Kirjoittaja Aihe: C5 - Lämmityslaite  (Luettu 51377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #75 : Helmikuu 23, 2011, 20:07:49 »
Termos!

Näin talven mukavimpaan aikaan tapahtunut kuskin puolen lämmön säädön läpän boorien periksi antaminen saavutti seuraavanlaisen korjaus tuloksen.
Korjaus tapahtui kojelauta paikoillaan ja muutaman voimasanan turvin 3,5 tunnissa ensikertalaiselta.

-Irroitin keskeltä säätö paneelin kaikkine tykötarpeineen, jotta pääsi sitä kautta kurkkimaan servoa
-servon paikallistaminen ja irroitus tapahtui kuskin jalkotilan kautta ja puolet sokkona
-servoon koneistin työmaalla jatkopalan (kuvat) ja liimasin servoon kiinni. Jatkopala on alumiinia ja toi noin 15mm lisää pituutta servon akselille
-servo paikoilleen ja hilppeet kiinni

Työtä hidasti asianomaisen käsien työpituuden lyhentyminen ajan saatossa, johtuen koneistajille tyypillisestä mittaus tason kehityksestä keskivartalolle. :)

citrantti

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #76 : Maaliskuu 08, 2011, 18:52:30 »
Liima pysyy ja toimii. Yritin irroittaa servoa(uteliaisuuttani) ja sinne on jämähtänyt. Jos joku on kiinnostunut kuvista, voin jokusen tännekin laittaa.

Hyvä!  Edelleen olisi kiinnostusta kuvista, mikäli sellaisia vielä on tallella. Olen viela ponnistelemassa muovien irroittamiseksi ehjinä. Tämä näyttää olevan yleinen tyyppivika. Samoin kuin vaihteenvalitsimen alaosassa oleva nylon-muru, joka saa valitsimen täysin jumiin.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #77 : Maaliskuu 09, 2011, 18:23:52 »
Ja omani toimii vielä moitteetta. Täytyy tehdä sama homma repsikan puolelle vielä, vaikka ei ole ilmoitellut itsetään mitään. Liimaa en käytä muuhun kuin lisä jatkon ja servon liittämiseen. Koska jos sieltä kojeistosta menee jotain muuta niin sitten on piru irti...

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #78 : Maaliskuu 31, 2011, 12:54:51 »
Eilen lopetti vm.2002 C5 I:n kuskin puolen lämpötila säätymästä, aluksi puhalsi ihan kylmää, mutta kun kytkin puhalluksen täysille, niin jämähti sellaiseen keskilämpöiseen asentoon.

Vikaa tarvisi jossain vaiheessa alkaa ratkomaan, haulla löysin aluksi vain läppäakselia koskevia kauhutarinoita, mutta nyt myös näitä servon boorien "sutimisia" koskevia. Ilmeisesti jälkimmäinen on vähemmän kamala korjata. Onko ykkösmallin C5:ssa ollut noita läppäakselivikoja? Todennäköinen vika lienee 2002:ssa tämä servojuttu?

Entäs miten on homman tehneet, suositteletteko raa'asti sen luukun leikkaamista kojelautaan vai ronklaamista olemassa olevista aukoista? Ammatiltani en ole gynekologi, vaan isosorminen tavis.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #79 : Maaliskuu 31, 2011, 17:12:11 »
I-koppasesta menee boorit. Uuden pitempi akselisen moottorin pystyy vaihtamaan tekemättä mitään reikiä yms. Soitin, lämmönsäätöpaneeli ja ratin alta muovit pois ja ei muuta kun moottorin vaihtoon. Ahdasta on. >:D
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #80 : Maaliskuu 31, 2011, 18:52:11 »
I-koppasesta menee boorit. Uuden pitempi akselisen moottorin pystyy vaihtamaan tekemättä mitään reikiä yms. Soitin, lämmönsäätöpaneeli ja ratin alta muovit pois ja ei muuta kun moottorin vaihtoon. Ahdasta on. >:D

Kiitoksia, ja hyvä etten vielä sirklannut kojelautaa... ahtaus tuli jo pikaisella tutustumisella todettua! :) Mankka ja ratinalusmuovit irtosivat helposti ja moottoristakin näin jo vilauksen (jos se on se hankalammin lähestyttävä  niistä kahdesta), mutta mites tuo lämmönsäätöpaneeli irtoaa?

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #81 : Huhtikuu 01, 2011, 16:43:41 »
Se lämmönsäätöpaneeli oli muistaakseni neljällä pultilla/ruuvilla kiinni. Ylhäältä kaks ja alhaalta kaks. Sitten hieman tökkimistä ja kiertelyä ja paneelin saa työnnettyä sisään ja pois tieltä. Ja se moottori on se joka on vittumaisempi irrottaa. :)

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #82 : Huhtikuu 04, 2011, 14:15:50 »
Onko tuo pidempiakselinen säätömoottori samalla numerolla kuin vanha?

Soittelin äsken paikalliseen Citroen-liikkeeseen varaosatiskille ja kyselin pidempiakselista servoa (varmistuakseni, ettei tule tilattua samanlaista joka ylettyy vain boorin rikkinäiselle osalle) Pitivät ihan pöhkönä :)

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #83 : Huhtikuu 04, 2011, 15:12:05 »
Varaosa nro: 6447tk. Taitaa olla pöhkö Citroen-liike ;D
http://hydractives.com/viewtopic.php?f=12&t=5504
Sitroselta: C5 SÄÄTÖLÄPÄN MOOTTORI PITKÄ AKSELI (KORVAA 6447EL) 124,9 Eur
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #84 : Huhtikuu 04, 2011, 15:45:06 »
Varaosa nro: 6447tk. Taitaa olla pöhkö Citroen-liike ;D
http://hydractives.com/viewtopic.php?f=12&t=5504
Sitroselta: C5 SÄÄTÖLÄPÄN MOOTTORI PITKÄ AKSELI (KORVAA 6447EL) 124,9 Eur


Kiitos! Soitin heti uudestaan, tuommoinen tk-loppuinen numero loytyikin! :D Pahus kun en itse tuota sitrosta keksinyt, täytyy jatkossa etsiä myös sieltä.

