Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 58685 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jomi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #125 : Marraskuu 05, 2017, 12:39:26 »
Exlusive versio on tuokin. Tuolta valiokoista näkyy seuraavaa: Vehicle parameters>driving position opening ja sen saa kuitattua >/< sitten ei olekaan muuta. Netistä imuroitu Suomen kielinen ohjekirja kertoo seuraavaa: Mikäli asetus-valikko ei ehdota automaattitoimintojen aktivoimista päälle/pois päältä, se voidaan tehdä Citroen-verkoston tai valtuutetun korjaamon toimesta! Varmaankin eri varusteet kun tuo on niellyt Italian stradoja ekat kilometrinsä, mm:ssa lampunpesimiä ei ole...

Eipä kait muuta ole tehtävissä kuin mennä Audi-Citroen Pärnu esinduseen...tosin inhoan koko paikkaa huonoa palvelua...tyylliin mitäs ajat vanhalla Sitikan romulla sama asenne Tallinnan Vehossa ainakin yhden automyyjän taholta...mitä sä tänne tuut ostamaan käytettyä autoa, mua kiinnosta pätkääkään myydä niitä.
Carpe Diem!

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 244
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #126 : Marraskuu 05, 2017, 14:38:21 »
Itsellä löytyy tuolta valikoista myös kääntyvän ajovalojen ja kulmavalojen asetuksia, takalasin pyyhintää pakkoa kytkettäessa ja guide-me-home -valoasetuskin. Saisikohan noita valikoita sitten jotenkin leksalla aktivoitua tai deaktivoitua? Voisin selaillakin joku ilta bsi:n asetuksia josko sieltä löytyisi jotain.. varmasti jollain harrastelijalla on jonkinlaisen ajomatkan päässä mahdollisuus "koodaamiseenkin"..

Poissa jomi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #127 : Marraskuu 05, 2017, 19:10:16 »
Joo; löytyy minullakin jotain valoasetuksia & takalasinpyyhin mutta ei tuota jarruautomatiikkaa. Laitoin jo Viron sitikkafoorumille kyselyn kenellä olis Lexia - hijaista on. Sitikkahan ei ole täällä auto vaan joku käsittämätön ranskalainen päähänpälähdys. Ainoita autoja ovat Olympia Ifa, Bring My Wallet, Mersu, Kansanauto, Skodillac ja Toi ota jos et muuta saa. Ai niin ja kaikki Amerikan autot. Kun Viro vapautui esim. moottoripyörinä oli aiemmin yhden suuren maan tuotteet ja siitä sujuvasti toisen suuren maan tuotteisiin Harley Ablessonien sarviin.
Carpe Diem!

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #128 : Marraskuu 05, 2017, 19:54:06 »
Mitenkähän tommosella autolla mennään autopesuun joka vetää auton sillä hihnalla pesulan läpi etupyörästä? Moottori pitää sammuttaa, ja käsijarru ei saa olla kytkettynä.  ???

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 968
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #129 : Marraskuu 05, 2017, 20:27:59 »
Mitenkähän tommosella autolla mennään autopesuun joka vetää auton sillä hihnalla pesulan läpi etupyörästä? Moottori pitää sammuttaa, ja käsijarru ei saa olla kytkettynä.  ???

Minä olen antanut käydä koko ajan. En ole muistanut poistaa automatiikkaa vaikka se asetus kyllä löytyykin.

TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 -&gt;
« Vastaus #130 : Marraskuu 05, 2017, 21:16:43 »
Mitenkähän tommosella autolla mennään autopesuun joka vetää auton sillä hihnalla pesulan läpi etupyörästä? Moottori pitää sammuttaa, ja käsijarru ei saa olla kytkettynä.  ???
Ainakin niissä missä minä olen käynyt on nimenomaan pidetty vaihde vapaalla ja tyhjäkäynnillä, ei sammutettuna.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #131 : Marraskuu 05, 2017, 22:32:24 »
Saahan sen jarrun nyt vaikka siihen pesuun tai muutenkin vapautettua. Esim. virrat päälle, laatikko vapaalle, jarrun pohjaan, painaa jarrun vapautusta alas päin ja lopuksi jarru ylös. Vai menikös multa nyt jotain ohi?


Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #132 : Marraskuu 06, 2017, 08:13:12 »
Saahan sen jarrun nyt vaikka siihen pesuun tai muutenkin vapautettua. Esim. virrat päälle, laatikko vapaalle, jarrun pohjaan, painaa jarrun vapautusta alas päin ja lopuksi jarru ylös. Vai menikös multa nyt jotain ohi?

Pesuun mennessä moinen proceduuri vaan voi olla melko hätänen, kun jo se hihna alkaa eturenkaasta nyppimään = huomattavasti helpompaa on antaa vain olla auton käynnissä ja vaihde vapaalla. Toki jos esim. jarruremppaa pitää tehdä, niin tällöin se sähkökäkän irti jättäminen menee juurikin em. tavalla. Been there, done that 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa jomi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #133 : Marraskuu 06, 2017, 21:05:54 »
Ihmeiden aika ei ole ohi, päätin tänään sitten mennä Audi - Citroën Pärnu liikkeen huoltoon koskien automaatti käsijarrua. Aikani vuoroa odoteltua, pääsin selostamaan ongelman työnjohtajalle...tämä tuli pihalle ihmettelemään asiaa ja alkoi pyöritellä ratin oikean puoleista rullaa - totesin asetusten muuttuvan varakult poolelt. Kaveri päätti sen jälkeen viedä auton korjaamon puolelle, tuli takaisin luokseni ja sanoi menee hetken aikaa. No aikaa kului noin 0.5 h. Olin varautunut 52€ menoerään, joka näytti olevan esillä olevassa hinnastossa tietokoneen vikaplugien luvun hinta. Työnjohtaja sanoi nyt toimii ja asetus on ohjelmoitu toimimaan tuosta kohtaa, mistä sen pitäisikin löytyä. Kun kysyin mitä maksaa? Sain vastauksen: Tänään ei maksa mitään ;D
Carpe Diem!

Poissa TAC68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #134 : Joulukuu 18, 2017, 22:22:55 »
Terve!

Uusi tällä foorumilla ja heti kysymässä. Menin ja vaihdoin käyttiksen kesäautoon ja nyt tarttis saada talvikelpoinen käyttis. Uudempi koppainen C5:nen on aina kiinnostanut ja nyt olen selaillut nettiä, mm foorumeita, muutaman päivän. Hakusessa on diesel automaatilla, ei robottia. Vajaan kymppitonnin hintalapulla on useampia tarjokkaita joista tämä kiinnostaa eniten, pääosin ikänsä puolesta. Uusinta mallia, "lastentaudit" hoidettu jne. Onko tässä ajatuksessa tolkkua?

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9265092

Toi näyttäis seisseen liikeessä kesäkuun alusta asti. Onko raadilla arviota miksi? Onko pyynti vaan pielessä, vai onko tossa jotain minkä takia pitää kiertää kaukaa?

Toinen mitä olen katellut on tämä

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9153478

Vähän vähemmän ajettu, neljä vuotta vanhempi mutta pyynti tippuu 8.700 kun huomioi rahan palautuksen. Onko noissa neljässä vuodessa, 2010 - 2014 jotain muutoksia millä on merkitystä, vai pelkkää kosmetiikkaa?

Kolmas mikä menee ihan eri sarjaan on tämä

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9211868

Toi olis talvikäyttikseks paljon järkevämmässä hinnassa. Ja vaalea (puoli)nahkasisustus, mikä on mun heikko kohta  ;D Ton huolloista ei ollut muuta tietoa kun että määräaikaishuoltoja on tehty ja jakopää vähän aikaa sitten. Onko tollaseen lähteminen ihan hullua?

Jontte

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #135 : Joulukuu 19, 2017, 15:51:20 »
Ainakin meillä toimi paremmin tuo vanhempi 100kW moottori kuin tuoreempi 120kW. Vanhasta sai myös tulpata EGR:n ilman että auto suivaantui.
Vikojahan nuista kuvista ei pysty oikein näkemään vaan auto pitäisi ottaa nosturilla ja tutkia.
Kääntyvät Xenon valot olivat kyllä hyvät toisin kuin nuo onnettomat halogeenit.
If in doubt, go flat out.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #136 : Joulukuu 19, 2017, 16:20:54 »
Komppaan xenonien osalta. Tässä ei sitten oikeasti ole xenoneita, vaikka ovat listattu Turvallisuus- kohdassa: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9211868

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #137 : Joulukuu 19, 2017, 17:26:27 »
Jos on vaihtoentona samanverran ajetut ja samankuntoiset niin itse valitsisin vanhemman. Sitikalle tyypillisesti varusteita on karsittu vuosien saatossa, joten vanhemmissa on yleensä enemmän "näkymättömiä" herkkuja (mm. äänieristys, ovien tiivisteet jne.).

