Kirjoittaja Aihe: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)  (Luettu 191146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1950 : Kesäkuu 06, 2018, 16:05:09 »
Se kaahotti niin hirveetä kyytiä että voinut olla todella kaukanakin kun kuski on sen havainnut

Spandeksit pitäis kieltää, ei normaaliverkkarien kitkakertoimilla ylletä noihin vauhteihin :-)

 ;D ;D ;D ;D

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 666
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1951 : Kesäkuu 16, 2018, 08:17:20 »
Taas eilen tuli jaeltua "Pyrrhoksen voittoja". Pitää vaan jatkuvasti ihmetellä puskurissaroikkujien aivotoimintoja. Onko niitä? Ja älkää sanoko, että ajan alinopeutta, koska ajan himpunverran todellista yli. Juuri siksi. Ja ei se ole älykäs syy roikkumisiin, pieni alinopeuskaan.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 705
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1952 : Kesäkuu 16, 2018, 08:31:15 »
Taas eilen tuli jaeltua "Pyrrhoksen voittoja". Pitää vaan jatkuvasti ihmetellä puskurissaroikkujien aivotoimintoja. Onko niitä? Ja älkää sanoko, että ajan alinopeutta, koska ajan himpunverran todellista yli. Juuri siksi. Ja ei se ole älykäs syy roikkumisiin, pieni alinopeuskaan.
Noita riittää, siis niitä, jotka eivät ymmärrä mitä tapahtuu jos edellä ajavan pitää tehdä äkkijarrutus eri syistä. :(
On jopa niitä jotka vannovat että ruuhkat lisääntyvät jos pitää turvaväliä...huoh!

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 111
  • Peukkuja: 8
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1953 : Kesäkuu 16, 2018, 14:12:48 »
Noita riittää, siis niitä, jotka eivät ymmärrä mitä tapahtuu jos edellä ajavan pitää tehdä äkkijarrutus eri syistä. :(On jopa niitä jotka vannovat että ruuhkat lisääntyvät jos pitää turvaväliä...huoh!

Lempiriesani on keulan eteen kaistaa vaihtavat. Tätä tehdään moottoritienopeuksissakin siten, että vaihdetaan kaistaa mukavasti viiden metrin päähän keulasta. Tyypillinen tilanne on, että itse tulen vasenta kaistaa, oikealla kaistalla on rekka ja rekan takana ajava keksii viime tingassa lähteä ohittamaan rekkaa. Nopeuseroa luonnollisesti se 20-30km/h kaistojen välillä.

No arvaa, seuraako tuosta tarve jarruttaa (varovasti), että saa turvavälin järkeväksi. Lopputuloksena vasen kaista hidastuu pahimmillaan kilometrin taaksepäin, ihan vaan kun yhden piti ängetä liian pieneen rakoon. Sen jälkeen vasen kaistakin ajaa lähemmäs kasikympin vauhtia aika pitkään, kunnes tokenee...

Joo, suuremmat nopeudet ovat mahdollisia vain riittävillä turvaväleillä.

Itse maksimaalinen väyläkapasiteetti sinänsä taitaa toteutua jossain 40-50km/h vauhdissa, jos turvavälillä on merkitystä. Moottoritiellä mennään kovempaa, mutta turvavälien täytyy olla sen verran suuret, että autoja menee suhteellsen harvakseltaan ohi. Taajamanopeuksissa turvaväli on sen verran lyhyempi metreissä, että autoja mahtuu huomattavasti enemmän.

Mielenkiintoista on, että esimerkiksi Lahden motarin liikennemäärä vuorokaudessa on n. 25 000 autoa, kun Helsingin suurilla pääväylillä (Mannerheimintie, Paciuksenkatu, Sörnäisten rantatie, Mäkelänkatu, jne.) liikennemäärät ovat helposti 35 000-45 000 autoa vuorokaudessa. Kaksi kaistaa keskimäärin noillakin.

Poissa C5NSeppo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Seniori
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1954 : Kesäkuu 16, 2018, 14:50:00 »
Taas eilen tuli jaeltua "Pyrrhoksen voittoja". Pitää vaan jatkuvasti ihmetellä puskurissaroikkujien aivotoimintoja. Onko niitä? Ja älkää sanoko, että ajan alinopeutta, koska ajan himpunverran todellista yli. Juuri siksi. Ja ei se ole älykäs syy roikkumisiin, pieni alinopeuskaan.
Noita riittää, siis niitä, jotka eivät ymmärrä mitä tapahtuu jos edellä ajavan pitää tehdä äkkijarrutus eri syistä. :(
On jopa niitä jotka vannovat että ruuhkat lisääntyvät jos pitää turvaväliä...huoh!

