Kirjoittaja Aihe: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot  (Luettu 123803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 351
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #700 : Toukokuu 08, 2017, 17:23:05 »
voi olla että kaasu volsulla ajelen.

Yksi tuttu ajaa tummansinisellä farmari golffilla. Ikinä en älyä häntä moikata, kun samanlaisia tulee useampi minuutissa vastaan. Musta ei varmaan koskaan tule isojen massojen kannattajaa autojen suhteen.
Niin ja toisella kaverilla hopeinen farmari Ocu. Sama juttu.

Mutta eipä noi ole isoja juttuja.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 188
  • Peukkuja: 8
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #701 : Toukokuu 08, 2017, 19:40:48 »
Uusia kaasuautoja Suomessa tarjoaa tällä hetkellä Opel tai VAG. Vaimolle katsellaan VW UP! kaasuversiota. Tuossa koeajeltiin Volsuja niin minusta uuden Passatin alusta on pehmoisenpi kuin 508:n.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #702 : Toukokuu 08, 2017, 23:51:28 »
Uusia kaasuautoja Suomessa tarjoaa tällä hetkellä Opel tai VAG. Vaimolle katsellaan VW UP! kaasuversiota. Tuossa koeajeltiin Volsuja niin minusta uuden Passatin alusta on pehmoisenpi kuin 508:n.

Ootteko Ooppeleita kokeillu? Saattaa tarjota vielä VAG-tuotteita mukavamman kyydin ja nythän se on PSA tuotekin, jos vielä jotain perustelua tarvitaan....  :)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 188
  • Peukkuja: 8
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #703 : Toukokuu 09, 2017, 07:16:34 »
Mä lopetan autojen kokeilun tähän, vaimon auto vaihtuu, ei mun :) Tulipahan tuossa kokeiltua uutta Passattia ja yllätyttyä sen jousituksesta. Oma Scénic on pintakova nypyttäjä tuohon Passatin verrattaessa.  Opelilla ei ole UP! kokoluokassa kaasuautoa.Uutta Astra farkkua ajoin myös, siinä vähän hiersi kun sen perinteisesti toteutettu automaattiaski taloudellisuus syistä lukittuu siten että tuntuvasti nykäisee (jokin momentinmuuntimen lukittuminen?). Astra farkun katto muotoilusta en pidä, jokin kelluva katto idea, siitä tulee mieleen hautausurakoitsijan auto pienoiskoossa.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #704 : Toukokuu 09, 2017, 10:16:55 »
Astra farkun katto muotoilusta en pidä, jokin kelluva katto idea, siitä tulee mieleen hautausurakoitsijan auto pienoiskoossa.

Jaa, mun mielestä se on kivan näköinen, eihän sitä autoa ole pakko mustana ostaa. Esim punainen auto ei varmaan näytä ruumisautolta. En tiedä saako astraa kaksivärisenä niin kuin joitain muita malleja, että katto erivärisenä esim valkoisena... olis hieno.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 351
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #705 : Toukokuu 09, 2017, 11:13:03 »


Ekaa kertaa luulin ruumisautoksi, kun näin vinoparkissa muiden autojen välissä ja näkyi vain peräosa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #706 : Toukokuu 09, 2017, 11:44:06 »
Mun on valitettavasti pakko myöntää, etten ole kovin montaa farmariautoa nähnyt mitkä eivät jossain määrin näyttäisi ruumisautoilta, etenkin mustina tai tummanharmaina... :-\ Toki ymmärrän kyllä että tuo kyljen kromilista Astrassa vielä korostaa vaikutelmaa entisestään.

Katonhan voi aina teippauspajalla yliteippauttaa valkoiseksi, eikä pelkän katon jälkikäteen teippauttaminen maksa enempää kuin sellaisen ruksaaminen tehtaan lisävarustelistaltakaan. Astrassa taitaa olla aika suora kattokin, ilman mitään pahempia tuuli-/vesiuria, joten teippaus ei viene kovin kauan aikaakaan. Nimim. viime tammikuuhun asti 20 vuotta "alalla" työskennelleenä.
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #707 : Kesäkuu 29, 2017, 19:02:01 »
Tuli tuossa ajeltua vajaa 50km kahden päivän aikana Opel Karl:illa. Sellainen kolmipyttyinen pikkukinneri, tiedättehän. Sekalaisia havaintoja: edessä on mukavasti tilaa täysikasvuisellekin ihmiselle (pituus n. 190) mutta ratissa ei ollut etäisyyssäätöä joten mukavimman ajoasennon löytänee jos on lyhyet jalat tai pitkät kädet. Tai on muuten vaan enintään keskikokoinen. Penkit ovat kovat, mutta huonommillakin olen istunut. Ainakin niiden mitoitus on suht onnistunut.

Ohjaus on erittäin kevyeksi tehostettu, mutta tukevoituu maantienopeuksissa. Kojelaudasta löytyy lisäksi nappi jolla ohjauksen saa vielä kevyemmäksi, mutta en kykene ymmärtämään miksi... perusasennossakin rattia voi pyörittää auton ollessa paikallaan ihan yhdellä sormella ilman mitään ponnisteluja. Auto on lisäksi suuntavakaa eikä häiriinny urista mikä sekin vähentää ratinpyörittelyn tarvetta.

Jousitus on pintapehmeä mutta muuten aika tukeva, joten kuoppaisella tiellä ei kovin mielelään aja, kinneri heiluu parkkipaikankin kuopissa aika rajusti. Hyvällä tiellä kyyti on kuitenkin miellyttävän tasaista. Melua tulee pääasiassa renkaista ja jonkin verran moottorista, varsinkin reippaissa kiihdytyksissä mopomainen pörinä tunkee tajuntaan kuin rautakanki. Rengasmelu on itseasiassa häiritsevän kovaa karhealla asfaltilla. Ja jossain testeissä tätä autoa on sanottu hiljaiseksi. No, ainakaan mitään nitinöitä eikä natinoita kuulunut.

Kokeilemassani autossa oli automaattivaihteet, jotka tuntuivat toimivan ihan asiallisesti joskin vaihdot kestää välillä turhan pitkään. Jonkinlainen robottivaihteisto lienee kyseessä. Testipätkällä polttoainetta kului noin 2-2.5 litraa joten aika taloudellinen tämä on, se täytyy sanoa. Siis sekalaisessa ajossa tuosta tulisi jotain 5l/100km.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 088
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #708 : Kesäkuu 29, 2017, 23:52:23 »
Lainaus
Astra farkun katto muotoilusta en pidä,

Eikä se pelkkä ulkonäkö vaan näkyvyys ulos saadaan tuolla muotoilulla kyllä aika hyvin pilattua.

Astra muuten menisikin, farkussa olis kaikin puolin hyvät tilat, samasta kokoluokasta vaikka joku Auris niin vaikka se olisi kuinka hyvä niin mä en vaan viiskymppisenä osta autoa mihin pitää mennä limboamalla sisälle >:(

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 744
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #709 : Kesäkuu 29, 2017, 23:57:28 »
Jes en ole yksin tuon Astra-huomion kanssa. Mun mielestä tuo uusi Astra on muutenkin vähän sen näköinen, että on jollekin ekan vuosikurssin muotoiluopiskelijalle annettu duuniksi, liikaa kaikkea. Toki mielipidekysymys.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 351
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #710 : Heinäkuu 06, 2017, 11:50:23 »
Siistin näköinen ja ilmeisen huollettu Xanttu:  https://www.nettiauto.com/citroen/xantia/8932380
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 463
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #711 : Heinäkuu 06, 2017, 12:27:51 »
Oltiin tuossa autonhakureissussa saatiin alle melkolailla uusi corsa 90 heppasella koneella ja manuaalilootalla.
Eipä miellyttänyt tämä psa laite.

Hallintalaitteet: Rattinappien käyttö hankalaa erityisesti vakkarin osalta, nappuloita kuin lentokoneessa siellä sun täällä. Bluetooth yhteys toimi kuitenkin ihan hyvin.

Kulkupuoli: 1.4 litranen mylly 90 heppaa, kauheat kierokset koko ajan. Huippunopeus oli juurikin sama mitä tehdas ilmoittaa, eli 175km/h. Kaikki aiemmat 90 heppaset millä on tullut ajettua on kulkeneet kovempaa. Hiukan kyllä epäilyttää oliko nopeus rajoitettu tuohon, kun pieneen ylämäkeen ja alamäkeen meni samaa vauhtia...

Ulkonäkö oli ihan jees,

Sisällä, penkit menetteli, takanakin näyttäisi olevan ihan hyvin tilaa. Kokoluokka lienee samaa kuin zx/306.

En ostaisi.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 286
  • Peukkuja: 0
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #712 : Elokuu 02, 2017, 22:52:09 »
Kävin lyhyesti kokeilemassa uutta C3:sta joka oli tutulla huollon sijaisautona. Pojat koitti katella papereista, mikä kone täs oli ja päätyivät 1.2-litraiseen, 3-sylinterinen oli kun kurkattiin konepellin alle. Kierroskone, 100 km/h kierrokset jo 3000 rpm. Yllättävän hyvin liikkui tuollakin koneella. Normivaiheisto.

Varustetaso taisi olla aika perusmallia, manuaalinen ilmastointi, perinteinen monitoiminäyttö (pieni) ym. Jokin kaistavahti oli, mut toiminta mitä sattuu. Vakkari näkyi olevan ratin takana. Penkit olivat samantyyppiset mitä Cactuksessa, mun makuun sopivan pehmeät. Kabiinissa oli surutta käytetty kovamuovia (samantyyppistä mitä monessa autossa on takapaksin "verhoiluna), mm. kojetaulun päällinen oli kokonaan tätä kovamuovia. Kuten myös ovien "verhoiluissa", antoi vähän halvan maun kyllä, ja näissä varmaan pikku jäljet näkyy hyvin. Kojelaudan muotoilu oli samaa sukua kuin Cactuksessa, mukavan linjakas. Takapenkillä oli yllättävän hyvin tilaa vaikka etupenkki oli melko takana, toki pitkäjalkaisella polvet on lähes etupenkissä kiinni sitten.

Jousitukseltaan yllättävän pintapehmeä, tietty pehmeät penkit tekivät tähän lisämaustetta, ja kuitenkin jämäkän tuntuinen, isomman auton oloinen ajaa (mulla kokemusta I-koppaisesta C3:sta, ei näistä välimalleista). Auton muotoilu vähän kaksijakoinen, keula mun mielestä ihan mukiinmenevä, perä taas ei, takavalot hieman mollukat. Tässä oli älytty jättää kyljistä pois ne mummovainaan ammeen liukuestekumekset.
C5 X7 140 HDi Tourer -09, XM 2.0 Berline -95, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #713 : Elokuu 05, 2017, 17:48:04 »
Tässä ei liene mitään taivasteltavaa mutta tuli bongattua tuommoinen II-koppainen ceefemma farkku bensakoneella ja automaatilla ja kohtuu pienillä ajokilometreilla, Autokeskus outletissa Keravalla, päällisin puolin tosi siistin näköinen eikä oo pahan hintainen (3900e hintalappu):

https://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/hakulistaus/658973/

Vinkiksi jos jotakuta kiinnostaa. Melkein itseänikin rupesi kiinnostamaan... mutta kun olen itselleni luvannut että en enää moista osta...

Samassa liikkeessä oli paljon muutakin mielenkiintoista, esim V8 Range Rover 5900e, 607 Pösö hintaa en muista mutta ei se kallis ollut sekään, V10 VW Phaeton.... sitäkin teki mieli koeajaa mutta en kehdannut kun ei kuitenkaan ollut aikomustakaan ostaa...  :-\
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa jonezi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #714 : Elokuu 06, 2017, 17:34:52 »
En itse ole vielä kauaa PSA autojen kanssa ollut tekemisissä, mutta olen kuitenkin jotain jo oppinut.

https://www.nettiauto.com/citroen/grand-c4-picasso/8982157

Osuva myyntipuhe tuohon moottorityyppiin -》 Jakopää turvallisesti ketjulla.
Citroen C4 130 Puretech Automaatti Exclusive Limited -17
Citroen C2 1.6 16v VTS -06

Poissa jruoho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 2
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #715 : Elokuu 06, 2017, 18:35:46 »
THP-koneita ei ole paljoa näkynyt yli 200tkm :) 

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #716 : Elokuu 10, 2017, 16:25:26 »
THP-koneita ei ole paljoa näkynyt yli 200tkm :)

Näkyyhän noita olevan nettiautossa myytävänä nelisen kappaletta ja myytyinä saman verran, eniten ajettu n. 270 tkm. Miten lienevät päässeetkin noin pitkän matkan. Liekö sitten konetta vaihdettu tai muuta remonttia tehty, ei selviä ilmoituksista. Itse tuollaista 33 tkm ajettua kokeilin ja oli huomattavasti lussumman oloinen kuin vastaava 2-litrainen hdi-automaatti. Oiskohan ollut jo tukossa.

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 831
  • Peukkuja: 1
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #717 : Elokuu 15, 2017, 16:45:15 »
Tulipa pitkästä aikaa käytyä Citikka kaupassa,tietenkin kaverille tyrkytin tuollaista ajokkia: https://www.nettiauto.com/citroen/berlingo/8992264

Huoltokirja tietysti merkkiliikkeen vaan sattuipa silmiini nuo huoltovälit,onko ne taas muuttuneet 1.6HDIkoneen osalta,nimittäin eka huolto 26tkm ajettu,toinen 51tkm kohdalla ja nyt kolmas merkintä puuttui kokonaan aj 87tkm,sekä sellaisia että liekkö loppunut entiseltä omistajalta rahat kun linglongit takana ja edessä misukat...No, tarkka kaveri tämä mun ystävä on niin ei halunnut edes koeajolle,autohan oli ihan siisti ei sen puoleen ja SCR-systeemi tietenkin pelottaa....

Päätän tämänhetkisen ihmettelyn tähän,kertokoon joku nuiden huoltovälien muuttumisesta jos tietoa?