Poissa TAC68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #138 : Joulukuu 19, 2017, 19:40:58 »
Kiitos hyvistä kommenteista! Harmi xenonien kanssa, tossa 400 tkm yksilössä. Nettiautossa oli yksi toinen Exclusive jossa mainittiin xenonit, mutta se on 2010. Onko ne tullu esim lisävarusteiksi jossain vaiheessa?

Sain kuvat ton 400 tkm huoltokirjasta. Paljon Länsiautoa, viimeinen jakopääremppa Veholla jne. Luulis että ne valohoidon ohessa vaihtaa selvästi vaihdon tarpeessa olevat osat, laakerit, pallonivelet jne. Kallistun enemmän ja enemmän sen puoleen. Tingin hintaakin jo :) Eikä myyjä kuulostanut rasittavalta jobbarilta, toisin kun Kamuxin jamppa.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #139 : Joulukuu 20, 2017, 09:06:08 »
Kait aina olleet lisävaruste tai ainakin kuuluneet varustepakettiin. Xenonit erottaa siitä, että niissä umpiossa on projektori

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #140 : Tammikuu 14, 2018, 10:48:20 »
Nyssitte on C5 2.0 HDi automaatti sedan vm 2009 kierroksessa.
Oliha se älyttömän mukavan tuntunen koeajolla, mutta tohtineeko tuota ottaa vaikka halvalla saisi:
- ekat 2½ vuotta ajettu 266 tkm, sen jälkeen vajaaseen kuuteen vuoteen 63 tkm  ???
- edellinen omistaja pitänyt 10 kk ja ajanut 6 tkm ja takaisin samaan Kamuxiin josta osti  ???
- kuskin puolen lämppärin näyttö rikki, onko tuollaisesta kokemusta, onko kosmeettinen vika vai vaikuttaako lämppärin toimintaan? (kuva liitteenä - leike autoliikkeen myyntikuvista)
- oikea sivupeili mallia lurppakorva
- webasto ilmeisesti poistettu tai katkaistu muuten vaan piuha, lokilämmitin löytyy mutta pysyykö sulana ilman webastoa?

Vaimokulta arvioi että on "liian mukava" eli jotai ylpeemys käy lankeemuksen eellä kansanviisautta  :-\

Himottas kuiteski - mutta autotohtorin kautta tuo olisi kai käytettävä ettei tippuisi liian korkealta...

PS. Tienpidon määrärahoja voisi vähentää jos kaikki ajas kolmoskoppasella C-vitosella  ;D
Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #141 : Tammikuu 14, 2018, 10:51:03 »
Nyssitte on C5 2.0 HDi automaatti sedan vm 2009 kierroksessa.
Oliha se älyttömän mukavan tuntunen koeajolla,

Noista mukavuusjutuista ehkä arvasittekin, mutta hyde-jousitus eli comforttimalli on kyseessä.
Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #142 : Tammikuu 14, 2018, 11:39:02 »
No voisun... päissäänlaskuvirhe! eli
"- ekat 2½ vuotta ajettu 266 tkm, sen jälkeen vajaaseen kuuteen vuoteen 63 tkm  ??? "
Ei pidä paikaansa vaan kuuten vuoteen on ajettu 43 tkm kun mittarissa nyt 309 - kaiken lisäksi näyttää trafin tietojen ja huoltokirjan mukaan siltä että tuo on tosi  ???
Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 451
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #143 : Tammikuu 14, 2018, 11:52:37 »
Vuosikymmenen vaihdehan oli sitä aikaa, kun dieselillä pelastettiin maailma, ja monet vähemmänkin ajavat ostivat dieseleitä, joten en sinäänsä tuota ihmettelisi.

Muuten kyllä kannattaa katsoa tarkkaan mitä ostaa, 2.0HDi:llä löytyy kyllä valikoimaa ja jos ollaan jossain 5k€ luokassa, niin nopeasti korjauskulut nousee kovemmiksi kuin ostamalla se tonnin kaliiimpi hyväkuntoinen auto suoraan.

Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, BMW 535d -11

Poissa BasicDude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #144 : Tammikuu 14, 2018, 12:47:16 »
Miksi ostaa viallista autoa kun ehjiäkin on saatavilla...?

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #145 : Tammikuu 14, 2018, 13:03:56 »
C5 X7 -kuume kun iskee, niin se on aika paha sairaus - jota kyllä sitten kerkiää potemaan vielä monet kerrat jälkeenkinpäin ;D Henk.koht. oli vähän vastaava, vain muutaman vuoden ikäinen, mutta jo 250tkm ajettu yksilö, johon itse kompastuin. Ai sitä mannaa kun pääsi jouhevasti vaihtavalla diesel-automaatilla hyde-vietereineen matkustamaan. Mutta kyllä ne totuudet sitten pikkuhiljaa sieltä lähti kurkkimaan, mitä se ihan oikeasti tarkoittaa tuollaisen runsaasti ajetun auton omistaminen, olkoonkin että ne oli kerätty lyhyessä ajassa. Ei se pelkkä aika noita komponentteja syö, vaan käytössähän ne kuluu :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #146 : Tammikuu 14, 2018, 13:09:18 »
Siis teidän mielestä lämmityslaitteen näytön vika on sen verran vakava (vaikuttaa lämmönsäätöön?) että kannattaa unohtaa ko. yksilö? Mutta jos vika on kosmeettinen, ja auto muuten kunnossa, niin edullisen hinnan vuoksi voisi ostaa viallisen auton vaikka kalliimmalla on ehjiäkin saatavissa. Toisaalta tuolla ajattelumallilla voi yhtä hyvin ihmetellä että miksi ostaa käytetty auto kun uusiakin on saatavilla  :o
Tästä on kyse:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9198116
Voiko halpa ja hyvä olla samassa? Koeajon perusteella kyllä :)
Mutta on tuo tosiaan edullinen verrattuna muihin - suorankaupan hintatarjous seittemän satasta alle ilmoituksen pyynnin, ja ilmoituksesta poiketen kaksilla renkailla. Oli kaupan piha sen verran täynnä vaihdokkeja, että toisaalta voisi olla kyse siitä että halvimmista pyritään eroon agressiivisella hinnoittelulla ennen rankempia lumisateita (ajattelee optimistinen ostaja  ::)
Varasin auton - saas nähä miten äijän käy, ens viikolla autotohtoriaika. Raportoin sitten, mutta jos jollain on kokemusta lämpötilanäytön häiriöistä, niin mielellään kuulisin. En löytänyt tältä foorumilta mainintoja ko. viasta.
Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #147 : Tammikuu 14, 2018, 13:43:23 »
Miksi ostaa viallista autoa kun ehjiäkin on saatavilla...?

