Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 187181 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Seefemma

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #600 : Maaliskuu 28, 2019, 18:03:25 »
Itse tein pari kuukautta sitten saman operaation, moottori ohjaa läpät aina ääriasentoon auton sammuttaessa, itsellä oli läpän akseli poikki, korjaus epoxi liimalla ja vahvistukset. Sitten läppä paikoilleen ja reikää peittelemään. Toiminut nyt tuon 2kk ongelmitta.

Poissa mjk47830

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #601 : Huhtikuu 01, 2019, 13:45:15 »
Nyt alkaa loppua ymmärrys tämän laitteen sielun elämän kanssa. Lämmönsäätöläppä korjattu ja paikoillaan.

Silti laite suostuu puhaltamaan ylipäätään mitään vain jos näppäilen toivotun lämpötilan minimiin.

Eli vaikka säädän käsin läpän lämpöiselle, moottori irrotettuna, auto vaatii sen, että näppäilen näytölle lämpötilan min-asentoon, ja sitten puhaltaa. Lämmintä/kylmää tulee sen mukaan mihin läpän säädän. Mutta ainoastaan min-asennossa. Jos laitan vaikkapa 20 astetta, puhallus loppuu kokonaan, vaikka koko hela säätömoottori on irti ja läppä on käsin säädetty. Mitä helvettiä nyt oikeasti?
C5III 2.0 Hdi -14 Berline Automaatti
Entiset:
C5II 2.2 Hdi -06 Berline Automaatti
Xantia 2.0 bensa -99 Berline Automaatti
Xantia 1.8 bensa -95 Berline Manuaali

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 398
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #602 : Huhtikuu 01, 2019, 13:46:36 »
Oliskohan kabiinin lämpötilaa haisteleva anturi rikki?
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 106
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #603 : Huhtikuu 01, 2019, 14:06:33 »
Oliskohan kabiinin lämpötilaa haisteleva anturi rikki?

Missäs toi anturi on C5:ssa? Xsara oli aikoinaan vilakka, kun anturi oli irronnut kiinnikkeestä, ja makasi radion päällä. Sitä mukaa kun radio lämpesi, kabiini kylmeni >:(
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa mjk47830

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #604 : Huhtikuu 01, 2019, 14:36:59 »
Oliskohan kabiinin lämpötilaa haisteleva anturi rikki?

Mielenkiintoista. Kuskin puolelle lämpöä tulee kuitenkin ihan normaalisti. Aluksi lämpimämpää ja lopulta viilenee, kun säädetty lämpötila on saavutettu.

Voiskohan se olla mahdollista, että (koska läppä oli aiemmin edellisen omistajan toimesta vaihdettu) suuntauksen ja lämmönsäädön moottoreiden johdot on laitettu ristiin? Tätä teoriaa vahvistais se, että repsikan puolella suuntaus ei tunnu toimivan. Jos lämpötilaa säätämällä itse asiassa säätäiskin suuntausta...? Aika mysteeri :D
C5III 2.0 Hdi -14 Berline Automaatti
Entiset:
C5II 2.2 Hdi -06 Berline Automaatti
Xantia 2.0 bensa -99 Berline Automaatti
Xantia 1.8 bensa -95 Berline Manuaali

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 2 263
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #605 : Huhtikuu 01, 2019, 16:37:00 »
...
Missäs toi anturi on C5:ssa?...

Kojelaudassa lienee sellainen pieni ritilä, molemmilla puolilla omansa, apukuskilla jossain lähempänä keskikonsolia, polven tienoilla. Ainakin C5 I;ssä siellä on anturi ja sen lisäksi pieni tuuletin, joka imee kabiinin ilmaa sisäänpäin (ja pölyä vuosien mittaan...).

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #606 : Huhtikuu 02, 2019, 13:51:34 »
Eikös se II: ssa ole pieni ritilä hanskalokeron yläpuolella?

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 106
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #607 : Huhtikuu 02, 2019, 13:58:19 »
Eikös se II: ssa ole pieni ritilä hanskalokeron yläpuolella?

