Kirjoittaja Aihe: Uusi Citroën C4 Cactus  (Luettu 12408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #25 : Maaliskuu 04, 2018, 19:47:40 »
Lopun teknisistä tiedoista päättelin että tätä ei saa kuin 3-pyttysellä koneella, paitsi dieselinä. Omalta osaltani kiinnostus lopahti siihen, vaikka tuo jousitus kyllä muuten pitänee tsekata jossain vaiheessa.

Ei kait edellistäkään Cactusta saanu kuin neloshodarilla tai sitten kolmipyttyisellä vaparilla/puretechilla? Ja taitaa olla samat sävelet muissakin tuon kokoluokan autoissa nykyisin.

No Cactusta ei ehkä saanut mutta C4/DS4 tuli kyllä tehtaalta aina neloskoneella, vielä viime vuonnakin, josta ei ole kovin pitkästi aikaa. Ja kun tuossa Cactuksen nimessä on se C4 niin mikä mättää? Miksi ei saa isommalla koneella? Nyt kun olisi kiinnostava jousituskin, minkä takia auto ehkä olisi oikeasti harkittavissa, jos se jousitus nyt on niin hyvä kuin on kehuttu.

Edellisen sukupolven C3:ssakin oli vielä neloskone...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #26 : Maaliskuu 04, 2018, 19:52:54 »
Mitä vikaa 3-pyrtyisessä!?

Jaa mitä? Sanotaan nyt vaikka niin että käyntiääni, ihan ensiksi, ennen kuin mitään muuta ehtii edes ilmetä. Olen ajanut sellaisella vuokra-autolla vuorokauden... kun ekan kerran käynnistin sen tietämättä että siinä oli tollanen vajakkikone, luulin että siinä oli jotain vikaa ja mietin että prkl pitääkö tästä nyt saman tien kipittää takaisin palvelutiskille valittamaan että auto jonka just vuokrasin on rikki...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa jonezi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #27 : Maaliskuu 04, 2018, 21:07:38 »
Lopun teknisistä tiedoista päättelin että tätä ei saa kuin 3-pyttysellä koneella, paitsi dieselinä. Omalta osaltani kiinnostus lopahti siihen, vaikka tuo jousitus kyllä muuten pitänee tsekata jossain vaiheessa.

Ei kait edellistäkään Cactusta saanu kuin neloshodarilla tai sitten kolmipyttyisellä vaparilla/puretechilla? Ja taitaa olla samat sävelet muissakin tuon kokoluokan autoissa nykyisin.

No Cactusta ei ehkä saanut mutta C4/DS4 tuli kyllä tehtaalta aina neloskoneella, vielä viime vuonnakin, josta ei ole kovin pitkästi aikaa. Ja kun tuossa Cactuksen nimessä on se C4 niin mikä mättää? Miksi ei saa isommalla koneella? Nyt kun olisi kiinnostava jousituskin, minkä takia auto ehkä olisi oikeasti harkittavissa, jos se jousitus nyt on niin hyvä kuin on kehuttu.

Edellisen sukupolven C3:ssakin oli vielä neloskone...

Jaa, meillä on 2017 C4 ja siinä on vaan 3 sylinteriä (Puretech 130) ja tuo toinen saatavilla ollut bensakone (Puretech 110) taitaa olla myös "vajakkikone".
Citroen C4 130 Puretech Automaatti Exclusive Limited -17
Citroen C2 1.6 16v VTS -06

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 674
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #28 : Maaliskuu 04, 2018, 21:30:30 »
Mitä vikaa 3-pyrtyisessä!?

