Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 95869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #100 : Elokuu 07, 2012, 20:17:20 »
Ei kulutus kasva tänä päivänä tavallisella automaatilla.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #101 : Elokuu 07, 2012, 21:05:27 »
Jos tarkoitat tavallisella automaatilla perinteistä momentinmuuntimella varustettua laatikkoa niin kyllähän kasvaa. Esim. oma Pösö 5008 HDi 150 manuaalin Eu yhdistetty kulutus on 5,9l/100km, kun taas automaattina se on 6,8l/100km eli n. 15%. CO2 lukemiksi muutettuna tämä on 154g ja 177g. Ja vaikka ei nyt aiheeseen kulukaan niin tästä seuraa sellainenkin kiva lisäetu että automaatin autovero on n. 2800€ enemmän kuin manuaalin, ja koska tomaatin veroton hintakin on luonnollisesti korkeampi kuin manuaalin niin lopullinen hintaero on huikeat 4300€.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #102 : Elokuu 07, 2012, 22:42:48 »
Tervehdys taas!

Talvirenkaista. Mulla on Michelinin kitkat. Renkaat ovat samaa kokoa kuin ensiasennuskesäkumitkin eli 205 55R16. Malli on muistaakseni joku XIce tai jotain sen tapaista. Voittivat TM:n rengastestin kitkarengassarjassa. Ovat ekat kitkani aitoilu-urani aikana ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pitävät yllättävän hyvin ja jotenkin luiston karkaaminen on paremmin hyppysissä kuin nastoilla. Mustanjään motarilla ajo kylläkin on aika leijuvaa, mistä tulee miinusta.

Rengasmelusta. Asensin omaan C4:eeni äänieristemattoa takakontin sivuverhoilun alle sekä tavatilan maton alle. Rengasmelu laski todella paljon. Tuskin kuulee ennen kahdeksaakymppiä. Helppo ja halpa kikka ja sivullekin menivät verhoiluja vähän raottamalla, mitään ei tarvinnut purkaa. Lisäksi ostin tiivisteet ovien pystytakoon B-pilarin alle. Ovat vakiona Exclusivessa, mutta ei muissa varustetasoissa. Vähensi myöskin rengasmelua ja varsinkin sadeveden suhinoita. Maksoivat n. 80€. Lisäksi mulla on äänieristehuopa ostettuna konepellin alapintaan. Mielestäni tuokin satsaus kannattaa, jos ei ole vakiona omassa varustetasossa.

Tuulilasinpyyhkijöistä. Ristiin nousevat pyyhkijät ovat tosi hyvät, koska pyyhkivät myös matkustajan puolelta ylälaitaa myöten. Ne ovat vain autotehtaalle kalliimpi toteuttaa kuin perinteinen tapa, koska nyt tarvitaan yhden moottorin sijaan kaksi synkroniohjattua moottoria tuulilasin kulmiin. Tällaiset pyyhkimet ovat hyvät varsinkin autoissa, joissa on laaja ja korkea tuulilasi kuten C4 tai Focus.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #103 : Elokuu 08, 2012, 08:07:55 »
Tuulilasinpyyhkijöistä. Ristiin nousevat pyyhkijät ovat tosi hyvät, koska pyyhkivät myös matkustajan puolelta ylälaitaa myöten. Ne ovat vain autotehtaalle kalliimpi toteuttaa kuin perinteinen tapa, koska nyt tarvitaan yhden moottorin sijaan kaksi synkroniohjattua moottoria tuulilasin kulmiin. Tällaiset pyyhkimet ovat hyvät varsinkin autoissa, joissa on laaja ja korkea tuulilasi kuten C4 tai Focus.

Eilen kun molemmilla koeajoilla jouduin käyttämään lasinpyyhkijöitä, huomasin, että nämähän ovat hyvät. Vaati siis vaan tottumista, kuten kaikessa erilaisessa :).

Totesin tässä, että joudun niin paljon laittamaan uuteen välirahaa, että taitaa tällä erää jäädä vaihtamatta. Tosin sitten kun käytettyjen hinnat laskee ja autonvaihto tulee oikeasti ajankohtaiseksi, niin tämä on ehdottomasti kärkikandidaatti. Tuleehan toki uusiakin malleja tässä syksyn mittaan ja ensi vuonna, kuten Skoda Rapid, Skoda Octavia ja uusi VW Golf.

Mistä muuten hommasit tuota äänieristemattoa, mikä merkki? Kuinka paksua ja minkä kokoista?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 152
  • Peukkuja: 23
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #104 : Elokuu 09, 2012, 12:54:00 »
Mistä muuten hommasit tuota äänieristemattoa, mikä merkki? Kuinka paksua ja minkä kokoista?

