Kirjoittaja Aihe: C5 - Jousisylinteri vuoto  (Luettu 37048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #100 : Maaliskuu 12, 2017, 19:52:29 »
Tietääkseni karaa (pallonivelen kartiopää+työntötanko) ei saa erikseen mistään. En kyllä ole kauheasti etsinytkään, ehkä ulkomailta saisi.

Poissa DtiJ

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 25
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #101 : Maaliskuu 12, 2017, 20:02:53 »
No ainakin Sitrosen hinnasto osasi hinnan sille sanoa...löytyy hakusanalla kara

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #102 : Maaliskuu 12, 2017, 20:59:16 »
Eihän tuo osanumeron tilalla oleva "B" viittaa käytettyyn osaan?

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 236
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #103 : Maaliskuu 12, 2017, 21:12:28 »
Viittaa malliin berline bk on break
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #104 : Maaliskuu 12, 2017, 21:49:45 »
Ainakin hinnaston ohjeen mukaan noin:
Lainaus
Hinnastossa esiintyvä lyhenne "TT" tarkoittaa "TOUS TYPES" eli kaikki mallit.
Lyhenne "BK" tarkoittaa BREAK eli farmari-mallia
Lyhenne "BL" tarkoittaa BERLINE eli sedan-mallia
Lyhenne "NFP" tarkoittaa ettei osaa enää valmisteta

Kirjain B tarkoittaa purkuosaa, merkintä B350 tarkoittaa purkuosan hintaa, perässä uuden osan hinta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #105 : Maaliskuu 14, 2017, 10:43:19 »
^ Noin arvelin, että karan jos haluaa ostaa niin se tulee purkuosana. Ei sitä normaalisti tiivisteitä vaihtaessa tarvitse uusia, mutta esim. siinä tapauksessa jos sitä ei saa ehjänä irti tukivarresta.

Paikalla yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 109
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #106 : Toukokuu 15, 2017, 00:48:20 »
Vaihdoin sitten sen takajousisylinterin viime vuoden lopulla. Nytpä vaan samainen sylinteri on hieman kostea pallon päästä ja jopa jokunen tippakin on valunut parkkipaikalle. En ole vielä paikallistanut vuotoa kokonaan, mutta sylinteriputken päällä oli myös öljyä, josta sitä on valunut putken alapuolelle ja haitarikumille. Eli jostain sitä nyt tursuaa tippa kerrallaan.

Sylinteri tuli kokonaisena Sitroselta, pantoineen päivineen ja sen asennuksessa tuskin onnistuin kämmäämään mitään, kun käytännössä ei tarvi muuta kuin laittaa pari pulttia kiinni ja paineputki, ja tökätä huohotin- ja paluuletkut haitarin reikiin.

Ei ollu haitarin sisässä sentään öljyä, niin kuin vanhassa sylinterissä. Mikäs tossa nyt? Panta huonosti? Roska haitarin ja sylinteriputken välissä? Ihan hyvältä se kyllä näytti, kun paketista otin...

Poissa Matruusi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #107 : Lokakuu 18, 2017, 15:36:06 »
Mistäpä näitä jousisylintereiden tiivistesarjoja voi ostaa? Eipä ilmeisesti ihan mahdoton urakka vaihtaa?

Poissa DtiJ

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 25
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #108 : Lokakuu 18, 2017, 16:14:15 »
Mistäpä näitä jousisylintereiden tiivistesarjoja voi ostaa? Eipä ilmeisesti ihan mahdoton urakka vaihtaa?

sitroselta.

Tässä osat esim farkun ei hydractive 4 (ei-plus) sylintereille. = 40mm. Citroen Servicestä voi VIN:llä kattoa oikeat osat.

527209 JOUSIKARAN SOKKA
527228 C5 O-RENGAS 40MM
527230 C5 TAKASYLINTERIN TEFLON
527232 C5 TAKASYLINTERIN O-RENGAS

hintaa parikymppiä per puoli.

jos haluaa hifistellä niin sitten myös uusi kokoojapussi ja kokoojanpussin side, mutta ei ne ole välttämättömiä vaihtaa jos ovat ehjiä.

ei ole paha homma kun sylinterin on saanut käteen, eikä irrotus ole sekään kovin iso juttu. Pallo pitää irroittaa, ja sylinterin tiivistepinnan kunto on hyvä tarkistaa. Eli otollinen tilanne vaihtaa myös pallot uuteen.