Jaa mitä? Sanotaan nyt vaikka niin että käyntiääni, ihan ensiksi, ennen kuin mitään muuta ehtii edes ilmetä. Olen ajanut sellaisella vuokra-autolla vuorokauden... kun ekan kerran käynnistin sen tietämättä että siinä oli tollanen vajakkikone, luulin että siinä oli jotain vikaa ja mietin että prkl pitääkö tästä nyt saman tien kipittää takaisin palvelutiskille valittamaan että auto jonka just vuokrasin on rikki...
Cactus vai joku pienempi? Noissa pienemmissä ei ole äänieritystä lainkaan joten sieltä kuuluu sen takia ääntä. Nythän pitäisi uudistuneessa Cactuksessa olla hivenen parempi äänieristys mutta onko moottoritilaakin äänieristetty lisää on aivan toinen asia.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #29 : Maaliskuu 04, 2018, 21:32:56 »
No Cactusta ei ehkä saanut mutta C4/DS4 tuli kyllä tehtaalta aina neloskoneella, vielä viime vuonnakin, josta ei ole kovin pitkästi aikaa. Ja kun tuossa Cactuksen nimessä on se C4 niin mikä mättää?
...
Edellisen sukupolven C3:ssakin oli vielä neloskone...

Cactus kait pohjautuu C3:n alustarakenteeseen ja tekniikkaan. Nimi on markkinointiosaston sekoiluja. Eikä taida olla tämän sukupolven C3:ssa neloskonetta. Paitsi nyt taitaa uusien kulutusmittaustestien myötä trendi siirtyä dieseleistä ja pikkuturboista isompiin vaparikoneisiin, kun ovat kai päättäneet, että sillä tavalla se maailma pelastuukin tänä vuonna, joten eipä sitä tiedä, vaikka jonkun vuoden päästä noita taas saisikin :)

Miksi ei saa isommalla koneella? Nyt kun olisi kiinnostava jousituskin, minkä takia auto ehkä olisi oikeasti harkittavissa, jos se jousitus nyt on niin hyvä kuin on kehuttu.

Jotain viherpiiperryspäästökysymyksiähän noi alkujaan on, ja se sitten ideologisen poliittisen veivaamisen jälkeen päätyy konkreettisiksi valinnoiksi autovalmistajien kesken. Monissa muissa maissa, jopa Euroopan sisällä, mutta etenkin sen ulkopuolella automalleja saa vielä kunnollisilla koneilla.

Ei sillä, hyvä kolmisylinterinen ei häpeä rivineloselle sen ihmeemmin. Eikä se nelonenkaan ole mikään optimi tai ideaali esimerkiks balanssin suhteen. Mieluummin rivikutonen kuin nelonen :)

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 808
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #30 : Maaliskuu 04, 2018, 21:58:03 »
Jaa, meillä on 2017 C4 ja siinä on vaan 3 sylinteriä (Puretech 130) ja tuo toinen saatavilla ollut bensakone (Puretech 110) taitaa olla myös "vajakkikone".
Mitä tuollainen bensakone kuluttaa matka-ajossa?
Dieselin etumatka on hieman kulutuksen osalta kutistunut. Ajatuksena korvata jatkossa diesel bensakoneella. Kannattaako, jos ajoa tulee 30 tuhatta vuodessa. Nykyinen dieseli vie tasaisesti jotain 4,2-4,4 litraa satasella
Uudessa C4:ssa ei lehden mukaan ole enää, kuin 100 heppanen saatavana dieselinä.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa jonezi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #31 : Maaliskuu 05, 2018, 07:40:19 »
Matka-ajossa 4.7-5.5 L / 100 km, nastarenkailla, riippuu tietenkin nopeudesta, lämpötilasta, yms.
8L / 100km on laskettu ja ajotietokoneen näyttämä keskikulutus, auton  mittarissa on n.2700 km tällä hetkellä, ajettu pääosin lyhyttä kaupunkiajoa (n. 500 km maantiellä) ja alla nastat, auto on  automaattilaatikolla ja itse ajan melkein aina S - moodilla, enkä kyttää kulutusmittaria.
Citroen C4 130 Puretech Automaatti Exclusive Limited -17
Citroen C2 1.6 16v VTS -06

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 129
  • Peukkuja: 1
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #32 : Maaliskuu 05, 2018, 13:57:07 »
Mitä vikaa 3-pyrtyisessä!?

Jaa mitä? Sanotaan nyt vaikka niin että käyntiääni, ihan ensiksi, ennen kuin mitään muuta ehtii edes ilmetä. Olen ajanut sellaisella vuokra-autolla vuorokauden... kun ekan kerran käynnistin sen tietämättä että siinä oli tollanen vajakkikone, luulin että siinä oli jotain vikaa ja mietin että prkl pitääkö tästä nyt saman tien kipittää takaisin palvelutiskille valittamaan että auto jonka just vuokrasin on rikki...

