Kirjoittaja Aihe: Polttimoiden kesto  (Luettu 48180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CitikasC4

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #50 : Syyskuu 08, 2009, 23:00:02 »
Omissa huomioissa juurikin ne H7 polttimot on lyhyet eli puolikkaat ja sisemmät H4 polttimot ovat pitkät/sumuvalot. Näin ainakin 2001 C5 Breakissa. Ne sumuvalot EI ole huomiovalot eli niitä ei saa käyttää minään päivänvaloina.

Ketuttaa tunarit, jotka kuvittelevat asiat miten sattuu eikä ota selvää asioista, samalla sokaisten muut tyhmyydellään >:( Tämä siis ihan yleisellä tasolla eikä kenellekään henk.koht  :P


Joo ja H7 polttimon keksijä pitäisi hirttää vehkeistään... Sen verran monta paria on tullut saaraan vaihdettua niitä.

Onko autoon uusittu akkua ? Hyvä akku tasaa piikit ja polttimot kestävät paremmin.

Tarkoitin yleisellä tasolla verrattuna muihin polttimomalleihin kuten esim. H4. Maasturissa, jossa on pirun pienet umpiot ja kas! Silti lamput kestää huomattavasti kauemmin kuin H7 yleensä. Samaa ongelmaa on siskon renussa, äiteen saarassa, kaverin renussa H7:n kanssa. Akkuja on uusittu kyllä, ei huomattavaa eroa.

Mutta toisaalta osa-syyllinen on varmastikin tuo ajovaloautomatiikka, joka vilkuttelee valoja starttauksen yhteydessä(siis virrat päälle->valot syttyy->starttaus->valot sammuu->auto käynnistyy->valot syttyy)

Lampujen vaihtaminen samaan aikaan: Appiukolla oli ZX, jossa uusittiin ajovalot ja polttimot samaan aikaan. kyseessä siis H1+H1 umpiot. Tasan vuoden kesti ensimmäinen polttimo ja toinen paloi n.1 viikon päästä.

Oma neuvoni olisi pidemmästäkin kokemuksesta: Kun toinen valo pimenee, osta 2 polttimoa(jos ei ennestään varalla). Vaihda pimentynyt polttimo ja jätä toinen varalle. Vaihda toinen vasta kun se pimenee. Toimii sitten edes se toinen valo seuraavaan sopivaan polttimonvaihtopaikkaan asti.

Itselle ainakin on erittäin korkealla priorisaatiolla, että auton KAIKKI valot toimii ja näkyy. Ihmeen paljon tulee vastaan autoja, joissa on jopa useampi tuikku pimeenä. Ilmeisesti ihmiset ei välitä tai sit ne ei vaan osaa ??? ???

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 550
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #51 : Syyskuu 10, 2009, 11:51:05 »
Uusi ledi vie autonvalot uuteen aikaan

http://www.prosessori.fi/uutiset/uutinen2.asp?id=54257

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2009, 14:15:59 kirjoittanut Megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 313
  • Peukkuja: 24
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #52 : Syyskuu 20, 2009, 00:15:15 »
Mitä mieltä ykköskoppaisen (2001-2004) C5:n kuskit ovat ajovalojen (H7) tehosta? Koitan arvioida, että ovatko ne oikeasti heikkotehoiset, vai onko näköni vain heikentynyt, kun ei noilla järin kaksisesti näe edes kuivalla kelillä, ja märällä pitää mennä jo korvakuulolla. Polttimoina tällä hetkellä jotkut tavalliset, mutta eipä nuo kirkkaillakaan mitään päivää tehneet.

Kiinaxenoneja saisi jo alle viiteenkymppiiin...

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #53 : Syyskuu 20, 2009, 00:23:01 »
Citikoissa on aina ollut huonot lähivalot. Kaukovalot keskikastia.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 925
  • Peukkuja: 2
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #54 : Syyskuu 20, 2009, 07:56:40 »
Mitä mieltä ykköskoppaisen (2001-2004) C5:n kuskit ovat ajovalojen (H7) tehosta? Koitan arvioida, että ovatko ne oikeasti heikkotehoiset, vai onko näköni vain heikentynyt, kun ei noilla järin kaksisesti näe edes kuivalla kelillä, ja märällä pitää mennä jo korvakuulolla. Polttimoina tällä hetkellä jotkut tavalliset, mutta eipä nuo kirkkaillakaan mitään päivää tehneet.

Kiinaxenoneja saisi jo alle viiteenkymppiiin...