Joo, tuon paikallistin, siinä hanskalokeron vasemman kulman yläpuolella, ei siis enää vaarassa pudota poppikoneen päälle  :)
Luulisi tuossa kaksialueilmastoinnissa toisenkin löytyvän?
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa mjk47830

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #608 : Huhtikuu 06, 2019, 04:15:00 »
Tuntuu toimivan sittenkin. Huomasin, että moottori ei käsisssä pideltynä pyörikään loputtomasti hakeakseen ääriasennot. Se pyörii noin kolmasosan ja sitten tekee pari sykäystä takaisin päin. Näemmä vaati useamman käynnistyksen, jotta systeemi kalibroi itsensä. Nyt tulee viileää ja lämmintä pyynnöstä.

Olen silti sitä mieltä, että tässä tuo koko lämmönsäätösysteemi on aivan susi. Huonosti suunniteltu. Tulee pieni ikävä automaatti-ilmastoitua Xantiaa. Siinä oli lämmönsäätö 22 kesät, talvet. Koskaan ei tarvinnut namiskoihin koskea.

Mutta juu, näyttäähän tuo nyt toimivan sillä tavalla millä tuon härpäkkeen voi suurin piirtein odottaa toimivan. Muuten olen kyllä ihan hiton tyytyväinen tähän autoon, ja ehkä se saakin antamaan pienen suunnitteluvirheen anteeksi :D

Ps. Milläs tuon lämpötila-anturin ootte putsailleet, (maltillisella) paineilmalla? Katsoin senkin taskulampun avulla ja näytti olevan täynnä pölyä, propelli silti pyörii. Ja tosiaan ainakaan omasta autostani en löytäny kuin yhden anturin repsikan vasemman polven yläpuolelta, vaikka 2-alueilmastointi onkin. Servicestäkään en löytänyt muuta kuin ton yhden.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2019, 04:34:08 kirjoittanut mjk47830 »
C5III 2.0 Hdi -14 Berline Automaatti
Entiset:
C5II 2.2 Hdi -06 Berline Automaatti
Xantia 2.0 bensa -99 Berline Automaatti
Xantia 1.8 bensa -95 Berline Manuaali

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #609 : Huhtikuu 06, 2019, 15:30:03 »
Joku tikku ritilästä ropelin väliin niin ettei se pääse pyörimään ja sitten paineilmaa.

Poissa Tervo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 106
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #610 : Huhtikuu 06, 2019, 15:50:01 »
Minä olen autoa imuroidessa imurin putken painanut noita ritilöitä vasten ja antanut imurin laulaa. On pitänyt suurimmat poissa sekä Sitikoista että Bimmeristä.
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

Poissa iirohoo

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #611 : Kesäkuu 01, 2019, 21:30:56 »
Lämmönsäätöläppä kuskin puolelle vaihdettu jalkatilan kautta. Nyt kuitenkin tilanne on se, että puhaltaa lämmintä ja todella lämmintä. Eli lämpötilaa voi säätää, mutta ei tarpeeksi. Oliko sillä väliä mihin asentoon sen läpän sinne siinä asennusvaiheessa laittoi?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 932
  • Peukkuja: 6
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #612 : Kesäkuu 02, 2019, 09:43:17 »
Onhan laitettu säätömoottoreille vastukset, 100-120Ohm/2W. Säätöpanelilta lähteviin johtimiin, violetti ja valkoinen. Vastuksilla estetään vastaiset läppien rikkoutumiset. Hantin läppä korjattu ja vastukset laitettu... ok.

Poissa mjk47830

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #613 : Kesäkuu 04, 2019, 16:55:46 »
Lämmönsäätöläppä kuskin puolelle vaihdettu jalkatilan kautta. Nyt kuitenkin tilanne on se, että puhaltaa lämmintä ja todella lämmintä. Eli lämpötilaa voi säätää, mutta ei tarpeeksi. Oliko sillä väliä mihin asentoon sen läpän sinne siinä asennusvaiheessa laittoi?

Vaatii useamman käynnistyksen, että systeemi kalibroituu. Säädä lämpö minimiin, sammuta auto, ja käynnistä 5 minuutin päästä uudestaan. Teki itsellä aluksi samaa, puhalsi kylmää tai vähemmän kylmää.
C5III 2.0 Hdi -14 Berline Automaatti
Entiset:
C5II 2.2 Hdi -06 Berline Automaatti
Xantia 2.0 bensa -99 Berline Automaatti
Xantia 1.8 bensa -95 Berline Manuaali

Poissa miimoi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #614 : Marraskuu 05, 2019, 22:35:07 »
Täytyy itsekkin huomenna lähteä tutkimaan syytä kylmään autoon. Ajattelin endoskoopilla kuvata keskiventtiilistä, mutta helpottas huomattavasti jos ne ritilät sais pois edestä. Eli miten ne lähtee? Onko ihan nykäisemällä vai mitä kaikkea pitää purkaa edestä?

