Kirjoittaja Aihe: Uusi Citroën C4 Cactus  (Luettu 21313 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 10
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #150 : Syyskuu 01, 2018, 19:24:31 »
Mukaville jälkiasennusalustoille ei ole asiakkaita, muuten kyllä kannatettava idea.
Mihin kategoriaan luokitellaan Comfort-pallot?

Meidän baskeripäisten huru-ukkojen fetissihän ne on :)
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Citroen/Peugeot/Renault ???

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #151 : Syyskuu 01, 2018, 21:05:07 »
Mihin kategoriaan luokitellaan Comfort-pallot?

Samaan kategoriaan :D Mutta samasta syystä, asiakkaat eivät olleet valmiita maksamaan extraa kyseisestä jousituksesta edes perusmuodossa... joten PSA kustannussyistä lopetti sen valmistuksen.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 10
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #152 : Syyskuu 01, 2018, 23:01:45 »
Onkos tuon Puretech 110:n ja 130:n välillä muuta eroa kuin softa?
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Citroen/Peugeot/Renault ???

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #153 : Syyskuu 02, 2018, 07:58:05 »
Vahvalla mutulla sanoisin että aina ollut muutakin eroa PSA-autoissa?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #154 : Lokakuu 24, 2018, 19:35:57 »
Sanos muuta!  :)
https://jalopnik.com/2018-citroen-cactus-c4-it-feels-criminal-that-we-cant-1829826056
"I knew as soon as I’d planned a vacation to Ireland with my girlfriend that I wanted to drive something weird and unusual—something I could never get back home in America. Everyone around Jalop HQ said the Citroën Cactus fit the bill, that it was a blast to drive. After getting to know the quirky crossover for a week, I can say I agree wholeheartedly, and that it absolutely sucks we can’t get one in the states.

The Cactus kicks ass, plain and simple."

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 722
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #155 : Kesäkuu 26, 2019, 09:50:54 »
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 10
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #156 : Kesäkuu 26, 2019, 10:20:44 »
Oho, nytkö siis on se hdi-tomaatti vihdoin tarjolla? Erinomaista!
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Citroen/Peugeot/Renault ???

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 359
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #157 : Kesäkuu 26, 2019, 12:00:00 »
Harmillisesti kampanjamalli on feel -varustetasolla  >:(. Jotenkin manuaali-ilmastoinnin käyttö kosketusnäytöltä ei tuntunut luontevalta eli pitäisi olla shine -varustelu.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 722
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #158 : Kesäkuu 26, 2019, 13:35:03 »
Jos varusteet ei riitä, aina voi valita lisävarustemallin.
Tuo limited -paketti on jo todella erinomainen tarjous. 20ke:llä uusi diesel-automaatti. Joutuuko tehdas myymään näitä halvennetulla hinnalla kun diesel ei ole niin muodikas enää?
Huomatkaa mukava kuriositeetti puretechiin; rumpujarrut takana.

Mäkelän koneessa Järvenpään pisteessä ei ollut hdi-automaattia. Ilmoittakaa jos tiedätte sellaisesta.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 359
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #159 : Kesäkuu 27, 2019, 10:42:56 »
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Deeässä5

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 5
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #160 : Kesäkuu 29, 2019, 10:31:09 »
Jos varusteet ei riitä, aina voi valita lisävarustemallin.
Tuo limited -paketti on jo todella erinomainen tarjous. 20ke:llä uusi diesel-automaatti. Joutuuko tehdas myymään näitä halvennetulla hinnalla kun diesel ei ole niin muodikas enää?
Huomatkaa mukava kuriositeetti puretechiin; rumpujarrut takana.

Mäkelän koneessa Järvenpään pisteessä ei ollut hdi-automaattia. Ilmoittakaa jos tiedätte sellaisesta.
Ja lisävarusteista kannattaa ensimmäisenä valita kunnon ruostesuojaus!

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 929
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #161 : Kesäkuu 29, 2019, 10:39:36 »
Vi Bilägare ruostesuojaus arvaus on epäonnistunut niin monta kertaa ettei ikinä niitä kannata pelästyä mutta ruostesuojaus on jokaisessa automallissa hyvä sijoitus mutta silloin käytettävä taatusti osaavaa puljua tekemään mutten voi lopputulos olla oikeasti se, että ruostuukin nopeammin.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #162 : Kesäkuu 29, 2019, 13:09:15 »
Ja lisävarusteista kannattaa ensimmäisenä valita kunnon ruostesuojaus!

