Kirjoittaja Aihe: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot  (Luettu 123807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #725 : Joulukuu 26, 2017, 12:54:26 »
Dieselsitikka hakusessa, nettiauto ja tori selattu eestaas, ja varteenotettavimmat on tietysti jossain tuhannen kilsan päässä pohjanmaalla tai kainuussa :-/
Mutta onko kommentteja näihin:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9001087
- kokemuksia Autopalvelu Markus Soinisesta?
- tuossa olisi ilmeisesti se luotettavin automaattiloota
- hyvän värinen
- joko katsastus tai ilmoitus päivittämättä?
- nettiauton mukaan firmassa I, II ja III koppaiset berline/sedan myynnissä, eli voisi käydä istumassa kaik
- oliko niin että III-koppa - vähän säilytystiloja kuskille (mukitelineet ym. lokerot)? Niitäkin dieselinä alkaa saada jo neljän tonnin pintaan
tai Raisiossa uudempi, mutta aisinin lootalla https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9191139


tai Pikasso
https://www.nettiauto.com/citroen/xsara-picasso/8759852
- mikä ihmeen Autojuksor - onko kokemuksia?
- C5een verraten hyvää kuskin penkki (vanhemmissa ceevitosissa ne ovat usein lysähtäneitä) eli korkeammalla istuminen
- kait tuollakin muutaman tunnin istunto pääteitä ajellen on ok, parkkitilaa vaatii vähemmän ja löpöä menee vähemmän, luulisin

Paikan päällähän se sitten selviää miltä näyttää ja koeajolla tuntuu. Pitänee lähteä kyselemään suoran kaupan hinnat + välipäivätarjoukset. Riskinä tietysti se että hyvin alkanut renkaanpotkinta loppuu siihen.
Vai jäisikö oottelemaan tammikuun alkupuolen, jos vaikka joku uutta autoa odotteleva tulisi järkiinsä ja myisi hyväkuntoisen helmensä minulle sen sijaan että antaa sen autokauppaan ite eestään. Tarvittaessa löytyy "romutuspalkkioauto" ettei tarviisi paalata käyttökelpoista kulkinetta.

C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 582
  • Peukkuja: 4
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #726 : Joulukuu 26, 2017, 13:31:11 »
Eihän Aisinin lootassa sinänsä mitään ongelmia pitäisi olla? Tuo alempi vaihdokki makaa aika alhaalla.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #727 : Joulukuu 26, 2017, 13:56:22 »
Ainakin tämän ketjun perusteella aisinin lootassa voi olla ongelmia: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27580.0
Myynnissä oli lootavikainen ja löytyy myös myyntiyksilöitä joissa loota vaihdettu 200 tkm paikkeilla.

Mitä AM6:sta siitä pitäisi katsoa ja/tai havainnoida koeajolla? Huoltohistoriaa - onko öljynvaihdot tarpeellisia, kuuluvatko huolto-ohjelmaan?

Kun olen tottunut manuaaliaskia hämmentämään ja kulutusta pientämään moottorijarrutuksilla tai vapaalla rullaamalla tilanteesta riippuen, niin voisin kyl jatkaa samaan malliin. Houkuttelevin voisi olla 6-pykäläinen manuaaliloota, 2,2 litran HDi C5 Berline...
Mutta kun vanhaa romua ostelee niin hyvä ja järkevästi hinnoiteltu yksilö voi olla jotain ihan muuta. Mutta dieselsitikka - henkilöauto -rajauksella löytyy jo aika paljon vaihtoehtoja.
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #728 : Joulukuu 26, 2017, 15:12:52 »
Niistä uudemmista
Tämä voisi olla OK - mutta yksityismyyjä joka väittää 18.6. 2008 käyttöönotettua autoa 2009 malliseksi :-/ Joten huijari mikä huijari... https://www.tori.fi/etela-savo/Citroen_C5_2_2HDi_Sedan_2009_40173709.htm?ca=18&w=3

Tää taas muuten OK, mutta eikös Dynamikit ole rautajousilla. Jos kerran C5, niin sitten "aito" C5!
https://www.tori.fi/uusimaa/Citroen_C5_42906321.htm?ca=18&w=3
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #729 : Joulukuu 26, 2017, 15:17:17 »
1. auton kohdallahan kuitenkin mainitaan vm. 2008/2009.
Ei taida olla huijausta mitenkään.

