Kirjoittaja Aihe: Uusi Citroën C4 Cactus  (Luettu 12410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #50 : Maaliskuu 09, 2018, 15:58:25 »
Missään ei ole parempi soundi kuin speedwaypyörässä. 500cc, yksi sylinteri, metanoli polttoaineena ja risiiniöljy voiteluaineena. Ei vaihteita, vain voimaa. Ja se tuoksu 8)

BRM 1500cc V16
https://www.youtube.com/watch?v=umO3iqac_4c

Tosimiehet ei mitään turvaratoja tarvitse.

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 890
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #51 : Maaliskuu 09, 2018, 16:16:27 »
Missään ei ole parempi soundi kuin speedwaypyörässä. 500cc, yksi sylinteri, metanoli polttoaineena ja risiiniöljy voiteluaineena. Ei vaihteita, vain voimaa. Ja se tuoksu 8)

BRM 1500cc V16
https://www.youtube.com/watch?v=umO3iqac_4c

Tosimiehet ei mitään turvaratoja tarvitse.

Tuostahan saa melkein orgasmin kun kuuntelee.  ;D
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #52 : Maaliskuu 10, 2018, 10:22:59 »
No jos tänne nyt näitä moottorinääni-videoita laitellaan niiin tässä vielä yksi.

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 808
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #53 : Maaliskuu 10, 2018, 10:40:33 »
Jos oikein lapsettaa, niin tämä olisi oiva lisävaruste.
On tainnut vaan jo olla loppuunmyyty.
https://www.teknikmagasinet.fi/tuotevalikoima/aani-ja-kuva/aanen-ja-kuvansiirtajat/fm-lahettimet/tuotemerkit/soundracer/soundracer-v8

Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #54 : Maaliskuu 10, 2018, 11:13:52 »
Menkää nyt muualle kirjoittelemaan "huttua"! Takaisin Cactuksen pariin kiitos!  >:( ;D
PS. Sain kerran tuollaisen SoundRacerin syntymäpäivälahjaksi, ei toimi 100% kierrosten tunnistus joka autolla mutta aivoihin vaikuttaa siten että pitäisi jatkuvasti antaa hanaa.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #55 : Maaliskuu 14, 2018, 16:35:31 »

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #56 : Huhtikuu 28, 2018, 17:10:19 »
Cactus koeajttu (Shine 110 automaatti) ja ei tietty yllä hyden tasolle (C5) mutta on se erittäin, erittäin onnistunut paketti! Menkää muutkin koeajolle siitä mars-mars!

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 659
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #57 : Toukokuu 01, 2018, 18:34:00 »
Auto-Sunilla hyvä rahoitustarjous. 1%:n todellisella vuosikorolla.

Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #58 : Toukokuu 01, 2018, 19:13:27 »
Sivulta http://www.citroen.fi/mallisto/c4-cactus/ lueskelin, että:

Lainaus
Citroën C4 Cactukseen on valittavissa tehokkaita ja taloudellisia voimanlähteitä:

PureTech 110 Stop&Start manuaali
PureTech 110 Stop&Start automaatti
PureTech 130 Stop&Start manuaali
BlueHDi 100 manuaali

Mikäs hemmetin aivopieru on tarjota automaattia vain tuon tuhnuisimman bensakoneen kaveriksi?

Ja ainoa BlueHDI noin pieni, Puretech 130 tarjoaa melkein saman väännön (230 vs 254 Nm), mutta heboja on 130 eikä 100...

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 659
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #59 : Toukokuu 01, 2018, 19:26:29 »
Siksi että alittuisi tai oltaisiin hyvin lähellä romutussetelin vaatimaa alle 110g/km rajaa, kun ei noiden sitikoiden myynti muutenkaan kovaa ole ollut?

Nuo isommat hevosvoimat ei käytännössä tarkoita kuin kovempaa huippunopeutta.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa C@rlos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 69
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #60 : Toukokuu 01, 2018, 20:53:06 »
Miten luonnehtisitte sisätiloja C4 verraten?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #61 : Toukokuu 01, 2018, 21:48:38 »
Edessä hyvin tilaa, takana (muistikuvat hatarat C4:sta) hitusen vähemmän?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #62 : Toukokuu 05, 2018, 09:10:11 »
Myös Teknikens Värld pitää uutta Cactusta erittäin onnistuneena autona!?
http://teknikensvarld.se/provkorning-av-citroen-c4-cactus-623800/

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #63 : Toukokuu 05, 2018, 09:57:47 »
https://monamicitroen.blog/2018/04/10/c4-cactus-comfort-is-the-new-cool/

Tuolla väitetään että hiljaisempi kuin C5 X7. Jotenkin en jaksa ihan uskoa... Jos pitää paikkansa, harmi että moottorit on tuhnuja.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #64 : Toukokuu 05, 2018, 11:22:45 »
https://monamicitroen.blog/2018/04/10/c4-cactus-comfort-is-the-new-cool/

Tuolla väitetään että hiljaisempi kuin C5 X7. Jotenkin en jaksa ihan uskoa... Jos pitää paikkansa, harmi että moottorit on tuhnuja.
Ei pidä paikkansa, ehkä jos asfaltti on täydellistä niin joo!  ;D

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 659
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #65 : Toukokuu 05, 2018, 20:38:38 »
https://monamicitroen.blog/2018/04/10/c4-cactus-comfort-is-the-new-cool/

Tuolla väitetään että hiljaisempi kuin C5 X7. Jotenkin en jaksa ihan uskoa... Jos pitää paikkansa, harmi että moottorit on tuhnuja.