Ainoastaan jos aikoo, että kyseinen yksilö museoidaan. Nykyään autoissa on niin kallista tekniikkaa (turbo, bsi, ecu), että minkä tahansa 3,000€ osan pamahtaessa yli 8 vuotiaasta ei-"premium" autosta johtaa auton paalaukseen. Siinä vaiheessa ruoste ei ole vielä ongelma (ei kosmeettinen eikä tekninen) edes huonoimmin ruostesuojatussa nykyautossa (mikäli autoa ei ole kolhittu). Katsokaa vaikka autovahinkokeskuksen sivuilta.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 500
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #163 : Kesäkuu 29, 2019, 18:22:23 »
Ja lisävarusteista kannattaa ensimmäisenä valita kunnon ruostesuojaus!

Ainoastaan jos aikoo, että kyseinen yksilö museoidaan.

Olen kuullut autokauppiaan käyttäneen samaa ilmaisua... Toki, jos tekee niinkuin keskiverto upouuden auton ostaja, että käyttää sitä autoa 3-4 vuotta ja vaihtaa sitten uuteen, niin eipä se luultavasti ehdi puhki ruostua. Ja tulevat ongelmat siirtyy kätevästi seuraavalle omistajalle. Moderneissa luontoystävällisissä maaleissa kun on se ongelma ettei ne tunnu kestävän sitäkään vähää kuin ennenvanhaan kunnon myrkyistä tehdyt maalit kesti. Pellit voi olla sinkittyjä mutta jossain vaiheessa se hiekkasuihku ja suola puhkaisee sen sinkinkin ja sitten alkaa ruostuminen.

Lainaus
Nykyään autoissa on niin kallista tekniikkaa (turbo, bsi, ecu), että minkä tahansa 3,000€ osan pamahtaessa yli 8 vuotiaasta ei-"premium" autosta johtaa auton paalaukseen. Siinä vaiheessa ruoste ei ole vielä ongelma (ei kosmeettinen eikä tekninen) edes huonoimmin ruostesuojatussa nykyautossa (mikäli autoa ei ole kolhittu). Katsokaa vaikka autovahinkokeskuksen sivuilta.
Moni kakku päältä kaunis, pohjastahan ne autot yleensä ensin ruostuu. Tekniikka voi olla kallista, ja elektroniikka erityisen hankalaa korjattavaa, mutta kehitys kehittyy ja sitä rataa... jokin aika sitten modernin elektroniikan yms yleistyessä autoja pidettiin mahdottomina tee-se-itse korjata mutta nyt on vikakoodinlukijat yms ja niin niitä vaan diagnosoidaan ja korjaillaan harrastajien toimesta. Tuskin jatkossakaan tulee olemaan mitään sellaista laitetta jota joku ei osaisi korjata, ja vieläpä halvemmalla kuin merkkiliikkeessä...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #164 : Kesäkuu 29, 2019, 19:16:07 »
Ajat on muuttuneet. Käytettyjen autojen arvo on Suomessa nyt alhainen. Katsastetun ja ilmastoidun käytetyn auton saa nyt jopa 2000eurolla. Aika harva korjaa 4,000€ autoa edes 1,000€:lla.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #165 : Heinäkuu 01, 2019, 16:59:09 »
^Auton hitsailuun liittyen oli puolisen vuotta sitten uutisointia että korjaushitsaus menee kotipihassa hitsaten vaikeaksi. Korjaus vaaditaan tehtäväksi maahantuojan ohjeistuksen mukaan. En vain ymmärrä miten katsuri selviää hitsatun auton kanssa.  Voihan olla niin että autoa on jo hitsattu aiemmin vanhemman lepsumman lainsäädännön mukaisesti, nyt laki kun muuttuu niin miten katsastusmies erottelee vanhan lain voimassa oloaikana tehdyt hitsailut ja uudet hitsaukset? Eipä tainnut, ehkä ed main syystä, korjaushitsaukseen tulla lainsäädännöpuolesta muutoksia.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 722
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #166 : Heinäkuu 01, 2019, 18:33:33 »
Tiedän jo etten pysty perustelemaan piikkikasvin ostoa itselle. Samalla hinnalla kun saa päästäverohyötyisen C5 bluehdi 180:n. Tarvitsen tilaa mutta cactuksessa saa vain ahtautta ja rengasmelua. Mukavan yksinkertainen se kokonaisuudessaan toki on.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 500
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #167 : Heinäkuu 01, 2019, 22:47:42 »
^Auton hitsailuun liittyen oli puolisen vuotta sitten uutisointia että korjaushitsaus menee kotipihassa hitsaten vaikeaksi. Korjaus vaaditaan tehtäväksi maahantuojan ohjeistuksen mukaan. En vain ymmärrä miten katsuri selviää hitsatun auton kanssa.  Voihan olla niin että autoa on jo hitsattu aiemmin vanhemman lepsumman lainsäädännön mukaisesti, nyt laki kun muuttuu niin miten katsastusmies erottelee vanhan lain voimassa oloaikana tehdyt hitsailut ja uudet hitsaukset? Eipä tainnut, ehkä ed main syystä, korjaushitsaukseen tulla lainsäädännöpuolesta muutoksia.