Dynamique voinee olla hydejousituksella?




Niistä uudemmista
Tämä voisi olla OK - mutta yksityismyyjä joka väittää 18.6. 2008 käyttöönotettua autoa 2009 malliseksi :-/ Joten huijari mikä huijari... https://www.tori.fi/etela-savo/Citroen_C5_2_2HDi_Sedan_2009_40173709.htm?ca=18&w=3

Tää taas muuten OK, mutta eikös Dynamikit ole rautajousilla. Jos kerran C5, niin sitten "aito" C5!
https://www.tori.fi/uusimaa/Citroen_C5_42906321.htm?ca=18&w=3
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2017, 17:10:30 kirjoittanut C5-2005 »

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #730 : Joulukuu 26, 2017, 17:03:05 »
Mitä tarkoittaa vuosimalli 2008/2009 vuoden 2008 alkupuolella tehdyssä autossa  ??? Ja myyntiotsikossa vain vuosimalli 2009. Ja myyjä esiintyy pelkästään etunimellään ilmoituksessa. Ehkä olen vanhanaikainen mutta miun nokkaan tuo haiskahtaa niin ettei viitti kysellä vaikka auto muuten periaatteessa kiinnostaa ja on suht lähellä.

Milläs sitten erottaa hyde ja rautajousiset toistaan? Luulin että dynamik kertoisi sen, etenkin kun ilmoitustekstissä ei ole mainintaa hydeominaisuuksista  :-\
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #731 : Joulukuu 26, 2017, 17:14:45 »
Ei hajuakaan, että mitä se vuosimallimerkkaus tuossa tarkoittaa.


Kai se on niin, että Dynamiquet on rautajousilla.
Tuossa autossa ainakin on valojen korkeudensäätö, joten on rautajousin.
Confort ja Exclusive on hydejousituksella.
Erotat käsijarrukahvasta. Rautajousisessa perinteinen käsijarrukahva.


Mitä tarkoittaa vuosimalli 2008/2009 vuoden 2008 alkupuolella tehdyssä autossa  ??? Ja myyntiotsikossa vain vuosimalli 2009. Ja myyjä esiintyy pelkästään etunimellään ilmoituksessa. Ehkä olen vanhanaikainen mutta miun nokkaan tuo haiskahtaa niin ettei viitti kysellä vaikka auto muuten periaatteessa kiinnostaa ja on suht lähellä.

Milläs sitten erottaa hyde ja rautajousiset toistaan? Luulin että dynamik kertoisi sen, etenkin kun ilmoitustekstissä ei ole mainintaa hydeominaisuuksista  :-\

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 351
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #732 : Joulukuu 26, 2017, 17:56:58 »
Dynamique voi olla bisness paketilla ja silloin voi olla myös hyde. Selkeää... :P Mutta kai siitä yleensä olisi maininta varustetiedoissa?

Toi myyjän numeron googlaus löysi tmi Otavan Auto, toiminta lakannut.
Ite kyllä luotan enempi 0400, 040, 050 alkuisiin, kuin joihinkin prepaid tyyppisiin myyjiin, joista ei välttämättä löydy googlella mitään.

Rekisterinumeroa kannattaa myös googlettaa, voi löytyä välimuistista aikaisempia myyntitapahtumia lähihistoriasta. Auto on voinut olla jossain vaiheessa esim myynnissä epäkuntoisena...aikoinaan yksi tuttu katteli jotain mondeota, googlella selvisi, että 100 tkm. hävinnyt matkamittarista.  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 351
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #733 : Joulukuu 26, 2017, 18:08:22 »
Googlen välimuistista löytyi myyjän sukunimi. Ja myyntihinta 4950€.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 204
  • Peukkuja: 2
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #734 : Joulukuu 26, 2017, 18:50:08 »
Mitä tarkoittaa vuosimalli 2008/2009 vuoden 2008 alkupuolella tehdyssä autossa  ??? Ja myyntiotsikossa vain vuosimalli 2009. Ja myyjä esiintyy pelkästään etunimellään ilmoituksessa. Ehkä olen vanhanaikainen mutta miun nokkaan tuo haiskahtaa niin ettei viitti kysellä vaikka auto muuten periaatteessa kiinnostaa ja on suht lähellä.