Koska sen pikkuviallisen voi saada halvemmalla ja itse korjaamalla konaisuudessa jää plussalle. tai jos vika sellainen että ei haittaa itseä tai muuten ole käytön kannalta oleellista.
Yleensäkin 300 000km kieppeillä autossa kuin autossa yleensä kuluvia osia menee vaihtoon. Hyvin eleensä jarrupalat ja -levyt on vaihtokunnossa ellei ole jo vaihdettu. Lisäksi on myös joukko muita kuluvia osia ja komponenteja jotka voivat tulla tai ovat tulleet "tiensä päähän". Yleensä yli 300k km ajetuissa hintakin tipahtaa reilusti juuri näistä syistä. Ja kun itse osaa ja pystyy korjaamaan niin pidän tätä edullisen autoilun hyvänä lähtökohtana.
Mutta auto kyllä kannattaa tutkia tarkkaan ja jos mahdollista niin vertailla johonkin toiseen vastaavaan. Ja tosiaan varautua siihen että jos jotain hajoaa niin ei ole se budjetti kuralla heti. Sen tonnin kalliimman auton kanssa voi käydä myös niin että siitä hajoaa jotain ja sitten ei olekkaan enää rahaa korjata sitä, tai edessä on ne isot huollot, jakohihnat jarrut jne. Tonnilla jo korjaamolla teettää melko paljo remonttia, tai jos itse tekee niin ostaa ison läjän osia.
Neuvoisin Arikultsia kokailemaan vaikuttaako tuo näyttövika siihen lämmönsäädön toimintaan, ja tutkimaan saako esim ebay:stä noita näyttöjä mihin hintaan. Lisäksi voi kysellä purkaamoilta. Kyllä sen varmaan voi vahtaa. Ja jos ei se itseä haittaa että näyttö ei toimi kunnolla niin antaa olla mimmonen on. Näin tekisin itse.
 Kuvien perusteella autossa näytti olevan joitain kormeetisiä vaurioita ja parkkitutkan anturi puuttu takaa? Voi kokeilla tingata ja muutenkin tutkia tosiaan tarkkaan auto myös alta ja kaikien luukkujen alta , reunoilta ja korin saumoista. Näin yleensä löytyy jos autoa joskus historian aikaan on esim kolaroitu. Trafilta voi tekstiviestiltä kysyä auton tietoja, sieltä saa muistaakseni kolmen edellisen omistajan nimetkin. Näihin henkilöihin voi koittaa olla yhteydessä josko he voisivat jotain autosta kertoa.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #148 : Tammikuu 14, 2018, 14:02:31 »
Kampiveiviltä asiatekstiä :)
Tietysti olen tutkinut auton historiatiedot trafilta (vinkkinä muuten ettei niitä kannata mistään nettiautossa mainostavasta välitysfirmasta ostaa hintaan 3,90 € vaan suoraan trafilta 2,0 €)
Edellisen omistajan nimi ja osoite löytyi - soitin ja juttelin autosta: "Tuossahan se pihalla pääasiassa seisoi, kun tulee firman pakettiautolla ajettua. Vaihdettiin nelivetoon, ei siinä mitään erityistä ollut - jakohihnan vaihdoin ja kiinnittelin alla olevia muovisuojuksia"
Joten eipä antanut kuumelääkettä  :-\
Parkkitutkasta tinkimiset jätän jo omaan arvoonsa, pärjään ilmankin. Nimittäin tuo 3,7 k€ on sen verran alle autohintatilaston (pyyntihinnosta tosin tehty, liitteenä), että eikös tuo ole jo edullinen?
Mutta onko C5 III heikompi kuin vm. 2001? 2.2 HDi tuota ensimmäistä vuosikertaa oli minulla alkaen 314 tkm, ja vähävikaisena ikäisekseen (11 vuotiaana ostin) ja kilometreihin nähden pidin, kuten foorumin arkistosta löytynyt juttukin kertoo: "Pari vuotta ja 50 000 km sitten ostin sen 1350 eurolla, toista vuotta meni ilman remonttikuluja mutta keväällä piti uusia jarrusatulat käsijarrujumin vuoksi (350 euroa) ja äsken jarruputki kun alkoi mahan alta tiputtamaan (470 euroa). Nuo teetin kun vanhemmiten ei niin paljon viitsi konttailla. Yhden kaukosäätöavaimen myös ostin (merkkiliikkeessä ja kallis), mutta yhteensä ollaan edelleen hankintahinta + huolto + rengaskulut + korjaukset laskelmassa 6-7 senttiä/km lukemissa."

Tosiaan merkillepantavaa on käytettyjen Cvitosten arvonnousu, 2012 sain 11 vuotiaan hyvin pidetyn ja huolletun (jakohihna, kaksoismassa, ym vaihdettu) alle puolentoista tonnin, nyt 2007 mallisista pyydetään jopa useita tonneja ja facelift 2008 alkaen (10-vuotias) halvimmat viiden tonnin paikkeilla. Esim. Peugeot 407 samalla tekniikalla tuntuu olevan halvempi kuin C5.
Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #149 : Tammikuu 14, 2018, 18:24:10 »
Ei kyllä pahalta kuulosta ja saattaa olla kovan työn takana kovin enää tinkailla hintaa alaspäin. Lähinnä kannattaa sillä silmin kattoo autoo että mitä siinä saattas tulla korjauksia/huoltoja eteen lähiaikoina ja paljo mahdollisesti kustantaa, niin on ainakin tiedossa vähä tulevia kustannuksia.  Onko lexiaa tai älykännykkää ja siihen obd sovitin ja esim fap sovellus? niillä pääsee kattomaan auton "aivoihin" ja ainakin lukemaan vikakoodit. Kaikki kun ei aiheuta pysyvää häiriövalon syttymistä.