On se maailma ihmeellinen paikka, toisia kolmipyttyisen koneen käyntiääni ei haittaa lainkaan. Olen tässä 70tkm rullaillut Cactuksella ilman huolta ja murhetta.  :)

Mitä tulee uuteen Cactukseen niin koska mahtaa olla ekat autot koeajettavissa Suomessa? Vaihtaa en aio, mutta pitäähän se käydä kokeilemassa.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #33 : Maaliskuu 05, 2018, 15:48:27 »
Olen kuullut sellaisenkin kommentin 3-pyttyisestä, että on tosi mukava soundi (isän 82hp koneessa).
Itse en koeajossa oikein edes kiinnittänyt siihen ääneen huomiota.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #34 : Maaliskuu 05, 2018, 18:54:50 »
Olen kuullut sellaisenkin kommentin 3-pyttyisestä, että on tosi mukava soundi (isän 82hp koneessa).
Itse en koeajossa oikein edes kiinnittänyt siihen ääneen huomiota.

Noilla moottoriäänillä on sellainen ominaisuus, että auto vaihtaa ne aina erilaisiksi riippuen siitä, mitä yksityiskohtia kuuntelija tietää autosta...

Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën C5 2.0i 16V SX -03 B-Pack
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #35 : Maaliskuu 06, 2018, 10:29:08 »
Lainaus
Mitä tulee uuteen Cactukseen niin koska mahtaa olla ekat autot koeajettavissa Suomessa? Vaihtaa en aio, mutta pitäähän se käydä kokeilemassa.

Jostain artikkelista luin, että Suomessa huhti-toukokuussa.
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #36 : Maaliskuu 06, 2018, 18:27:05 »
Jaa, meillä on 2017 C4 ja siinä on vaan 3 sylinteriä (Puretech 130) ja tuo toinen saatavilla ollut bensakone (Puretech 110) taitaa olla myös "vajakkikone".

Saattaapi olla, yritin kyllä pikaisesti googlata ja löysin ensin tiedon että olisi ollut 4-koneella vielä edellinen mallisto mutta en nyt pystynyt sitä mistään varmistamaan, että milloin neloset on jääneet pois mallistosta. Lienee vähän markkina-alue kohtaistakin. Mutta siis selvää ja yksiselitteistä tietoa en saanut kaivettua esiin että millä moottoreilla C4:sta on milloinkin myyty. Joskus oli neloskoneet ja nyt on kolmoset...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #37 : Maaliskuu 06, 2018, 18:38:47 »

Miksi ei saa isommalla koneella? Nyt kun olisi kiinnostava jousituskin, minkä takia auto ehkä olisi oikeasti harkittavissa, jos se jousitus nyt on niin hyvä kuin on kehuttu.

Jotain viherpiiperryspäästökysymyksiähän noi alkujaan on, ja se sitten ideologisen poliittisen veivaamisen jälkeen päätyy konkreettisiksi valinnoiksi autovalmistajien kesken. Monissa muissa maissa, jopa Euroopan sisällä, mutta etenkin sen ulkopuolella automalleja saa vielä kunnollisilla koneilla.

Ei sillä, hyvä kolmisylinterinen ei häpeä rivineloselle sen ihmeemmin. Eikä se nelonenkaan ole mikään optimi tai ideaali esimerkiks balanssin suhteen. Mieluummin rivikutonen kuin nelonen :)
Jos kolme sylinteriä olisi hyvä ratkaisu, sellaiset moottorit olisivat yleistyneet kauan sitten eikä vasta viime vuosina.

Wartburgissa oli kolmipyttyinen kone ja kyllähän se sillä kulki sen minkä tarvitsi, kaksitahtinenkin se oli mikä kai jotenkin siihen moottorin suunnitteluun vaikutti. Jossain Daihatsussa tms oli pieni kolmipyttyinen myös ja sekin sillä liikkui mutta käsittääkseni sen moottorin mitat oli sanellut japanilainen verottaja... Ja eräs saksalainen insinööri meditoi kolmen palotilan erinomaisuutta niin kauan kunnes keksi kiertomäntämoottorin...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #38 : Maaliskuu 06, 2018, 20:11:25 »
Jos kolme sylinteriä olisi hyvä ratkaisu, sellaiset moottorit olisivat yleistyneet kauan sitten eikä vasta viime vuosina.