Olet vanhanaikainen! Kaikki eivät halua esiintyä koko nimellä ja ei mun mielestä autoa kannata hylätä tuon perusteella.

Vuosimalliveivaus viittaa varmaan siihen, että 2008 tuli uudempi X7 malli myyntiin. Eihän myynti-ilmoituksen tekstillä ole mitään merkitystä, jos auton historia, kunto ja hinta kohtaavat. Myynti-ilmoituksen puhelinnumero taitaa olla virheellinen, kun musta vaikuttaa siltä, että siitä puuttuu 0 edestä?

Kuvista näkee, että auto on ollut myynnissä vähintään puoli vuotta. Jos auto miellyttää muuten, niin teet siitä sopivan tarjouksen. Pitkään myynnissä olleet autot lähtee monesti hyvään hintaan.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #735 : Joulukuu 27, 2017, 11:11:08 »
Olen vanhanaikainen, eikä se oikeastaan edes haittaa :)
Tiedoksi vaan niille uudenaikaisille, jotka yrittävät myydä jotain paljastamatta henkilöllisyyttään - markkinointiviestinne ei tavoita minua.
Vastustan trokareita. Ihan periaatteestakin, mutta myös itsesuojeluvaiston vuoksi.
Trokari = autojen tai muun käyttötavaran välittäjä, joka myy yksityishenkilönä lyhyen aikaa omistamiaan tavoitteena myyntivoiton saaminen. Puoliammattimaista toimintaa ilman mitään vastuita ostajaa tai velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaan.
Yksityishenkilöiden kaupassa ei ole edes sitä vertaa suojaa huijareita vastaan kuin rekisteröityneen yrittäjän kanssa.
Halpojen autojen välitysfirmat ovat OK - tosin niidenkin kanssa kuluttajan oikeudet ovat aika ohuet, rehellisyysaste vaihtelee. Silläpä kyselin tässä alkuun että onko kellään kokemuksia Autojuksor tai Autopalvelu Markku Soinisesta?
"Vuosimalliveivaus viittaa varmaan siihen, että 2008 tuli uudempi X7 malli myyntiin." - Jaa, tuolla perusteella tietysti olisi tuon 2008 alkuvuoden auton vuosimalliksi voinut merkitä vaikka 2011  :o
"Eihän myynti-ilmoituksen tekstillä ole mitään merkitystä, jos auton historia, kunto ja hinta kohtaavat" Myynti-ilmoituksen tekstillä on väliä! Jos ilmoituksessa on jo epätarkkuuksia tai harhaan johtamista tai ylisanoja (kuten ko. ilmoituksessa kaikkea tuota) - niin myyjä hämää kertoessaan auton historiasta ja kunnosta. En ota yhteyttä jos ilmoituksessa on mielestäni petoksen makua - vaikka kyse tietysti voi olla myyjän huonosta ulosannista tai muusta lukihäiriöstä.
Mutta jos ilmoitus on OK, auto on ollut myyjän omistuksessa ja yksityiskäytössä vähintään vuoden pari niin eipä sillä väliä vaikka myyjä olisi etnisen vähemmistön edustaja tai takana olisi epäonnistunutta yritystoimintaa.
Sehän on selvä että yksityisen kanssa kauppahinta ei ole läheskään sama kuin autoliikkeiden pyyntihinnat. Jokainenhan tietää että ainakin näistä parin - kolmen tonnin roppeloista lähtee aika monta rosenttia alennusta heti kun kysyy "suoran kaupan hintaa". Yksityisen kanssa käydään käteiskauppaa kun taas suurin osa autoliikkeistä tarjoaa rahoitusratkaisuja (osamaksu). Yksityisen kanssa ei ole edes perävalotakuuta - kun kauppahinta on maksettu, auton ei tarvitse enää käynnistyä.
Autoa vaihtaessa kannattaa selvittää mitä käytännössä saisi omastaan vaihdossa, ei siis mitään nimellistä hyvityshintaa, vaan se hinta joka olisi suorankaupan ja vaihtokaupan välillä. Luulisin että jostain kymmenvuotiaasta sitikasta, yli 200 tkm ajetusta, joista liikkeiden pyyntihinnat ovat jossain kolmen tonnin huitteilla, todelliset hyvitykset ovat tonnin luokkaa - siis hyvästä yksilöstä! Jos jakohihnan vaihto on edessä, niin silloin tuollaisen vaihdokin käypä arvo on jo nollan paikkeilla.



