Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 140603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #575 : Helmikuu 22, 2018, 20:17:19 »
Toivottavasti ei ole kannessa hiushalkeama,mielestäni oireet viittaavat siihen.

Poissa SK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #576 : Helmikuu 22, 2018, 22:02:35 »
Kieltämättä oireet sopii siihenkin.

Onkohan kuinka tyyris operaatio siinä tapauksessa?

Poissa SK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #577 : Helmikuu 26, 2018, 12:39:49 »
Sellanen tuli vielä mieleen, että onko näissä 2,2:ssa koskaan vuotoa tullut egr lauhduttimen kautta? Pakokaasuja tulee aika sankasti paisuntasäiliöstä, kuplia ei. Pääsis vaan aika paljon halvemmalla jos vika oliskin siellä. Tuttu kyselee pomoltaan tarjousta omalta pajalta, mutta hintavaksi lienee kannentiivisteen tai kannen vaihto tulee, kun kannen irrotus + asennus työohjeeksi on ilmotettu kuulema 21 tuntia...

Poissa SK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #578 : Maaliskuu 05, 2018, 09:58:15 »
Kovin on tyyristä näiden korjaus. Merkkihuollosta tuumasivat suoraan, että alle 3000€ tuskin saa kuntoon. Suuttimet ovat tässä niin tiukassa, että niitä voi joutua katkomaan. Ja uudet on kalliita. Ja sitten jos kansi on halki niin kustannukset vaan nousee. Peruskorjaamolta sain asiallisen tarjouksen, noin 2000€ kannen koneistamolla käytön kanssa, mutta jos sielläkin suuttimia särkyy tai kansi pitää uusia, nousee hinta toki yhtälailla. Katsastus olis edessä lähiviikkoina, tässä nyt harkitsen haenko "vikalistan" ja teen ratkasun sen jälkeen korjauksesta, mutta tällä hetkellä tunne on se, etten ala korjaamaan. Harmi, kiva auto ollut.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 437
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #579 : Maaliskuu 05, 2018, 13:23:15 »
Toi egr:n jäähdytin kannattaa kokeeksi ohittaa, mutta sen vuoto kyllä näkyy pakoputken päässäkin normaalia suurempana höyryämisenä.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa SK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #580 : Maaliskuu 06, 2018, 20:20:07 »
Ne on jänniä nää ranskattaret. 2,2hdi:ssä pitäs olla egr lauhdutin, sain jopa kuvat huollosta moiseen, mut eipä tossa mun autossa olekaan. :D Suora putki menee siinä kohti missä pitäs lauhdutin olla. Eli eipä ole siinäkään vika. Ei taida jäädä jälelle kuin kansipahvi/kansi.

Tässäpä olis jollekin tee-se-itse -miehelle halvalla projekti. Osat ja kannen käyttöhän ei paljoa maksa, jos itse osaa...

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 951
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #581 : Maaliskuu 07, 2018, 13:03:35 »
Ne on jänniä nää ranskattaret. 2,2hdi:ssä pitäs olla egr lauhdutin, sain jopa kuvat huollosta moiseen, mut eipä tossa mun autossa olekaan. :D Suora putki menee siinä kohti missä pitäs lauhdutin olla.
Servicen mukaan manuaalivaihteisissa ykköskoppaisissa on suora putki RP-numerosta 9611(3.3.2003) alkaen.
Kakkoskoppaisissa sitten pitäisi olla taas lämmönvaihdin laatikosta riippumatta.

-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 666
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #582 : Elokuu 31, 2018, 11:55:11 »
No niin, vielä köyhän talon versio. Siis niille joilla ei ole kolvia , tinalankaa , kuorintapihtejä ja taitoa niiden käyttöön. Sivuleikkurit (tai sakset) , torx avain radion irrotukseen ja sokeripalaan sopiva ruuvimeisseli riittää. Ei ole tekeminen enää vehkeistä kiinni.

TSI

Tässä kannattaa käyttää ns. pääteholkkeja, sen kokoisia, että vastuksen viiksi ja johdinpää mahtuu. Niin kalusteliitinriman, tms. ruuvit eivät vahingoita johtimia ja kestää tärinääkin paremmin. Ps. Juuri eilen laitoin vastukset, kun läpätkin vielä ehjät. Tosin holkit laitoin ao. pihdein puristamalla, voisi juottaakin. Päälle kutistemuoviholkit ja vielä vastustenkin päälle.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2018, 09:41:41 kirjoittanut ealab »