Vastaus tähän siirretty tuonne melunvaimennusketjuun:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,11867.msg124270.html#msg124270

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #105 : Elokuu 13, 2012, 17:06:37 »
1.6 Vti 120 heppanen, isällä otettiin öljynkulutusasia kuluttajasuojan hoidettavaksi kun Delta-Auto riitelee laskunmaksajasta j akorjauskuvioista Pösön maahantuojan kanssa.Ilmeisesti Delta-Autossa ei riitä ammattitaito Pösön koneen aukaisuun. Laskua ei siis ole vielä syntynyt, mutta Delta-Auto on antanut vieläpä jonkun takuun koskien käytettyä autoa,sekin on voimassa. Jotain sekaannusta on takuu asioissa, Delta-Autosta takuu on annettu autoon jossa on  myös Pösön uuden auton takuu voimassa.Kuluttajansuoja on valmis riitauttamaan, kun Delta auto ei tee takuuseen mitään.Fortekäsittelyä olivat Delta-Autosta ehdotelleet,sitäkin isän korvaamana.Asia ei edennyt ja  kuluttajansuoja otti sen hoitaakseen. Pökö 3008 vie 0,8 L/1000 km öljyä, öljynkulutus Delta-Auton mittaamana, mutta kas kummaa kun tarttis tehrä jotakin niin pmitään ei tapahdu..Mikä näitä VTi koneita vaivaa? Autolla ajettu 59 tkm.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2012, 17:24:39 kirjoittanut Pasi A S »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #106 : Elokuu 13, 2012, 18:59:23 »
Ei ole meidän vti koneessa öljyä kulunut. Toki joitakin tapauksia on ollut joissa vti moottori kuluttaa öljyä. Kannattaa vaihtaa öljylaatua tai merkkiä. 1.4 tu kone kulutti mobil 5w40 öljyä mutta mobil 0w40 öljyä ei hävinnyt yhtään.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #107 : Elokuu 14, 2012, 17:56:57 »
^Männänrenkaille löytyy Autokeskukselta kaksi "tuotekoodia" . Vanhemmissa koneissa saattaa olla "väärät" männänrenkaat, nyt en muista isäni auton vm:a, ja uudemmissa sellaiset kuin kuuluukin olla.Vaihdosta on kina pystyssä, jossa luluttajasuoja-asiamies mukana.

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #108 : Syyskuu 05, 2012, 14:54:42 »
Nyt kun näitä uusikoppaisia CeeNelkkuja alkaa putkahdella käytettyjäkin pikkuhiljaa myyntiin, on omaa mieltäni alkanut kutkuttamaan pikku-Citsun vaihto isompaan (tosin vaimoa pitää varmaan vielä tovanen pehmittää samalle ajatukselle...).

Kun olisin etsimässä nimenomaan HDi + BMP -yhdistelmää, miltä tuo e-HDi 112:n huolto-ohjelma mahtaa näyttää? Jakoremmi vaihtuu vissiin 160tkm:n välein, mutta onko FAPin vastaava 120 vai 180tkm? Vanhakoppaisella kun oli vähän sekä että, mallivuodesta riippuen. Monetkaan eivät varmaan ole tällaisia kilsoja ehtineet autoihinsa höyläämään, mutta onko kukaan tsekannut asiaa esim. huoltokirjasta?
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #109 : Syyskuu 06, 2012, 10:56:41 »
Fap vaihdetaan vasta sitten kun se on tukossa. Yleensä riittää vain lisäaineen lisäys. Jotkin päästellet HDI fap autoilla 200...300tkm samalla loukulla. Toki silloin ei auto ole ollut lyhyessä ajossa. Lyhyessä ajossa polttoväli on n.130-200km ja maantieajossa n. 400-600km.

HooHoo

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #110 : Syyskuu 06, 2012, 16:03:25 »
Tervehdys! Alla uuskoppanen C4 aj.20000km . Viikko takaperin autoa pestessä(kuivatessa)huomasin molempien takaovien kynnyksien yläreunoissa maalin hankautuneen pois! Tarkemmin tsekatessa äkkäsin että takaoven reunassa olev pieni(kova)tiivisteen pala hankaa maalit pois! Vein auton paikalliseen merkkiliikkkeeseen kuvasivat jäljet ja lähettivät maahantuojalle(tosin ekaks väittivät että ite oot jäläkes tehny).Katottiin myös likkeessä ollutta vastaavaa autoa ja samat jälet löyty! Kannattaa tsekata! Kerron sitten lisää kun vastaus maahantuojalta tulee!

