Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 50219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« : Elokuu 03, 2013, 14:52:41 »
Netissä on kuvia uudistetusta C5:sta,ilmeisesti kaasunestejousitus jää valikoimasta pois.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2013, 15:30:48 »
Laittaisit linkkejä...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #2 : Elokuu 03, 2013, 16:11:25 »
Mitä helvettiä?
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 703
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2013, 16:51:17 »
Netissä on kuvia uudistetusta C5:sta,ilmeisesti kaasunestejousitus jää valikoimasta pois.

Nyt on kyllä syvällistä faktaa... :D Ei vaan linkkejä kaivattaisiin.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2013, 16:54:30 »
Lähde on läheltä:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=64980.855
s.59 pelotellaan että tulisi ilman kaasunestejousitusta.Ilmajousitusta tarjottaisiin ((lähde: pösö palstan kirjoittaja MartyMcFly). Kaasunestejousitus on asia jonka kanssa ei ole soveliasta laskea leikkiä .

Poissa XANTIAGO

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 2.0i A 2006
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2013, 18:13:05 »
Totta haastat. Mistä niitä sitten enää ... mehuautomaatteja ? :-\
Exät: BX 1.4 -86 ZX 1.6 -95 Xantia 1.6 -96 C5 2.0i -04
C1 1.0 2012  C5 2.0i A 2007

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2013, 18:32:48 »
Loppuupahan ne ainaiset nestevuodot... :-\

Mutta tosiaan onhan tuo ennenkuulumatonta. Voiko maailmassa enää mihinkään luottaa jos tuo kauhukuva toteutuu?
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 567
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2013, 19:24:38 »
Jos näin on, niin se on tilapäistä. Sitten kun PSA on taas vankasti jaloillaan, niin taas tehdään kaasunestejousituksisia isoja Citroeneja. Merkit lupaavat hyvää sillä PSA:n osake on 18kk ennätyksessä ja kassavirta, ilman kertaluonteisia menoeriä (esim. Aulnayn tehtaan sulkeminen), on jälleen positiivinen.

Ei kannata vaipua synkkyyteen.

Laitetaan se Martyn linkittämä kuva tähän piristämään.

Sama agressiivinen ilme kuin uudessa C4 Picassossa.

Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 528
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #8 : Elokuu 03, 2013, 20:46:16 »
Jousitus entiselleen ja kunnolliset kauasnäyttävät valot ,sekä farkkuun kunnolla tilaa, kiitos.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 703
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #9 : Elokuu 04, 2013, 10:01:48 »
Ei tuo mikään älyttömän kova yllätys toki olisi, koska PSA:lla menee tällä hetkellä todella heikosti. Ranskan valtio sai EU:lta luvan avustaa PSA:ta 7 miljardiin euroon asti. http://www.worldcarfans.com/113073160920/psapeugeot-citroen-gets-a-lifeline-as-eu-signs-off-on

C5-luokassa juuri jousitus kokonaispaketissa (hiljaisuus yms) on ollut se ratkaiseva tekijä ainakin itselle autoa valitessa. Kun tulee taas autonvaihto eteen eikä saa mehujousia, sitten joutuu jo muutkin merkit harkitsemaan. Omaan makuun C5 rautajousisena ei oikein toiminut...
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 290
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #10 : Elokuu 04, 2013, 11:43:33 »
Kustannussäästöjähän niillä rautajousilla haetaan, sehän on selvä. Jos kaasunestejousitus lopetetaan niin säästöä tulee kun kokonainen tuotanto- ja tuotekehitysosasto voidaan lopettaa. Vanhojen autojen varaosia voidaan vielä valmistaa olemassa olevilla välineillä jonkin aikaa ja tarvikevalmistajat huolehtivat lopusta.

Mutta, jos näin toimitaan niin mikä vaikutus sillä on sitten sitikan ja psa:n myyntilukuihin? Kuinka moni on ostanut sitikan nimenomaan kaasunestejousituksen vuoksi? Ehkä ajatellaan että asiakkaat ostavat sitä mitä tarjotaan ja tottahan sitikkamies sitikan ostaa, tai pösön tiukan paikan tullen... Mutta minusta kyllä tuntuu että aika moni tulee sitten vaihtamaan merkkiä, jos ranskalaisen välttämättä haluaa niin rellut on vielä aika hyvän näköisiä, uusista psa-tuotteista en niin välitä. Pösöt varsinkin on rumia.

