Kokemuksia uudesta C5 III mallista

Aloittaja Quincy, huhtikuu 21, 2008, 13:53:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeeKoo

Suojakumin panta just vaihdettiin. Kumi ehjä.
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

TeeKoo

Sitikassa on kaksi kulutusmittaria. Toisen olen antanut olla nollaamatta jo monta vuotta.Matka pysähtyi 9999 kilometriin, mutta laskeeko mitari silti jatkuvasti keskikulutusta vai pysähtyikö sekin tuossa vaiheessa?

ztitruunari

Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - syyskuu 23, 2020, 16:59:05
Sitikassa on kaksi kulutusmittaria. Toisen olen antanut olla nollaamatta jo monta vuotta.Matka pysähtyi 9999 kilometriin, mutta laskeeko mitari silti jatkuvasti keskikulutusta vai pysähtyikö sekin tuossa vaiheessa?
Ei varmasti laske, kun matkamittari ei pyöri.

sulo

Lainaus käyttäjältä: ztitruunari - syyskuu 23, 2020, 21:09:38
Ainakin sisar merkillä (407) keskikulutusarvo muuttuu.
Nimimerkillä vasta nousi

TeeKoo

Aattelin, josko vain näyttö pysähtyy ja laskenta jatkuu.

Teuski

Onko sulla jotain perustelua tähän?

Se, että näyttöön ei ole ohjelmoitu enempää numeroita ei tarkoita, etteikö laskennassa voitaisi silti käyttää suurempaa lukua :)
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

ztitruunari

Lainaus käyttäjältä: Teuski - syyskuu 24, 2020, 12:03:07
Onko sulla jotain perustelua tähän?

Se, että näyttöön ei ole ohjelmoitu enempää numeroita ei tarkoita, etteikö laskennassa voitaisi silti käyttää suurempaa lukua :)
Ei ole kuin mutua ja vahva usko ranskalaiseen insinööriin ha ha.

Tepi

Ei laske enää 9999km jälkeen eli joko nollaat tai sitten jäät ihastelemaan sen kymppitonnin kulutusta :-D
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

olli__o

Onko vielä nollaamatta ja onko lukemat muuttuneet, näyttääkö tuo myös sitä vastaavaa keskinopeutta? Sen vaihtumisesta voisi ainakin päätellä laskeeko vielä jotain (eli kun sattuu pidempiä moottoritiepätkiä tai pelkkää ruuhkapyörittelyä, joka muuttaa keskinopeutta). Silti vaikea päätellä siitä laskeeko liukuvana viimeisen 10 tkm keskiarvona vai miten.

TeeKoo

On niin pieniä reissuja ollut ettei ole muuttunut mihinkään.

maukku

Onkos kellään kokemuksia tämmöisestä ongelmasta, eli C5 III:n kuskinpuoleisen takaoven lukitus temppuilee. Ensin ongelma ilmeni niin että ko. ovi ei totellut keskuslukitusta, eli pysyi lukittuna kun keskuslukko oli auki, ja sen sai auki vain kun avasi sisäpuolelta. Ja nyt se tekee sitten niin hienosti että kun keskuslukko on päällä ja tuosta ovenkahvasta avaa, niin ovi aukeaa ja samalla myös koko auton keskuslukitus aukeaa, ja tämän jälkeen muutkin ovet ovat auki ??? Automaattisesti kääntyvät peilit eivät tosin aukea vaan jäävät taitetuksi, mutta keskuslukko naksahtaa aivan kuin olisin painanut avaimesta.

Ei oikein herätä luottamusta jättää autoa lukittuna johonkin keskusta-alueelle, kun ei siihen tarvitse varsinaisesti edes murtautua, kunhan kokeilee tuosta ovenkahvasta niin ovi aukeaa..

Auto on siis 2008 C5 III Sedan 2.0 HDi

Jarppa

Joku johto hiertynyt tai huono kontakti, jossain?

Jarppa

Auto kävi väliöljynvaihdossa ihan merkkiliikkeessä, kun oli hyvä hinta.
AINA olen katsellut auton ympäri ja konepellin alle jälkeen huoltojen. Noh, nyt laiska kun olin ja luotin homman sujumiseen....
eilen aukaisin konepellin lasinpesunesteen lisäykseen ja aisahan roikkui valtoimenaan konehuoneessa, oli katkennut konepellissä oleva kiinnike.

Voisi huoltomieheltä sen verran ammattiylpeyttä pyytää, että tuollaisen pikkuosan vaihtaisi tai ainakin ilmoittaisi, että osa on tilauksessa, eihän tuo mokoma voi hinnankaan kiroissa olla...

