Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista

Aloittaja PetteriK, elokuu 08, 2011, 20:24:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EHa

30.03.2012 rekistöröity, puhuivat vaihdelaatikon päiviyksestä ja muistivat vielä ruksata vetokoukun sähköt. Tuo korjaamo käynti suurin anti oli päivävalot toimivat, tarkastin takavalojen palamisen päivävalojan kanssa eilen.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: EHa - huhtikuu 22, 2014, 11:30:51
30.03.2012 rekistöröity, puhuivat vaihdelaatikon päiviyksestä ja muistivat vielä ruksata vetokoukun sähköt. Tuo korjaamo käynti suurin anti oli päivävalot toimivat, tarkastin takavalojen palamisen päivävalojan kanssa eilen.
Ok..
Uusissa ei kuulemma saa enää testerillä takavaloja toimimaan. Samoin ei vanhemmissakaan, jos tuo ns. korisofta joudutaan päivittämään.
Citroën 2CV AZ Berline -56

eju

Mulle asennettiin Autotalo Laakkosella vetokoukku ja ne oli siellä äimän käkenä ku sanoin, ettei se toimi Ledi-valoilla, koska
on Can-väylä. Ne hommaa mulle sovittimen, 200 €, jota en maksa.
Teetätin sen siellä, juuri siksi, että tulee varmasti takuuasiat täytettyä ja että Led-kärry myös toimii. Käytetty C4 140 000.
Niden olis pitänyt asentaa sinne varapyöräkoteloon sellainen sovitin, 100 €, että molemmat, hehku ja Led toimii. Niitä löytyy.

Kannattaa jatkossa ostaa vetokoukku ja erikseen sovitin.

Eki

Talleri

C4 E-hdi 115 premium rekisteröity 30.5.2014.

Ihan ensimmäiseksi hämmästelen alustan loistavaa toimintaa vähän huonommillakin teillä. Käyttäytyy pitemmissä asfalttiheitoissa kuin ajaisi isompaa autoa. Taitaa olla jopa parempi jousitus kuin  testaamassani Volvo v40:ssä.
Kilometrejä on vasta 975 vähän yli viikon vanhassa sitikassa. Kaikki toimii kuten on tarkoitettukin. ETG-vaihteisto hoitaa tehtävänsä huomaamattomasti ja pehmeästi. Start&Stop toimii kuin ajatus. Tämä s&t minua eniten arvelutti....turhaan. Kone on käynnissä välittömästi kun nostaa jalan jarrulta.
Kaiken kaikkiaan auto on miellyttävän hiljainen ja tehoa riittää mukavasti.

Olen todella tyytyväinen!
C4 e-hdi 115

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 08, 2014, 13:48:33

Kaikki toimii kuten on tarkoitettukin. ETG-vaihteisto hoitaa tehtävänsä huomaamattomasti ja pehmeästi. Start&Stop toimii kuin ajatus. Tämä s&t minua eniten arvelutti....turhaan. Kone on käynnissä välittömästi kun nostaa jalan jarrulta.
Hienohan tuo on, mutta kyllä tuo S&S toimii täysin minun ajatusteni vastaisesti.
Aivan järjetöntä kun tulee risteykseen, eikä ole tarkoitus pysäyttää, vaan sovittaa nopeutensa, niin eikö tämä S&S sammuta koneen 8 km/h nopeudesta. Sen jälkeen tulee nykäisevä lähtö, vaikka kone käynnistyykin puolessa sekunnissa. Samoin kun tulet parkkipaikalle ja on tarkoitus peruuttaa. Tämähän S&S sammuttaa koneen ja käynnistää sen heti uudestaan, kun laittaa pakin päälle. Nyt olen oppinut pikkuhiljaa joka käynnistyksen jälkeen kytkemään S&S järjestelmän pois päältä.

Tuo robotti on sinänsä hyvä, mutta mulla se on tuossa vanhemmassa -07 mallisessa paljon hienostuneempi. Kaikkein hankalin tilanne on silloin, kun pitää ylämäkeen peruuttaa hiljaa. Tässä uusikorisessa tuntuu olevan aika pitkälti vain on ja off asento kytkimessä. Vaihteiston ohjelmakin päivitettiin kuulemma juuri, mutta ei se siitä ainakaan paremmaksi tullut. Tuo vanha lähtee pehmeästi oli sitten tasaista, taikka mäkeä.

