Kirjoittaja Aihe: C5 II - AM6 laatikko reistailee  (Luettu 3611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
C5 II - AM6 laatikko reistailee
« : Marraskuu 20, 2017, 22:02:30 »
C5 II -06 2.0 136 hdi AM6 laatikolla ajettu 340 tkm.

Vanhasta pirssistä on alkanut laatikko reistailemaan. Välillä luistaa hiukan pienemmillä vaihteilla. Toisinaan arpoo joko 1 =>2 tai 2=3 vaihdossa pudottaen hetkeksi pienemmän pykälän silmään. Tuon ongelman kanssa vielä jotenkin menisi, mutta pahin oire on melkoinen kolina kun siirtää vaihteen valinnan R tai D asentoon. Useinmiten pahiten jysähtää kun laittaa peruutusvaihteelle.

Laatikkoon on tuskin öljyä koskaan vaihdettu. Tai ei ainakaan ensimmäisen 90 tkm. jälkeen. Ehkä olisi kannattanut, mutta ei vaan saanut aikaiseksi. Öljynmäärääkään ei oo tullut tarkistettua kun ei vuotoja näy.

Testerin mukaan laatikossa ei ole vikoja päällä ja kaikki solenoidit naksuttaa testitoiminnolla. Äänikin korvakuulolta samanlainen. Ainoa poikkeama on ulkolämpötilan arvo joka on rikkinäisen anturin vuoksi noin kymmenen asetetta liikaa kylmän puolella. Näyttelee nyt nollan pinnassa - 9 astetta. En usko, että tuolla on mitään tekoa asian kanssa, mutta voisi sen anturin nyt muutoinkin vaihtaa.

Jostain muistan lukeneeni, että jollain oli ollut laatikon kanssa ongelmaa viallisen kampiakselin asentotunnistimen kanssa. Siitäkään vikaa ei päällä ole. Testeri näyttää, että on synkronissa. Anturia ei ole ainakaan minun aikana vaihdettu.

Onkohan vaan niin, että alkaa olemaan laatikolla kilometrit täysi vai vieläkö olisi jotain toivoa saada kuntoon ilman laajempaa remonttia. Laatikkoahan tollaseen ei kannata alkaa vaihtamaan kun auton arvo lasketaan luokassa 1000 euroo.
Vaikkei tämä enään oma olekaan niin huolteleen sitä joutuu.

Edit: Pösöpuolella oli jossain tapauksessa auttanut 1.5 desin öljyn lisääminen vastaavan ongelmaan. Kuulostaa aika pieneltä määrältä, mutta toki sillä oikella öljyn määrällä jotain merkistystäkin on. Taidan lutrata tohon määrän X öljyä ihan ropun kautta useamman kerran vaihtaen ja sammalla määrä kohdilleen. Ei se ainakaan haitaksi ole ja öljyä kun näyttää saavan 20 litraa 60 eurolla niin eipä kovin kallistakaan ole.  https://www.oel-guenstig.de/Automatikgetriebeoel/MANNOL-ATF-Multivehicle-Automatikgetriebeoel::1404.html
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2017, 02:13:09 kirjoittanut Ves_ku »

Poissa Stenha

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #1 : Marraskuu 23, 2017, 18:00:42 »
Hei, myös on samanlainen c5.
Mutta viimeisen 7 vuoden aikana ajettu vai n 35000 (papan 75v auto) toimii vaihteisto (korjattu Lahdessa muutama vuosi sitten) uusia puslia laitettu rekarassa, kuten myös tehdasuusi hydr.pumppu, ja vuosittainen öljynvaihto, pakokaasuvempain myös korjattu Lahdessa, etumainen korkeusanturi, tutkat toimii, webasto toimii. On katsastettu elokuussa, tankki täynnä kesädieseliä. Kiinnostaako? Uskallan luvata ettei jää hinnasta kiinni.

Ite ajelen bensa c5

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #2 : Joulukuu 02, 2017, 18:05:06 »
Ei ole vielä öljylähetystä näkytnyt joten ei ole päässy öljyn vaihtoa kokeilemaan. Lisä huomiona kuitenkin, että kylmä laatikko toimii suht ok. vaatii noin 20 kilometrin ajon että alkaa oireilemaan. Kumin päin nämä yleensä alkaa esittämään leviämisen merkkejä? Eli ei toimi kylmänä kunnolla vai ei toimi lämpimänä?

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2017, 10:48:53 »
Tulipahan lutrattua 20 litraa öljyä aika laihoin tuloksin. Jos jotain positiivista niin ei ainakaan pahentunut. Ihan oikea määrä tuli öljyä ulos ekalla vaihdolla eli ei vuotoja.