Kerros muuten vielä, mikä siinä tarkalleen ja absoluuttisesti on huonoa? Moottorikonfiguraatiot tuppaavat olemaan trade-offeja aina joidenkin asioiden puolesta toisten asioiden kustannuksella.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #39 : Maaliskuu 07, 2018, 17:47:23 »
Jos kolme sylinteriä olisi hyvä ratkaisu, sellaiset moottorit olisivat yleistyneet kauan sitten eikä vasta viime vuosina.

Kerros muuten vielä, mikä siinä tarkalleen ja absoluuttisesti on huonoa? Moottorikonfiguraatiot tuppaavat olemaan trade-offeja aina joidenkin asioiden puolesta toisten asioiden kustannuksella.

No minäpä kerron. Se on epätasapainoinen ja jo matemaattisestikin päätön konstruktio, kun puhutaan nelitahtikoneesta. Neljä tahtia, kolme sylinteriä... käsi ylös vaan kuka keksii mikä siinä on vikana..? No, jokaisen sylinterin työkierrossa on neljä vaihetta eli tahtia (imutahti, puristustahti, työtahti ja poistotahti) ja jos sylitereitä on neljä tai enemmän niin jokaisen vaiheen aikana jossain sylinterissä on työtahti, ja työtahtihan on se joka työn tekee ja moottoria varsinaisesti pyörittää. Nyt kun on vain kolme sylinteriä, seuraa tilanne että sylintereiden työtahteja tulee kolme peräkkäin ja sitten tulee... tauko, jonka aikana yksikään sylinteri ei tee työtä, vauhtipyörä vain pyörittää moottoria ennen kuin päästään taas se neljän tahdin kierto aloittamaan alusta. Siis tuossahan ei ole mitään järkeä, silkkaa resurssien tuhlausta. Kannattaa myös huomata että tämä ongelma ei koske kaksitahtikoneita.
Ja sitten vielä moottorin tärinöitä ja värinöitä joudutaan erikseen vaimentamaan tasapainoakseleilla, erikoisilla tukikumimeilla yms purkkavirityksillä, johon menee resursseja siihenkin suunnittelu ja valmistusvaiheessa useampisylinterisiä moottoreita enemmän.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 808
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #40 : Maaliskuu 07, 2018, 18:09:03 »
^
Mites, kun mulla on viisi sylinteriä?
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 2
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #41 : Maaliskuu 07, 2018, 18:20:15 »
Taita nyt olla Hyperillä ajatusvirhe mallintamisessa. 3 cyl moottorit ovat 240 asteen sytytysvälillä, joten ei siinä jää yhtään kierrosta välistä.

Mulla on 2 cyl moottoripyörä ja sekin potkii jokaisella koneen kierroksella.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2018, 18:48:29 kirjoittanut ovi »

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #42 : Maaliskuu 07, 2018, 21:28:20 »
Ja sitten vielä moottorin tärinöitä ja värinöitä joudutaan erikseen vaimentamaan tasapainoakseleilla, erikoisilla tukikumimeilla yms purkkavirityksillä, johon menee resursseja siihenkin suunnittelu ja valmistusvaiheessa useampisylinterisiä moottoreita enemmän.

Käytännössä joka ikisessä moottorissa on nykyisin tasapainoakseleita, värinänvaimentimia ja vastapainoja. Materiaalivahvuudet halutaan nykyisin niin pieniksi ja massat pieniksi, että eivät kestä ilman. Myös siis nelosessa.

Sellaista konstruktiota kun ei taida olla, joka ei johonkin suuntaan tärisisi tai kiertyisi. Bokserikuutonen taitaa olla se luontaisesti "ideaalein".

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 261
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #43 : Maaliskuu 08, 2018, 18:46:32 »
Taita nyt olla Hyperillä ajatusvirhe mallintamisessa. 3 cyl moottorit ovat 240 asteen sytytysvälillä, joten ei siinä jää yhtään kierrosta välistä.