#mielensäpahoittaja#

Ikisumi

Oli myös kerran kiinnike kovettunut ja katkennut, mutta menin Motonettiin ja ostin pussillisen, maksoiko vitosen vai vähän päälle. Nyt niitä on sitten neljä kpl odottamassa...  :)
2x GS, 2x AX, 2x BX, 4x Xantia (2x Tbo Activa), 2x Xsara HDi, 1x Berlingo, 2x C5 X7, Jumper 2,8 HDi - 16. Citroên

K1mm0

Lainaus käyttäjältä: Ikisumi - marraskuu 17, 2020, 22:53:08
Oli myös kerran kiinnike kovettunut ja katkennut, mutta menin Motonettiin ja ostin pussillisen, maksoiko vitosen vai vähän päälle. Nyt niitä on sitten neljä kpl odottamassa...  :)
Sama juttu oli joskus minullakin. Ostin Motonetistä pussillisen. Ensimmäinen kesti muutaman käyttökerran ja meni poikki. Vaihdoin toisen ja sama juttu silläkin. Ja kolmannellakin. Kävin sitten hakemassa marmoritiskiltä uuden ja se on kestänyt jo yli pari vuotta. Motonetin klipsukat oli liian pieniä ja ne oli tarkoitettu johonkin pienempään sitikkaan, joissa on ohuempi tanko vaikka tuotetietojen mukaan niiden piti käydä myös X7:aan.

Jr-

Minäpä ostin x7:ni kaasujousen ja kiinnikkeet. Puolalainen kaveri myi niitä settejä FB:ssa
ë-C4 Shine 2022
e- 2008 FL 2023

*haaveillaan*
C6 3.0 V6

K1mm0

Lainaus käyttäjältä: Jr- - marraskuu 18, 2020, 21:26:40
Minäpä ostin x7:ni kaasujousen ja kiinnikkeet. Puolalainen kaveri myi niitä settejä FB:ssa

Onko sulla tästä tarkempia tietoja laittaa?
[Mode edit]: siirretty tuonne, sekä keskustelua setin tilaamisesta:
https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=31301.msg234608#msg234608

Ikisumi

Lainaus käyttäjältä: K1mm0 - marraskuu 18, 2020, 16:22:37
Lainaus käyttäjältä: Ikisumi - marraskuu 17, 2020, 22:53:08
Sama juttu oli joskus minullakin. Ostin Motonetistä pussillisen. Ensimmäinen kesti muutaman käyttökerran ja meni poikki. Vaihdoin toisen ja sama juttu silläkin. Ja kolmannellakin. Kävin sitten hakemassa marmoritiskiltä uuden ja se on kestänyt jo yli pari vuotta. Motonetin klipsukat oli liian pieniä ja ne oli tarkoitettu johonkin pienempään sitikkaan, joissa on ohuempi tanko vaikka tuotetietojen mukaan niiden piti käydä myös X7:aan.
Jännä juttu, kyllä mulla on yhä se eka, toki otan tangon pois ja laitan takaisin hiukan varovaisemmin.
2x GS, 2x AX, 2x BX, 4x Xantia (2x Tbo Activa), 2x Xsara HDi, 1x Berlingo, 2x C5 X7, Jumper 2,8 HDi - 16. Citroên

Aku P

Mites näissä etupään tuennan osat kestävät muuten?

Nimittäin. Olen ollut pari kertaa kuulevinani jonkun hennon kolahduksen tilanteissa, jossa ajetaan hyvin hiljaa esim. kadun reunakiveyksen yli ja silloinkin yleensä vasta, kun takapyörä nousee myös "korokkeelle".  Normi ajossa ei kuulu mitään, mutta juuri ihan konttausvauhtia terävän esteen yli mentäessä voi tulla ääni.

Ääni tuntuisi kuuluvan hanttimiehen puolelta ja edestä siis ja kernaammin silloin, kun ajetaan vasemmalle eli mahdollisesti ääntävä pyörä on ulkokaarteessa.  Maantiellä ei kolahtele, ei myöskään taajamassa;  oikeastaan ainoa ns. normaali liikennetilanne jossa olen ehkä saanut napsahduksen aikaan, oli kuoppainen liikenneympyrä eli juuri mutkapaikka.

