Kirjoittaja Aihe: Puretech jätti välille  (Luettu 15187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 613
  • Peukkuja: 4
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #150 : Toukokuu 07, 2019, 14:13:11 »
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin Sitruuna-maahantuoja suosittelee nykyään Puretechiin E98-bentsiiniä...

Poissa PSand

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #151 : Toukokuu 07, 2019, 16:03:48 »
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin Sitruuna-maahantuoja suosittelee nykyään Puretechiin E98-bentsiiniä...

Onkohan tuosta saatu virallinen tiedote? Minulle ei ole huollon tai korjauksien yhteydessä tuollaista sanottu.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #152 : Toukokuu 09, 2019, 10:21:39 »
En tiedä onko virallista tiedotetta. Kokemus on osoittanut, että 98:lla ennakon säätö on paremmin kohdallaan, ainakin THP 156 moottorissa. Kannattaa kokeilla. Jos näin on huomaat sen melkein heti.

Poissa PSand

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #153 : Toukokuu 15, 2019, 14:19:42 »
Ilmoittaudun tähän ketjuun. Autona C4 Puretech 130 vm 2016. Tarina alkaa viime kesästä, jolloin kuumalla kelillä alkoi tuntua tehottomuutta ja nykimistä. Oireet helpottivat kun ajoi hetken maantienopeutta ja kone viileni. Sitten loppukesästä vikavalo syttyi, kaikki vedot pois ja nilkutin korjaamolle.

Maahantuojan korjaamolla etsittiin vikaa ja vaihdettiin muistaakseni tulpat. Lisäksi puhdistettiin imukanavat ja päivitettiin softa. Sain auton uudelleen käyttöön ja viikon päästä vikavalo syttyi uudelleen. Kone meni "safe modeen" ja muutamien päivien odottelun jälkeen auto uudelleen tutkittavaksi. Maahantuojan huolto kävi vianhakuproseduuria läpi ja vaihtoi osia öljysihdistä välijäähdyttimeen. Vikaa ei saatu poistumaan, jolloin tehtaan ohje oli vaihtaa sylinterikansi. Samalla vaihdettiin jakohihna. Tämä kaikki takuun piikkiin.

Korjaukset valmistuivat parin kuukauden prosessin jälkeen alkusyksystä 2018. Silloin kelit olivat sen verran jäähtyneet, että en huomannut kesän tyylistä tehojen tippumista lämpimänä. Kone toimi muutenkin hyvin. Tein maaliskuussa maahantuojan suosituksen mukaisesti väliöljynvaihdon.

Sitten tähän hetkeen, eli nyt kun ilmat ovat lämmenneet 20 asteen nurkille, samaa tehon puutetta ja nykimistä on alkanut esiintyä jälleen. Tuo ei missään tapauksessa voi olla normaalia. Mietin nyt, ovatko imukanavat voineet vajaassa vuodessa (n. 20000 km) karstoittua uudelleen ja alkaa oireilla noin? Vai onko kyse jostain muusta. Vikavaloa ei ole vielä sytyttänyt.

Onko kellään muulla Puretech oireillut tällä tavalla?

No niin, päivitystä tähän minun tapaukseeni. Auto kävi tutkittavana viikko sitten maahantuojan huollossa. Heillä oli etukäteen suunnitelmissa sulkea pois ensin lämpötilaan liittyvät viat. Esim. syöttää koneen lämpöanturille suuria lukemia (viikko sitten ei ulkolämpötila ollut kauhean korkea) ja katsoa miten kone reagoi. Lämmönhallinnasta ei kuitenkaan ollut kyse, vaan vika löytyi puristusmittauksissa. Kahdessa pytyssä huomattiin merkittävää ohivuotoa männänrenkaiden ohi. Viime kesänä vaihdetun sylinterikannen puristuspaineet kuulemma ok.