Kun tuolloin on ilmiselvä vaaratilanne (takana auto jatkuvasti alle 10 metrissä), niin olen ottanut tavaksi laittaa em. tilanteeseen liittyvät hätävilkut päälle. Useassa tapauksessa auttavat!
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 705
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1955 : Kesäkuu 16, 2018, 20:06:46 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 290
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1956 : Kesäkuu 16, 2018, 23:45:29 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Entä jos hipaisee vain sen verran että jarruvalot syttyy mutta vauhti ei hidastu? (Mun autolla ei ainakaan tiukkaa jarrutusta vahingossa tehdä, pitää ihan oikeasti polkea jarrua...)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1957 : Kesäkuu 17, 2018, 08:05:32 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Entä jos hipaisee vain sen verran että jarruvalot syttyy mutta vauhti ei hidastu? (Mun autolla ei ainakaan tiukkaa jarrutusta vahingossa tehdä, pitää ihan oikeasti polkea jarrua...)
Joo se on se kolmas siellä perässä, joka ajaa perään. Ite vilautat jarruvaloa, toinen panikoi ja kolmas ajaa perään.

Koottuja selityksiä:
- kun ajaa tarpeeksi lähellä, niin peräänajossa nopeusero on pienempi ja törmäys lievempi.
- lähellä ajaessa voi ajaa imussa, jolloin polttoainetta säästyy
- turhat ohitukset vähenee, kun ohittaja ei mahdu väliin
- ohitukseen kärkkyessä ei tarvitse niin pitkää ohitusta, kun lähtee ohitukseen aivan takaa.
- paluu mahdollisimman nopeasti omalle kaistalle, jotta ei jää sinne ohituskaistalle turhan pitkäksi aikaa
- tiiviissä jonossa viedään tilaa mahdollisimman vähän tieosuudelta
- lähellä ajo tuo valppautta, eikä rattiin nukahtaminen ole niin todennäköistä

Lisääkin voi keksiä syitä tarpeen vaatiessa ja loppuun joku hymiö  :P
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa C5NSeppo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Seniori
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1958 : Kesäkuu 17, 2018, 08:23:26 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Entä jos hipaisee vain sen verran että jarruvalot syttyy mutta vauhti ei hidastu? (Mun autolla ei ainakaan tiukkaa jarrutusta vahingossa tehdä, pitää ihan oikeasti polkea jarrua...)

Suosittelen edelleen tuota hätävilkkujen päälle laittamista jos takana auto seuraa jatkuvasti alle 10 metrissä. Paitsi että se on jo tieliikennemääräystenkin mukaista (eli kärsii tarvittaessa selittää poliisisedillekin), niin samalla oppii löytämään oman autonsa hätävilkkukatkaisijan sijainnin mahdollista myöhempää tositilannetta varten!
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 263
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1959 : Kesäkuu 17, 2018, 09:38:38 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Entä jos hipaisee vain sen verran että jarruvalot syttyy mutta vauhti ei hidastu? (Mun autolla ei ainakaan tiukkaa jarrutusta vahingossa tehdä, pitää ihan oikeasti polkea jarrua...)

Suosittelen edelleen tuota hätävilkkujen päälle laittamista jos takana auto seuraa jatkuvasti alle 10 metrissä. Paitsi että se on jo tieliikennemääräystenkin mukaista (eli kärsii tarvittaessa selittää poliisisedillekin), niin samalla oppii löytämään oman autonsa hätävilkkukatkaisijan sijainnin mahdollista myöhempää tositilannetta varten!

Saako tosiaan nykyään käyttää liikkuvassa ajoneuvossa ?

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 705
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1960 : Kesäkuu 17, 2018, 11:08:18 »
On tuo hivenen parempi keino koska oma auto jatkaa samaa vauhtia eteenpäin. Ei aina todellakaan kannata miettiä mitä laki sanoo.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1961 : Kesäkuu 17, 2018, 11:48:42 »
Noita riittää, siis niitä, jotka eivät ymmärrä mitä tapahtuu jos edellä ajavan pitää tehdä äkkijarrutus eri syistä. :(On jopa niitä jotka vannovat että ruuhkat lisääntyvät jos pitää turvaväliä...huoh!

