Kävin lyhyesti kokeilemassa uutta C3:sta joka oli tutulla huollon sijaisautona. Pojat koitti katella papereista, mikä kone täs oli ja päätyivät 1.2-litraiseen, 3-sylinterinen oli kun kurkattiin konepellin alle. Kierroskone, 100 km/h kierrokset jo 3000 rpm. Yllättävän hyvin liikkui tuollakin koneella. Normivaiheisto.
Varustetaso taisi olla aika perusmallia, manuaalinen ilmastointi, perinteinen monitoiminäyttö (pieni) ym. Jokin kaistavahti oli, mut toiminta mitä sattuu. Vakkari näkyi olevan ratin takana. Penkit olivat samantyyppiset mitä Cactuksessa, mun makuun sopivan pehmeät. Kabiinissa oli surutta käytetty kovamuovia (samantyyppistä mitä monessa autossa on takapaksin "verhoiluna), mm. kojetaulun päällinen oli kokonaan tätä kovamuovia. Kuten myös ovien "verhoiluissa", antoi vähän halvan maun kyllä, ja näissä varmaan pikku jäljet näkyy hyvin. Kojelaudan muotoilu oli samaa sukua kuin Cactuksessa, mukavan linjakas. Takapenkillä oli yllättävän hyvin tilaa vaikka etupenkki oli melko takana, toki pitkäjalkaisella polvet on lähes etupenkissä kiinni sitten.
Jousitukseltaan yllättävän pintapehmeä, tietty pehmeät penkit tekivät tähän lisämaustetta, ja kuitenkin jämäkän tuntuinen, isomman auton oloinen ajaa (mulla kokemusta I-koppaisesta C3:sta, ei näistä välimalleista). Auton muotoilu vähän kaksijakoinen, keula mun mielestä ihan mukiinmenevä, perä taas ei, takavalot hieman mollukat. Tässä oli älytty jättää kyljistä pois ne mummovainaan ammeen liukuestekumekset.