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #111 : Syyskuu 06, 2012, 19:38:57 »
Fap vaihdetaan vasta sitten kun se on tukossa. Yleensä riittää vain lisäaineen lisäys. Jotkin päästellet HDI fap autoilla 200...300tkm samalla loukulla. Toki silloin ei auto ole ollut lyhyessä ajossa. Lyhyessä ajossa polttoväli on n.130-200km ja maantieajossa n. 400-600km.

Oolrait, eli sellainen regeneroiva tsysteemi kuten monessa muussakin merkissä nykyään. Mun edellisessä autossa (vanhakorinen C4 HDi BMP, vm. 2007) se vaihdettiin 120tkm:n välein ja oli ihanan kallista lystiä.

Kiitokset tästä tiedosta!
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa optimi

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #112 : Syyskuu 10, 2012, 21:16:02 »
HooHoo,

Sama homma kuin sinulla, reilu 20tkm mittarissa ja maalit lähteneet samasta kohtaa. Ei ole iso kuluma, mutta kuitenkin.

Ilmoittele kun vastauksia maahantuojalta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #113 : Syyskuu 10, 2012, 21:43:25 »
Peugeot 308:ssa täsmälleen sama asia tuon tiivisteen kanssa, siinä myös etuoven ala-etuosassa kulumaa. Parempi laittaa kiveniskemäteippiä tms. koska kuluu se uudemmankin kerran?

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #114 : Syyskuu 11, 2012, 14:41:18 »
Minullakin reilut 20000 km mittarissa ja pientä hankaumaa alkoi jo olemaan. Maali ei ole kuitenkaan puhki. Laitoin hankautuvaan kohtaan läpinäkyvää pakkausteippiä sopivanmalliset kaistaleet. On niin ohutta, että tuskin näkee ja kestää hyvin pesuja ym. Samalla materiaalilla korjasin aikoinaan mm. Xantiasta lumikinoksen halkaiseman muovipuskurin alakulman. Kesti yli 50000 km ajot siistinä paikoillaan, vaikka oli alhaalla lähellä suolaa, kuraa ym. kuluttavaa roisketta.

Kun on lukenut kestotestejä ym., tuntuu luukkujen tiukat sovitukset olevan nykysitikoiden arkitodellisuutta. Kun halutaan siistin kapeat raot ja suhisematon ovirakenne, tahtoo joku kohta helposti ottaa toiseen ja hangata maalia. Muistaakseni ainakin nykymallisen C5 Tourerin takaluukussa on ollut tätä ongelmaa.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

HooHoo

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #115 : Syyskuu 18, 2012, 20:04:35 »
 Nonnii! Tänään tuli vastaus maaliongelmaan! Tiivisteen hankaamat jäljet maalataan ja kaikki oventiivisteet(myös etuovet?)vaihdetaan uusiin???NO JOPAS! Kysyinpä sitten että kauanko homma kestää ja vastaus! 2-3 päivää!! NO HUH HUH... Auto menee pajalle ma 8.10 kerron sitten lisää!

Cee4kuski

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #116 : Syyskuu 18, 2012, 20:32:24 »
Täällä 30tkm takana ja sama maaliongelma....  :-\

Poissa optimi

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #117 : Syyskuu 25, 2012, 10:06:37 »
Mr. HooHoo

Jos pystyt ilmoittamaan että missäpäin olet asioinut tämän kanssa.

Ilmoittele lisää kun homma on hoidettu.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #118 : Syyskuu 28, 2012, 16:21:23 »
^Männänrenkaille löytyy Autokeskukselta kaksi "tuotekoodia" . Vanhemmissa koneissa saattaa olla "väärät" männänrenkaat, nyt en muista isäni auton vm:a, ja uudemmissa sellaiset kuin kuuluukin olla.Vaihdosta on kina pystyssä, jossa luluttajasuoja-asiamies mukana.
Isän 308 1.6l VTi vm 2010 moottorin öljynkulutus selvisi.Männissä oli väärät männänrenkaat ja ne olivat kuluneet loppuun.Moottori aukaistiin Delta autolla.Moottori hoonataan, varmuudeksi myös venttiilinohjurinkumit uusitaan. Kuulemma arpakauppaa tuon ikäisissä millä männänrenkailla on moottori kasattu, toiset on kasattu kunnolliisilla männänrenkailla ja toiset sellaisilla jotka kuluvat nopeasti käytössä. Isälle tuli ne jotka kuluivat liian nopeasti. Isän asia eteni lopulta kuluttajasuojamiehen avustuksella Deltan myöntämän takuun piikkiin.Auto oli öljynkulutusseurannassa, mutta Delta auto ei ottanut moottoria mielellään auki vaikka öljyn kulutus huiteli 0,8 L/1000 km. Delta auto suositti forte käsitelyä, isä soitti itse pösön maahantuojalle ja selvisiettä ko käsittelyä ei suositella uusille moottoreille.Kuluttajasuojamiehen avustamana isäni sai lopulta myyjäliikkeeseen (Delta-autoon) autonsa moottorin aukaisun ja korjaukseen, Deltan piikkiin. Ikävä prosessi jos omalle kohdalle osuisi, prosessi sisälsi kuulemma paljon aikaa vievää turhaa "tappelua" ja paljon ajelua öljynkulutusseurantaan.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #119 : Lokakuu 15, 2012, 10:52:33 »
36tkm ajettu.
Pakoputken sisuskaluja irrallaan, vaikkei autolla ole maata kynnetty. Kolisee ja rohisee. Osat tilattu Ranskasta. Odotellaan Vehon huoltokutsua.
Tyhjäkäyntiä säädetty kolmesti kun heijaa ylösalas varsinkin aamuisin käynnistettäessä sekä liikkeelle lähdettäessä (kytkimeen tulee täristävä tunne). "Ota ilmastointi pois päältä käynnistyksen jälkeen", neuvottiin huollossa...
Minunkin autossa nirhaumat takaovien kynnyksien yläreunoissa. Ne paikataan, mutta uusista tiivisteistä ei ollut puhetta.