Mitäs vielä kokeillaan? Onko mitään järkee käyttää venttiilikoneistoa auki? Taitaa olla turhaa touhua jos ei tiedä mikä vialla saatika olis osia mitä vaihtaa.

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #4 : Joulukuu 12, 2017, 13:21:18 »
Mitäs jos koittaisit käydä laatikon parametrit nollauttamassa jossain Sitikan huoltoliikkeessä?

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #5 : Joulukuu 13, 2017, 18:27:41 »
Mulla on am6 laatikko jossa ilmeisesti on kytkinlevyt loppu, luulen, että sen venttiilibody ja venttiilit on ok, jos haluat kokeilla voin purkaa sen bodyn siitä laatikosta, sijaitsee lohjalla, tossa on linkki sen laatikon / venttiileihin  https://www.sonnax.com/tech_resources/192-aw-6-speed-fwd  kunnostetun bodyn olisi saanut noin 400€ kytkinlevysarjan noin 350€ ja käytetyn laatikon sai ruotsita n 350€ + rahti n 250€

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #6 : Joulukuu 13, 2017, 23:49:11 »
Minkälaisia oireita laatikossasi oli? Voisihan tuotakin kokeilla. Ei jaksaisi koko laatikkoa vaihtaa vaikkakaan 350 euroo toimivasta laatikosta olisi vielä ihan kohtuullinen kustannus. Työ vaan on melkoinen. varaosahakua kun katteli niin kovissa hinnoissa ovat laatikot täällä. Kumminkin aika iso osa tämän mallin C5:sta pyörii hintaluokassa tonni ja kaks.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #7 : Joulukuu 14, 2017, 09:06:10 »
Mitäpä tuosta diagnoosista arvelette: "Automaattivaihteet heittää välillä vapaalle, manuaalisesti toimii hienosti..."
Kyse tästä autosta https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9297573
Ilmeisesti myös AM6 loota, kannattaako ees mennä kattomaan jos mahd. korjaukset joutuu teettämään? Vai eikö pitkällä tikullakaan...?

Nyt kun on puoltoista vuotta saanu traktorikyytiä (Volvo 960) - niin himottas pistää volle odottelemaan museoitumista, ja hankkia joku mukava kulkine. Kaksi C5:ttä manuaaleina on ollut (2,2 D, 2,0 i - I-koppaa). Mutta uskaltaako meikäläisen tonni - pari (kolme) hintaluokassa ottaa automaattilootalla käyttöautoa (20-30 tkm/vuosi). C5 luonteeseen sopisi hyvin, mutta kestävyys yleensäkin arveluttaa - kytkinremppa on paljon helpompi hahmottaa kuin automaattilootan venttiilit ym. sielunelimet, ja kytkimen/manuaaliloottan toiminta todeta koeajossa.
PS. Hyvää ja halpaa C5:tä dieselkoneella saa tarjota, break tai berline, manuaali tai automaatti


C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #8 : Joulukuu 14, 2017, 09:13:46 »
Vain oma mielipiteeni, mutta mun mielestä tuo myynnissä oleva on reippaasti liian kallis.
Ne koittaa, että maksaisko joku tuon hinnan. 
Tonnin - puolentoista peli tollasena.
Varmasti saa kivan auton, kun laatikon hoitaa kuntoon.

Mitäpä tuosta diagnoosista arvelette: "Automaattivaihteet heittää välillä vapaalle, manuaalisesti toimii hienosti..."
Kyse tästä autosta https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9297573
Ilmeisesti myös AM6 loota, kannattaako ees mennä kattomaan jos mahd. korjaukset joutuu teettämään? Vai eikö pitkällä tikullakaan...?

Nyt kun on puoltoista vuotta saanu traktorikyytiä (Volvo 960) - niin himottas pistää volle odottelemaan museoitumista, ja hankkia joku mukava kulkine. Kaksi C5:ttä manuaaleina on ollut (2,2 D, 2,0 i - I-koppaa). Mutta uskaltaako meikäläisen tonni - pari (kolme) hintaluokassa ottaa automaattilootalla käyttöautoa (20-30 tkm/vuosi). C5 luonteeseen sopisi hyvin, mutta kestävyys yleensäkin arveluttaa - kytkinremppa on paljon helpompi hahmottaa kuin automaattilootan venttiilit ym. sielunelimet, ja kytkimen/manuaaliloottan toiminta todeta koeajossa.
PS. Hyvää ja halpaa C5:tä dieselkoneella saa tarjota, break tai berline, manuaali tai automaatti