Poissa Matruusi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #109 : Lokakuu 18, 2017, 16:17:50 »
Kiitoksia :)  vaihdanpa samantien kummallekki puolelle ja varmaan pallotki syytä vaihtaa ku perä tuntuu kovalta? Vaikka ei kyllä leimalla pari kk sitte mitää sanomista tullu vaikka sillon jo tuntu kovalta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #110 : Toukokuu 09, 2018, 13:52:51 »
Sunnuntaina pesin auton nostellen sitä tarpeen mukaan ylös-alas ilman ongelmia. Maanantaina yllättäen perä tontissa, ja noston jälkeen taas tunnissa maassa. Vasemman sylinterin ohivuotonipasta tulee tippa per 2s tahdilla, oikealta ei mitään.

Mikähän mahtaa olla vikaantumismekanismi noin äkkisesti? Tälle vasemmalle ei tietääkseni ole tehty yhtään mitään 15 vuoteen, oikeaa kyllä on tilkitty jo.

Lähinnä sitä mietin, että tilaanko tiivistesarjan vai koko sylkyn samantien. Oikella puolella tiivistekorjaus ei toiminut kuin 1,5v, mutta siellä olikin vaikeuksia teflonrenkaan asennuksessa ja se saattoi vaurioitua taitellessa.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 236
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #111 : Toukokuu 09, 2018, 16:30:09 »
Mulla meni perä tonttiin 5v sitten tilasin osat kosla lakkas laskeutumasta, ajeltu toi 5 vuotta tiivisteet kontissa jos sattus.......
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #112 : Toukokuu 09, 2018, 17:48:36 »
Tiivisteet vaihdoin 2008-2009? ei ole sylinterit vuotaneet sen jälkeen.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Starglazer

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #113 : Toukokuu 09, 2018, 19:14:12 »
Saako noita takasylinterin tiivistesarjoja valmiina jostain? Vai pitääkö ne tilata erikseen?
E: tuossahan se olikin muutama viesti sitten.

Mistäpä näitä jousisylintereiden tiivistesarjoja voi ostaa? Eipä ilmeisesti ihan mahdoton urakka vaihtaa?

sitroselta.

Tässä osat esim farkun ei hydractive 4 (ei-plus) sylintereille. = 40mm. Citroen Servicestä voi VIN:llä kattoa oikeat osat.

527209 JOUSIKARAN SOKKA
527228 C5 O-RENGAS 40MM
527230 C5 TAKASYLINTERIN TEFLON
527232 C5 TAKASYLINTERIN O-RENGAS

hintaa parikymppiä per puoli.

jos haluaa hifistellä niin sitten myös uusi kokoojapussi ja kokoojanpussin side, mutta ei ne ole välttämättömiä vaihtaa jos ovat ehjiä.

ei ole paha homma kun sylinterin on saanut käteen, eikä irrotus ole sekään kovin iso juttu. Pallo pitää irroittaa, ja sylinterin tiivistepinnan kunto on hyvä tarkistaa. Eli otollinen tilanne vaihtaa myös pallot uuteen.

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #114 : Toukokuu 11, 2018, 10:48:28 »



ei ole paha homma kun sylinterin on saanut käteen, eikä irrotus ole sekään kovin iso juttu. Pallo pitää irroittaa, ja sylinterin tiivistepinnan kunto on hyvä tarkistaa. Eli otollinen tilanne vaihtaa myös pallot uuteen.