Ruuvaa kiinni KiinaXenonit ni johan näkee >:D Minulla oli edellisen talven Xenonit kesäksi otin pois saahan nähdä että viitinkö laittaa takaisin, viisain olisi ostaa Xenoneihin H7R polttimot niin ei tulisi niin älyttömästi hajavaloa. Minulla oli talvella lisäpitkät Hella ff200 jossa myös Xenonit, noissa Hellan umpioissa on myös hyväksyntä Xenoneille...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

jtbo

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #55 : Syyskuu 20, 2009, 09:48:08 »
Citikoissa on aina ollut huonot lähivalot. Kaukovalot keskikastia.

ZX:ään hankkii Motonetistä uudet umpiot, niin lähivalot ovat kyllä kelvot, mutta pitkät lähinnä luovat lähivalojen alueen kirkkaammaksi, suht rankan modauksen jälkeen + paksi täyteen rojua ja pitkilläkin alkaa näkemään edes jotain, ei voi suositella kellekkään ;D


Poissa maximi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 458
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #56 : Syyskuu 20, 2009, 18:38:33 »
Citikoissa on aina ollut huonot lähivalot. Kaukovalot keskikastia.
No jos pitää verrata P11 Nissan Primeraan (4xH1) niin citikassa valot ovat kirjaimellisesti ihan häikäisevät :). Nissanin valot eivät olleet mielestäni hyvät. Xsaran valot ovat ihan hyvät, kyllä minä niillä pärjään. Tosin sitä oikeasti pimeällä ajamista ei tule niin kovinkaan paljoa nykyään...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 550
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #57 : Syyskuu 21, 2009, 02:11:12 »
Mitä mieltä ykköskoppaisen (2001-2004) C5:n kuskit ovat ajovalojen (H7) tehosta?

Kyllä noilla C5 valoilla pärjää ihan hyvin. Edellisessä Sonatassa H7 projektiolinsseillä olivat onnettomat, vasta noilla +80% polttimoilla alkoi tulla edes välttävästi valoa tielle. Sitä ennen oli Omegassa originaali xenonit ja niillä kyllä NÄKI  :)

Mulla on kyllä sellanen tuntuma, että ranskiksissa on keskimäärin keskitasoa paremmat valot, kuin monessa muussa. Muistan, kun jo GSA:ssa oli isot umpiot ja mainio valoteho. Niinikään BX:ään kun pisti 100/80W H4 polttimot, valkeeta oli riittämiin. :)
Xantian valoihin en ole vielä kerinnyt perehtymään.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 313
  • Peukkuja: 24
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #58 : Syyskuu 24, 2009, 05:02:05 »
Vaihdoin vitosen keulalle GE "Megalight ultra":t. Ovat ne ainakin päivänvalossa seinää vasten arvioituna oleellisesti vanhoja tuikkuja kirkkaammat, mutta auttaako pimeässä mitään, se jää nähtäväksi. Toivottavasti kestävät pidempään kuin Osramit, mittarilukema oli nyt testin alkaessa 112tkm.

Eilen matkaa ajellessa tuli vastaan yksi vanhakeula-C5 halogeeniheijastinumpioihin asennetuilla HIDeillä. Kyllähän ne aikalailla loimottivat, saattaisivat pimeässä vaikka herkempää häikäistäkin.

Keskiviikon Karjalaisessa (paperiversio) oli sopivasti juttua siitä, kuinka EU-säädökset tulevat sallimaan tulevaisuudessa tehokkaampia valolaitteita autoihin. Perusteena tekninen kehitys, mm. vastaantulijan valojen ja kaarteen mukaan suuntautuvat valot. Tekstistä oli vaikea arvata, että mitä siinä tarkemmin tarkoitettiin, kun iloisesti sekoitettiin referenssiluvun nostaminen ajovalojen tehon parantamiseen. Se oli kyllä ymmärrettävää, että tehokkaammat valot tulevat tyyppihyväksyntöjen kautta, ja tämänhetkisten autojen valot jäävät sellaisiksi mitä ovat.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 140
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #59 : Syyskuu 24, 2009, 08:56:47 »
Keskiviikon Karjalaisessa (paperiversio) oli sopivasti juttua siitä, kuinka EU-säädökset tulevat sallimaan tulevaisuudessa tehokkaampia valolaitteita autoihin. Perusteena tekninen kehitys, mm. vastaantulijan valojen ja kaarteen mukaan suuntautuvat valot. Tekstistä oli vaikea arvata, että mitä siinä tarkemmin tarkoitettiin, kun iloisesti sekoitettiin referenssiluvun nostaminen ajovalojen tehon parantamiseen. Se oli kyllä ymmärrettävää, että tehokkaammat valot tulevat tyyppihyväksyntöjen kautta, ja tämänhetkisten autojen valot jäävät sellaisiksi mitä ovat.