C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

HooHoo

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #120 : Lokakuu 15, 2012, 19:46:00 »
Tiivisteen tekemät hankaumat on nyt maalattu ja tiivisteet vaihettu taakse (eteen vaihetaan vasta sitten ku ne on hangannut tarpeeksi jälkeä????heh..heh.) Soronoo... Maalaus oli tehty hyvin(ei erota että on maalattu)Tiivisteen hankaavaa läpyskä näyttää ja tuntuu olevan pehmeämpää kumia kuin entinen! Tosin paska näyttäs tarttuvan siihen samoin kuin ennenkin! Homma kesti muuten 4 päiväääää????(E.Hartikainen). Maahantuoja ei kustanna sijaisautoa korjauksen ajaksi!!!Pistin maahantuojalle hyvin kevyttä palautetta muutamalla voimasanalla höystettynä (Eipä oo kuulunna mitään vastausta) NOOOH...Kotipihassa ihastellessa kaunista ja puhdasta autoa(auto oli pesty)ykskaks joku potkas MUNILLE!!!  "EI PERKELE"  Penkissä on REIKÄ!(selkänoja) Äkkiä auto takas pajalle!!!!   "EI SE OO VOINUT MEILLÄ TULLA"-kyllä se varmaan on ollut jo tänne tullessa?Oli vastaus!Nooooh..Pikkunen äänen korotus!!! -"Minäpä soitan sulle huomenna mitä tehdään" Ja soitto "Ei aleta kiistelemään mistä reikä on tullut vaan me vaihdetaan siihen selkänojaan uusi verhoilu!" Että semmosta!

Poissa EHa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #121 : Lokakuu 25, 2012, 17:01:37 »
Onko tuossa robottissa jotakin säätöä kun  pienillä kieroksilla 1>2 vaihto aika on harmillisen pitkä, peräkärryjä peruutellessa #kytkin" luistaa, hajua tai peruutus on todella nopeeta. Kohta on tuo 15 tkm huolto edessä. Mitähän nuo määräaikaishuollot maksaa? Aienpi auto oli VW dsg, nyt C4 Hdi BMP keväällä hankittu. On mukava ajella vaihteeksi lämmintä autoa joka myös kuluttaa vähän 13tkm 4,7 l/100km

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #122 : Lokakuu 25, 2012, 23:03:28 »
Miten kuvailisit eron DSG (mikä moottori?) vs BMP? Ei tarvitse mielistellä. :)

Poissa EHa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #123 : Lokakuu 26, 2012, 09:12:10 »
VW 1.6Tdi 7  vaihteinen Dsg, kun jarrun vapautti auto alkoi ryömiä ja kytkin oli kiinni, siksi peruuttaminen oli helppoa myös ylämäkeen.
C4 jarrun vapauttamisen jälkeen auto ei liiku, pieni kaasun lisäämisen jälkeen auto liikkuu, kytkin luistaa, ylämäen alkaessa meno pysähtyy kun kaasua lisää meno jatkuu tosin kärry perässä peruutus on kovassa vauhdissa hallitsematonta, kytkin haisee.
Ruuhkassa ykkönen ei kytkeydy automaattisesti nopeuden laskiessa,  läpykästä kyllä. Talven tullessa ajo on varmaan aika kulmikasta kun 1>2  ja 2<1 on pitkä viive ja nykäisystä johtuen menetetään pito tiestä.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #124 : Lokakuu 26, 2012, 16:20:15 »
Talvella voi robotilla lähteä liikkeelle 2 vaihteella.