Mulla on 2 cyl moottoripyörä ja sekin potkii jokaisella koneen kierroksella.

No miksi sitten tollanen 3-pyttynen kuulostaa karhealta ja epätahtiselta? (2-pyttysessä onkin tahtien määrä jaollinen pyttyjen määrällä)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #44 : Maaliskuu 08, 2018, 18:54:07 »
Onhan sen käynti vähän karkea tietenkin kun kampiakselin 2:n kierroksen aikana on vain 3 sytytystä, 4 pyttyisellä 4 ja 6 pyttyisellä 6 sytytystä jne. Jo 6 pyttyinen kehrää tyhjäkäynnilla kuin kissa eli kay pehmeästi.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 563
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #45 : Maaliskuu 08, 2018, 21:46:59 »
Dieselin kulutukseni on laskenut noin 0,5 litralla, kun olen kokeeksi tankannut muutaman kerran ABC-ketjun Smart-dieseliä. Mitähän lisäaineita siinä onkaan?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 399
  • Peukkuja: 14
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #46 : Maaliskuu 08, 2018, 22:28:53 »
Onhan sen käynti vähän karkea tietenkin kun kampiakselin 2:n kierroksen aikana on vain 3 sytytystä, 4 pyttyisellä 4 ja 6 pyttyisellä 6 sytytystä jne. Jo 6 pyttyinen kehrää tyhjäkäynnilla kuin kissa eli kay pehmeästi.

Toisaalta tulee Mieleen joku viritetty jenkki V8 ja sen hörpsötys tyhjäkäynnillä, aika karkeaa ja raakaa sekin on vaikka sylintereitä olisi reilustikin, tai vaikka vanha isolohko:

Ääneen vaikuttaa monia muukin asia, mutta moottoripyörissä kolmisylinterisiä on ollut pitkään ja joidenkin mielestä Laverdan epätasaisella sytytysvälillä varustetun moottoripyörän käyntiääni on paljon seksikkäämpi kuin uudemmissa, joissa on tasaväliset 120 asteen kampiakselikulmat (ilmeisesti alussa ei ollut tehtaalla koneistoja tehdä monimutkaisempia akseleita).

Osaltaan tasavälinen 3 on tasapainoisempi tärinän suhteen kuin rivinelonen, mutta tärinän sijaan siinä on momenttia ("kiertovemputusta"), joka korjautuu tuossa rivi-6:ssa.
Mutta joku toinen voi vajota melkein ekstaasiinkin rivi-3:n äänestä (Triumph speed triple):

Moottoripyöristä tulee myös mieleen tarkoituksella tehdyt epätasaiset sytytysvälit, "Bigbang" koneet, ratamoottoripyörissä on tehty V-koneita, joissa sytytykset tulee peräkkäin ja sitten tulee pidempi tauko. Ideana noissa on se että kiihdytyksessä potkun tullessa takarenkaan pito menetetään ja se taas hiljaisena aikana se palautuu - pystyy ajamaan paremmin pidon rajoilla.

Mutta vaikea sanoa mikä tuonkin äänestä tulee mistäkin ominaisuudesta (erilliset pakoputket, huippuunsa viritetty tehon suhteen)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #47 : Maaliskuu 09, 2018, 10:46:07 »
Missään ei ole parempi soundi kuin speedwaypyörässä. 500cc, yksi sylinteri, metanoli polttoaineena ja risiiniöljy voiteluaineena. Ei vaihteita, vain voimaa. Ja se tuoksu 8)

Myykää minulle C4 Cactus mk 1 yksisylinterisenä etanolimuunnoksena ja Castrol R risiiniöljyllä :)
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #48 : Maaliskuu 09, 2018, 11:57:42 »
Myykää minulle C4 Cactus mk 1 yksisylinterisenä etanolimuunnoksena ja Castrol R risiiniöljyllä :)

Eiks kaktusöljy olisi soveliaampi? ;)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #49 : Maaliskuu 09, 2018, 14:25:48 »
Voi olla :D
Ihan sillä vaan, että metanolin kanssa palanut risiiniöljy on tosin todella hyvän hajuinen eli ei tarvitse tuuletussuuttimissa hajupanosta tai taustapeilissä Wunderbaumia.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.