Niin ikään olen ollut huomaavinani, että samainen kulma voisi olla ajoltaan vähän epämääräisen tuntuinen - ja ihan kuin korissa tuntuisi pieni värinä ajossa. 
Pyöränlaakeri on vaihdettu muuten syyskuussa.  Minulla on kaiken maailman värinöille yliherkkä takamus ja voin kuvitellakin kaiken - etenkin kun vasta totutellaan taas talvirenkaisiin.  Mutta onko näissä joku osanen, joka alkaa pikkuhiljaa noin virttyä.  Joku koiranluu olisi normaalisti veikkaukseni, mutta sen pitäisi kopista joka montussa.  Miten vetoakseli tai sellaisen tukilaakeri?

Ajettu on 175 tkm ja jousitus tuntuisi olevan ihan kunnossa muuten eli ei vuoda ja nousee ja laskee nätisti.   
C5 Tourer 163HDI Premium -14.

sitikkaporo

Lainaus käyttäjältä: Aku P - marraskuu 30, 2020, 14:17:14
Mites näissä etupään tuennan osat kestävät muuten?

Nimittäin. Olen ollut pari kertaa kuulevinani jonkun hennon kolahduksen tilanteissa, jossa ajetaan hyvin hiljaa esim. kadun reunakiveyksen yli ja silloinkin yleensä vasta, kun takapyörä nousee myös "korokkeelle".  Normi ajossa ei kuulu mitään, mutta juuri ihan konttausvauhtia terävän esteen yli mentäessä voi tulla ääni.

Ääni tuntuisi kuuluvan hanttimiehen puolelta ja edestä siis ja kernaammin silloin, kun ajetaan vasemmalle eli mahdollisesti ääntävä pyörä on ulkokaarteessa.  Maantiellä ei kolahtele, ei myöskään taajamassa;  oikeastaan ainoa ns. normaali liikennetilanne jossa olen ehkä saanut napsahduksen aikaan, oli kuoppainen liikenneympyrä eli juuri mutkapaikka.

Niin ikään olen ollut huomaavinani, että samainen kulma voisi olla ajoltaan vähän epämääräisen tuntuinen - ja ihan kuin korissa tuntuisi pieni värinä ajossa. 
Pyöränlaakeri on vaihdettu muuten syyskuussa.  Minulla on kaiken maailman värinöille yliherkkä takamus ja voin kuvitellakin kaiken - etenkin kun vasta totutellaan taas talvirenkaisiin.  Mutta onko näissä joku osanen, joka alkaa pikkuhiljaa noin virttyä.  Joku koiranluu olisi normaalisti veikkaukseni, mutta sen pitäisi kopista joka montussa.  Miten vetoakseli tai sellaisen tukilaakeri?

Ajettu on 175 tkm ja jousitus tuntuisi olevan ihan kunnossa muuten eli ei vuoda ja nousee ja laskee nätisti.   

Tuo etupään kolahdus ulosjoustossa taitaa liittyä etujousisylinteriin. Täällä on keskusteltu, onko ääni ennakko-oire vaihtoa kohta vaativasta etujousisylinteristä vai onko vaan "ominaisuus" tyyliin "pitää ääntä mutta jos hydraulinestettä ei vuoda/tihku niin kovaa ajoa". Itsellä sama homma, auto ollut minulla km-välin 150-235 tkm ja koko ajan tuo ääni tulee kun etupää "putoaa" hidastustöyssystä alas. Ei vuoda ulospäin hydenesteitä.
ë-C4 2023, Dyane -68 projekti, Mitsu Outlander PHEV 2016

Jalamari 53

Tuo etupään kolahdus on ennakko-oire. C6:ssa kolahti matkustajan puoli hidastetöyssyssä. Kun vaihdoin uuden jousisylinterin niin kolahdus hävisi.
Nyt C5 ei kolahda ainakaan vielä samasssa töyssyssä 100 tuh ajettuna.
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23

JPL

Tarkista grip-nivelen välys (ei saa olla sivusuuntaista välystä) ja olka-akselin alaosan silmukassa oleva pusla (johon ala-tukivarren pää on pultattu).

Aku P

Lainaus käyttäjältä: JPL - marraskuu 30, 2020, 15:37:02
Tarkista grip-nivelen välys (ei saa olla sivusuuntaista välystä) ja olka-akselin alaosan silmukassa oleva pusla (johon ala-tukivarren pää on pultattu).

Mikäpä se on tuo grip-nivel muuten?

Äsken oikein kotimatkalla tunnustelin, ja edelleen ihan kuin pieni värinä tuntuisi ajossa tai ei. Rouvani ajoi autolla viikonloppuna lähes 300 km eikä kyllä kommentoinut huomanneensa mitään outoa.
C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Ranex

C5 2011 HDi204. Kansankielellä alapallonivel vaihtoon.