä öljyisiltä, vaan öljyvuoto tulee hieman alempaa. Rupesin nyt selailemaan tätä foorumia ja päädyin tänne. En ainakaan nähnyt moottorin takaa mitää sopivaa muuta paikkaa (esim. öljynpaineanturia) josta vuoto vois tulla. Ja jos öljy tulis akseleiden stefoista, epäilen ettei se leviäisi koko moottorin matkalle.

Jos ymmärsin Haynesin korjausoppaasta oikein, tuo Välikoppa (Camsaft bearin housing) kiristetään vain 10 Nm momenttiin. Välikoppiin tiivistykseen ajattelin käyttää Permatexin Supra Copper tiivistesilikonia. Tässä kiristysohjeena "anna kuivua yhden tunnin ajan ja kiristä sitten uudelleen 1/4-1/2 kierrosta". Tein venttiilikopissa kiristyksen tällä systeemillä ja tuntui toimivan.
26
Kunnostus- ja korjausvinkkejä, dokumentit / SIIRRETTY: C5 III hyytyi risteykseen
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Toukokuu 20, 2019, 21:35:42 »
27
C5 III ja DS5 / Vs: Sähköinen käsijarru C5;seen
« Uusin viesti kirjoittanut HESSU57 Toukokuu 20, 2019, 21:35:41 »
Niin se varmaan on, itellä ei vaan ole nosturia eikä monttua...pitää varmaan viedä korjaamolle, ja se maksaa...elämä on..
28
C5 III ja DS5 / Vs: Citroen C5 III yläpallonivelen työkalu
« Uusin viesti kirjoittanut Eeska91 Toukokuu 20, 2019, 21:34:53 »
Minulla on tollanen työkalu ja jatkovartta 2m ja eikä liikahtanut mihinkään. Kahden miehen voimin väännettiin. On ilmeisesti tiukassa.

Lämpöä kaveriksi.
29
C5 III ja DS5 / Vs: Sähköinen käsijarru C5;seen
« Uusin viesti kirjoittanut Eeska91 Toukokuu 20, 2019, 21:32:33 »
Nosturilla kaikki on helpompaa.
30
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia C5 THP automaatista
« Uusin viesti kirjoittanut ace Toukokuu 20, 2019, 21:29:55 »
Monet noista THP koneista taitavat olla aika persoja öljylle, riippumatta siitä onko se kone pösön, sitikan tahi Minin keulalla. Tuo kertomasi määrä kuulostaa jo lähes TFSI koneen kulutukselta, joten mittaisin kokeeksi puristukset.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10