 

 
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 088
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #736 : Joulukuu 27, 2017, 11:47:36 »
Olet vanhanaikainen! Kaikki eivät halua esiintyä koko nimellä ja ei mun mielestä autoa kannata hylätä tuon perusteella.

Vuosimalliveivaus viittaa varmaan siihen, että 2008 tuli uudempi X7 malli myyntiin. Eihän myynti-ilmoituksen tekstillä ole mitään merkitystä, jos auton historia, kunto ja hinta kohtaavat. Myynti-ilmoituksen puhelinnumero taitaa olla virheellinen, kun musta vaikuttaa siltä, että siitä puuttuu 0 edestä?

Kuvista näkee, että auto on ollut myynnissä vähintään puoli vuotta. Jos auto miellyttää muuten, niin teet siitä sopivan tarjouksen. Pitkään myynnissä olleet autot lähtee monesti hyvään hintaan.

Joskus nuorempana tuli jotain halpiksia katseltua, niin ihmeellisiä ammattihuijareita tuli vastaan ettei mitään rajaa, hyvistä taas pyynnit puolet enemmän kuin liikkeessä, tuollainen ensimmäinen X7 on 10v auto, isommat liikkeet pistää vähänkin vikaisemman yksilön takaoven kautta jopparille muutamalla satasella.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #737 : Joulukuu 27, 2017, 15:31:34 »
Mutta onko kommentteja näihin:
- kokemuksia Autopalvelu Markus Soinisesta?
- mikä ihmeen Autojuksor - onko kokemuksia?

Noh, kummassakin paikassa olen käynyt renkaita potkiskelemassa. Mistään en varsinaisesti ole kaupoja ruvennut hieromaan kun en mitään kiinnostavaa ole ollut, mutta normaaleilta käytettyjen ajoneuvojen liikkeiltä nuo vaikuttivat. Mitään hälyttävää ei tullut huomioitua.

Juksorin läheltä löytyy HJ-autotalo joka kannattaa kiertää kaukaa. Sen verran omintakeista trokarimeininkiä siellä. Myyjä ite haluaa koeajolle mukaan ja vieläpä ratin taakse, ja asiakkaan ajaessa ei malta olla neuvomatta minne ajetaan ja miten... ihan kuin autokoulussa olisi...  ???

Ja sitten tuolla Espoossa oli joku jobbari, putiikin nimeä en muista, mutta osoite porraspelto 1, siellä on monta liikettä... varmaan huonoin ja töykein asiakaspalvelukokemus siellä mitä ikinä on tullut vastaan. Sitikka ei näkemättä kiiinnostanut ollenkaan vaihdossa, eikä se huono palvelu tosiaan siihen loppunut, siitä se vasta alkoi...

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 204
  • Peukkuja: 2
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #738 : Joulukuu 28, 2017, 15:33:15 »
Onhan niitä monenlaisia jobbareita ja huijareita. Sitä vain koitin sanoa, että eihän ilmoituksen sisällöllä ole väliä, kun kaupat tehdään kuitenkin nokakkain.