Vianhakukaavio antoi siis yksinkertaisen korjausohjeen: moottorin vaihto. Maahantuoja hoitaa homman onneksi jälkitakuuseen. Varsinainen tehdastakuukin on voimassa 10.6. asti, joten en ihan ymmärtänyt, miksi puhuvat jälkitakuusta. No, pääasia ettei minun pussistani mene mitään.

Moottori ja osat laitettiin tänään tilaukseen ja parin viikon sisällä ovat käytettävissä. Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 241
  • Peukkuja: 10
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #154 : Toukokuu 15, 2019, 15:38:16 »
Ilmoittaudun tähän ketjuun. Autona C4 Puretech 130 vm 2016.
Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Tämäkin oli kuitenkin ihan 2016 mallinen, eli moottoriongelmat näköjään vaan jatkuvat. Onhan Puretechejä myyty jo monta vuotta. Entä mites THP:t, joko ne on saatu kuntoon? Onko PSA:lla nyt yhtään bensakonetta, jota voisi kutsua luotettavaksi? Eikös ne vti-koneetkin perustu tuohon samaan moottorikonstruktioon kuin Puretech ja THP?
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa pikkuleka

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #155 : Toukokuu 15, 2019, 16:54:31 »
Ilmoittaudun tähän ketjuun. Autona C4 Puretech 130 vm 2016.
Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Tämäkin oli kuitenkin ihan 2016 mallinen, eli moottoriongelmat näköjään vaan jatkuvat. Onhan Puretechejä myyty jo monta vuotta. Entä mites THP:t, joko ne on saatu kuntoon? Onko PSA:lla nyt yhtään bensakonetta, jota voisi kutsua luotettavaksi? Eikös ne vti-koneetkin perustu tuohon samaan moottorikonstruktioon kuin Puretech ja THP?
Hyvä kysymys, itsekin katselen parhaillaan pienehköä bensa-automaattia kakkosautoksi ja tällaiset jutut kyllä sulkee PSA-konsernin autot pois. VAG siellä listalla jo olikin...
C4GP 136 HDi BMP6 vm. 2010
C4 2.0i VTR vm. 2006

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 228
  • Peukkuja: 8
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #156 : Toukokuu 15, 2019, 17:08:12 »
Renun 0.9 TCe bensamoottori on vaimon Cliossa. Ei vie käyttämälläni 10 tkm vaihtovälillä öljyä, 20 tkm taitaa olla vaihtoväli ohjekirjan mukaan. Ei ole moottori mikään raketti mutta pärjäillään. Pääasia että imusarjaan suihkuttaa, eikä siksi kartsoita. Kolmesylinterisen pörinää on satunnaiskäyttäjänä kauppareissulla mukavaa kuunnella. Öljynsuodattimen vaihto edellyttää moottorin alasuojamuovin poisoton, eivät ole laittaneet vaihtoluukkua. Nykysin alasuojamuovbin poisotto ja takaisinlaitto sujuu vauhdilla, saan ajetua auton talliin biltemasta ostetuille ajorampeille. Öljynsuodattimen sijainti siten että se on moottorin pohjassa ja alaspain on vaihdon kannalta todela mukava, ei valu suodatinta vaihtaessa öljyt konetta pitkin. Huollot kun harratuksen vuoksi puuhastelee itse, Clion kokoinen auto on näpsä peli, renkaan vaihto käy kuin itsestään.

Poissa C5NSeppo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Seniori
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #157 : Toukokuu 16, 2019, 07:44:18 »
No niin, päivitystä tähän minun tapaukseeni. Auto kävi tutkittavana viikko sitten maahantuojan huollossa. Heillä oli etukäteen suunnitelmissa sulkea pois ensin lämpötilaan liittyvät viat. Esim. syöttää koneen lämpöanturille suuria lukemia (viikko sitten ei ulkolämpötila ollut kauhean korkea) ja katsoa miten kone reagoi. Lämmönhallinnasta ei kuitenkaan ollut kyse, vaan vika löytyi puristusmittauksissa. Kahdessa pytyssä huomattiin merkittävää ohivuotoa männänrenkaiden ohi. Viime kesänä vaihdetun sylinterikannen puristuspaineet kuulemma ok.