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #718 : Elokuu 16, 2017, 00:00:43 »
Tulipa pitkästä aikaa käytyä Citikka kaupassa,tietenkin kaverille tyrkytin tuollaista ajokkia: https://www.nettiauto.com/citroen/berlingo/8992264

Huoltokirja tietysti merkkiliikkeen vaan sattuipa silmiini nuo huoltovälit,onko ne taas muuttuneet 1.6HDIkoneen osalta,nimittäin eka huolto 26tkm ajettu,toinen 51tkm kohdalla ja nyt kolmas merkintä puuttui kokonaan aj 87tkm,sekä sellaisia että liekkö loppunut entiseltä omistajalta rahat kun linglongit takana ja edessä misukat...No, tarkka kaveri tämä mun ystävä on niin ei halunnut edes koeajolle,autohan oli ihan siisti ei sen puoleen ja SCR-systeemi tietenkin pelottaa....

Päätän tämänhetkisen ihmettelyn tähän,kertokoon joku nuiden huoltovälien muuttumisesta jos tietoa?

Eikös noissa ole 25tkm huoltoväli. Ja sekarengastus voi olla autoliikkeen aikaansaannostakin; jos vaihdossa tulleen auton renkaat on kuluneet kovin epätasaisesti niin ovat vaihtaneet pari eniten kulunutta kumia joihinkin varaston nurkasta löytyneisiin vähemmän kuluneisiin missä on vielä laillinen määrä kulutuspintaa.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 831
  • Peukkuja: 1
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #719 : Elokuu 16, 2017, 20:58:12 »
Ensin oli 30tkm huoltoväli,sit poksahteli moottoreita ja puolitettiin 15tkm sitikalla,pösöllä 20tkm,onko nyt 1.6 hdiit taas kestävempiä kuin ennen...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 088
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #720 : Marraskuu 02, 2017, 16:27:42 »
Clio TCe 90 tuli koeajettua, vähän puhditon mutta ei sillä jalkoihinkaan jää  mut tuon jousitus, onko nämä tehty jollain Ratsunin alustalla, vähän samanlainen pomppulinna kuin Note >:(  kyllä C3 antaa paljon paremman kyydin.

Eihän tuon hinnalla voi kaikkea vaatia, jollain Tokmannin hinnalla ei pahakaan vaihtoehto, varusteitakin jonkin verran.


Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #722 : Joulukuu 19, 2017, 23:10:56 »
Tällä on ehditty kurvailla.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253171457&ambitCountry=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FULL_SERVICE_HISTORY&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=14&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR

Eihän tuo nyt vielä mitään, vaikka puoli miljoonaa bensakoneella onkin hieman yllättävää... mutta hyvä autohan se on varmaan ollut.

Tuosta tuli mieleen että just eilen kattelin tämmöstä, vaatimattomasti ilmoituksen mukaan 100 000 000 km ajettua...  :)
https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/9260724
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 262
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #723 : Joulukuu 19, 2017, 23:18:27 »
Chevyt on kovia 8), mutta ei nyt sentään ihan 100 000 000 km kovia.


Tällä on ehditty kurvailla.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253171457&ambitCountry=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FULL_SERVICE_HISTORY&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=14&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR

Eihän tuo nyt vielä mitään, vaikka puoli miljoonaa bensakoneella onkin hieman yllättävää... mutta hyvä autohan se on varmaan ollut.

Tuosta tuli mieleen että just eilen kattelin tämmöstä, vaatimattomasti ilmoituksen mukaan 100 000 000 km ajettua...  :)
https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/9260724

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 467
  • Peukkuja: 7
Vs: Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot
« Vastaus #724 : Joulukuu 20, 2017, 08:28:35 »
Huollon sijaisautona oli Skoda Citigo.

Itse asiassa yllättävän asiallinen peli 80kmh asti, sen jälkeen alkoi meno tuntua aika epävakaalta ja 120kmh vauhdissa jo pelotti, ja tuli selväksi ettei ko. autoa ole tehty motarille.

Tilaa yllättävän hyvin neljälle, takapenkillä saman verran tilaa kuin mun takana C5:ssa  ;D
Kaikki toimi "jämäkästi", kojelaudan painikkeet hyvin käsillä ja helposti helposti omaksuttavissa kun kaikki perinteisillä painonapeilla, vaihteisto&kytkin toimi oikein sujuvasti, näkyvyys ulos loistava ja mikä kummallisinta, niin toi oli oikeasti kitkoilla hiljainen myös siihen 80kmh asti, C5:ssä rengasjyrinä nokian kitkoilla on ihan omassa luokassaan jo kaupungissa.

Suurimpana miinuksena jäi mieleen ajovaloautomatiikan puuttuminen ja tietysti monessa kohtaa paistoi se, että auto on halvalla tehty, mutta jos ajo olis ihan pelkkää kaupunkia, niin voisi olla hyvä vaihtoehto.
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 535d -11