Poissa miimoi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #615 : Marraskuu 07, 2019, 21:05:50 »
Poikkihan se säätöläppä oli. Tein vaan pikapatentin (https://aijaa.com/MyYDtO) siihen, että ei palellu autoon ja mietiskelen nyt, että purkaako koko paskan vai tekeekö luukun. Mistä nuo läpät kannattaa tilata. Molemmille puolille pitäs vaihtaa.

Poissa Ilmari

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #616 : Marraskuu 30, 2019, 22:36:27 »
Löytyisköhän Turusta tai Turun seudulta tyyppiä joka on tehny "dermeli"-version, eli kylestä sisään korjauksen, tuohon läpän akseliin, ja voisi tehdä sen xx-xxx euron korvausta vastaan? YV kiitos. Kulkuväline on sen verran vanha pommi, ettei jaksais maksaa sitä virallisen kaavan mukaan tehtyä (kojelauta jne), jonka hinnaksi tulee 50-75% kulkineen arvosta.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 932
  • Peukkuja: 6
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #617 : Joulukuu 01, 2019, 10:16:09 »
Jos kuka tekisikin, niin aukko on hyvä tehdä siten, että säätömoottorin ruuvien tötsät jäisivät paikalleen. Onnistuu niinkin. Ja sitten vastukset 100 Ohm/ 2-4W, säätömoottorien johtimiin, valk. ja vio., säätöpanelissa.

Poissa bappelsin

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 37
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #618 : Toukokuu 27, 2020, 18:20:21 »
Löytyykös tälle puuhalle tekijää länsi-uusimaalta/turun suunnalta? Vänkärin puoli kylmänä. Käypä korvaus maksetaan.
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 -13 / VW Passat 1.4TSI Ecofuel DSG -09 / VW Caddy 1.8i -90 / Citroen C4 1.6 HDI BMP -08

Poissa petmaat

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #619 : Helmikuu 24, 2021, 10:11:00 »
Moikka, mulla kuskinpuolelle kylmää (puhalluksen suunnat toimii kyllä)  ja hanttari taas toimii kuten pitää. Onkos siis tuo ylempi vaiko alempi noista kun pitäisi koittaa sieltä irti saada? Kyllähän tuollakin pärjää vielä, mutta olisihan vähän lämpimämpi ilma kuljettajalle mukavampi (vaikka manuaalisesti säädettynä.

Poissa ukonvaaja

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 1
  • C5 2,0 Exclusive Break A -06
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #620 : Helmikuu 26, 2021, 09:56:22 »
Kyllähän se tuo alempi olis. Ikävästi tuo rauta edessä. Omakin oireilee jo välillä, kun entisen omistajan purkkaviritys luistaa. Ei vaan inspiroi, ennenkuin lopettaa kokonaan. Tsemppiä sinne.

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 398
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #621 : Helmikuu 26, 2021, 14:45:59 »
Kyllähän se tuo alempi olis. Ikävästi tuo rauta edessä. Omakin oireilee jo välillä, kun entisen omistajan purkkaviritys luistaa. Ei vaan inspiroi, ennenkuin lopettaa kokonaan. Tsemppiä sinne.

Tuossa kuvassa häiritsevä rauta on poistettu

https://teme.kuvat.fi/kuvat/Tekniikkaa/IMG_1015.JPG
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa kumpta

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #622 : Helmikuu 26, 2021, 18:11:24 »
Kysymys. Onko olemassa kuin yhden mallin läpät c5 vm 06 lämmityslaitteeseen. Ostin 6480 E3 läpät asentaja meinasi että eivät käy?

Poissa ukonvaaja

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 1
  • C5 2,0 Exclusive Break A -06
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #623 : Helmikuu 27, 2021, 00:59:17 »
Ainakin numero on oikein. Käy kaikkiin II mallisiin.

Poissa kumpta

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #624 : Helmikuu 27, 2021, 08:03:24 »
Liekkö mitään eroa jos tuo loppu numero E4 ainakin tuo akselin sisimmäinen pää näytäis olevan hammastettu ja pitempi vaaleassa läpässä? Ja akseli muutenkin pitempi kuin sinisessä läpässä.