Itseasiassa, sitikan kannattaisi tuoda markkinoille joku retro-malli, sellaiset kun tuntuvat yleensäkin myyvän ihan hyvin. Isoilla autoilla myynti ilmeisesti takkuaa mutta miten olisi vaikka uusi vanhaa muotokieltä matkiva Citroen GS?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 567
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #11 : Elokuu 04, 2013, 12:30:15 »
Ei tuo mikään älyttömän kova yllätys toki olisi, koska PSA:lla menee tällä hetkellä todella heikosti. Ranskan valtio sai EU:lta luvan avustaa PSA:ta 7 miljardiin euroon asti. http://www.worldcarfans.com/113073160920/psapeugeot-citroen-gets-a-lifeline-as-eu-signs-off-on

Jos et tiedä niin Peugeot Citroenilla ei mene enää todella heikosti. Kassavirta on positiivinen 203miljoonaa (ennen kertaluonteisia) joka tarkoittaa että rahaa tulee liiketoiminnasta enemmän kuin sitä kuluu. EU:n automarkkinat ovat alkaneet elpyä ja PSA:n osakkeen kurssi on noussut 18kk ennätykseen. Ainoastaan Hyundai-kauppiaat yms. toitottavat tuota PSA:n vaikeaa taloudellista tilannetta koska se sopii heidän liiketoiminnalleen, että kilpailijan tuotteita pelätään ostaa takuun/varaosien yms. loppumisen pelossa.

Toistan vielä, ettei mennyt ohi: PSA selviytyy tästä. Lue tämä: http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/media/press-releases/first-half-2013-results-solid-progress-of-turnaround-plans

Ranskan valtio vain takasi PSA Banquen lainoja 7 miljardilla, ei PSA saanut mitään miljardeja tililleen. Lainojen takaus on tärkeää koska PSA Banquen luottoluokitus on laskenut roskalaina luokkaan ja keski-Euroopassa, PSA:n päämarkkina-alueella, autot ostetaan autoliikkeestä saadulla lainalla. PSA:n tarjoamat autolainan korot oli 4-6% kun taas esim. VW, joka polkumyy Euroopassa Kiinan jättivoittojen turvin, pystyy tarjoamaan jopa nollakorkolainaa.

Jos kaikki ostaisivat autoja käteisellä mitään ongelmaa ei olisi ja VW Groupin etumatka myyntitilastoissa ei olisi niin suuri.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2013, 12:45:02 kirjoittanut Pate »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #12 : Elokuu 12, 2013, 16:17:08 »
Surffailuistani huolimatta en enää löytänyt tuota (muistaakseni saksankielistä) artikkelia/uutista, jossa mainittiin kaasunestejousien poistuminen seuraavan C5 mallin myötä. Kun asiaa tarkemmin muistelen niin tuo artikkeli taisi kuitenkin olla vielä ajalta - eli viime syksyltä/talvelta - jolloin seuraavan Insiginia ja C5 olivat vielä GM:n ja PSA:n tuleva yhteisprojekti, ja näinhän asia ei enää tietääkseni ole. Pahoitteluni jos muisteloni on aiheuttanut jollekin menettyjä yöunia.

Tosin jos PSA todellakin halventaa Citroenin C-mallistoa (ja laatua/varusteita) jonnekin Dacian ja Fordin välimaastoon (http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,20054.msg142072.html#msg142072), niin voisi hyvällä syyllä pelätä että erikoisuudet kuten mehujouset ovat ensimmäisenä leikkauslistalla.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 567
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #13 : Elokuu 12, 2013, 19:17:51 »
Katotaan nyt. Ei hätäillä.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 704
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #14 : Elokuu 12, 2013, 21:39:42 »
Eiku pelätään tulevaisuutta ja mennään sohvan taakse sitä piiloon!? ;)
Jos sitenkin, jos sittenkin, jos...

Muilta autonvalmistajilta pukkaa myös säätyvää alustaa joten uskoisi ettei ilman sellaista olisi järkevä jatkaa?

