Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 280860 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 391
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1325 : Tammikuu 03, 2019, 15:26:10 »
Omassa C5:ssa tuo vaijeri oli ottanut niin paljon kuraa sisäänsä, että päädyin vaihtamaan koko vaijeri/vipu-viritelmän. Alle 20 euroa tuo maksoi ja vaihto on simppeliä.

Kun se vanha avausmekanismi ensimmäisen kerran jäätyi, niin sulattelin sen hiustenkuivaajalla ja virittelin rinnalle nippusiteistä varanarun ja laitoin uuden vaijerin tilaukseen. Noh, ei mennyt kauaa kun n. -20 °C avausvaijeri jäätyi uudelleen (en ollut vielä asentanut uutta) ja ajattelin, että nou hätä, nythän on se "pelastusnaru" siellä. Nyppäsin nippusiteestä ja "naps" poikki!  ;D Sormet onneksi juuri ja juuri ulottuivat kääntämään tuulihaan konepeiton raosta...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2019, 20:54:38 kirjoittanut ace »

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 129
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1326 : Tammikuu 03, 2019, 15:27:32 »
Jaahans, vaijeri napsahti. Biltemasta 90 cm polkupyörän jarruvaijeri. Suojakuori täsmälleen oikean mittainen. Vaijeria joutui hieman lyhentämään ja juottamaan klunssin päähän. Kuvassa modifioitu vaijerilirpakkeen kiinnitys

Kuten olen jo jossain taunnut mainitakin, riittää hyvin että pujottaa uuden vaijerin siihen wanhaan kuoreen. Itse käytin jotain fillarin rosterista yleisvaijeria, josta pituutensa puolesta sai 2 vaijeria ko. tarkoitukseen. Vaijerissa jo olevista klunsseistakin toinen tuli näin sellaisenaan käyttöön, kun pujotin vaijerin tuohon autossa jo olevaan sukkaansa siitä nostovivun päästä. Tuulihaan päähän sitten lenkki, sähkötöissä käytettävällä ryöstäjällä silmukka kiinni vaijeriin itseensä muodostaen umpinaisen silmukan. Ja näin tuo "pelastusnaru" jäi backupiksi joskos tuo uusikin vaijeri lisävoitelustaan huolimatta vielä jäätyisi tms, ruostumaanhan se ei enää rosterisena kyllä pääse 8)

Jes, onnistuu varmasti noinkin. Oli vaan se alkuperäinen suojakuori halki

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 588
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1327 : Tammikuu 03, 2019, 18:51:35 »
Yksi ärsyttävä piirre näin pakkasten vallattua ilmanalaa, on nuo ovien lukituksen yhteydessä kääntyvät sivupeilit. Merkkiliike ei saanut niitä huollossaan pois kytkettyä toiminnasta prkl. Vanhemmassa Vitosessa ne sai niin kätevästi pois toiminnasta...ihan itse.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 767
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1328 : Tammikuu 03, 2019, 18:59:11 »
Mikä ongelma sivupeilien kanssa? Nehän suojaavat moottoria jos ovat esim. jäätyneet, eli eivät hajoo.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1329 : Tammikuu 04, 2019, 08:36:47 »
Mikä ongelma sivupeilien kanssa? Nehän suojaavat moottoria jos ovat esim. jäätyneet, eli eivät hajoo.

Ongelma näin talvisin on jäätyminen ja tietysti ikävimmillään aamulla kun pitäisi liikkeelle lähteä, niin ajele siinä sitten lintassa olevilla sivupeileillä. Toki ronskimpi saattaisi ottaa peilistä kiinni ja vaan rusauttaa sen "auki", mutta pikkasen itse ainakin varoisin noiden suht. hentosten muovirattaiden kanssa niitä liikaa vääntelemäti. Toki sanotaanhan sitä ettei paikat jumiudu kun niitä käytetään, mutta tuo ei nyt paljoa auta kun illalla sataa vettä ja aamulla onkin -10 pakkasta :-\

Itsekin juuri nykyisestä käyttiksestäni disabloin tuon automatiikan talveksi ja laitetaan systeemi taas takasin tulille pakkasten jälkeen keväällä, tuossa kun sen(kin) saa on/off ihan auton omista valikoista itsekin ja valittua kääntyykö peilit auki keskuslukon vaiko vasta auton sähköjen myötä 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 767
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1330 : Tammikuu 04, 2019, 12:38:08 »
Käsin juuri avannut mutta minulla sellaiset olosuhteet että todella, todella harvoin pääsee jäätymään.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 683
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1331 : Tammikuu 04, 2019, 13:00:46 »
Ei tuo jäätyminen ole minusta mikään ongelma kun kuutisen vuotta on seissyt C5 X7 talvet ulkona ja vain todella harvoin kovalla pakkasella on jäänyt peili aukeamatta ekalla yrityksellä. Napista sitten onkin auennut, eli ei ole tarvinnut koskaan peileittä ajella.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 588
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1332 : Tammikuu 04, 2019, 20:25:15 »

Itsekin juuri nykyisestä käyttiksestäni disabloin tuon automatiikan talveksi ja laitetaan systeemi taas takasin tulille pakkasten jälkeen keväällä, tuossa kun sen(kin) saa on/off ihan auton omista valikoista itsekin ja valittua kääntyykö peilit auki keskuslukon vaiko vasta auton sähköjen myötä 8)
[/quote]

Niin...tuon toiminnon olisi voinut ranskaninsinöörikin ohjelmoida käyttäjäystävällisesti sitruunan valikoihin... :-\

Poissa Aku P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1333 : Tammikuu 07, 2019, 09:30:41 »
Mikä ongelma sivupeilien kanssa? Nehän suojaavat moottoria jos ovat esim. jäätyneet, eli eivät hajoo.

Eli eivät lähde väkisin kääntymään?  Viikolla oli yksi aamu sellainen, että kuskin peili jäi linttaan; vesikeli oli yöllä muuttunut pakkaseksi. Sysäsin vähän kädellä, sen enempiä miettimättä, ja jo alkoi kääntyä.  Pitäisi kyllä malttaa mielensä lievänkään väkivallan kanssa. 

Jos talvijuttuja vielä piti, niin tuulilasin huurteenpoisto ei ehkä ole ihan A1-luokkaa.  Keskeltä sulaa kyllä, mutta esim. lauiantaina kun oikein alijäähtynyttä vettä tuli taivaalta, niin melko lailla sai pistää puhallusta kovalle ennen kuin lasi pysyi ajokirkkaana.  Suulake on melkoisen kapea, eikä asiaa auta vaikka auto muuten olisi aivan sauna. 
C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 062
  • Peukkuja: 16
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1334 : Tammikuu 07, 2019, 09:50:45 »
Voisko joku kerrata tähän selkeästi sen peilien automaattikäännön kytkemisen C5:ssä?

Mulla ei C3 Picassossa käänny automaattisesti, vaan vain napista. En ole saanut kikkailtua sitä toisinkaan. Voi olla, että ei edes ole kytkettävissä samalla tapaa kuin C5:ssä...
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =-