Kirjoittaja Aihe: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot  (Luettu 138715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 286
  • Peukkuja: 10
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #625 : Syyskuu 29, 2016, 11:45:39 »
Vanhemmalle pierulle ja muuten vaiviselle on toi korotettun meno ja poistulo helpompaa en ite hommaa tollasta maassa istuttavaa mallia enään.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 139
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #626 : Syyskuu 29, 2016, 17:49:25 »
Vanhemmalle pierulle ja muuten vaiviselle on toi korotettun meno ja poistulo helpompaa en ite hommaa tollasta maassa istuttavaa mallia enään.

Olen asettanut vaatimukseksi että pää suorassa pitää päästä sisään ja ulos, mä en ala auton takia kumartelemaan, karsii muuten aika monta vehjettä, puolet nykyautoista on tehty kääpiöille >:(

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 546
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #627 : Syyskuu 29, 2016, 19:26:16 »
Kyllä toi pelkkä maavarakin auttaa...itellä tässä talvisilla mökkitie ajeluilla reilun 10 vuoden aikana ehkä 1-2 krt olisi nelivedosta ollut oikeasti apuja.
Tosin jos nykyinen teiden kunnon rapistuminen ja sivukatujen/teiden aurauksien harventaminen jatkuu samansuuntaisena, tulee harkita 4-vetoa korotuspaloilla ja jättirenkailla vielä jossain kohtaa vakavissaan. :)

Ladalla Niva auttaa kummasti tuohon vaivaan. Tuo on varteenotettava vaihtoehto jos joskus näistä Citikoista johonkin hairahdun  :)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #628 : Syyskuu 30, 2016, 10:38:12 »
Vanhemmalle pierulle ja muuten vaiviselle on toi korotettun meno ja poistulo helpompaa en ite hommaa tollasta maassa istuttavaa mallia enään.

Mikä nyt sitten on maassa istuttava... tuossa eräänä päivänä katselin motarilla kun ajettiin semmoisen uudehkon Range Rover Sportin takana että siinä ei ole hirveesti maavaraa, liekö edes maastokelponen. Ilmeinen vastaus meni siitä sitten meistä ohi, Jaguar XK8, arviolta 90-luvun lopun mallia, siinä oli maavaraa suunnilleen tuplasti sen Rangen maavaran verran. Näki selvästi kun ne oli vierekkäin siinä edessä. Ja sanoisin että kumpikin auto oli tehtaan säädöissä. Eli siis Rangessa tuskin tartti maassa istua mutta ei kyllä siinä Jaggessakaan.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #629 : Syyskuu 30, 2016, 10:42:27 »
Vanhemmalle pierulle ja muuten vaiviselle on toi korotettun meno ja poistulo helpompaa en ite hommaa tollasta maassa istuttavaa mallia enään.

Mikä nyt sitten on maassa istuttava... tuossa eräänä päivänä katselin motarilla kun ajettiin semmoisen uudehkon Range Rover Sportin takana että siinä ei ole hirveesti maavaraa, liekö edes maastokelponen. Ilmeinen vastaus meni siitä sitten meistä ohi, Jaguar XK8, arviolta 90-luvun lopun mallia, siinä oli maavaraa suunnilleen tuplasti sen Rangen maavaran verran. Näki selvästi kun ne oli vierekkäin siinä edessä. Ja sanoisin että kumpikin auto oli tehtaan säädöissä. Eli siis Rangessa tuskin tartti maassa istua mutta ei kyllä siinä Jaggessakaan.

Ratkaisevampaa kuin maavara on penkin korkeus lattiasta ja katon korkeus penkistä.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 286
  • Peukkuja: 10
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #630 : Syyskuu 30, 2016, 10:53:49 »
Juuri noin kun pasis kirjoitteli, eiköös rankessa oo säädettävä maavara ainakin wheeler dielerissä korjasivat rangen kompuran usean senttimeetrin pelivara. Enkä maassa istuttavalla tarkoittanut sanatarkasti olis pitäny kirjoittaa auton "lattialla" istuttavaa....
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 127
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #631 : Syyskuu 30, 2016, 11:20:55 »
Juuri noin kun pasis kirjoitteli, eiköös rankessa oo säädettävä maavara ainakin wheeler dielerissä korjasivat rangen kompuran usean senttimeetrin pelivara. Enkä maassa istuttavalla tarkoittanut sanatarkasti olis pitäny kirjoittaa auton "lattialla" istuttavaa....
Eikä tuokaan kerro ihan koko totuutta. Kumma kyllä, talouden "bensarosvoista" paremmin pystyy kyytiin kipuamaan sekä pois Sm:stä kuin Xm:stä. Ensinmainitun ollessa kaikilta osin matalampi kuin jälkimmäinen, mutta isompi oviaukko sekä edempänä oleva sarana tekee mielestäni tuon merkittävän eron. Ja näin rankavammaisena tuommoiset erot kyllä löytää... Ja joo, Dyanesta on kaikista helpoin kulkea, jakkaran ollessa semmoisella korkeudella että istuessa saa polvet helposti 90-asteen kulmaan, eikä kumpaankaan suuntaan liikkuessa tarvitse kiivetä...

Ja samaa kummastelua aikanaan kaverin sedän kohdalla, polvet siinä kunnossa että eivät juuri liikkuneet, ja auto piti syrjässä asuville löytää. Kävivät koeistumassa vaikka mitä, 80-luvun puolivälissä, ja silloin isoina pidettyihin Volvoon ja Saabbiin ei voinut kuvitellakaan sisään pääsevänsä, mutta ennakkoluulottomasti kävivät kuitenkin myös Miniä kokeilemassa ja siihen kulku oli helppoa. Vaikka Hydrolastic-systeemi olikin tyhjentynyt, jousituksen makoillessa alatoppareissa, niin tällä he kuitenkin ajelivat hyvän matkaa toista vuosikymmentä...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Disco -90

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 529
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #632 : Syyskuu 30, 2016, 11:30:51 »
tuossa eräänä päivänä katselin motarilla kun ajettiin semmoisen uudehkon Range Rover Sportin takana että siinä ei ole hirveesti maavaraa, liekö edes maastokelponen.

Näkyis olevan elektroninen ilmajousitus ja maastoajoon 2 eri korkeutta...
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 139
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #633 : Syyskuu 30, 2016, 17:10:20 »
Ei koko paljoa kerro, ajankuluksi kokeilin Ford Edgeä, olemattomat sisätilat isoksi autoksi ja pään lyö karmiin ulostullessa >:(

Automaa oli ainoa paikka jossa oli kakkukahvit tarjolla, en olis kyllä muuten käynyt, Ecosport oli ehkä mielenkiintoisin uutuus, tosin yli 20t€ korotetusta Fiestasta on minusta vähän liikaa, sillä rahallahan saa Cactuksenkin...

Poissa purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 599
  • Peukkuja: 7
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #634 : Syyskuu 30, 2016, 19:15:29 »
Fiat 127:ssa on kanssa 900 cc kone, tosin 45hv. Kyllä Capture silläkin kulkisi, se vaan että vanha tekniikka nostaisi kulutuslukemia.  Mutta jos 45 heppasen saisi uudella tekniikalla, se olisi turvallinen sijoitus, ei tulisi yllättäviä remontteja - ja konehuoneessa olisi tilaa toimia.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 286
  • Peukkuja: 10
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #635 : Syyskuu 30, 2016, 20:47:32 »
S80 volle oli penkiltään pieni mun takalistolle ja hankala samoin 80k€ mese c3 on ok.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #636 : Lokakuu 01, 2016, 16:33:43 »
Ei koko paljoa kerro, ajankuluksi kokeilin Ford Edgeä, olemattomat sisätilat isoksi autoksi ja pään lyö karmiin ulostullessa >:(

Automaa oli ainoa paikka jossa oli kakkukahvit tarjolla, en olis kyllä muuten käynyt, Ecosport oli ehkä mielenkiintoisin uutuus, tosin yli 20t€ korotetusta Fiestasta on minusta vähän liikaa, sillä rahallahan saa Cactuksenkin...

En huomannut Edgessä moista ongelmaa, mutta sekä siinä että Ecosportissa on näkyvyydessä älyttömän isot katvealueet etuviistoon ja myös taakse päin näkyvyys on aika rajoittunut. Vika on paksuissa tolpissa (varmaan turvallista ajaa katolleen) ja muutenkin pienissä ikkunoissa, paitsi tuulilasi nyt on toki moderniin tapaan iso, että suoraan eteen ja yläviistoon näkee. Ecosporttihan on muuten alkujaan ns kehitysmaa-ajoneuvo, etelä-amerikan markkinoille tehty.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 300
  • Peukkuja: 24
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #637 : Tammikuu 04, 2017, 15:59:08 »

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #638 : Tammikuu 04, 2017, 18:22:11 »
Fiat 127:ssa on kanssa 900 cc kone, tosin 45hv. Kyllä Capture silläkin kulkisi, se vaan että vanha tekniikka nostaisi kulutuslukemia.  Mutta jos 45 heppasen saisi uudella tekniikalla, se olisi turvallinen sijoitus, ei tulisi yllättäviä remontteja - ja konehuoneessa olisi tilaa toimia.
Clio,uusi, 1.2 l, neljä sylinteriä,75 heppaa, yksi nokka-akseli ja ilman muuttuvaa venttiilinajoitusta. Kiva että vielä on turbottomia perusmoottoreita.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 529
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #639 : Tammikuu 04, 2017, 18:36:06 »
Fiat 127:ssa on kanssa 900 cc kone, tosin 45hv.

Toi oli kierroskone. Virranjakajan pyörijä nousi pois paikoiltaan jos kepitti liikaa, oli hyvä rajoitin... ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #640 : Tammikuu 05, 2017, 00:22:19 »
Fiat 127:ssa on kanssa 900 cc kone, tosin 45hv. Kyllä Capture silläkin kulkisi, se vaan että vanha tekniikka nostaisi kulutuslukemia.  Mutta jos 45 heppasen saisi uudella tekniikalla, se olisi turvallinen sijoitus, ei tulisi yllättäviä remontteja - ja konehuoneessa olisi tilaa toimia.
Clio,uusi, 1.2 l, neljä sylinteriä,75 heppaa, yksi nokka-akseli ja ilman muuttuvaa venttiilinajoitusta. Kiva että vielä on turbottomia perusmoottoreita.

Lada 4x4 (ex Niva) 1,7 litraa 8 venttiiliä 83 heppaa... Tosiaan näitä saa taas uusia  :) ... moottorikin on tuossa pitkittäin joten huoltokohteet lienee hyvin käsillä vaikka tekniikkaa on viritelty täyttämään nykyajan lakien vaatimukset.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Etereter

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 270
  • Peukkuja: 11
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #641 : Tammikuu 10, 2017, 12:18:14 »
http://m.nettiauto.com/nissan/qashqai/8541746?utm_source=system-private&utm_medium=email&utm_content=viewcar&utm_campaign=ad-success

Ensin tuossa ei näytä olevan mitään ihmeempää, mutta Facebookissa löytyy tämä päivitys:


"Olen esittänyt autoni valmistajalle erikseen kiitokset. Saa jakaa, ettei kenellekään toiselle kävisi samoin.

Ensi viikolla Nissan Qashqaini täyttää yksi vuotta. Ensimmäisen elinvuotensa aikana se on hinattu huoltamolle tien varresta kolme kertaa. Muita takuuseen menneitä huollon vaatineita sähkövikoja (system fault) on ollut toistakymmentä. Parhaina ajanjaksoina Hän on ollut korjatteella joka viikko. Tuulilasi on vaihdettu kolmesti, se hajoaa koko leveydeltä kovemmassa tuulessakin.
Olen tilannut seuraavan uuden auton. Se ei ole Nissan. Elämä epäluotettavan ja kalliin romun kanssa haja-asutusalueella on mahdotonta. Olen joutunut lainaamaan ja vuokraamaan autoja, matkustamaan peukalokyydillä ja polkupyörällä ja jättämään väliin välttämättömiä reissuja. Kaiken kaikkiaan lähtiessäni Nissan Qashqailla liikkeelle en tiedä koskaan, millä kyydillä palaan kotipihaan.
Olen tosi pettynyt ja kiukkuinen kaikesta hankaluudesta, jota tämä kyseinen tuote on elämääni vuoden aikana tuonut. Takuu ei koskaan pelasta siltä vaivalta ja epävarmuudelta, jonka ainoan auton jatkuva hajoaminen tuo arjen pyörittämiseen.
Kun maaliskuussa myyn auton takaisin liikkeeseen, olen vuoden aikana hävinnyt sen arvossa 10 000 euroa. Olen sitä mieltä, että tuo murheenkryyni ei olisi ollut euronkaan arvoinen. Taksikyyditkin olisivat tulleet edullisemmaksi ja ainakin olisi varmasti päässyt perille.
Tulen mainitsemaan aina ja kaikkialla ja riittävän kovaan ääneen, että Nissan Qashqaita ei kannata ikinä kenenkään itselleen hankkia.
#pissanpashqai #kävellenolisitjoperillä #nissan #qashqai"


Siitä ostamaan hyvä nissan 😀

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #642 : Tammikuu 10, 2017, 12:28:16 »
Kati siis itse omassa facebookissaan "kehuu" autoaan jota myy?

Poissa Etereter

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 270
  • Peukkuja: 11
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #643 : Tammikuu 10, 2017, 12:37:42 »
Kati siis itse omassa facebookissaan "kehuu" autoaan jota myy?
Näin on päässyt käymään. Tosin nyt näyttää poistaneen päivityksen joka viime marraskuulta on. Itsellä kyllä kuvankaappaukset tallessa. Ei näin ihmiset, ei näin.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 265
  • Peukkuja: 20
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #644 : Tammikuu 10, 2017, 12:47:47 »
Mikä nyt mättää?

Uusi auto on ollut useasti takuukorjauksissa jonkinlaisten tyyppivikojen vuoksi.  Nyt se on kunnossa ja "hyvin huollettu".
Ehkä tuo luotettavien kilometrien toivotus on sitten liikaa...

Jos se nissani on jo alynalkujaan ihan paska auto,  niin pitääkö se myynti-ilmoituksessa mainita jos olemassaolevia vikoja ei kuitenkaan ole? Luetteletteko itse myynti-ilmoituksessa kaikki auton jo korjatut viat? 
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- XM 2.0i' 90 - =- AX 11 TRE '89 =-

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #645 : Tammikuu 10, 2017, 12:57:28 »
Olihan se vähän liikaa, mm. Pissanpasqaiksi Kati tätä luotettavaa autoa facessaan kutsui :) Eipä sillä, olen nähnyt tienpäällä useastoi kuin uusi QQ on hinurin lavalla.

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #646 : Tammikuu 10, 2017, 13:02:27 »
Meillä oli joskus Italiassa viikon vuokra-autona Qashqai, ja ei mennyt kuin varttitunti kun se sai perheeltämme lempinimen pashqai. Pissan oli mulle uusi :)

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 056
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #647 : Tammikuu 10, 2017, 13:06:10 »
Olihan se vähän liikaa, mm. Pissanpasqaiksi Kati tätä luotettavaa autoa facessaan kutsui :) Eipä sillä, olen nähnyt tienpäällä useastoi kuin uusi QQ on hinurin lavalla.
No ei QQ kyllä yleinen näky ole hinurin kyydissä.

Mut enpä kyllä ostaisi QQ:ta etuvetona ja nuin pienellä moottorilla.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 936
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #648 : Tammikuu 10, 2017, 14:56:51 »
On yleinen näky, ainakin pääkaupunkiseudulla.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 254
  • Peukkuja: 8
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #649 : Tammikuu 10, 2017, 15:11:45 »
Pitkällä juokselenkillä jäin jututtamaan erästä iäkkäämpää QQ omistajaa joka autostana kolmiota haki, kyselin että tarkeneekos hän pakkasessa. Hän vitsaili että ketutus lainanlyhennyksestä ja tietoisuus hinurin odottelusta pitää ainakin mielen lämpöisenä :) ja jatkoi että  jos lonkat antaisi myöden juosten hänkin olisi jo perillä. Tämä samainen auto oli sitten toistamiseen hinuirin lavalla kun parin viikon päästä kylillä ajelin, rekkari jäi mieleen.