Eihän kukaan enää paikanpäällä sitä tekstiä lueskele, vaan katsoo omin silmin miltä auto näyttää. Jos auto ja hinta miellyttää, niin rahat tiskiin. Jos auto ei ollutkaan odotusten mukainen, niin kiihdyttää horisonttiin.

Piileviä vikoja tuskin kukaan löytää ja jos niitä pelkää, niin silloin on turha katsella yksityisten ilmoituksia. Toki jos yksityiseltä saa vastaavan auton pari tonnia edullisemmin, niin jäähän siinä korjausrahaakin.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #739 : Joulukuu 28, 2017, 15:52:17 »
Ei viittisi vaan lämpimikseen ajella ees paria sataa kilometriä sivu jotta pääsisi nokikkain myyjän kanssa. Ja autokuume on paha tauti joka altistaa linssiin viilaukselle. Siksi kannattaa kuuklailla ja katsoa myyjän taustojakin. Jos myyjä ei ilmoituksessa ilmoita koko nimeään, se on ihan hyvä syy unohtaa ko. auto, ellei sitten ihan nurkilla ole. Tuossa Mikkelin tapauksessakin tosin sai kaikenlaista mielenkiintoista selville, sukunimi löytyi trafin autoverosivulta, ja sitten google kertoilikin kaikenlaista  :-\

Mutta nyt pitänee käydä Picassoja ajelemassa - kelpaisiko kyyti?
Turun suunnalla on lähes 100 tkm vähemmin ajettu (Autojuksorin Pikassoon verraten) samalla hintapyynnillä
https://www.nettiauto.com/citroen/xsara-picasso/9076831
Olin jo sinne viestiyhteydessä, ja kuten ilmoituksesta voi arvata, jakohihnaa ei ko. autoon ole koskaan vaihdettu. Onko kellään heittää arviota paljonko Pikasson 1.6 diiselin jakopääremppa kustantaa? Oisko jotain 5-6 satasta?
Sain myös tarjouksen, kuten sanoin "suoran kaupan tingitty hinta" on ihan jotain muuta autoliikkeissä kuin ilmoitusten pyyntihinnat  :D
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 204
  • Peukkuja: 2
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #740 : Joulukuu 28, 2017, 16:18:10 »
Ehkä olen vanhanaikainen mutta miun nokkaan tuo haiskahtaa niin ettei viitti kysellä vaikka auto muuten periaatteessa kiinnostaa ja on suht lähellä.

Jaa, ymmärsin, että se on lähellä.

Paikalla CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 672
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #741 : Joulukuu 28, 2017, 16:24:24 »
C5 X7 hydet erottaa siitä ettei perinteistä käsijarrukahvaa sisäkuvissa näy. Tuo dynamique on siis vietereillä.

Tuo 2.2 C5 X7 on muuten harvinaisuus kun on karvalakkivarusteilla. En muista nähneeni yli kaksilitraista joka ei olisi Exclusive. Penkit ja varusteet on tuossa sitten huonommat ellei ole otettu erikseen sähköpenkkejä yms..

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #742 : Tammikuu 08, 2018, 15:01:46 »
Mitä tarkoittaa vuosimalli 2008/2009 vuoden 2008 alkupuolella tehdyssä autossa  ??? Ja myyntiotsikossa vain vuosimalli 2009. Ja myyjä esiintyy pelkästään etunimellään ilmoituksessa. Ehkä olen vanhanaikainen mutta miun nokkaan tuo haiskahtaa niin ettei viitti kysellä vaikka auto muuten periaatteessa kiinnostaa ja on suht lähellä.

Olet vanhanaikainen! Kaikki eivät halua esiintyä koko nimellä ja ei mun mielestä autoa kannata hylätä tuon perusteella.

Vuosimalliveivaus viittaa varmaan siihen, että 2008 tuli uudempi X7 malli myyntiin. Eihän myynti-ilmoituksen tekstillä ole mitään merkitystä, jos auton historia, kunto ja hinta kohtaavat. Myynti-ilmoituksen puhelinnumero taitaa olla virheellinen, kun musta vaikuttaa siltä, että siitä puuttuu 0 edestä?

