Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista

Aloittaja PetteriK, elokuu 08, 2011, 20:24:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Velmanteri

Toivottavasti ongelma jää yksilötasolle, ettei Puretechistä tule uutta THPtä :-\. Diagnosointi viittaa yksilövikaan, sillä jos olisi yleinenkin vika olisi siitä tehty jo korjausohje. Onneksi maahantuoja on hereillä ja vaihtaa uuden motin. Onko takuutöillä norm. varaosatakuu eli 2v?
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Pasis

Eikö takuuna vaihdettujen osien takuu lopu silloin, kun alkuperäinen takuu loppuu.

Zego

marx

Tänään 2-vuotis määräaikaishuolto. Vaihtoivat huonokuntoisen laturinhihnan. Kilometrejä vajaa 24tkm. Aika nopeasti meni huonoon kuntoon.
Aiemmin oli ongelmia "engine fault" -ilmoituksen kanssa. "Vehicle must be repaired". Veholle, saivat ilmoituksen pois, mutta palasi seuraavana päivänä. Nyt pitivät autoa pari päivää, antoivat toki sijaisauton, ja saivat ilmeisesti kuntoon. Jos oikein ymmärsin vaihtoivat kampiakselin (?) asentotunnistimet keskenään. Saatoimpa ymmärtää väärinkin, ymmärrä niin tekniikan päälle. Tämän nykyisen tekniikan, Ladan kyllä sain kuntoon ihan itse aikoinaan...
Olisiko muuten ideaa erottaa näille Pure Tech koneisille oma säie. Kuitenkin eroaa melkoisesti näistä muista ja uutena tekniikkana olisi hyvä seurata mitä tapahtuu.

Sanoinko jo, että hiivatin hyvä vehje toistaiseksi, kulkee ihan riittävästi, ja nuo musavehkeetkin yllättävän hyvät. Hiljaisessa autossa mukavasti tömähtelee jopa Mingus, läskibasso siis.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

Mlatva

Ensimmäinen huolto lähestyy. Ei pahaa sanottavaa. Jotain pientä natinaa, kuuluu kojelaudan etuosasta satunnaisesti. Samoin etuovien sivuikkunoiden sisäpuolen tiivistelistoista lähtee jotain pientä nitinää. Täytyy näistä mainita huollossa. Mun korva tosin on toisinaan turhankin tarkka😉.

Muuten edelleen mainio peli. Automaatin suorituskyky on toistaiseksi riittänyt joka tilanteeseen. Liukkailla pinnoilla myös varsin mukava menemään ja ei pyri puskemaan, vaikka vähän ohjauksella yrittää kikkailua. Hyvin johdonmukainen käytös pikku luistoissa omasta mielestä.

Ei vielä mitään häiriöitä. Yksi jumittunut polttoainetankin luukku. Sekin menee omaan piikkiin, kun unohdin pesun jäljiltä kuivata.

PetteriK

Minkäslaisilla kesärenkailla täällä ajellaan?
Mulla on alla Michelin Primacy 225/45/17 Phoenix vanteilla ja on aivan kamalaa.
Varmaan osansa antaa tiestön kunto, mutta eivät kyllä sovellu tähän autoon.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Mlatva

Sama koko, Contin sportcontactit ja toimii erinomaisesti.

vko

Sama täällä. Goodrichin 235/45/17 kesärenkaat menossa vaihtoon vanteineen. Kuluneina, alle 3 mm pinnoilla kamalat ajettavat urissa. Polttoaineen kulutus lähes talvirenkaiden tasoa. Tosi näyttävät vanteet olisi saatavilla.
Tilalle tulee 195/65/15 Michelinit peltivanteilla. Hinta vanteineen lähes sama kuin pelkät renkaat 235/45/17 koossa! Ulkonäkö ei ole mulle pääasia.

macceS

Alkuperäiset Michelin 205/55 R 16 aluvanteilla olleet alla kaksi kesää. Ajettu n. 30000km ja vielä on pintaa reilusti jäljellä.
Alkuperäinen rengaskoko on tietty se paras tämänkokoiseen autoon...
macceS
(vaimolla oli) C4 e-Hdi115 ETG6   -15
ex. C4 Vti120 -11

Mlatva

Talvirenkailla vakio 16" koossa mitannut itsekkin parhaat keskikulutukset. Ei paljoa heitä myöskään 17". Lisääntyneeseen kulutukseen on  syynä omalla kohdalla raskaampi kaasujalka kesärajoituksilla. Mun vanteet on Citroen DS4/DS5 OEM vanteet. Vanteen leveys ja ET siis valmistajan suosittelema. Ajotuntuma ei poikkea ainakaan huonompaan suuntaan 16" talvirenkaista. Tarvikevanteilla, joissa valmistajan arvot ei välttämättä toteudu, saattaa saada ajotuntuman kehnoksi. Samoin renkaan leveys/renkaan olan muoto Suomen teille vaikuttaa paljon. En mitenkään näkisi että 17" on liian iso tämän kokoiseen kulkineeseen. Onhan nuo vakiovarusteena parhaassa varustetasossa.