Lisävalojen laitto helpottuu, nykyisin ainakin Xantiaan saa (laillisesti) laittaa jotkut r12,5 10€ rimpulavalot (ei kehtaa) tai r37,5 erikseen palavat ämpärivalot (ei mahdu) >:(

Noi ämpärivalot olis tietysti hyvät olla olemassa jos jonkun laittomat xenonit sattuu häikäsemään ;)

Tuo referenssiluvun nosto 100:n pitäisi tulla voimaan keväällä, ens talven pimeille ei vielä (laillisesti) saa lisää valoa, katsastus tosin on edessä vasta keväällä ::)

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #60 : Syyskuu 24, 2009, 09:21:52 »
Mulla on kyllä sellanen tuntuma, että ranskiksissa on keskimäärin keskitasoa paremmat valot, kuin monessa muussa.

Itse taas naureskelin, kun luin Tekniikan Maailman mopoautovertailua. Olivat johonkin mopoautoon ottaneet suoraan C4:n halogeeniumpiot. TM toimittaja vain totesi, että Citikkaanhan nämä valot olivat alitehoiset, mutta mopoauton nopeuksiin vielä riitti. ;D

Pitäisikö Omaan C-neloseen laittaa ruotsalaisten mallin mukaisia virityksiä. Koppalakit tykkää!

 
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

jtbo

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #61 : Syyskuu 24, 2009, 10:38:03 »
Pitäisikö Omaan C-neloseen laittaa ruotsalaisten mallin mukaisia virityksiä. Koppalakit tykkää!

 

No kyllähän noita näkee tuolla vähän pohjoisemmassa, eipä ne taida siellä puuttua, kun ruottalaisilla turisteilla kuitenkin on samanlaiset, tosin ei tuo taida olla ruotsissakaan täysin lain mukainen, mutta siellä taitaa olla säädöksien ja niiden noudattamisen suhteen järkipohjainen harkinta mahdollista, näin olen pienessä mielessäni kuvitellut tuolla puolella ajellessani.

Kolme on siitä hyvä, että saa kaksi reilusti laidoille säädettyä ja vähemmän tärkeän suoraan kaukana edessä olevan alueenkin valaistuksi, mutta kyllä kahdellakin ämpärillä pärjää, kun säätää ne valaisemaan nuo reunat, suoraan edessä olevaan alueeseen kyllä jotenkuten sitä valoa piisaa siitä huolimatta. No laitontahan tuokin kai on, mutta ei noita valoja ole turhan tarkkaan syynätty tienpäällä, kun suuntaus on edes sinneppäin lyhyissä. Etelämmässä ehkä eri juttu.

Bosch 225 Rallyet ja Hella Jumbo FF320 Xenonit on itselläni, pitäisi saada samaan aikaan molemmat nokalle, niin näkisi juuri soppelisti, vaan epäilen, että ei ainakaan ZX:n keulalle mahdu ja aika laiton viritys tuo olisi, kun -97 H1 umpioiseen ZX:ään ei laillisesti saa mitään lisäpitkiä laittaa, fiksu säädös estää omien pitkien pois kytkemisen ja jo nyt ref 37,5 omissa umpioissa, hyvin sitä yksi talvi noilla Xenoneilla meni ;D Lyhyet toki halogeenit, tosin lyhyet ovat noinkin jo liian tehokkaat.

Onkos jollain linkkiä noihin valosäädöksien uusiin tuuliin? Mieluusti lukisi millaisia pykäliä sieltä on tulossa  :P

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 550
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #62 : Syyskuu 24, 2009, 11:18:44 »
^ Täällä etelässä toimii tollaiset triplaämpäri-asennukset magneetin lailla. Poliisit tulee vastaan --> lähtevät heti perään. Naapuri sattui ostamaan pohjoisesta auton missä oli triplat keulalla...parin viikon sisällä saldona yhdet sakot ja parit huomautukset... ;D

Noh, eipä täällä tommosia edes tarvii...
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 143
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #63 : Syyskuu 24, 2009, 12:00:15 »
Citikoissa on aina ollut huonot lähivalot. Kaukovalot keskikastia.
Ei aina. Ikävä on Bx:n valoja, vois vaikka skannata näytille (jos ei pelekäis tekijänoikeuskiistaa) TM:n valovertailutuloksia, jossa Bx mukana oli, näyttäs olevan ainoa mille ei mitta-asteikko kaukovaloilla edes riittäny... Ja lähivaloja äityivät oikein kehumaan, se on kovin harvinaista tuossa lehdessä, että Sitikkaa olisivat kehuneet...