Talleri

Lainaus käyttäjältä: Aakku - kesäkuu 08, 2014, 16:55:48
Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 08, 2014, 13:48:33

Kaikki toimii kuten on tarkoitettukin. ETG-vaihteisto hoitaa tehtävänsä huomaamattomasti ja pehmeästi. Start&Stop toimii kuin ajatus. Tämä s&t minua eniten arvelutti....turhaan. Kone on käynnissä välittömästi kun nostaa jalan jarrulta.
Hienohan tuo on, mutta kyllä tuo S&S toimii täysin minun ajatusteni vastaisesti.
Aivan järjetöntä kun tulee risteykseen, eikä ole tarkoitus pysäyttää, vaan sovittaa nopeutensa, niin eikö tämä S&S sammuta koneen 8 km/h nopeudesta. Sen jälkeen tulee nykäisevä lähtö, vaikka kone käynnistyykin puolessa sekunnissa. Samoin kun tulet parkkipaikalle ja on tarkoitus peruuttaa. Tämähän S&S sammuttaa koneen ja käynnistää sen heti uudestaan, kun laittaa pakin päälle. Nyt olen oppinut pikkuhiljaa joka käynnistyksen jälkeen kytkemään S&S järjestelmän pois päältä.

Tuo robotti on sinänsä hyvä, mutta mulla se on tuossa vanhemmassa -07 mallisessa paljon hienostuneempi. Kaikkein hankalin tilanne on silloin, kun pitää ylämäkeen peruuttaa hiljaa. Tässä uusikorisessa tuntuu olevan aika pitkälti vain on ja off asento kytkimessä. Vaihteiston ohjelmakin päivitettiin kuulemma juuri, mutta ei se siitä ainakaan paremmaksi tullut. Tuo vanha lähtee pehmeästi oli sitten tasaista, taikka mäkeä.

En ymmärrä mitä nykäyksiä tarkoitat. Minulla kone käynnistyy ja meno jatkuu kyllä ilman mitään nykäisyä. Parkkeerattaessakaan ei ongelmia, etg:ssä on ryömintä-toiminta, joten auto hyvin nätisti siirtyy haluttuun suuntaan.
C4 e-hdi 115

Pasi A S

Miten noilla madellaan liikennevaloja lähestyttäessä?Skoda sammui,käynnistyi,sammui,käynnistyi,aika raivostuttavaa.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 08, 2014, 17:32:54
En ymmärrä mitä nykäyksiä tarkoitat. Minulla kone käynnistyy ja meno jatkuu kyllä ilman mitään nykäisyä. Parkkeerattaessakaan ei ongelmia, etg:ssä on ryömintä-toiminta, joten auto hyvin nätisti siirtyy haluttuun suuntaan.
Se nykäys tulee siitä kun auton käynnistys ja lähtö tapahtuu samaan aikaan esimerkiksi valoista. Kun ottaa jalan jarrulta ja painaa kaasua, niin moottori ensin suorittaa käynnistyksen ja sen jälkeen vastaa kaasuun. Se puoli sekuntia aiheuttaa tunnottomuuden kaasuun ja liian syvälle painettu kaasun painalluksen seurauksena auto nykäisee. Homma hoituu kyllä niin, että ensin vapauttaa jarrun ja vasta moottorin käynnistyttyä aloittaa kaasun painalluksen.
Itse käytän sammutustoimintoa vasta sitten, kun joudun pitkään seisottamaan autoa. Normaalirytmisessä ajossa on mielestäni täysin turhaa sammuttaa moottoria vain muutaman sekunnin tähden.

No se ryömittämisominaisuus on kyllä hyvä sinänsä. Ongelma ilmenee vasta siinä vaiheessa, kun ryömittää mäkeen. Varsinkin takaperin ryömittäessä esim taskuun, niin kaasun vähentäminen pistää auton liukumaan helposti väärään suuntaan massavoiman saattelemana. Toki se onnistuu, mutta tällaisessa ääritilanteessa manuaalikytkinkin on helpommin käsiteltävä.

Näissä saattaa olla ja onkin varmaan yksilöeroja. Mulla on verrokkina tuo vanhempi ja yli 200 tuhatta takana. Tällä uusikoppaisella on hiottu vasta 40 tuhatta.