Lisäksi jos hitsaukset ja maalaukset tekee tarpeeksi siististi, ei kukaan pysty päältäpäin katsoen sanomaan että mitään on edes hitsattu. Silloin toki korjaus pitää tehdä jo ennen kuin katsastuksessa napsahtaa korjauskehoitus, ettei katsuri osaa korjattua kohtaa edes etsiä.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #168 : Heinäkuu 01, 2019, 22:59:42 »
Juu, netistä löytyi Trafin ohje
https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/1483450909/e38d8d172d95d98be8b524c6ac63175b/23593-Ruostevaurioiden_tarkastaminen.pdf
Ruostevauriosta jos hylätään, saattaa katsuri vaatia ruostekorjatun kohdan uusintanäytille ilman massausta tms. Paria autoa hitsanneena ei ole auton hitsailu mun juttu, teollisuudessa tuli hommaa opeteltua opintojeni ohella, mutta samalla oppi senkin että hitsailuun tarkoitetussa työtilassa homma sujuu. Sellaista ei mulla kotosalla ole.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 431
  • Peukkuja: 2
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #169 : Heinäkuu 02, 2019, 00:41:28 »
Uudempien suurlujuusteräksisten rakenteiden kanssa perinteinen paikka reikään ei taida olla sallittu missään muodossa. Valmistaja on määritellyt mistä saadaan leikata ja minkälainen kokonaisuus on vaihdettava. Sama homma ollut jo pitkää kolarikorjauksien kanssa jos/kun osia vaihdetaan.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #170 : Heinäkuu 02, 2019, 13:50:54 »
Meillä Peugeot 307:n vasemmalle puolelle takapyörän eteen tuli helmakoteloon reikä jonka katsuri bongasi. Kamun kanssa hitsatessa paljastui että helman päällä on tehtaan jäljiltä jokin kumimainen "levy" , pellin ja kumimaisen levyn väliin päässyt vesi vei helmapeltiä puolen metrin matkalta. Hitsattiin peruspelistä paikka, 5 cm leveä ja noin 50 cm pitkä suikale. Katsuri hyväksyi hitsauksen, vuosi oli 2018. Väittävät että 2000 luvun alun autoissakin helmakotelot olisivat jo suurlujuuspeltiä, ilmeisesti katsuri tarkisti asian ja totesi ettei ole suurlujuuspeltiä helmakotelo -03 pösössä :)

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 137
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #171 : Heinäkuu 03, 2019, 16:11:27 »
Ajat on muuttuneet. Käytettyjen autojen arvo on Suomessa nyt alhainen. Katsastetun ja ilmastoidun käytetyn auton saa nyt jopa 2000eurolla. Aika harva korjaa 4,000€ autoa edes 1,000€:lla.

Just katselin toissapäivänä puolankilpistä neloskopan Golfia jonka takalasissa luki Rinta-Jouppi Tuusula, suomesta saa vissiin nykypäivän moisia saksaa halvemmalla ???

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #172 : Heinäkuu 03, 2019, 18:58:30 »
Puolalainen hitsari joka Suomessa työskentele on ostanut itselleen kesä kulkineen.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 500
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #173 : Heinäkuu 03, 2019, 23:03:18 »
Ajat on muuttuneet. Käytettyjen autojen arvo on Suomessa nyt alhainen. Katsastetun ja ilmastoidun käytetyn auton saa nyt jopa 2000eurolla. Aika harva korjaa 4,000€ autoa edes 1,000€:lla.

Just katselin toissapäivänä puolankilpistä neloskopan Golfia jonka takalasissa luki Rinta-Jouppi Tuusula, suomesta saa vissiin nykypäivän moisia saksaa halvemmalla ???

Rintajuippihan myy halvalla pois kaikki jollain tapaa epäkelvot kulkineet, huutokaupalla. Nyt olisi ceefemmakin tyrkyllä siellä.
http://eurolla.fi/Huutokauppa/Kohdelistaus.aspx
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 359
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #174 : Heinäkuu 04, 2019, 11:47:52 »
Just katselin toissapäivänä puolankilpistä neloskopan Golfia jonka takalasissa luki Rinta-Jouppi Tuusula, suomesta saa vissiin nykypäivän moisia saksaa halvemmalla ???

Vai olisiko kuitenkin takalasi tai takaluukku vaihdettu..? Minullakin olis kerran Corolla (ei ollut kuin kuukauden ;) ), jossa oli Toyotan iskulausetarra norjaksi. Autoon oli vaihdettu takaluukku takalasin rikkouduttua.

Ja jottei ihan off topiciksi mene, niin jostain luin Cactuksen myynnin takunneen niin, että se pian lopetetaan.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90