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #15 : Elokuu 12, 2013, 23:05:32 »
Euroopassa talous parhaillaan piristyy,meillä Urpilainen manaa esiin 90-luvun lamaa.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 652
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #16 : Elokuu 14, 2013, 09:49:05 »
Loppuupahan ne ainaiset nestevuodot... :-\

Joo parempi että vaihdetaan vaikka ilmajousitukseen, sehän on täysin ongelmaton systeemi. :D

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 024
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #17 : Elokuu 14, 2013, 10:01:46 »
Jotenkin en jaksa uskoa että tekisivät niin tyhmää temppua että luopuisivat tuosta systeemistä. Voihan sitä siirtää vaikka vain parhaaseen varustetasoihin eikä kyllä haittaisi jos olisi vaihtoehtona myös tuo ilmajousitus mutta tuskin tekevät kovin monta vaihtoehtoa kun se ei liene taloudellisesti kannattavaa.

Millonkas joku rautavieteri C5:n kuski tekee vaikka Lowtoyssin tms. pajan kanssa ilmapussi C5:n? Kiva ois vertailla ja kokeilla.
If in doubt, go flat out.

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #18 : Elokuu 14, 2013, 15:41:24 »
Alla olevassa linkissä (ranskaksi) on vahvistusta epäilijöille kaasunestejousituksen poisjäämisestä. 1.7.2013 julkaistun jutun viimeinen kappale on otsikoitu: Adieu Hydractive

http://www.largus.fr/actualite-automobile/la-future-citroen-c5-se-fera-attendre-jusquen-2016-2920369.html

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 703
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 567
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #20 : Elokuu 14, 2013, 21:10:39 »
Niin, pitkään pelkkää spekulointia ennen kuin jotain tapahtuu suuntaan tai toiseen. PSA:n osakekurssi on nyt +71% korkeammalla kuin vuosi sitten. Tänäänkin nousua +4%. Ei niillä ole tilanne ollenkaan niin huono kuin trollaavat Hyundai kauppiaat ihmisiä pelottelevat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #21 : Elokuu 14, 2013, 22:06:53 »
Tuo jutun taustat tuntuvat perustuvan siihen, että seuraava Insignia, C5 ja 508 kehitettäisiin PSAn ja Opelin yhteistyönä samanaikaisesti, mutta mun mielestä tuosta ajatuksesta luovuttiin jo kuukausia sitten. Mihin tässä nyt sitten uskoisi?
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 949
  • Peukkuja: 14
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #22 : Elokuu 14, 2013, 22:08:26 »
Kylmä fakta taitaa olla se, että osakkeen nousua vain kiihdyttäisi hydemystiikan heivaaminen arkistojen hämäriin. Taitaa olla koko maailman mittakaavassa hydefanaatikot aika häviävän pieni osa. Jos ihan oikeasti tuollaisilla merkkikohtaisilla erikoisuuksilla olisi jotain merkitystä maailmanlaajuisesti niin kumma kun muilla ei mitään vastaavaa ole...

Ikävä kyllä näin se vaan taitaa mennä... :(
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 704
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #23 : Elokuu 15, 2013, 06:46:40 »
Ei mielestäni mene. Menee mielestäni niin että muut valmistajat markkinoivat omat ratkaisunsa siten että kuluttaja uskoo saavansa yhtä hyvän kuin mitä kilpailijat tarjoavat, tai ainakin luotettavamman. Kun se ratkaisu vielä on hieman halvempi toteuttaa ja katettaa näyttäisi jäävän enemmän niin talousluvut ratkaisevat. Tämä yleisesti todettuna mistä tahansa tuotteesta.

Minulla ei siis faktaa siitä onko hyde enää edes käytännössä muiden valmistajien tarjoamia ratkaisuja parempi.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #24 : Elokuu 15, 2013, 06:54:16 »
Varmaan ekonomistien sanelemaa että 508,Insignia ja C5 kannattaisi tehdä samalle alustalle.Mielestäni ajatus on sama jos Omppu,Noksu ja samsunki olis samalla käyttiksellä.Varmasti jonkinlainen osa kuluttajista hakee  C5 kokoluokan autossa sitä jotain jolla erottuisi muista?Onko tämän kuluttaja ryhmän prosenttiosuus kaikista ko kokoluokan ajoneuvoa ostavista sitten kuinka suuri?Paljonhan on puhetta individualismin noususta.Noh,voihan olla että peltien radikaali muotoilu on Se erottava tekijä,vaikka alusta ja tekniikka muutoin olisi yhtenevää.