Talleri

Lainaus käyttäjältä: Aakku - kesäkuu 08, 2014, 20:34:34
Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 08, 2014, 17:32:54
Se nykäys tulee siitä kun auton käynnistys ja lähtö tapahtuu samaan aikaan esimerkiksi valoista. Kun ottaa jalan jarrulta ja painaa kaasua, niin moottori ensin suorittaa käynnistyksen ja sen jälkeen vastaa kaasuun. Se puoli sekuntia aiheuttaa tunnottomuuden kaasuun ja liian syvälle painettu kaasun painalluksen seurauksena auto nykäisee. Homma hoituu kyllä niin, että ensin vapauttaa jarrun ja vasta moottorin käynnistyttyä aloittaa kaasun painalluksen.
Itse käytän sammutustoimintoa vasta sitten, kun joudun pitkään seisottamaan autoa. Normaalirytmisessä ajossa on mielestäni täysin turhaa sammuttaa moottoria vain muutaman sekunnin tähden.

No se ryömittämisominaisuus on kyllä hyvä sinänsä. Ongelma ilmenee vasta siinä vaiheessa, kun ryömittää mäkeen. Varsinkin takaperin ryömittäessä esim taskuun, niin kaasun vähentäminen pistää auton liukumaan helposti väärään suuntaan massavoiman saattelemana. Toki se onnistuu, mutta tällaisessa ääritilanteessa manuaalikytkinkin on helpommin käsiteltävä.

Näissä saattaa olla ja onkin varmaan yksilöeroja. Mulla on verrokkina tuo vanhempi ja yli 200 tuhatta takana. Tällä uusikoppaisella on hiottu vasta 40 tuhatta.

Just!
Kun ottaa jalan kaasulta, niin kone on JO käynnissä.
Oletko ajanut tällä uusimmalla mallilla, jossa käynnistys täpahtuu välittömästi jalan noustessa jarrulta?
C4 e-hdi 115

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 08, 2014, 20:46:05
Just!
Oletko ajanut tällä uusimmalla mallilla, jossa käynnistys täpahtuu välittömästi jalan noustessa jarrulta?
No en ole ajanut tällä uusimmalla -14 mallilla. Olettaisin kyllä, että minun eHdi mallissa on ihan sama tekniikka. Kyllä siinäkin on tämä nopea remmikäynnistys laturilta.

Talleri

Lainaus käyttäjältä: Aakku - kesäkuu 08, 2014, 20:53:59
Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 08, 2014, 20:46:05
Just!
No en ole ajanut tällä uusimmalla -14 mallilla. Olettaisin kyllä, että minun eHdi mallissa on ihan sama tekniikka. Kyllä siinäkin on tämä nopea remmikäynnistys laturilta.

Aivan epäilemättä.
Tässä uusimmassa kytkin ottaa välittömästi käynnistyksen jälkeen kiinni johtuen tuosta ryömintä-toiminnasta. En ole
onnistunut saamaan nykäystä aikaan ainakaan vielä. Tosin olen aika rauhallinen kuski.
Ohituksissa käytän manuaalivaihteistoa välttääkseni useamman vaihteen alaskytkennät. Tuntuu vaihtavan automaatilla turhaan neloselle asti. Muuten ajan mielelläni automaatilla, joka tasakaasulla vaihtelee ihan mukavasti.

Edellinen kulkine minulla oli GP 150 THP jolla totuin robottivaihteistoon...

C4 e-hdi 115

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 09, 2014, 07:10:02
Aivan epäilemättä.
Tässä uusimmassa kytkin ottaa välittömästi käynnistyksen jälkeen kiinni johtuen tuosta ryömintä-toiminnasta. En ole
onnistunut saamaan nykäystä aikaan ainakaan vielä. Tosin olen aika rauhallinen kuski.
Ohituksissa käytän manuaalivaihteistoa välttääkseni useamman vaihteen alaskytkennät. Tuntuu vaihtavan automaatilla turhaan neloselle asti. Muuten ajan mielelläni automaatilla, joka tasakaasulla vaihtelee ihan mukavasti.

Hyviä vinkkejä.
Ei mielestäni tietenkään kytkin ota käynnistymisen jälkeen kiinni, muutenhan se auto lähtisi liikkeelle. Vaihde kylläkin on päällä.
Onko näissä uusissa sitten joku erikoinen ryömintäominaisuus? Minusta niiden ryömintä on aina perustunut kaasupolkimen asentoon. Tämä ominaisuus on minun vanhemmassa mallissa parempi.
Nopeissa ohituksissa tosiaan automaatti on hieman hidas. Manuaalipuolella on lukitusmahdollisuus. Viiksestä kun käyttää, niin ohjelmointi viivyttää vaihteen vaihtumista pidemmäksi aikaa. Samalla tavalla risteykseen tullessa voi viiksestä isommalle napauttamalla hidastaa alas vaihtumisia. Tällä tavalla rullaukset saa pidemmiksi ja sitä kautta taloudellisemmiksi.
Ykkönen on joissain paikoissa hieman hidas. Se on ilmeisesti jonkinlainen kompromissi lähdön helpottamiseksi. Suotuisassa maastossa ja talvikelillä voi lähteä kakkosellakin.