Ja sitten Ds:n kääntyvät valot, kauan otti että joku muukin "keksi" sellaisen ottaa tuotantoon... Eikä Sm:n valopatteristokaan lie kehno ole, pistekaukovalot pysyvät paikallaan, hieman leveämpää keilaa antavat sitten kääntyvät ohjauksen mukana (sisempi enemmän, oikeasti vallan hieno systeemi)...

Että ei ne aina, nykytaso on vaan kovin kehnoa...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Disco -90

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #64 : Syyskuu 24, 2009, 12:34:06 »
No kyllähän noita näkee tuolla vähän pohjoisemmassa, eipä ne taida siellä puuttua, kun ruottalaisilla turisteilla kuitenkin on samanlaiset, tosin ei tuo taida olla ruotsissakaan täysin lain mukainen, mutta siellä taitaa olla säädöksien ja niiden noudattamisen suhteen järkipohjainen harkinta mahdollista, näin olen pienessä mielessäni kuvitellut tuolla puolella ajellessani.

Jostain esson baarin tietotoimistosta sain käsityksen, että hurrit olisivat tajunneet neuvotella poikkeusluvan EU:lta noihin lisävalopattereihin. Hellan kataloogia kun joskus selailin jonkun neliämpärivirityksen alla luki erikseen, että sallittu vain Ruotsissa.

edit:
Google löytää Foordifoorumilta seuraavaa (http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=5&t=10886):
Lainaus käyttäjältä: Jukka T.
Suomi allekirjoitti 1970-luvun lopulla eurooppalaisen tieliikennesopimuksen. Kun paikallinen lainsäädäntö mukautettiin tähän sopimukseen, astui voimaan lähivalojen kahdentamiskielto. Kielto koskee vain 1.1.1980 ja sen jälkeen ensirekisteröityjä autoja. Ruotsi teki em. sopimusta hyväksyessään lisävaloja koskevan varauman ja siellä on ihan omat sääntönsä.
Miksi Suomi sitten ei tehnyt vastaavaa varaumaa? No, sitä pitää kysyä sen aikaisilta päättäjiltä. (olikohan silloin liikenneministerinä se puuseppä, kenellä ei ollut ajokorttia vai se muurari, joka oli omistanut joskus vuosikymmeniä aikaisemmin pikkufiiun, mutta ei ollut uskaltanut silläkään ajaa kuin kauniina kesäpäivinä, salkkuhan oli kestopäätöksellä SKDL:n hallussa)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2009, 13:05:03 kirjoittanut JarnoF »
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

jtbo

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #65 : Syyskuu 24, 2009, 13:47:42 »
On ne ruottalaiset vaan aina vähän fiksumpia  :-\ Tai no, ei ihan aina (heillä oli epa-traktorit vitsauksena kauan ennen mopoautoja), mutta monessa sellaisessa asiassa joka liittyy liikenteeseen  ;D

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 313
  • Peukkuja: 24
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #66 : Tammikuu 15, 2010, 15:17:05 »
Vaihdoin vitosen keulalle GE "Megalight ultra":t. Ovat ne ainakin päivänvalossa seinää vasten arvioituna oleellisesti vanhoja tuikkuja kirkkaammat, mutta auttaako pimeässä mitään, se jää nähtäväksi. Toivottavasti kestävät pidempään kuin Osramit, mittarilukema oli nyt testin alkaessa 112tkm.

Turha toivo, ensimmäinen GE pimeni 4tkm/3,5kk ajelulla  >:( >:(

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 550
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #67 : Tammikuu 15, 2010, 15:44:16 »
Vaihdoin vitosen keulalle GE "Megalight ultra":t. Ovat ne ainakin päivänvalossa seinää vasten arvioituna oleellisesti vanhoja tuikkuja kirkkaammat, mutta auttaako pimeässä mitään, se jää nähtäväksi. Toivottavasti kestävät pidempään kuin Osramit, mittarilukema oli nyt testin alkaessa 112tkm.