Vianhakukaavio antoi siis yksinkertaisen korjausohjeen: moottorin vaihto. Maahantuoja hoitaa homman onneksi jälkitakuuseen. Varsinainen tehdastakuukin on voimassa 10.6. asti, joten en ihan ymmärtänyt, miksi puhuvat jälkitakuusta. No, pääasia ettei minun pussistani mene mitään.

Moottori ja osat laitettiin tänään tilaukseen ja parin viikon sisällä ovat käytettävissä. Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Kun itsellänikin riskiä että äskeisen yllättävän moottorihäiriön jälkeen tulee taas uusia hinaukseen johtavia mystisiä ongelmia, niin missä korjaamossa PSand autoasi käytit? (oliko Autoverkkokaupan Citroen-huolto, Kaakelikaari 6?)
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 159
  • Peukkuja: 1
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #158 : Toukokuu 16, 2019, 10:18:30 »
Hyvä kysymys, itsekin katselen parhaillaan pienehköä bensa-automaattia kakkosautoksi ja tällaiset jutut kyllä sulkee PSA-konsernin autot pois. VAG siellä listalla jo olikin...

Osta C3 tai C4 Cactus 82hp vaparikoneella, ei murheita.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015
C5 HDi 136 Exclusive tourer autom. 2008
C5 2.2 HDi 133 SX Berline autom. 2005
*haaveillaan*
C6 3.0 V6

Poissa PSand

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #159 : Toukokuu 16, 2019, 13:23:21 »
No niin, päivitystä tähän minun tapaukseeni. Auto kävi tutkittavana viikko sitten maahantuojan huollossa. Heillä oli etukäteen suunnitelmissa sulkea pois ensin lämpötilaan liittyvät viat. Esim. syöttää koneen lämpöanturille suuria lukemia (viikko sitten ei ulkolämpötila ollut kauhean korkea) ja katsoa miten kone reagoi. Lämmönhallinnasta ei kuitenkaan ollut kyse, vaan vika löytyi puristusmittauksissa. Kahdessa pytyssä huomattiin merkittävää ohivuotoa männänrenkaiden ohi. Viime kesänä vaihdetun sylinterikannen puristuspaineet kuulemma ok.

Vianhakukaavio antoi siis yksinkertaisen korjausohjeen: moottorin vaihto. Maahantuoja hoitaa homman onneksi jälkitakuuseen. Varsinainen tehdastakuukin on voimassa 10.6. asti, joten en ihan ymmärtänyt, miksi puhuvat jälkitakuusta. No, pääasia ettei minun pussistani mene mitään.

Moottori ja osat laitettiin tänään tilaukseen ja parin viikon sisällä ovat käytettävissä. Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Kun itsellänikin riskiä että äskeisen yllättävän moottorihäiriön jälkeen tulee taas uusia hinaukseen johtavia mystisiä ongelmia, niin missä korjaamossa PSand autoasi käytit? (oliko Autoverkkokaupan Citroen-huolto, Kaakelikaari 6?)

Juurikin tuo paikka kyseessä.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 463
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #160 : Toukokuu 16, 2019, 15:14:41 »
Ilmoittaudun tähän ketjuun. Autona C4 Puretech 130 vm 2016. Tarina alkaa viime kesästä, jolloin kuumalla kelillä alkoi tuntua tehottomuutta ja nykimistä. Oireet helpottivat kun ajoi hetken maantienopeutta ja kone viileni. Sitten loppukesästä vikavalo syttyi, kaikki vedot pois ja nilkutin korjaamolle.

