Kirjoittaja Aihe: C5 - Jousisylinteri vuoto  (Luettu 43938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JIM

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #150 : Huhtikuu 12, 2019, 18:50:07 »
Onko niin että farkussa 40mm sylinterit ja porrasperässä 37mm?

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #151 : Toukokuu 02, 2019, 15:12:35 »
No joo, pääseehän sitä näköjään jousisylinterirumbaan oman pirssinkin kanssa. Vappuna vaihettiin pojan kanssa kesäpyöriä, niin löytyihän tuolta oikealta takaata märkä kokoojapussi. Oli puhtaalle asfaltille pudottanut vielä tipan >:( Pikaisen haeskelun jälkeen Saksasta löytyi vielä tehdasuusi takasylkky, 184 euroa. Piti tilata pois, jos noi kerran on katoava luonnonvara  :) Kattoo nyt, vaihtaako tuon itse, vaiko vie ihan merkkihuoltoon. Kellään kokemusta, paljonko noi työstä velottaa?
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 730
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #152 : Toukokuu 03, 2019, 08:43:38 »
Liekö tunnin työ, korkeintaan kaksi — veikkaan.
Citroen Cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 359
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #153 : Toukokuu 03, 2019, 09:18:00 »
Jousisylinterin pultit on ahtaassa välissä. En tiedä millaisella avaimella ne olisi tarkoitus irrottaa, kun ei suoraa kulmaa tahdo saada. Minulla meni rempassa myös jousisylinterille tuleva paineputki vaihtoon. Oli niin tiukassa, että mutterikanta nuljaantui ja jouduin pulttipihdeillä irrottamaan sen. Hölmönä yritin sitä vielä uuteen sylinteriin, mutta en saanut pitävää liitosta, joten meni sitten LDS:ää muutama litra hukkaan  :-[

Tutkiskelin, että kynkänlaakerit oli tuolloin vielä ok. Noh, ne piti sitten vuoden päästä vaihtaa, kun sylinterin vaihdon yhteydessä olisi menneet lähes samalla työllä. Eli jos ei ole niitä vaihdettu viime aikoina, niin suosittelen hoitamaan siinä samalla.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 300
  • Peukkuja: 24
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #154 : Toukokuu 03, 2019, 09:34:15 »
Jousisylinterin pultit on ahtaassa välissä. En tiedä millaisella avaimella ne olisi tarkoitus irrottaa, kun ei suoraa kulmaa tahdo saada.

Mutta ei ne olleet kireällä ainakaan omassani kun 15 vuoden jälkeen piti avata. Muistaakseni joku räikkä-jatkovarsi-bitsi -rakennelma piti kasata.

Kaikki muu kyllä vastusti. Putki olisi ehkä lähtenyt ehjänä 16mm jarruputkiavaimella, normaalilla kiintoavaimella pyöristyi.

Pallo oli tiukassa vaikka sitä on vaihdeltu jo aiemminkin. Liitoksen lämmittäminen kuumailmapuhaltimella toi ehkä ratkaisevan avun.

Männänvarren kiinnitys kynkkään voi olla ryytynyt sekä sokan että kupin osalta. Lopulta molempiin parhaiten puri paineilmataltta.