Kuvista näkee, että auto on ollut myynnissä vähintään puoli vuotta. Jos auto miellyttää muuten, niin teet siitä sopivan tarjouksen. Pitkään myynnissä olleet autot lähtee monesti hyvään hintaan.

Nysse tuli myyntiin nettiautoonkin: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9155462
Nettiautossahan pitää ilmoittaa koko nimi, ja nyt Janne on keksinyt itselleen sukunimen asuinpaikkansa mukaiseksi "Otava"
Trafin mukaan se kylläkin on Blomerus
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 306
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #743 : Tammikuu 18, 2018, 13:44:53 »
Dieselsitikka hakusessa, nettiauto ja tori selattu eestaas, ja varteenotettavimmat on tietysti jossain tuhannen kilsan päässä pohjanmaalla tai kainuussa :-/
Mutta onko kommentteja näihin:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9001087
- kokemuksia Autopalvelu Markus Soinisesta?
- tuossa olisi ilmeisesti se luotettavin automaattiloota
- hyvän värinen
- joko katsastus tai ilmoitus päivittämättä?


Tuo näyttää nyt olevan huutokaupassa: https://www.huutokaupat.fi/nettihuutokaupat/autot/henkiloauto/citroen-c5-viistopera-2005-0

Lähtöhinta 1200 ja myydään eniten tarjoavalle. Mitä automaattilootaan tulee niin itse en oikein tuosta nelivaihteisesta ZF:stä pitänyt. Tai ainakin aikanaan koeajamassani tuntui erittäin tahmealta, kun vertailukohta oli vastaava manuaalivaihteinen. Tuskin on Aisinia luotettavampikaan. Ainakin V70:siä on useita yli 500tkm ajettuja. Varmaan jo C5:iakin.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #744 : Tammikuu 18, 2018, 18:57:29 »
Toi 133 HDi ja ZF-loota -yhdistelmä noissa C5 II:ssa jaksaa hämmästyttää mua. Miksi niitä on kukaan tilannu, kun tarjolla on ollu 136 HDi ja 6-pykäläinen laatikko.

Paikalla CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 672
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #745 : Tammikuu 18, 2018, 20:22:22 »
Ei kai niitä samaan aikaan ollut tarjolla, 136HDi 2.0 korvasi ton vanhan 133 2.2 padan?

Paikalla Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 463
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #746 : Tammikuu 18, 2018, 21:45:54 »
Tosiaan korvasi, yksi suurimmista eduista kakkoskoppasessa vanhalla 2.2 koneella on ohjaustehostimen pumppu, se kun on vielä perinteinen hihnakäyttöinen eikä sähköpumpulla. Ajettavuus on moninverroin parempi tuolla kuin sähköisellä, se kun on aivan liian kevyt/herkkä tjsp. Ja näitä on sitten tullut vertailtua aika monen kakkoskoppasen kanssa ;)
Ja kyllä tuo zf kestoltaan on parempikin, aisinin sohlaavia laatikoita on näkynyt enemmän. Molemmat näistä toimii aivan yhtä idioottimaisesti kun painaa kaasun nopeasti pohjaan 80 vauhdista, omassa sentään pelastaa plagutettu moottorinohjaus että se vetääkin isoilla kierroksilla. Kumpaakaan en omaan ajoon huolisi vakiolla koneen softalla.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 034
  • Peukkuja: 15
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #747 : Tammikuu 18, 2018, 21:57:57 »
Nyt puhutaan siis vain automaateista? Eli 2.0+AM6 korvasi 2.2+4HP:n? Ei tehty päällekkäin?

Mulla on pihalla kakkoskoppainen 2.0 RHR 2004 puolelta, mutta sepäs onkin manuaali...
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #748 : Tammikuu 20, 2018, 18:31:27 »
Jokku on kyllä niin kakkapyllyjä, että huh huh...

https://huutokaupat.com/fi/v/704313

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #749 : Tammikuu 20, 2018, 18:32:23 »
Siinä vois olla pätevä peli!  8)

https://huutokaupat.com/fi/v/704496