Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 49655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #250 : Kesäkuu 08, 2018, 07:24:11 »
Henkilökohtaisesti tykkään dramaattisesta designistä.
Eka 2CV, eka DS, CX, XM, C6, Xantia, C2, DS3, DS5, eka Cactus... kaikki hienoja ja dramaattisia.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 410
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #251 : Kesäkuu 08, 2018, 07:54:38 »
Minä olin alkuun pettynyt, kun Xantia näytti silmissäni liian tavanomaiselta. Ikää tuo on kestänyt hyvin ja näyttää edelleen hyvältä.

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 237
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #252 : Kesäkuu 08, 2018, 08:34:00 »
Xantioita vielä näkyy kivasti liikenteessäkin. Eilenkin näin kaksi, kummatkin metallivärisiä, toinen vihreä ja toinen punainen.
Jalankulkijaa tien yli päästäessäni seurasin, kun tuon vihreän Xantian kuski ajoi huoltoaseman pihaan, ei siinä paljon Xantia joustanut epätasaisuuksilla. Tietääkökään, että jousipalloja pitäis paineistaa.

Minä olin alkuun pettynyt, kun Xantia näytti silmissäni liian tavanomaiselta. Ikää tuo on kestänyt hyvin ja näyttää edelleen hyvältä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 549
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #253 : Kesäkuu 08, 2018, 08:38:54 »
BX unohtui dramaattisten listalta.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #254 : Kesäkuu 08, 2018, 08:40:08 »
Uuden C5:n muotoilu tulee olemaan dramaattista

Dramatiikkaa lupaillaan ja sitten jutun kuvaan laitetaan messu-konsepti vuodelta 2016, jep jep ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 260
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #255 : Kesäkuu 08, 2018, 10:09:29 »
Uuden C5:n muotoilu tulee olemaan dramaattista

Dramatiikkaa lupaillaan ja sitten jutun kuvaan laitetaan messu-konsepti vuodelta 2016, jep jep ::)

Olettaisin että äskettäin esitelty uusi 508 antaa aika hyvän kuvan siitä miltä tuleva C5 näyttää. Kuvitelkaa vaan siihen C5 Aircrossin keula ja sisustus.

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/loikka-yli-kadonneen-vuosikymmenen-peugeot-508-jatkaa-siita-mihin-ysarilla-jaatiin/
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/peugeot-508-haastaa-arteonin-ei-avensista/
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #256 : Kesäkuu 08, 2018, 10:33:19 »
Olettaisin että äskettäin esitelty uusi 508 antaa aika hyvän kuvan siitä miltä tuleva C5 näyttää. Kuvitelkaa vaan siihen C5 Aircrossin keula ja sisustus.

No tuossa ajatuksessa onkin jo enempi realismia - vaikkakin juuri tuossa 508 hieman ihmetyttää tuo ratin takaa vas. löytyvä "hylly", onko kytkimet haluttu vain tuoda lähemmäs kuskia vai mikä tuossa on takana. Sinällään toisaalla tyylikästä toki mm. karmittomat sivuikkunat. Ja muutenkin omaan silmään ainakin sopii huomattavasti paremmin tuo uusi Peugeotin keulailme vs. miltä Citroënin nykykeula näyttää 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 968
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #257 : Kesäkuu 08, 2018, 11:19:10 »
Sivuporofiili Pösössä ihan linjakas mutta toi perä on kuin jostain japsista. Lähinnä tuo ylimuotoilu tuo mulle  mieleen Toyota C-HR:n.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Paikalla Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 162
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #258 : Heinäkuu 09, 2018, 11:20:04 »
Onkos nyt niin että sitikalta ei sitten 508:n kokoista sedania tai farkkua tule? Mulle on tulossa siis pitkä sitikaton putki. Iltalehden 508 jutussa pikkasen pistää silmään etä 508 on tehty sporttisuus edellä, ohjaus on jopa vähän hermostunut suoraan ajettaessa jotta mutkapätkille löytyy reagointia. Audi A4 on jo tuollainen, tarviko tuo ominaisuus nyt sitten monistusta.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 422
  • Peukkuja: 5
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #259 : Heinäkuu 09, 2018, 11:39:09 »
Onkos nyt niin että sitikalta ei sitten 508:n kokoista sedania tai farkkua tule? Mulle on tulossa siis pitkä sitikaton putki. Iltalehden 508 jutussa pikkasen pistää silmään etä 508 on tehty sporttisuus edellä, ohjaus on jopa vähän hermostunut suoraan ajettaessa jotta mutkapätkille löytyy reagointia. Audi A4 on jo tuollainen, tarviko tuo ominaisuus nyt sitten monistusta.

Kuitenkin 95% ajosta mennään suoraan joten hyvä kysymys, miksi sen 5% mukaan pitää mennä? Myös renkaat kuluu kurvassa, monet viis veisaa vauhdikkaasta ajosta, miksi sellaiset autot myy paremmin? No se on Räikkösen ja Bottaksen syy  :)

Paikalla Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 162
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #260 : Heinäkuu 09, 2018, 12:18:00 »
Mulle kelpaa se korkeaprofiilisilla renkailla varustettu farkku, mukavahkolla jousituksella ja kokoluokka c5. Passatillahan tässä nyt sitten ajellaan.Säädettävää maavaraa on enää turha haikailla, mutta nyky sedanit alkaa olla liian mataliakin mökkipätkille.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 067
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #261 : Heinäkuu 09, 2018, 13:03:46 »
Mulle kelpaa se korkeaprofiilisilla renkailla varustettu farkku, mukavahkolla jousituksella ja kokoluokka c5. Passatillahan tässä nyt sitten ajellaan.Säädettävää maavaraa on enää turha haikailla, mutta nyky sedanit alkaa olla liian mataliakin mökkipätkille.

Tästä syystä tykkään Outbackista. Maavaraa ei voi säätää, mutta sitä on vähintään riittävästi, autoon voi nousta eikä laskeutua, farkkukori ei ole kooltaan ihan C5:n luokkaa, mutta riittävä ja hiljaista mukavaa kyytiä 70-profiilin renkailla. Ei Citroën-tason lulla tietenkään, mutta sivistynyt eli menee röpiköistä yli ilman, että ostokatumus iskee.

Noin ylipäänsä arvelen, että tulevat autot ovat jatkossakin korotettuja farkkuja tai katumusmaastureita/crossovereita. Ehkä yhden sedanin voisi vielä hankkia, jos ehtii, mutta siihenkin on syy pelkästään se, että 607:aa ei saa farkkuna :-)

Vaan kyllä on kaasuneste-C5 mahtava peli, tässäkin taas koko kesä ajettu muhkulla. Kylmää pukkaa kabiiniin entiseen malliin, ja tilaa, kyytiä ja hiljaisuutta on. Matkaa, kun ajettiin ees taas, niin menovettäkään ei kulunut kuin 7,1 litraa sadalla, mikä on aika hyvin tuollaiselle korkealle ja painavalle möhkölle parin litran vaparimyllyllä AL4:lla.