Jos käyttää 245 leveää ö nopeusluokan 19” sekarengastusta kuten minä nyt niin varmasti on.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #66 : Toukokuu 05, 2018, 20:41:01 »
Hullu!  ;) >:D

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 370
  • Peukkuja: 2
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #67 : Toukokuu 05, 2018, 21:07:54 »
Alkaa nykysessä autossa oleen sen verran matkaa takana, että oli perusteellinen tuulilasin pesu käsillä. Ajattelin josko sen vois välttää ja käväsin kokeilemassa Tampereen Veholla Cactuksen. Muutamia asioita mitä jäi mieleen.

Moottori/automaattivaihteisto tuossa 110 puressa pelas aika mukavasti yhteen jos vaan pystyy hyväksymään sen, että ei se mikään raketti ole. Moottori ja vaihteisto valikoimahan tuossa on aivan kesseli. Jos haluaa muutaman heposen lisää tehoa niin et saakaan enää automaattia. Aika kurnutuksen se kolmipytty tosin pitää kun lapun polkasee lattiaan, mutta ei nyt missään nimessä huonoin esitys. Pisteet myös oikeasta automaatista. Toivottavasti kaikki robottiviritelmät tulee jäämään historiaan. kaikkiaan ikäni kun on hiukan pirteemmillä dieseleillä ajellut niin tehoa jäin kaipaamaan.

Sisusta on jännä. Ei kuitenkaan missään nimessä ruma vaan tyyliin sopiva ja mielestäni hintaluokassaan ihan laadukaskin. Ei jäänyt japanialaista fiilistä. Istuimien verhoilu oli myös ihan hauska. Vehon yksilössä jakkarat oli puettu Jussipaitoihin, vain salmiakit puuttui.

Ihan mukavan kyydin myös antoi jos arvostaa hiljaisuutta. Ei hiljaisin, mutta taas kerran luokassaan varmasti pärjää. Jousituksen puolesta en oikeen osaa sanoa mitään mullistavaa. Montuissa ei missään nimessä hyden luokassa. Isoissa heitoissa tosin oli ehkä havaittavissa jotain sitikkamaisuutta. Kaikkiaan alustaltaan kuitenkin mukavampi kuin esim. vanha 3008. Ovissa oli tosi hyvät tiivisteet. Jopa niin hyvät, että kertaakaan ovi ei ekalla heitolla mennyt kiinni. Voi toki johtua siitä, että X7:ssa ovi suljetaan ensin ympärille pälyillen ettei kukaan kuule sitä kamalaa rämähdystä ja lopulta heitetään luukku kiinni juuri sellaisella vauhdilla että se menee, mutta ääni minimoituu. Tuntuma tiehen X7:aa tarkempi ja meni urista huolimatta tarkasti sinne mihin pyydettiin. Tähän tietty rengaskoollakin aika iso merkitys.

About 30 kilsan lenkin heitin ja siinä pääsin 200 ajetun kilsan rajan puhkaisemaan tuossa yksilössä. Oli muuten ihmeen paljon katon ja pilareiden verhoiluissa jo likalänttiä. Tarkasti on edelliset tutustuneet kun on likasilla kourilla pitäny lääppiä.

Hyvin voisin tuollaisellakin ajaa, mutta tällä hetkellä tarvitsen tiloiltaan isompaa autoa joten pesin vaan sen tuulilasin. Eihän se tietenkään puhtaaksi tullut, mutta se pitänee hyväksyä ja jatkaa ajoja x7 farkulla. C5 Aircrossille pitää latailla odotukset ja jos se pettää niin kai se on Pösön tai DS:n leiriin vaihdettava.






Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #68 : Toukokuu 05, 2018, 22:56:44 »
https://monamicitroen.blog/2018/04/10/c4-cactus-comfort-is-the-new-cool/

Tuolla väitetään että hiljaisempi kuin C5 X7. Jotenkin en jaksa ihan uskoa... Jos pitää paikkansa, harmi että moottorit on tuhnuja.

Jos käyttää 245 leveää ö nopeusluokan 19” sekarengastusta kuten minä nyt niin varmasti on.

Eipä noi 18" Misukatkaan mitkään hiljaisimmat ole, mutta en jaksa silti uskoa että X7:aa 700kg kevyempi auto on hiljaisempi oikein missään olosuhteissa. Eiköhän toi X7 hiljene kun saa uudet Landsailit alle ens kesänä.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #69 : Toukokuu 05, 2018, 23:31:41 »
Sain vaimon mukaan renkaita potkimaan. Koeajolle ei keretty.