PetteriK

Uusikorisen C4n ilmastoinnissa häikkää. Kompressori vaihdettu viime kesänä. Mekaniikan pitäisi olla iskussa, mutta sähköissä jotain häikkää.
Osaisiko joku suositella hyvää autosähköhuoltoa pääkaupunkiseudulla? Vai onko tässä taivuttava Vehon tiskille?
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Zego

Ettei kenno olisi tukossa (kuten  pösön 308 liian monesti)?

vko

Kävinpä kurkkaamassa oman C4:n ajovalopolttimoita kun ne ohjekirjan mukaan olisivat helposti itsekin vaihdettavia. Mitä löysinkään kumisten suojusten alta?  Sormi kyllä menisi suuhun jos pitäisi palaneen polttimon tilalle vaihtaa uusi, siksi oudon näköistä tekniikkaa sieltä tuli vastaan. Ohjekirjassa oli kyllä ohjeet perinteisten polttimoiden vaihtoon. Muunlaisten vaihto pitäisi jättää mieluummin huollon tehtäväksi. Olisiko alkuperäisasennuksena laitettu jotkut ksenonit tai vastaavat. Vai liekö edellisen omistajat toimesta vaihdettu sellaisiin.
Siinä meni sekin helppous vaikka ajovalot muuten ovatkin helpommin käsiksi päästäviä. Ainakin jos vertaa edellisen autoni, C5:n valoihin.

Zego

Kai ne Xenonit tunnistat?  :)
Jos on normaalit, niin sitä liitintä pitää rautalangaviritys kiinni joka pitää jompaan kumpaan (en muista) suuntaan kammeta että lähtee edestä pois.

vko

Juu ei ole rautalankavirityksiä näkyvillä. Eikös siitä xenonista sanota ettei sitä maallikon pidä mennä sorkkimaan. Pitäisi antaa asiantuntevan huollon hoitaa vaihtohommat.

JPL

Xenon on helppo vaihtaa, jos on tilaa operoida.
Ballasti auki kääntäen ja alta lukitusrengas. Merkitse alkuasennot.

http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.2.220

Simppunen

Hellurei

Olen uunituore vm.2011 c4 omistaja, ja vähän jänskättää - tietysti, koska tähän asti ainoa pitkään ongelmaton autoni on ollut -96 Micra. Sähköasioista ei ole kovin hyviä kokemuksia, siksi pelko. Luin koko tämän viestiketjun läpi ennen ostopäätöksen tekoa, ja katsoin pelottelun määrän olevan oikeastaan aika vähäinen - PetteriK:n rakasta maanantaikappaletta lukuunottamatta.

Ilmastointi omassani on lähtökohtaisesti rikki, kompura korjataan veholla heti kun osa saapuu sieltä mistä se sinne Ranskan varastolle ikinä tuleekin. Olisivat tehneet ennen luovutusta mutta tuli kiire saada auto käyttöön, että pääsee käymään toisella puolella suomea (kesä, tumma auto, ei ilmastointia - seems legit). Tosiaan toivotaan että tämä olisi ainoa kerta kun sitä tarvitsee korjata.

Onko vinkkejä noiden kuluneiden maalikohtien paikkaamiseen kotikonstein? Tarkoituksena lähinnä ehkäistä ruostumista - eihän ne tuolta mihinkään näy. Jos ei muuta niin tarraa päälle :D

Sitten semmonen tullut vastaan, että ainakin alamäkeen taskuparkkia tehdessä (ylämäkeen pakittaessa) alkaa haista palanut kumi. Mistä lie johtuu, ja onko kyseessä vika vai ominaisuus? Teenkö sen vaan väärin? :'D

Olen vielä aika rakastunut ja aattelin lähinnä ilmoittautua :D

Aakku

^
Jos tarkoitat ovitiivisteiden hankaumia maalissa, niin joko annat olla, tai laita sellaista läpinäkyvää 3M teippiä.
Kumin kärystä tulee mieleen ainoastaan kytkin. Onko manuaali, vaiko automaatti?
Ilmastoinnin lauhdutin on kulutustavaraa. Tässä ei ollut kaiketi siitä kiinni.