Maahantuojan korjaamolla etsittiin vikaa ja vaihdettiin muistaakseni tulpat. Lisäksi puhdistettiin imukanavat ja päivitettiin softa. Sain auton uudelleen käyttöön ja viikon päästä vikavalo syttyi uudelleen. Kone meni "safe modeen" ja muutamien päivien odottelun jälkeen auto uudelleen tutkittavaksi. Maahantuojan huolto kävi vianhakuproseduuria läpi ja vaihtoi osia öljysihdistä välijäähdyttimeen. Vikaa ei saatu poistumaan, jolloin tehtaan ohje oli vaihtaa sylinterikansi. Samalla vaihdettiin jakohihna. Tämä kaikki takuun piikkiin.

Korjaukset valmistuivat parin kuukauden prosessin jälkeen alkusyksystä 2018. Silloin kelit olivat sen verran jäähtyneet, että en huomannut kesän tyylistä tehojen tippumista lämpimänä. Kone toimi muutenkin hyvin. Tein maaliskuussa maahantuojan suosituksen mukaisesti väliöljynvaihdon.

Sitten tähän hetkeen, eli nyt kun ilmat ovat lämmenneet 20 asteen nurkille, samaa tehon puutetta ja nykimistä on alkanut esiintyä jälleen. Tuo ei missään tapauksessa voi olla normaalia. Mietin nyt, ovatko imukanavat voineet vajaassa vuodessa (n. 20000 km) karstoittua uudelleen ja alkaa oireilla noin? Vai onko kyse jostain muusta. Vikavaloa ei ole vielä sytyttänyt.

Onko kellään muulla Puretech oireillut tällä tavalla?

No niin, päivitystä tähän minun tapaukseeni. Auto kävi tutkittavana viikko sitten maahantuojan huollossa. Heillä oli etukäteen suunnitelmissa sulkea pois ensin lämpötilaan liittyvät viat. Esim. syöttää koneen lämpöanturille suuria lukemia (viikko sitten ei ulkolämpötila ollut kauhean korkea) ja katsoa miten kone reagoi. Lämmönhallinnasta ei kuitenkaan ollut kyse, vaan vika löytyi puristusmittauksissa. Kahdessa pytyssä huomattiin merkittävää ohivuotoa männänrenkaiden ohi. Viime kesänä vaihdetun sylinterikannen puristuspaineet kuulemma ok.

Vianhakukaavio antoi siis yksinkertaisen korjausohjeen: moottorin vaihto. Maahantuoja hoitaa homman onneksi jälkitakuuseen. Varsinainen tehdastakuukin on voimassa 10.6. asti, joten en ihan ymmärtänyt, miksi puhuvat jälkitakuusta. No, pääasia ettei minun pussistani mene mitään.

Moottori ja osat laitettiin tänään tilaukseen ja parin viikon sisällä ovat käytettävissä. Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Eivät varmaan avanneet sen tarkemmin sylinterien vaurion juurisyitä? Olisiko kuitenkin ne alkuperäiset oireet (reilu puoli vuotta sitten) johtaneet nykytilanteeseen? Esim. jakohihnan murentuminen jo ennen tuota ensimmäistä korjaamorumbaa -> öljynkierron tukkeutuminen ja tästä johtuen voitelun heikentyminen.

Poissa PSand

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: Puretech jätti välille
« Vastaus #161 : Toukokuu 17, 2019, 15:15:07 »
Ilmoittaudun tähän ketjuun. Autona C4 Puretech 130 vm 2016. Tarina alkaa viime kesästä, jolloin kuumalla kelillä alkoi tuntua tehottomuutta ja nykimistä. Oireet helpottivat kun ajoi hetken maantienopeutta ja kone viileni. Sitten loppukesästä vikavalo syttyi, kaikki vedot pois ja nilkutin korjaamolle.