Turha toivo, ensimmäinen GE pimeni 4tkm/3,5kk ajelulla  >:( >:(

Parit kalliit polttimot tullut joskus hommattua, mutta ei enää...edellisessä autossa H7 powerXtremeistä eka polttimo kesti kolme kuukautta.
Syksyllä ostin C5:een Robbarista Megalite H7 Heavy duty polttimot 3,95 € per kpl ja valoteho niissä on ihan OK! :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 417
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #68 : Tammikuu 16, 2010, 17:16:01 »
Taitaa ainakin C5 I olla eri mittaiset piuhat vasemmalle ja oikealle ajovalolle. Näkee jo valon väristä että kuskin puoli on kirkkaampi, ja kärähtää myös useammin. Osram Night Breaker H7 kesti lyhyessä 3kk, vasen porskuttaa vielä 6kk jälkeenkin. Mietin pitäisikö vasuriin laittaa joku "+30" tai muu vähän pitkäikäisempi tuikku.

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #69 : Tammikuu 18, 2010, 09:56:19 »
Taitaa ainakin C5 I olla eri mittaiset piuhat vasemmalle ja oikealle ajovalolle. Näkee jo valon väristä että kuskin puoli on kirkkaampi, ja kärähtää myös useammin. Osram Night Breaker H7 kesti lyhyessä 3kk, vasen porskuttaa vielä 6kk jälkeenkin. Mietin pitäisikö vasuriin laittaa joku "+30" tai muu vähän pitkäikäisempi tuikku.

Minulla on kestänyt nyt erinomaisesti C5 II:ssa Philips Night Guide H7 polttimot, selvästi pitempään kuin mikään aiemmin kokeilemani "tehotuikku".

Sen sijaan H6 parkkipolttimot palavat alta puolen vuoden -merkistä riippumatta ja ovat vielä niin kinkkiset vaihtaa, että talven osalta jää kyllä pikahuollon tehtäväksi.

Poissa C@rlos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 69
  • Peukkuja: 0
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #70 : Tammikuu 18, 2010, 20:18:12 »
Todettakoon tässäkin, että ensimmäisen kerran apukuljettajan puoleinen lähivalo paloi noin 20 kk ikäisenä, seuraava kesti alle vuoden, kuten myös sitä seuraava. Aina sama apukuljettajan puoleinen lähivalo. Ajopeli on C4.

Poissa dieselflosse

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #71 : Tammikuu 19, 2010, 14:14:00 »
Ikävä on Bx:n valoja, vois vaikka skannata näytille (jos ei pelekäis tekijänoikeuskiistaa) TM:n valovertailutuloksia, jossa Bx mukana oli, näyttäs olevan ainoa mille ei mitta-asteikko kaukovaloilla edes riittäny... Ja lähivaloja äityivät oikein kehumaan, se on kovin harvinaista tuossa lehdessä, että Sitikkaa olisivat kehuneet...

Aika kuultaa muistot... Ei nuo bexin valot nyt niin ylivertaiset ole. Lähivalot kestävät vertailun, mutta pitkien keila on liian kapea saadaksen kohtuullista parempaa arvosanaa. Saattaahan nuo aikalaisiinsa nähden olla kohtuu kilpailukykyiset.

Kyllä '77 corollassa oli hyvät valot. 7" pyöreät H4 umpiot, sekä omissa, että lisävaloissa....

Mitä tulee tuolla aiemmin mainittuun huomivalojen uuteen tulemiseen, niin ne tekevät sumarivihaajien elämän todella vaikeaksi. Koskaan ei tiedä, tuleeko vastaan sumarien väärinkäyttäjä vai laillisilla huomiovaloilla ajeleva  ;D


Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 550
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #72 : Tammikuu 19, 2010, 15:16:52 »
Mitä tulee tuolla aiemmin mainittuun huomivalojen uuteen tulemiseen, niin ne tekevät sumarivihaajien elämän todella vaikeaksi. Koskaan ei tiedä, tuleeko vastaan sumarien väärinkäyttäjä vai laillisilla huomiovaloilla ajeleva  ;D

Mulla on Xantiassa wanhan liiton huomiovalot ja pari kertaa on miliisitkin niille vilkutelleet... ;D

C5:n sumareita vihaajat eivät ole älynneet.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

jukkis88

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #73 : Tammikuu 24, 2010, 19:46:30 »
osramin laadusta sen verran että mulla kesti osramin night breakerit 3kk ja sitte oli molemmat pimeenä :x.ne oli sitte viimeset sellaset mitä ostin.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Polttimoiden kesto
« Vastaus #74 : Tammikuu 24, 2010, 20:21:46 »
osramin laadusta sen verran että mulla kesti osramin night breakerit 3kk ja sitte oli molemmat pimeenä :x.ne oli sitte viimeset sellaset mitä ostin.

Saman verran kesti täälläkin kyseiset polttimot.