Anyways, moottori tuli tilattua ja saapunee keskiviikkona. On se aikoihin eletty kun asiakkaan tarvii "marmoritiskillä" itsensä kipeäksi maksamisen lisäksi hoitaa asiakaspalvelukin :/

Poissa Rojekti

  • arkkitehtiopiskelija, raksamies
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 169
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #85 : Huhtikuu 27, 2011, 12:27:22 »
Pieni huolestuksen irve kävi kasvoilla, kun ajoin 100km taipaleen kuumana kesäpäivänä. Tyttöystävälle kyllä tuli kylmää ilmaa, mutta omista suuttimista tuli about 28-asteista liekkiä vaikka miten sääti. Pyörittelin jo mielessäni kalliita korjauskustannuksia ja kuumia kesäpäiviä.

Vaiva haihtui kun käytiin huoltsikalla ja auto boottautui siinä tankatessa.

Mites, oliko random-vaiva vai uusiiko kiihtyvissä tahdin ja lopulta jää moiseksi; missä vika ehkä lienee, jne. ?
XM 1990 2.0i, C4 2015 130 1.3 puretech

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #86 : Huhtikuu 27, 2011, 12:37:25 »
Läppämoottorin tod.näk. joutuu vaihtamaan.


http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5395.0.html
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

wille

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #87 : Toukokuu 06, 2011, 18:08:35 »
Kesken ajon aivan yhtäkkiä.. matkustajalle tulee normaalisti viileää ilmaa mutta kuskille vaikka on +16 säädetty niin tulee tulikuumaa. Jos käytin täysillä +28C ja laskin sitten +16C niin se hieman viileni, mutta pääsääntöisesti tulee tulikuumaa ilmaa.

Ilmastointihuolto on tehty, mikähän ohjuri tuolta on mennyt?

2.0 -01 C5 Break

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #88 : Toukokuu 06, 2011, 19:54:27 »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

wille

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #89 : Toukokuu 06, 2011, 20:42:13 »
Onko tässä omassa -01 nyt sitten pidempi akselinen?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #90 : Toukokuu 06, 2011, 21:26:05 »
I-koppasen orginaali läppämoottorissa on lyhyt akseli, Pitkäakselinen ns. korjaussarja.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

wille

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #91 : Toukokuu 06, 2011, 21:44:58 »
I-koppasen orginaali läppämoottorissa on lyhyt akseli, Pitkäakselinen ns. korjaussarja.

Eli tää antaa ilmeisesti pientä lohtua / helpotusta korjaukseen?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #92 : Toukokuu 07, 2011, 08:31:22 »
Syksyllä vaihdoin omaan autoon tuon pitkäakselisen läppämoottorin ja hyvin on toiminut.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #93 : Heinäkuu 03, 2011, 19:55:11 »
Mors
1.8 litranen nolla kakkonen puhalsi vasempaan kanavaan kuumaa ja oikeaan sitä mitä haluttiin.. Ilmastointi on huollettu muutama viikko sitten eli mikä osa on seuraavaksi menossa rikki?
Vika kuittaantui kun pyöräytti vasemman kanavan +28 asteeseen ja sen jälkeen sinne +20 asteeseen, mitä oikealla puolellakin oli.

On kohtuu rasittava työmatka jos auto puhaltaa kuskille +28 asteista ilmaa  :-\

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #94 : Heinäkuu 03, 2011, 21:04:23 »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #95 : Heinäkuu 03, 2011, 21:09:06 »
Mors
1.8 litranen nolla kakkonen puhalsi vasempaan kanavaan kuumaa ja oikeaan sitä mitä haluttiin.. Ilmastointi on huollettu muutama viikko sitten eli mikä osa on seuraavaksi menossa rikki?
Vika kuittaantui kun pyöräytti vasemman kanavan +28 asteeseen ja sen jälkeen sinne +20 asteeseen, mitä oikealla puolellakin oli.

On kohtuu rasittava työmatka jos auto puhaltaa kuskille +28 asteista ilmaa  :-\

Yhd. Vanhaan aiheeseen.

Poissa BODDAI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #96 : Heinäkuu 04, 2011, 20:16:12 »
Moro

Mulla rupes c5 2.0 vm02 kans puhaltamaan kuskille tulikuumaa ja hantille sitä mitä säätimestä säätää. Vikaa kesti pari päivää. Kerkesin pitkäakselisen läppämoottorin jo tilaamaan mutta nyt toiminut taas pari päivää ilman oikkuja. mahtaako uusia vian vai onko vika edes tuossa läppämoottorissa?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #97 : Heinäkuu 04, 2011, 20:24:05 »
Väittäsin että lähes varmasti vika uusiutuu ja lähes poikkeuksetta I-koppasessa vika on juuri tossa läppmoottorissa. Tai siis sieltä vastapuolelta on boorit rikki.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa BODDAI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #98 : Heinäkuu 08, 2011, 15:24:46 »
vieläkin toimii :o. hajoaako nuo moottorit hantinpuolelta myös? ???

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #99 : Heinäkuu 08, 2011, 16:21:52 »
Taitaa noi ko. probleemat koskea yleensä kuskin puolta, ja ei se servomoottori mene rikki vaan vastapuolen boorit hajoavat.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99