Tuossa S&S toiminnossa on vielä se mahdollisuus, että paikallaan ollessa kun kytkee vapaalle, niin auto pysyy sammuksissa ilman että painaa jarrua.
Valmistaja on vahvistanut S&S moottorin runkolaakereita, turbon voitelua ja ilmeisesi kaksoismassavauhtipyörää. Nämä kaikki viittaa siihen, että tuo nopea käynnistys rasittaa moottoria tavallista enemmän. Siinäkin on epäilemättä syy olla käyttämättä koko järjestelmää normaalikäytössä. S&S tärkein syy on paperilla pudottaa CO2 päästöjä. Siksi sitä ei verotuksellisistakaan syystä voi ohjelmallisesti poistaa. Siitä saattaa olla merkitystä Keski-Euroopan ruuhkissa, mutta ei kyllä Suomen liikenteessä. Ehkä Helsingin ruuhkissa voi ajoittain hyödyntää taloudellisesti.

Talleri

Lainaus käyttäjältä: Aakku - kesäkuu 09, 2014, 07:51:05
Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 09, 2014, 07:10:02
Aivan epäilemättä.

Hyviä vinkkejä.
Ei mielestäni tietenkään kytkin ota käynnistymisen jälkeen kiinni, muutenhan se auto lähtisi liikkeelle. Vaihde kylläkin on päällä.
Onko näissä uusissa sitten joku erikoinen ryömintäominaisuus? Minusta niiden ryömintä on aina perustunut kaasupolkimen asentoon. Tämä ominaisuus on minun vanhemmassa mallissa parempi.
Nopeissa ohituksissa tosiaan automaatti on hieman hidas. Manuaalipuolella on lukitusmahdollisuus. Viiksestä kun käyttää, niin ohjelmointi viivyttää vaihteen vaihtumista pidemmäksi aikaa. Samalla tavalla risteykseen tullessa voi viiksestä isommalle napauttamalla hidastaa alas vaihtumisia. Tällä tavalla rullaukset saa pidemmiksi ja sitä kautta taloudellisemmiksi.
Ykkönen on joissain paikoissa hieman hidas. Se on ilmeisesti jonkinlainen kompromissi lähdön helpottamiseksi. Suotuisassa maastossa ja talvikelillä voi lähteä kakkosellakin.

Tuossa S&S toiminnossa on vielä se mahdollisuus, että paikallaan ollessa kun kytkee vapaalle, niin auto pysyy sammuksissa ilman että painaa jarrua.
Valmistaja on vahvistanut S&S moottorin runkolaakereita, turbon voitelua ja ilmeisesi kaksoismassavauhtipyörää. Nämä kaikki viittaa siihen, että tuo nopea käynnistys rasittaa moottoria tavallista enemmän. Siinäkin on epäilemättä syy olla käyttämättä koko järjestelmää normaalikäytössä. S&S tärkein syy on paperilla pudottaa CO2 päästöjä. Siksi sitä ei verotuksellisistakaan syystä voi ohjelmallisesti poistaa. Siitä saattaa olla merkitystä Keski-Euroopan ruuhkissa, mutta ei kyllä Suomen liikenteessä. Ehkä Helsingin ruuhkissa voi ajoittain hyödyntää taloudellisesti.

Jankkaamiseksi taitaa mennä. Ryömintä ei ole riippuvainen kaasupolkimen asennosta eli auto todella hitaasti lähtee liikkeelle, mikä lienee kuljettajankin tarkoitus.
Start&Stop toiminnan rasituksista en tiedä enkä välitäkään. Tiedän vain, että todella toimii liukkaasti.
C4 e-hdi 115

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 09, 2014, 09:25:48
Jankkaamiseksi taitaa mennä. Ryömintä ei ole riippuvainen kaasupolkimen asennosta eli auto todella hitaasti lähtee liikkeelle, mikä lienee kuljettajankin tarkoitus.
Eiköhän me olla yhtä mieltä siitä, että tuo robotti on meille ok.