Lempiriesani on keulan eteen kaistaa vaihtavat. Tätä tehdään moottoritienopeuksissakin siten, että vaihdetaan kaistaa mukavasti viiden metrin päähän keulasta. Tyypillinen tilanne on, että itse tulen vasenta kaistaa, oikealla kaistalla on rekka ja rekan takana ajava keksii viime tingassa lähteä ohittamaan rekkaa. Nopeuseroa luonnollisesti se 20-30km/h kaistojen välillä.

No arvaa, seuraako tuosta tarve jarruttaa (varovasti), että saa turvavälin järkeväksi. Lopputuloksena vasen kaista hidastuu pahimmillaan kilometrin taaksepäin, ihan vaan kun yhden piti ängetä liian pieneen rakoon. Sen jälkeen vasen kaistakin ajaa lähemmäs kasikympin vauhtia aika pitkään, kunnes tokenee...

Joo, suuremmat nopeudet ovat mahdollisia vain riittävillä turvaväleillä.

Itse maksimaalinen väyläkapasiteetti sinänsä taitaa toteutua jossain 40-50km/h vauhdissa, jos turvavälillä on merkitystä. Moottoritiellä mennään kovempaa, mutta turvavälien täytyy olla sen verran suuret, että autoja menee suhteellsen harvakseltaan ohi. Taajamanopeuksissa turvaväli on sen verran lyhyempi metreissä, että autoja mahtuu huomattavasti enemmän.

Mielenkiintoista on, että esimerkiksi Lahden motarin liikennemäärä vuorokaudessa on n. 25 000 autoa, kun Helsingin suurilla pääväylillä (Mannerheimintie, Paciuksenkatu, Sörnäisten rantatie, Mäkelänkatu, jne.) liikennemäärät ovat helposti 35 000-45 000 autoa vuorokaudessa. Kaksi kaistaa keskimäärin noillakin.
On se vaan ihanaa ettei tarvitse ajella tuommoisilla teillä. Mutta nuo kaistaa keulaa hipoen vaihtavat, niitä tuntuu riittävän, vaikka olisi tyhjä ohituskaista kilometri tolkulla edessä. Ensin vaihdetaan kaistaa siihen eteen, ja sitten vasta muistetaan mikä on kaasupoljin. Yleensä ei näitä kohtaa, mutta kärryä vetäessä varsin useinkin, paitsi jos on eilisen kaltainen yhdistelmä jossa Lantikan Discolla vedettiin toista Discoa isolla kärryllä, sillä yhdistelmällä sai kyllä tilaa miten halusi, eikä yllärikäytöstä lähellä näkynyt...

Oli eilen vähän muutakin, siirtymä Polvijärveltä takaisin Jyskään, tuota pätkää ajaneet tietää Varkauden-Heinäveden välillä eksyneen kameratolppaviidakon. Pääasiassa tolpat käsittämättömissä paikoissa, liikenneturvallisuutta ajatellen, mutta hyvissä paikoissa sakkotuloja varten. Aina kun rajoitus muuttuu hitaampaan päin, on tolppa, monet myös alamäessä, osa molempien ehtojen paikoissa. Yhden kameran sain välähtämään, navista nopeutta kytäten ja ilmeisesti 84km/h oli liikaa paikassa jossa oli lähes kymmenen kilometrin suora, ei isompia nyppylöitäkään eikä edessäpäin/peileistä näkynyt kuin yksi muu tielläliikkuja. Aika stressaavaa on ajaa hienona kesäpäivänä tuommoisella seudulla, missä pitää eniten seurata nopeusmittaria, ja yrittää pitää se nopeus "auton mukavuusalueen alapuolella" -kiitos Roto-Dieselin lopun edellä olevan syöttöpumpun sekä auton rakenteen joka ei suosi tuommoisia nopeuksia...

Nopeusvalvontatolppia vastaan en suoranaisesti ole vastaan, mutta niiden sijoittelua kyllä. Mikäli tolppien paikat olisi liikenneturvallisuutta ajatellen, niin mielipide olisi vahvemmin myönteinen, mutta nykyään kun mennään sakkotulojen perässä niin äkkiä on kyllä vastainen mielipide kehittynyt. Tähän mennessä on kyllä onnistunut elämä noiden kanssa, nyt jo sain tolpan räpsähtämään, tosin tuostakaan tuskin tulee mainintaa kummoisempaa sanktiota...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1962 : Kesäkuu 17, 2018, 17:51:07 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Entä jos hipaisee vain sen verran että jarruvalot syttyy mutta vauhti ei hidastu? (Mun autolla ei ainakaan tiukkaa jarrutusta vahingossa tehdä, pitää ihan oikeasti polkea jarrua...)