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #9 : Joulukuu 14, 2017, 09:30:48 »
Joo - tuo hinta olisi suunnilleen suoran kaupan hinta, jonka maksaisin mikäli vaihdeloota on korjattu ja auto katsastettu (kuukausi nyt leimaa jäljellä) - tietysti myös auton pitää olla muuten koeajon perusteella OK.
Mutta minkä hintaiselta kuulostaa "Automaattivaihteet heittää välillä vapaalle, manuaalisesti toimii hienosti..." - kun noita AM6 juttuja on lueskellut, niin korjauksien hinta-arviot ovat olleet välillä 750 - 7000 €  :o
Onhan tuo diagnoosi autokauppiaalta aika yleisluontoinen, onhan kait vikakoodit tiedossa kun auto on otettu sisään?
C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #10 : Joulukuu 14, 2017, 09:52:37 »
Tuskinpa ne alkaa halvoista autoista kovin tarkasti vikoja selvittämään. Käytännössä auto on ilmaiseksi saatu, jos on viallisena vaihtoon tuotu. Varmasti on pian huutokaupat.comissa myynnissä.

Kyllä tuollaisen AM6 laatikollisen uskaltaa ostaa. Sehän on kuitenkin monessa automerkissä käytössä. Omallani on 370tkm ajettu ja laatikko toimii erittäin hyvin. Toki ostaessani auton 320tkm ajettuna välillä jysäytti vaihteita. Korjaantui öljyjen huuhteluvaihdolla ja kaasupolkimen vaihdolla. Eikös ketjun aloittajalla Ves_ku:llakin ollut tämä kaasupoljinvika?
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #11 : Joulukuu 14, 2017, 10:25:21 »
C5-2005 laittoi yksityisviestinä asiallisen linkin - kiitos tästä!
Mutta voinee muitakin kiinnostaa:
"Aisin-Warnerin etuvetoisiin suunnitellun automaattivaihteiston yleisin vika on venttiilikoneiston kuluminen sekä lian aiheuttamat ongelmat, mitkä yleensä vain pahenevat ajan myötä. Oireet liittyvät lähinnä vaihteiden vaihtamisiin (eritoten 2-3 vaihdot), sekä turbiinin lukituksen toimintaan: Vaihdot ovat epätarkkoja, kierrokset nousevat ja vaihde "ryskähtää" päälle, alasvaihdot saattavat töksähdellä, vaihteen vaihto saattaa "jäädä välille" eli tuntuu kuin vaihteisto menisi vapaalle kesken ajon,..."
Eli tuossa lopussa on kuvattu juurikin "Automaattivaihteet heittää välillä vapaalle..." oire. Ja korjauksena venttiilipöydän vaihto, varaosa vuoden 2010 hinnoilla 1500 merkkiliikkeessä ja 700 ulkomailta. Asennukset päälle - joten meikäläisellä kun ei ole aikaa eikä paikkaa jossa tehdä itse, unohdetaas koko juttu, ja suhtaudutaan varauksella automaattimukavuuteen :-/
C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #12 : Joulukuu 14, 2017, 12:37:48 »
Samoilla linjoilla tuon laatikkovikaisen arvosta. Tonnin alle pitää saada, että pääsee palkoilleen, eikä silloinkaan parane remonttia Veholla teettää.

Mistäs muuten voisi katsella ruotsin purkuosien valikoimaa? Hirvee tuuri kun kävis niin voisi saada laatikon kulkeutuman rahtivapaasti.


Poissa BasicDude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #13 : Joulukuu 14, 2017, 13:19:52 »

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #14 : Joulukuu 14, 2017, 14:38:44 »
Vaikuttaisikohan kaasupolkimen vika kun jysäyttelee paikallaankin? Plus kaasupoljin on ollut vialla viimeisen 250 tkm. ainoa ongelma sen suhteen, että nopeuden rajoitin ei toimi ja tietty ominainen viive kaasussa.

Ruotsissa näyttääkin olevan sama pohja tuossa purkuosasivustossa kuin varaosahaussa. Hyvä lisäominaisuus noissa olisi, että voisi jättää suoraan tarjouspyynnön osasta joka kiinnostaa. Sielä makaa paljon ylihintaisia osia jotka on hinnoiteltu joskus aikaa sitten kun kohteilla oli vieläarvoa tai paremminkin autoilla joihin osa tulee. Kohta niillä ei ole kuin romumetallin arvo kun autot vähenee.