  • Juuri ja juuri mahdun istumaan liki kaksimetrisenä: ihan mukava asento, joskin lisätila ei haittaisi, mutta kyllä tuolla kuitenkin voisi ajella. Sama juttu ekan Cactuksen kanssa, marginaalia ei jää juurikaan, vaikka mahdun
  • Suurin haitta oli, että istuin alimmassa ja taaimmaisessa asennossa pää ei osu katon korotettuun kohtaan vaan siihen keskellä olevaan paksumpaan ja alemmas ulottuvaan palkkiin. Ja jos siirtää penkkiä edemmäs, niin polvet alkaa olla turhan koukussa. Pitäis olla lasikatto, että tulisi lisää pääntilaa joka puolelle
  • Takapenkille mahtuu lähinnä kauppakassit, vaimon taakse voisi mahtua kolmas ihminenkin, mutta minun taakse ei. Noh, pieni autohan tuo onkin, mutta kun istuin "itseni" taakse jäi kenkä jumiin etu- ja takapenkin väliin, kun nousin pois :D
  • Kori keinuu todella helpolla, kun sitä heiluttaa tai heiluu penkillä itse. Lupaavaa! :-)
  • Sisätilojen viimeistely on laadukkaampi kuin ykkös-Cactuksessa, samaten ohjaamo on edelleen mukavan pelkistetty
  • Penkit ovat hyvät, ja jalatkin mahtuvat leveään asentoon keskikonsolia vasten ja osin sen päälle: silti noihin nykyisiin isompiin kulkineisiin istuessa tilaa on sen verran enemmän, että sen huomaa heti. Cactuksessa pitäisi olla se sohvapenkki, sitten mukavuus ja tilat olisivat kohdallaan
  • Uusi Cactus on tyylikkäämpi ja linjakkaampi kuin vanha, pakko myöntää
  • Se myöhemmin tuleva BlueHDI 120 + EAT6 -yhdistelmä vois olla riittävän rajoilla kulkuhalujen puolesta. Cactuksen rentoon kruisailuun ei manuaali sovi ja se nykyinen automaatti on vain sen tuhnumman moottorin kanssa nykyisin. Ei tajua... :-/

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #70 : Toukokuu 06, 2018, 07:43:26 »
Käy ajamassa sitä ”tuhnuista”, kyllä kulkee silläkin rivakasti.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 659
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #71 : Toukokuu 06, 2018, 08:38:19 »
Ei ole missään ollut dieseliä koeajettavana? Minusta se on jopa kaikkein kiinnostavin tämän hetkisestä mallistosta. Tosin 5v manuaali mutta nelipyttyinen ja takana rumpujarrut. Eikä sen hinta ole paha Shine-tasollakaan.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #72 : Toukokuu 06, 2018, 10:29:27 »
Ei ole missään ollut dieseliä koeajettavana? Minusta se on jopa kaikkein kiinnostavin tämän hetkisestä mallistosta. Tosin 5v manuaali mutta nelipyttyinen ja takana rumpujarrut. Eikä sen hinta ole paha Shine-tasollakaan.
Ihmisten mielestä diesel on out, vaikka totuus pitäisi olla ihan toinen. :(
En ymmärrä miksi kaivoivat edelleen tuo 5-lovisen esiin? Ehkä painoa säästää hitusen mutta silti...

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 659
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #73 : Toukokuu 06, 2018, 11:06:05 »
Veikkaan että 6-lovinen ei mahdu nelipyttyisen päähän?
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #74 : Toukokuu 06, 2018, 11:33:21 »
En ymmärrä miksi kaivoivat edelleen tuo 5-lovisen esiin? Ehkä painoa säästää hitusen mutta silti...

Riippuu ihan välityksistä ja väännöstä, tarviiko sitä 6. vaihdetta mihinkään. Olen ajanut hyvilläkin viisivaihteisilla. Jos vitonen on tarpeeksi pitkä ja muut vaihteet tehty hyvin, ettei ole yhtä liian pitkää tai lyhyttä, niin viisi riittää kattamaan nopeusalueet hyvin. On vähemmän vaihtamistakin. Subaruni 6-lovisella jätän yleensä yhden tai kaksi vaihdetta kokonaan käyttämättä, kun pitää kiihdyttää marssinopeuteen.

Jos moottoritiellä 120km/h nopeudessa pääsee 2000-2500 rpm välille, se riittää tässä maassa. Lähemmäs kolmen tonnin kierrokset alkavat näkyä kulutuksessa ja ajomelussa.

Huonon vertailun vuoksi AL4:n välitykset ovat oikein onnistuneet. Onhan se momentinmuunninautomaatti, mutta turbiini on pääosin lukittuna ajossa. Ei huuda liikoja ja motarilla pääsee kohtuullisilla kierroksilla.