Vieläkään en kuitenkaan ymmärrä mikä uutuus tässä uudessa mallissa on ryömittämisen osalta.
Miten se on suunniteltu, että ryömintä ei ole riippuvainen kaasupolkimen asennosta? Kyllä mielestäni kaasua painamatta veto on pois, eli kytkin irrotettuna. Kevyesti kaasua painettaessa kytkin luistaa ja auto ryömii riippuen kaasupolkimen asennosta. Jos taas painaa kaasun vaikkapa pohjaan, niin rengas sutii. Näin se on mielestäni aina toiminut.

Talleri

Vieläkään en kuitenkaan ymmärrä mikä uutuus tässä uudessa mallissa on ryömittämisen osalta.
Miten se on suunniteltu, että ryömintä ei ole riippuvainen kaasupolkimen asennosta? Kyllä mielestäni kaasua painamatta veto on pois, eli kytkin irrotettuna. Kevyesti kaasua painettaessa kytkin luistaa ja auto ryömii riippuen kaasupolkimen asennosta. Jos taas painaa kaasun vaikkapa pohjaan, niin rengas sutii. Näin se on mielestäni aina toiminut.
[/quote]

Usko pois, se ryömii ilman kaasun käyttöä. Vaikka olisi aina ennen toiminut kertomallasi tavalla, niin nykyään se toimii kuten kuvasin, eli auto ryömii välittömästi hitaasti (veto päällä) jalan noustua jarrulta. Matka jatkuu ilman nykäyksiä kaasua lisättäessä.
C4 e-hdi 115

tcane

Myös samalla tekniikalla oleva DS5 ryömii tasamaalla kun jalan nostaa jarrulta, ihan niinkuin "automaatin" kuuluukin. Mutta pienikin vastamäki riittää estämään ryömimisen, taipumus ei ole yhtä vahva kuin perinteisissä momentinmuunnin automaateissa.

Mutta tuosta kakkosella lähtemisestä: minulla ainakin tuntuu vaativan liikkeelle lähdössä vähän vauhtia ennenkuin suostuu vaihtamaan kakkoselle, monesti haluaisin vain nykäistä auton liikkeelle ykkosellä ja sitten heti vaihtaa kakkosen manuaalilla mutta auto ei ole suostuvainen. Joten joudun menemään ykkösellä hieman pitempään kuin haluaisin.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Talleri - kesäkuu 09, 2014, 10:15:09
Usko pois, se ryömii ilman kaasun käyttöä. Vaikka olisi aina ennen toiminut kertomallasi tavalla, niin nykyään se toimii kuten kuvasin, eli auto ryömii välittömästi hitaasti (veto päällä) jalan noustua jarrulta. Matka jatkuu ilman nykäyksiä kaasua lisättäessä.
No uskottava se on.
Aika erikoista, että sellainen ominaisuus on otettu käyttöön. Makuasia varmaan.
Minulle on aina ollut se positiivinen piirre, että auto ei lähde ryömimään, kuten automaattivaihteisella on tapana.

Omenanraato

Lainaus käyttäjältä: EHa - huhtikuu 21, 2014, 10:12:13
Päivävalot ja päivitys
C4 tehtiin BMP laatikolle päivitys ja samalla huomautin päivavalojen toiminasta.  Nyt päivävalot toimivat oikein valoisuuden mukaan, perävalot palavat myös päivävaloissa. Hoidon tarjosi Veho.
Mikäs Veho tuon tarjosi? Ja miten nuo toimivat ennen?

Mulla kun auto asennossa ei pala mitään ja hämärällä syttyy ajovalot. Päivävalot toimii vaik ns "parkki-asennossa). Auto kävi tänään Veho Raisiossa tuloksella "ei osata tehdä mitään..eli ei niitä saa toimimaan".

Mahtaisiko joku tietää mistä sen asetuksen sieltä löytää niin osaisin vaikka neuvoa niitä..
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

EHa

Olarin Veho.   Päivävalojen toiminta oli satunnaista, yleensä keski päivan toisella lenkillä toiminta heräsi, valoisuus sama  esimm.. kirkas talvinen auringon paiste. Puheista olen ymmärtänyt, toimintaan vaikutta moni asia, jännite, jännite vahti sadetunnistin mm. Päivävaloja on aiemmin korjattu akku vaihtamalla takuu, toimi muutaman kuukauden. 

viikka-07

Kävin koeajamassa tuon uuden nelkan. Kyllä se toimi,kuten Talleri kirjoitti. Ei ollut hankaluuksia tasaisella eikä mäessä.Eikä eteenpäin tai peruutettaessa. Ainoastaan nopeassa kiihdytyksessä hiukan hidasteli vaihdoissa. Yllätyin positiivisesti. :)

viikka-07

Vitonen 07 exl.A vaihtui uuteen  premiumrobottinelkkaan. Mukavastihan tuo tuntuu liikkuvan ja oikein naurattaa,kun katsoo kulutuslukemia. :)

c5ts

Moro kaikille,
hiljaa on oltu pitkän aikaa kun ei ole ollut mitään raportoitavaa.