Poissa Nuudeli

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #15 : Joulukuu 14, 2017, 18:05:09 »
En usko kaasupolkimen olevan syyllinen.. Muutama C5, missä AM6 + polkimen kick-down kytkin ollut rikki, ei tuollaista tehnyt.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa BasicDude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #16 : Joulukuu 15, 2017, 08:40:17 »
Jossain toisessa ketjussa mainitsinkin niin itselläni kaasupolkimen sopeutus pehmenti laatikon toimintaa erittäin paljon. Ennen 1-2 kolahteli mutta nyt ei vaihtoa useimmiten edes huomaa joten tuo kaasupolkimen vika ei ole poissuljettu vaihtoehto.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #17 : Joulukuu 15, 2017, 21:37:55 »
Pitänee leksalla poljin vielä tutkia. Muistelisin, että potikan arvoa pystyy monitoroimaan ja voisihan sen ainakin sopeuttaa uudelleen. Tosiaan se poljin on kyllä toisen piirin osalta ollut rikki jo vuosia ja sinä aikana on laatikko toiminut normaalisti. Laatikon sopeutukset on tullut nollattua useastikkin, mutta ei ole vaikutusta. Tosin ensimmäisen kerran kun oireet ilmeni niin nollaus pelasti tilanteen noin puoleksi vuodeksi, mutta taas paheni. Ja tosiaan ongelma vain kuumalla laatikolla.

Minkäs verran laatikon vaihdon kanssa joutuu vääntämään. Ainakin alapallot pitää päästellä irti jotta saa vetarit irti. (käytännössä kotipajalla jarruista lähtien kaikki pois) Onko muita isompia haittoja homman tiellä? Jos nyt jostain sais edullisen noin 200 tkm. ajetun laatikon niin voishan sen vielä vaihtaa.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #18 : Joulukuu 15, 2017, 21:44:38 »
Se mun laatikko alkoi ensin oireilemaan niin että kylmänä ensimmäinen vaihto joko kolmoselle tai neloselle ei kytkenyt heti vaan kierrokset karkasi ylös, kaikki seuraavat vaihdot oli ok, tätä jatkui noin 8kk, sitten yhtenä päivänä valoihin pysähtyessä auto nykäsi voimakkaasti ehkä sekuntti pysähtymisen jälkeen, toimi muuten ok, samana päivänä vähän myöhemmin, oli pari tuntia seissyt ja vähän jäähtynyt kun lähdin liikkeelle niin tuntui että kaikki kolmosesta ylöspäin luisti, sen jälkeen ei öljyn vaihdot tai rvs käsittelyt , venttiilien ja sen bodyn peseminen ei auttanut, aina luisti ja öljyt meni mustaksi, joten oletan, että kytkimet luisti.
Olin juuri pari viikkoa aiemmin kun laatikko hajos, myynyt pihalla seisseen edellisen C5 hdi 02 n500tkm ajetun virolaiselle, no ostin sitten C4 hdi:n että pääsen töihin, oli ihan ok tosin koukku puuttu ja valkoinen sisusta ei sovi meille, kerran kun koira (berni) hyppää kyytin niin arvo romahtaa, sen myin toissapäivänä romanialaiselle, niin eikös eilen kunkävin katastuksessa inssi sanoi et laatikko vaihtaa oudosti(se ei meinannut päästä pois rullilta, jostain syystä )? no ei menny läpi, savutti liikaa käsijarru jäi päälle, no kävin matkalla kaupassa ja piti sitten kiihdyttää reippaasti risteyksestä niin tuli gearbox fault, no toivottavasti se oli vaan joku häiriö...

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #19 : Joulukuu 15, 2017, 21:57:46 »
Tossa on myös siitä laatikon vaihdosta http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=23959.0  voi olla vähän ajetun laatikon löytäminen hankalaa, laatikko painaa yllättävän paljon, minä laitoin katosta roikkumaan nostimen kiskoilla, selkeä hommahan se on, tosin aika paljon täytyy purkaa romuja edestä, ja varsinkin takapuolella on hankalia pultteja yms. startin reijästä sai ne turbiinin pultit irti.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #20 : Joulukuu 15, 2017, 22:08:00 »
Tuossa olis yksi http://en.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=1&vc1=122&pc1=125&page=2&vc[0]=122114100&vcx=1711&pc[0]=125103100&post_id=28246886   tuossa toinen http://en.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=1&vc1=122&pc1=125&page=2&vc[0]=122114100&vcx=1711&pc[0]=125103100&post_id=34878012   suomessa pyytivät romikset viime kesänä yli tonnin laatikosta

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #21 : Joulukuu 15, 2017, 22:28:45 »
Noi samat laatikot kans bongasin. Harmi kun on noin etelässä. Laatikkovikainen potilas kun on parhaillaan Ruotsissa, mutta 500 kilsaa pohjoisemmassa. Siinähän se olis takalaatikossa tullut osat rahtivapaasti.  :) No juu ehkä ei ihan mukavin ajella jos kontissa pyörii yks ylimääräinen sata kiloa ja vielä hiukan kyseenalaisella sidonnalla.

