Kirjoittaja Aihe: C5 - Jousisylinteri vuoto  (Luettu 37038 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jakew

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 I 2.0i 100kW SX Berline -04 man.
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #125 : Kesäkuu 30, 2018, 00:57:18 »
No huh. Noita kutsutaan meillä päin kunnon skraaduiksi. Haluaisitko jakaa foorumille tiedot mistä ostit, paljonko maksoi ym. Tiedoista voi olla joillekin iloa ja hyötyä, varsinkin kun noiden tarjonta on Härmässä aika vähissä käsissä ja hinnat nousseet 100 % vuosikymmenessä. Itselläkin vaihto edessä  :)

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 149
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #126 : Kesäkuu 30, 2018, 07:06:10 »
Minä tilasin Sitroselta. Muistaakseni vuosikymmenen vaihteessa hinta oli 125e, nyt n. 200e.

Se on vielä halpaa jos rahalla saa?

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #127 : Kesäkuu 30, 2018, 10:18:41 »
Haluaisitko jakaa foorumille tiedot mistä ostit, paljonko maksoi ym.
Teile-Profis, 156,10 € plus postit parikymppiä. Samalla tuli tosin muutakin hilua kuin jousisylinteri.

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #128 : Kesäkuu 30, 2018, 10:24:08 »
Sylinteri vaihdatettu. Ruumiinavaus vanhalle osalle paljasti melkoisen näyn. Mikä tämän lie aiheuttanut? Ei ihme jos oli hiukan ohivuotoa...


Tukivarren laakerit huonona, josta sitten aiheutuu sivuttaista kuormaa? Ei oikein näytä minkään roskan/epäpuhtauden aiheuttamalta tuo...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #129 : Kesäkuu 30, 2018, 13:00:57 »
2015 syksyllä oli juuri tukivarren laakerit tällä puolella hajalla ja vaihdettiin. Helmikuussa 2016 alkoi perä tippua, mutta muutaman viikon päästä vika korjaantui itsestään. Nyt tammikuussa aloitti saman eikä enää korjaantunut. Eikä ihme.

Poissa IJN

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #130 : Kesäkuu 30, 2018, 15:22:07 »
Onkos C5-takasylinterin rakenne  erilainen kuin vanhemmissa? Niissä oli molemmista päistä nivelöity männän perukoille tukeutuva tanko joka ei sivuttaisvoimaa mäntään tee ennen kuin palikat on niin vinossa että tangon varsi osuu männän helmaan, ja silloin on jo laakerit aika jauhona. Vai onko nyt tukivarren pään ympyräliike niin laaja että jossain kohdassa tanko käy lähellä jo luonnostaan?

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #131 : Kesäkuu 30, 2018, 17:24:24 »
Kumma että naarmut on tiivistepuolella, eikö männän puolella ollut naarmuja? Jos mäntä on sileä, saattaisi sylinteri palvella uusilla tiivisteillä. Toki skraadit kannattaisi hoonata ennen kasausta. Mikä on aiheuttanut skraadit olisi kiva tietää. Jos ensimmäinen tiiviste on ollut niin hyvä ettei ole vuotanut ollenkaan, niin se olisi kuivannut sylinterin seinämän ja aiheuttanut leikkautumista? Mutta tuskin niin hyviä tiivisteitä on olemassakaan...

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #132 : Kesäkuu 30, 2018, 17:27:25 »
Männässä huonosti näkyvät mutta kynnellä tuntuvat naarmut.

Poissa IJN

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #133 : Kesäkuu 30, 2018, 17:59:29 »
Jäljistä voisi vaikka kuvitella että joku on ottanut männän paljaana olleesta ulkopinnasta putkipihdeillä kiinni ??? Vaikea tosin keksiä syytä moiseen

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 665
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #134 : Kesäkuu 30, 2018, 23:54:06 »
Kyllä tulee myös ajatus siitä ovatko nuo olleet tuossa tehtaalta asti? Tosi vaikea ajatella toistaiseksi mitään muuta vaihtoehtoa.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 661
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #135 : Heinäkuu 01, 2018, 09:00:35 »
Samanlaisia jälkiä on löytynyt halpistunkeista. Niistä, jotka ovat tulleet alas omia aikojaan, nopeasti, tai hitaasti.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 149
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #136 : Elokuu 26, 2018, 10:03:23 »
Ei ollut pitkä ihmeparantuminen täällä, taas vajuu ja nyt tursuaa lientä jo haitarista ulos. Pääseepähän jo ostettu sylinteri sittenkin käyttöön.
Sokkaakin olen käynyt liottelemassa jonkun aikaa. Toivottavasti irtoaa suosiolla.

Ihme vehje. Aluksi alkoi dramaattisena tunnissa-tonttiin -laskeutumisena, sitten tuli lisäksi vuoto ulospäin. Kesällä kun oli enemmän ajelua, niin laskeutuminen poistui täysin eli auto pysyi päiväkausia ylhäällä, mutta lds:ää tursusi ulos jo pienoisen ympäristörikoksen verran.

Olipahan kyllä aivan eri luokan homma vaihtaa 16-vuotiaita osia kuin aikanaan 8-vuotiaita. Kaikki kiinni niin pirusti, ml. merkkiosaavan pajan vaihtama pallo. Sokan irrotukseen osoittautui paineilmataltta hyväksi kaluksi. Sillä päristelelmällä ropisivat irtoruosteet sokan reiästä niin että irroitusöljy pääsi syvemmälle ja sokka vapautui ehjänä. Sama paineilmataltta sai myös tukivarteen junttaantuneen karan pään pullahtamaan ulos kun ensin olin todennut käsityökalut voimattomiksi. Palloon ei enää tepsinyt sama remmiväännin millä niitä ennen olen kääntänyt. Myöskään vasarointi taltalla avaussuuntaan ei liikuttanut. Mutta kun lämmitin liitosta kuumailmapuhaltimella, niin sen jälkeen talttaus alkoi toimia. Pehmeää ainetta tuo pallo, toivottavasti katsastusmies ei pahoita mieltään taltan syömistä koloista. Putken juntturi oli tietenkin myös se aivan jumissa, ja jopa sylinterin irroitus kolostaan vaati lekaa. Ainoastaan ne pienet torx-kiinnitysruuvit avautuivat ilman kohtuuttomia ponnisteluja, kiitos siitä. Kaikkeen tuohon tuntikausien turaamiseen nähden tuntuu hämmästyttävältä kuinka nopeasti uuden osan heittää paikalleen.

Vanha sylinteri on niin saastainen etten vielä ole avannut sitä.