Nyt 60 tkm huollon yhteydessä vaihdettiin laurin hihna. S&S mallissa hihna joutuu koville. Löysivät jopa syyn - alimmainen kiristysrulla kiristi hihnaa sivulle ja siten hihnaan tuli sivuttaista vetoa. Hihna kylläkin piti pientä kitinää kylmänä, mutta en reagoinut siihen kun kitinä aina lakkasi liikkeelle lähdettyä. Kiristysrulla lienee ollut 'viallinen' jo tehtaalta asti.

Eli: jos hihna kitisee niin pyytäkään tarkastamaan hihnan kiristysrullat jo takuuaikana.

Minkäänlaista muuta murhetta 60 tkm matkalla ei ole ollut.

Mielenkiinnolla luin ylläolevaa, jonka mukaan uuteen malliin on tullut ryömintätoiminto - omassa 2011 mallissa sitä ei ole. Vokkelin DSG:n ajokokemusten perusteella toiminta on hyvä parannus, pysäköinti ja ruuhkassa ajo paranee.
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

Aakku

Pientä päivitystä. Nyt ajettu reilu 45 tuhatta C4 eHdi -11

Aikaisemmin kiukutellut kaistavahti on saatu pysymään päällä. Kaikkien antureiden ja johtojen läpikäynnin jälkeen vaihdettiin kokeeksi rele/sulakeboksin pohja. Vika poistui ainakin nyt toistaiseksi. Pitää seurailla.

Sellainen vika ilmeni, että moottori ei enää sammu S&S toiminnan ollessa päällä. Siihen voi vaikuttaa moottorin lämpö, tai virran riittävyys. Outoa on, että sammutus ei toimi pitkän ajorupeamankaan jälkeen. Merkkivalo kuitenkin palaa ilmoittaen Eco toiminnan kytkeytymisestä.
Tämä on sinänsä mulle aivan loistava vika, koska tähän asti moinen S&A toiminta oli poistettava aina käynnistyksen yhteydessä. Jää yksi vaiva pois, mutta vian syystä olisin kiinnostunut.

Hattuhyllyn saranatappi on jossain vaiheessa katkennut juurestaan. On erittäin ohuen muovirungon varassa. Hattuhyllyn poistossa kannattaa olla tarkkana, ettei käännä hiukkaakaan vinoon. Saranaa ei saa erikseen varaosana, vaan koko hattuhylly on ostettava. Hintaa päälle 170€. Nyt on menossa korjaus pienellä metallivahvikkella ja liimalla. Katotaan onnistuisiko.

Varapyörä olisi mukava, mutta kun siihen sähköisen käsijarrun päälle ei saa kuulemma sovitettua kuin sellaisen tilapäisen kottikärryn pyörän. Tunkin ja muut hilppeet hommasin jo, mutta se pyörä puuttuu. Vakuutus kyllä hoitaa homman, mutta siinä menee koko päivä, kun hinuria saa odottaa pari tuntia ja sitten auto viedään rengasliikkeeseen, joka usein on ihan eri suunnassa reitiltä.

Pasi A S

Jummi.Tuo varapyörän puuttuminen aiheuttaakin tuollaisen aikaa vievän ketjureaktion rengasrikossa.Pidämpä korvan takana.C4 1.6 HDi käytettynä tuli koeajettua,tykkäsin vähän liiaksi.Vertailukohteena on uusi Honda CR-V 1.6 työsuhdeautovaihtoehto.Homma on mulla hakusessa vahvasti,ei oikein ole käsitystä pitääkö hommata perhekuljetin vai pelkkä edullinen itsensä kuljetin.

viikka-07

Kolmetonnia on mittaririssa nelkku ehd-115 premium bmp mallissa. Mukavasti kulkee. Ainoa harmi on nyt talvirenkaitten kanssa,kun pitää vaihtaa rengasventtiilit painetunnistusmallisiin. Onneksi on autossa 9 muistipaikkaa, ettei tarvitse renkaanvaihdon yhteydessä mennä kalibroimaan rengaspaineita.
'.