Tosta gearbox faultista tuli mieleen, että ikinä ei laatikko ole vikakoodia antanut tai muutakaan herjaa. Voisko kuitenkin olla jotain muuta vialla. Ainakin auton tapoihin kuului, että kärryn kanssa heitetyn pohjoisen reissun jälkeen antipollution fault oli perus kamaa. Tokeni aina itsestään kun kuormitus normalisoitui. Ei myöskään ole kyseistä herjaa tarjoillut egr:n tulppaamisen jälkeen.





Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #22 : Joulukuu 15, 2017, 22:51:59 »
Kesällä ei ollut juuri vallinnanvaraa, harkitsin sillä C4:sella hakemista, (kun rahti tuntu kalliilta) ikänään kuin kesälomamareissuna... no olis tullut sekin kyllä maksamaan, no se romis ilmoitti  et kesälomat alkaa, et jos haluat sen nyt pidä kiirettä, muuten sitten lomien jälkeen, joten tuli sitten muulla kyydillä.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #23 : Joulukuu 23, 2017, 22:02:23 »
Tuli taas tätä autoa ajettua. Viime kerrasta mittariin kertynyt noin 1000 km ja selkeästi laatikon käytös on parantunut. Kaikki ongelmat edelleen hvaittavissa, mutta monin kerroin lievempinä. Olisikohan öljyn lotraus kuitenkin pidemmän ajon kanssa autanut ja jokin paikka on lähtenyt puhdistumaan. Nyt tuntuu jo siltä, että välille jäämisen riski on selkeästi pienentynyt. Ehkä vois vielä parin tuhannen ajon jälkeen vaihtaa kokeeks öljyn pariin kertaan.

Paikalla ripekosk

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - AM6 laatikko reistailee
« Vastaus #24 : Tammikuu 07, 2018, 10:40:52 »
Se mun laatikko alkoi ensin oireilemaan niin että kylmänä ensimmäinen vaihto joko kolmoselle tai neloselle ei kytkenyt heti vaan kierrokset karkasi ylös, kaikki seuraavat vaihdot oli ok, tätä jatkui noin 8kk, sitten yhtenä päivänä valoihin pysähtyessä auto nykäsi voimakkaasti ehkä sekuntti pysähtymisen jälkeen, toimi muuten ok, samana päivänä vähän myöhemmin, oli pari tuntia seissyt ja vähän jäähtynyt kun lähdin liikkeelle niin tuntui että kaikki kolmosesta ylöspäin luisti, sen jälkeen ei öljyn vaihdot tai rvs käsittelyt , venttiilien ja sen bodyn peseminen ei auttanut, aina luisti ja öljyt meni mustaksi, joten oletan, että kytkimet luisti.
Olin juuri pari viikkoa aiemmin kun laatikko hajos, myynyt pihalla seisseen edellisen C5 hdi 02 n500tkm ajetun virolaiselle, no ostin sitten C4 hdi:n että pääsen töihin, oli ihan ok tosin koukku puuttu ja valkoinen sisusta ei sovi meille, kerran kun koira (berni) hyppää kyytin niin arvo romahtaa, sen myin toissapäivänä romanialaiselle, niin eikös eilen kunkävin katastuksessa inssi sanoi et laatikko vaihtaa oudosti(se ei meinannut päästä pois rullilta, jostain syystä )? no ei menny läpi, savutti liikaa käsijarru jäi päälle, no kävin matkalla kaupassa ja piti sitten kiihdyttää reippaasti risteyksestä niin tuli gearbox fault, no toivottavasti se oli vaan joku häiriö...

Mulla on noin puoli vuotta ollut kylmänä 4-5 vaihdon kanssa ongelmaa sillontällön. Jos hitaasti nostaa nopeutta 50km/h yläpuolelle, 4-5 vaihtoalueelle, saattaa mennä vaihto kohdan yli ja alkaa nypyttämään. Tässä kohdassa kun laittaa manuaalipuolelle ja takaisin D:lle, niin heti vaihtuu vaihde vitoseen. Muuta vikaa en ole huomannut. Kaksi öljyn osavaihtoa auttoi hetkeksi. Onkohan Eskon kohtalo tulossa vai mikä on?