Koska malli on -11, niin siihen on tullut takaisinkutsu konepellin syöpymisien takia. Mikäli etureuna kuplii, niin konepelti uusitaan ja meni ainakin mulla vielä tehdastakuuseen. Ei siis maahantuojan piikkiin.
Samoin, jos tulee suutin vika, niin silloinkin vaihdettiin kaikki suuttimet tehtaan piikkiin. Vain työ maksoi. Sikäli kun on kysymys dieselistä.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Simppunen

Niitä juur, töistä löytyy kyllä jopa kiveniskuteippiä, et sitä tai jotain kevyempää.

Manuaali on, ja bensakoneella. Kytkintä mietin itekin, mutta tosiaan hämmentää et miten sen kärtsän sais vältettyä :') jotain tekemistä mäkilähtöavustimen kanssa?

Ja tosiaan koeajolla huomattiin ettei ilmastointi toimi joten huomautettiin ja alkoivat laittaa. Selvis että tarttee kompressori tilata ranskasta, että viivytystä olis tullu joka tapauksessa, ja sit kävi ilmi että on ranskan varastoltakin loppu, et kuukauden päivät menee - täs vaihees olisin saanu purkaa kaupat mut päätettiin viedä kaupat loppuun ja kärsiä lehmän henkäyksestä, kun kuitenkin on tiedossa että korjaavat sen heti ku mahdollista, eikä sitä olla lumesta tehtyjä... :'D

Konepelti on varmaan vaihdettu tms, koska ei näy röpöä.

japina

Onko tuo öljynsyönti yleinenkin ongelma? 11-12 vuosimallisia lähinnä katselen. VTi koneita siis. Vanhempia postauksia tästä ketjusta lukeneen olen hieman epäröinyt tämän mallin katselua.

PetteriK

Luovuin rakkaasta maanantaikappaleesta. Vaihdoin nuorempaan :)
Sama malli, mutta uudempaa vuosimallia.
2012 vuosimallia, nyt 65tKM mittarissa. About 30tKM olen itse ajellut. Oli vähäisesti kilsoja, kun vaihdoin.
Tähän mennessä pientä kenkkuilua, mutta hyvin rullaa muutoin.

-ilmastoinnin kompressori uusittu
-jarrut jäätyi viime talvena kahdesti kiinni
-sammahti kaupungissa kesken matkan. Varoittelematta tuli tarve vaihtaa tulpat (kolmospönttö kakoili eniten)
-öljyä pitää lisäillä, mun ajolla menee vuodessa noin 2 pönikkää kausihuollosta toiseen, ei näkyviä vuotoja missään

C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Alpo Kieppi

Miten Aakku tuo sinun autosi suutinvika oireili? Ja vaaditko itse korjausta vai ehdotettiinko sitä sinulle oma-aloitteisesti? Itselläni -11 vuoden C5 1,6 hdi nimittäin kylmällä koneella nakuttaa aika lailla eli viittaa suuttimien vuotoon.  Kuumana ei sitten mitään vaivaa enää olekaan. Jos tosiaankin on kampanjakorjaus voimassa, niin täytyy mennä asiaa selvittämään.
ë-C4 Shine -22
3008 Active Puretech 130 Mt6 -18
C4 Puretech 130 At Intensive -16

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

C@rlos

Minkälaisia kulutuslukemia olette saavuttaneen 1,2 litran bensiiniturbolla?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Alpo Kieppi - elokuu 19, 2017, 17:58:56
Miten Aakku tuo sinun autosi suutinvika oireili? Ja vaaditko itse korjausta vai ehdotettiinko sitä sinulle oma-aloitteisesti? Itselläni -11 vuoden C5 1,6 hdi nimittäin kylmällä koneella nakuttaa aika lailla eli viittaa suuttimien vuotoon.  Kuumana ei sitten mitään vaivaa enää olekaan. Jos tosiaankin on kampanjakorjaus voimassa, niin täytyy mennä asiaa selvittämään.
Oli ajon aikana vain moottorin vikavalo alkanut palamaan.
Auto ajettiin sivuun ja hinauspalvelu totesi suutinvian testerillä tien päällä. Auto kuljetettiin merkkiliikkeeseen, joka ei ollut Veho.
Liikkeessä ehdotettiin yhteydenottoa tehtaalle, joka tuotti tehdastakuun neljälle suuttimelle. Asennus meni omasta pussista.
Citroën 2CV AZ Berline -56

C@rlos

Lainaus käyttäjältä: C@rlos - syyskuu 19, 2017, 14:33:50
Minkälaisia kulutuslukemia olette saavuttaneen 1,2 litran bensiiniturbolla?

Eikö kellään oo puretekkiä ajossa?