Kirjoittaja Aihe: C5 - Jousisylinteri vuoto  (Luettu 37057 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
C5 - Jousisylinteri vuoto
« : Kesäkuu 14, 2007, 21:31:06 »
Mitäkähän voisi kotikonstein tehdä takajousisylinterille, joka vuotaa nestettä ulos?
Sylinterin haitarikumista lähtee kaksi muoviputkea jotka ovat painamalla kiinni. Toinen on huohotusputki joka menee akselipalkin sisään ylös. Toinen on nesteen ylivuotoputki joka menee säiliölle. Jonkinasteinen ohivuoto jousisylinterin tiivisteiden ohi on normaalia, siksihän siihen on tuo paluuputki järjestettykin. Miksi sylinteri kuitenkin vuotaa ulospäin? Olen kokeillut pyöränpumpulla painaa ilmaa paluuputkeen eikä se tunnu olevan tukossa. Haitarikumin klemmarikin on kiinni. Mikä neuvoksi? ???
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2007, 08:38:34 »
Sylinterin tiivisteissä liikaa ohivuotoa- uusitaan sylinteri.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2007, 10:20:17 »
Voiko olla mahdollista että 48 000 km ajetun auton jousisylinterin tiivisteet ovat kuluneet??? Vai ovatko olleet jo uutena susia?
Ja pitäisihän reilummankin ohivuodon mahtua menemään putkea pitkin takaisin säiliöön. Vuoto ulos ei kuitenkaan ole kuin tippa/n.15 min. Peräkään ei laske parkissa.

Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

timonum

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #3 : Kesäkuu 15, 2007, 11:39:32 »
Tarkasta vielä kerran haitarikumin kiristysjousi.Minulla jättivät huollossa irralleen. Kiristysjousen paikalleensaanti oikeaan kohtaan-kireyteen on pirullisen vaikea.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #4 : Kesäkuu 15, 2007, 11:52:33 »
Klemmariin ei ole koskettu huollossa eikä muutenkaan, mutta tarkistetaan. Vaihtoivatko sinulle huollossa uuden sylinterin, vai miksi klemmari oli jäänyt auki?
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #5 : Kesäkuu 15, 2007, 15:08:52 »
Voi olla noinkin vähän ajettu sylinteri sökö- tiivisteitä ei enää saa kuten ennen. Toki joku pellepeloton voisi kokeilla sopiiko sinne joku Bx:n tiiviste- mulla ei ole aikaa  :-\
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #6 : Kesäkuu 15, 2007, 21:42:30 »
Mahtaakohan Xantiaan saada tiivisteitä erikseen? Kävin tutkimassa asiaa http://service.citroen.com -sivustolla ja huomasin, että Xantiassa ja C5:ssä on halkaisijaltaan ja paksuudeltaan täsmälleen samankokoiset tiivisteet. BX:n tiivisteet eivät näyttäisi sopivan.
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2007, 01:06:12 »
Mahtaakohan Xantiaan saada tiivisteitä erikseen? Kävin tutkimassa asiaa http://service.citroen.com -sivustolla ja huomasin, että Xantiassa ja C5:ssä on halkaisijaltaan ja paksuudeltaan täsmälleen samankokoiset tiivisteet. BX:n tiivisteet eivät näyttäisi sopivan.
Voisi jopa onnistua- kokeilepas ja kerro kuinka käy
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa cxtuning

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • bx sport turbo, xantia v6 activa
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #8 : Kesäkuu 16, 2007, 19:13:00 »
Kyllä c5:seen  myydään tiivisteitä sylinteriin.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 665
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #9 : Kesäkuu 17, 2007, 08:24:21 »
Mikä söisi sylinterin/ tiivisteen? Valmistus/materiaalivika?

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #10 : Kesäkuu 17, 2007, 12:06:49 »
Mikä söisi sylinterin/ tiivisteen? Valmistus/materiaalivika?

Epäilisin laatuvirhettä tietyssä valmistuserässä, koska kaikkien C5:n sylinterit eivät vuoda. Informoin asiasta jahka saan tiivisteet hankittua ja sylinterin auki.


Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #11 : Kesäkuu 18, 2007, 09:04:24 »
Kyllä c5:seen  myydään tiivisteitä sylinteriin.
Tarkemmin asiaa katsottuani huomasin saman- saa niitä eikä ole hinnalla pilattuja..
Kaikki meidän vuotavat on olleet takuuautoja ja ne on tehty varman päälle uudella sylinterillä.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #12 : Kesäkuu 18, 2007, 11:05:36 »
Oiskos vinkkejä sylinterin irroitukseen? Saako tiivisteet vaihdettua paikallaan irrottamalla sylinterin alapään irti tukivarresta ja poistamalla haitarikumin? Onko tiivisteurat männässä vai sylinterissä?
Jos ottaa koko sylinterin irti, niin pitääkö pallo ruuvata ensin pois tieltä?

Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2007, 20:13:52 »
Vastaanpa itse itselleni.
Lyhyesti homma kävi näin: Auto yläasentoon, pallo löysälle, auto alas, paineet pois, pallo pois, alapään sokka pois, männän varsi irti tukivarresta, paineputki irti ja kaksi muoviletkua haitarikumista irti. Kaksi torx-ruuvia auki, sen jälkeen sylinteri lähteekin käteen.

Männässä oli muutama naarmu (kts. kuva) joista ohivuoto johtui. Samoin sylinterissä oli vastaavat naarmut. Se, mistä nuo naarmut olivat tulleet, voi johtua siitä että tehtaalla kokoonpanovaiheessa on sylinteriin päässyt jotain ylimääräistä. Tai sitten tiivisteurien reunoista on irronnut jäystettä, olivat nimittäin veitsenterävät. Koneistuksen alkeisiinhan kuuluu, että terävät särmät poistetaan. Tässä sitä ohjetta ei oltu noudatettu. Samoin paineputken ja ylivuotoputken porauksien suut sylinterin sisällä olivat jäystämättä. Pyöristin tiivisteurien reunat kevyesti hienolla hiekkapaperilla jotta sain uudet tiivisteet ehjinä paikalleen. Männän naarmut kiillotin pois maalipinnan hiontaan tarkoitetulla hiomatahnalla. Toivottavasti nyt nesteet pysyvät sisällä ainakin jonkin aikaa.
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #14 : Kesäkuu 22, 2007, 00:14:42 »
Hienoa ...
Korjaamolla noita ei isommasti kannata korjata kun uusi sylinteri on senverran edullinen- ja takuu 2v.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #15 : Kesäkuu 22, 2007, 20:41:05 »
Juu eihän tuo älyttömän kallis ole, jos sylinteri maksaa jotain ~100 € + työ. Mutta kun olen sen verran tyhmänrohkea, että on kiva tutkia mitä nuo vehkeet on syöneet. Ja yleensä noissa remonteissa jotain oppiikin...ainakin kantapään kautta jos ei muuten...

Hyvää Jussia kaikille Sitikkakuskeille!
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 236
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2007, 01:10:59 »
Mistä ostit tiivisteet ja paljon maksoivat?
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #17 : Heinäkuu 05, 2007, 18:02:55 »
Sitroselta tilasin postitse, maksoivat molempiin sylintereihin yht. 11,40 € rahteineen. ;D
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

SITIKKATYTTÖ

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #18 : Syyskuu 10, 2009, 17:21:18 »
voiko tiivisteet takaiskariin vaihtaa itse? tarviiko jotain erikoistyökaluja?

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #19 : Syyskuu 10, 2009, 19:20:50 »
Tarkoittanet jousisylinteriä.  :)

Tiivisteiden vaihto käy näin:

Auto yläasentoon, pallo löysälle, auto alas, paineet pois, pallo pois, alapään sokka pois, männän varsi irti tukivarresta, paineputki irti ja kaksi muoviletkua haitarikumista irti. Kaksi torx-ruuvia auki, sen jälkeen sylinteri lähteekin käteen.

Homma voi ehkä onnistua irroittamalla pelkän männän, mutta on aika hankalaa. Tiivisteet ovat sylinterin seinämissä olevissa urissa.
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #20 : Syyskuu 11, 2009, 08:32:38 »
Hei! SITIKKATYTTÖ tarkista/tarkistuta myös samalla "takakynkänlaakerit" Sitrosen pojat sanoivat että yleinen syy takasylkyn vuotoon on että kynkänlaakerit ovat rikki. (vääntää jousisylinteriä)

Räjäytyskuva sylinteristä: http://kuvablogi.com/nayta/2245408/
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

tomi_k

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #21 : Syyskuu 11, 2009, 17:17:56 »
Moi,

Powerage: Mikä kuvan osista on "kynkänlaakeri" ? Vai näkyykö sitä kuvassa ollenkaan ?

/Tomi

Poissa JC5IEDM

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 108
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i Berline AT 2005
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #22 : Syyskuu 11, 2009, 19:22:41 »
Kynkänlaakerit on tuossa poweragen linkin kolmannen (3/3) kuvan osat numero 7 (2kpl).

Virallisempi nimi on jotain tyyliin "takatukivarren laakerit" tms.
2005 - 2008 C5 2.0i Break AT 2002 (100 - 170 tkm)
2008 - 2017 C5 2.0i Berline AT 2005 (70 - 298 tkm)
2017 -          C5 2.0i Berline AT 2005 (113 tkm -)

PicassoHDI

  • Vieras

SITIKKATYTTÖ

  • Vieras
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #24 : Syyskuu 15, 2009, 22:31:35 »
kiitos vastauksista.
hyvää syksyä sitikkaväelle