Maahantuojan korjaamolla etsittiin vikaa ja vaihdettiin muistaakseni tulpat. Lisäksi puhdistettiin imukanavat ja päivitettiin softa. Sain auton uudelleen käyttöön ja viikon päästä vikavalo syttyi uudelleen. Kone meni "safe modeen" ja muutamien päivien odottelun jälkeen auto uudelleen tutkittavaksi. Maahantuojan huolto kävi vianhakuproseduuria läpi ja vaihtoi osia öljysihdistä välijäähdyttimeen. Vikaa ei saatu poistumaan, jolloin tehtaan ohje oli vaihtaa sylinterikansi. Samalla vaihdettiin jakohihna. Tämä kaikki takuun piikkiin.

Korjaukset valmistuivat parin kuukauden prosessin jälkeen alkusyksystä 2018. Silloin kelit olivat sen verran jäähtyneet, että en huomannut kesän tyylistä tehojen tippumista lämpimänä. Kone toimi muutenkin hyvin. Tein maaliskuussa maahantuojan suosituksen mukaisesti väliöljynvaihdon.

Sitten tähän hetkeen, eli nyt kun ilmat ovat lämmenneet 20 asteen nurkille, samaa tehon puutetta ja nykimistä on alkanut esiintyä jälleen. Tuo ei missään tapauksessa voi olla normaalia. Mietin nyt, ovatko imukanavat voineet vajaassa vuodessa (n. 20000 km) karstoittua uudelleen ja alkaa oireilla noin? Vai onko kyse jostain muusta. Vikavaloa ei ole vielä sytyttänyt.

Onko kellään muulla Puretech oireillut tällä tavalla?

No niin, päivitystä tähän minun tapaukseeni. Auto kävi tutkittavana viikko sitten maahantuojan huollossa. Heillä oli etukäteen suunnitelmissa sulkea pois ensin lämpötilaan liittyvät viat. Esim. syöttää koneen lämpöanturille suuria lukemia (viikko sitten ei ulkolämpötila ollut kauhean korkea) ja katsoa miten kone reagoi. Lämmönhallinnasta ei kuitenkaan ollut kyse, vaan vika löytyi puristusmittauksissa. Kahdessa pytyssä huomattiin merkittävää ohivuotoa männänrenkaiden ohi. Viime kesänä vaihdetun sylinterikannen puristuspaineet kuulemma ok.

Vianhakukaavio antoi siis yksinkertaisen korjausohjeen: moottorin vaihto. Maahantuoja hoitaa homman onneksi jälkitakuuseen. Varsinainen tehdastakuukin on voimassa 10.6. asti, joten en ihan ymmärtänyt, miksi puhuvat jälkitakuusta. No, pääasia ettei minun pussistani mene mitään.

Moottori ja osat laitettiin tänään tilaukseen ja parin viikon sisällä ovat käytettävissä. Elän toivossa että kuukauden sisään autossa on uusi moottori.

Eivät varmaan avanneet sen tarkemmin sylinterien vaurion juurisyitä? Olisiko kuitenkin ne alkuperäiset oireet (reilu puoli vuotta sitten) johtaneet nykytilanteeseen? Esim. jakohihnan murentuminen jo ennen tuota ensimmäistä korjaamorumbaa -> öljynkierron tukkeutuminen ja tästä johtuen voitelun heikentyminen.

Eivät puhuneet juurisyistä. En alkanut kyselemään enempiä, kun vähän epäilin että mitään syvempää selitystä olisin siihen hätään saanut. Spekulaatiotahan se tässä vaiheessa on muutenkin.

Jakohihna ja öljysihti vaihdettiin edellisen korjaamokierroksen aikana viime kesänä, mutta voihan se olla että öljysihti olisi ollut hihnamurusta tukossa jo aiemmin ja öljynkierto häiriintynyt jo pitempään, koska tuota ohivuotoa oli oireista päätellen jo yli vuosi sitten.

En tiedä, lähettävätkö vanhan moottorin tehtaalle tutkittavaksi ja pääsevätkö kiinni juurisyyhyn sitä kautta. Niiden tutkimusten tuloksista varmastikin on hyvin vaikea saada tietoa kuluttajapuolelle asti...