Itse kyseenalaistaisin tuon sylinterin irroituksen tarpeen. Omaani kun vaihdoin tiivisteitä taakse vasemmalle niin totesin sylinteriin tulevan putken liitoksen olevan sen verran tiukassa että saa olla kiinni, meinasi kantit mennä eikä vielä yrittänytkään aueta. Tiivisteiden vaihto onnistui helposti paikallaan. perä vaan ylös että mahtui alla työskentelemään. Veikkaan että näin säästää jopa aikaa kun vähemmän avattavia liitoksia ja kiinnityksiä. Samaan aikaan vaihtaa ne tiivisteet kun vielä irroittelee sitä sylinteriä. Mutta kukin tyylillään ;)

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #115 : Toukokuu 11, 2018, 13:48:00 »
Millaisella liikkellä se teflonrengas pitäisi laittaa paikalleen? Tanssiliikkeiden kuvailu sanallisesti on toki vaikeaa, mutta niin se oli viimeksi sen rankaan asettelukin. Lopulta laitoin sen uran kohdalle "kaksinkertaisena u:na" , mutta toisen puolen painaminen uraan teki renkaaseen terävän vekin. Eli ei näin

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 236
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #116 : Toukokuu 11, 2018, 14:40:35 »
Kaksinkertasena Uuna on tullu vastaavia laitettua muutama sata kpl hydrauli porakoneiden männän tiivisteitä ainoa oikea tapa ainakin noissa, ensin kuumassa vedessä lämmittää helpottaa asennusta.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #117 : Toukokuu 11, 2018, 20:01:53 »
Paintgrafiikkaa, siis näinkö?


Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #118 : Toukokuu 11, 2018, 23:03:58 »
Eipä siinä minusta mitään ihmeellistä silloin ollut kun vaihdoin ne tiivisteet. vanhat pois ja uudet tilalle. taisin laittaa sen teflon renkaan ensin sinne uraan ja sitten sen kanttisen kumirenkaan, ne muistaakseni tuli samaan uraan. Toisessa järjestyksessä jos yrittää saattaa tulla ongelmia. Leveämpi ura antaa sille teflonrenkaalle "tilaa asettua" paremmin paikoilleen.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #119 : Kesäkuu 01, 2018, 18:56:49 »
Mulla meni perä tonttiin 5v sitten tilasin osat kosla lakkas laskeutumasta, ajeltu toi 5 vuotta tiivisteet kontissa jos sattus.......

Näemmä myös eteisen nurkkaan ostettu uusi jousisylinteri tarjoaa saman ominaisuuden. Viikon verran auto vajui maahan, mutta toipui siitä sitten niin ettei tällä hetkellä ole mitään tarvetta korjata.

Ei pitäisi hätäillä tämän oireen sattuessa :)

Paikalla yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 109
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #120 : Kesäkuu 01, 2018, 21:56:31 »
Näemmä myös eteisen nurkkaan ostettu uusi jousisylinteri tarjoaa saman ominaisuuden. Viikon verran auto vajui maahan, mutta toipui siitä sitten niin ettei tällä hetkellä ole mitään tarvetta korjata.

Toimiskohan sellanen foorumin yhteinen kapula, jonka voisi aina ostaa itselleen, jotta auto korjaantuu ja myydä sitten seuraavalle? :)

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 236
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #121 : Kesäkuu 01, 2018, 23:32:25 »
Joo,itellä on jo....... ;D
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #122 : Kesäkuu 02, 2018, 20:14:36 »
Tilasin Saksasta jousisylinterin. Nyt tämä varmaan korjaantuu siitä tiedosta sisuuntuneena. Ihmeparantuminen tapahtui kertaalleen pari vuotta sitten, mutta nyt tätä on jatkunut jo tammikuusta saakka.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #123 : Kesäkuu 14, 2018, 15:10:09 »
Ei ollut pitkä ihmeparantuminen täällä, taas vajuu ja nyt tursuaa lientä jo haitarista ulos. Pääseepähän jo ostettu sylinteri sittenkin käyttöön.

Sokkaakin olen käynyt liottelemassa jonkun aikaa. Toivottavasti irtoaa suosiolla.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 534
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 - Jousisylinteri vuoto
« Vastaus #124 : Kesäkuu 30, 2018, 00:25:25 »
Sylinteri vaihdatettu. Ruumiinavaus vanhalle osalle paljasti melkoisen näyn. Mikä tämän lie aiheuttanut? Ei ihme jos oli hiukan ohivuotoa...