Suosittelen edelleen tuota hätävilkkujen päälle laittamista jos takana auto seuraa jatkuvasti alle 10 metrissä. Paitsi että se on jo tieliikennemääräystenkin mukaista (eli kärsii tarvittaessa selittää poliisisedillekin), niin samalla oppii löytämään oman autonsa hätävilkkukatkaisijan sijainnin mahdollista myöhempää tositilannetta varten!

Saako tosiaan nykyään käyttää liikkuvassa ajoneuvossa ?
No ei saa, jos sääntökirjasta lukee.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa C5NSeppo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Seniori
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1963 : Kesäkuu 17, 2018, 22:37:44 »
Jarrupoljinta ei ainakaan kannata hipaista koska siitä voi syntyä peräänajo.

Entä jos hipaisee vain sen verran että jarruvalot syttyy mutta vauhti ei hidastu? (Mun autolla ei ainakaan tiukkaa jarrutusta vahingossa tehdä, pitää ihan oikeasti polkea jarrua...)

Suosittelen edelleen tuota hätävilkkujen päälle laittamista jos takana auto seuraa jatkuvasti alle 10 metrissä. Paitsi että se on jo tieliikennemääräystenkin mukaista (eli kärsii tarvittaessa selittää poliisisedillekin), niin samalla oppii löytämään oman autonsa hätävilkkukatkaisijan sijainnin mahdollista myöhempää tositilannetta varten!

Saako tosiaan nykyään käyttää liikkuvassa ajoneuvossa ?
No ei saa, jos sääntökirjasta lukee.

Taitaapi tuo säännöstöjen syvempi logiikka niin vesi-, ilma- kuin tieliikenteenkin osalta lähteä kuitenkin siitä, että kaikki pitää tehdä jotta onnettomuus ehkäistään. Oikeudessa tuomari yleensä ensimmäiseksi kysyy yhteentörmäyksen osapuolilta, mitä teit onnettomuustilanteen välttämiseksi. Ja tuotahan hätävilkkujen käytöllä juuri yritetään, eli kerrotaan takaluukkua lähestyvälle, että vaara onnettomuuteen on todellinen.

Työn alla olevassa uudessa tieliikennelakiesityksessä tullaan muistaakseni muutenkin laajentamaan tuon hätävilkun käyttöä.
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1964 : Kesäkuu 18, 2018, 16:51:06 »
Lainaus
Ja tuotahan hätävilkkujen käytöllä juuri yritetään, eli kerrotaan takaluukkua lähestyvälle, että vaara onnettomuuteen on todellinen.

Mitä kukin vaaraksi käsittää, itse kyllä pistän motarilla hätävilkut päälle kun siellä on jotain oikeaa vaaraa, seisova jono, rojua tiellä, mälliauto keskellä kaistaa tai jotain vastaavaa....

Poissa Dsharrastelija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 2
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1965 : Kesäkuu 18, 2018, 21:17:37 »
Ajelin työn puitteissa tänään Kirkkonummen suuntaan. Volsintiellä oli säiliöauto ilman kärryä pyyhkäissyt syvälle pöpelikköön. Oli ihan nätisti tasan kyljellään ojassa.
Takaisin tullessa olivat laittaneet tienpätkän kiinni, kun nostelivat autoa ojasta.

Mikähän selitys tuolle on ollut, itse mietin väistöliikettä, tosin tie kaartuu tuossa kohdassa n. 90 astetta ja on vielä ylämäkeen, väärä tilannenopeus/hytissä tehty ajon aikan jotain muuta oheistoimintaa? (Luettu ip-lehteä tai räplätty älyluuria?)
Noihin en haluaisi uskoa, kuitenkin sen verran luotan raskaan liikenteen ammattilaisiin.
Ei henkilövahinkoja tilannehuoneen mukaan.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive -06 2,7 Hdi
Ex Citroënit: Bx 14Re ja 16 Trs, Xantia -96 2.0l, Xsara -03 Exlusive aut 2.0l, C5 Break -02 Sx ja -03 Business 2.0l, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 -75
Olen omistanut vain Citroën merkkisiä autoja, eikä muita tule.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 143
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1966 : Kesäkuu 19, 2018, 00:40:11 »
Säiliö puolillaan niin neste vemputtaa?

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1967 : Kesäkuu 19, 2018, 07:26:25 »
Poliisi tehostaa vissiin kampanjaluonteisesti hetkeksi pyöräilijöiden valvontaa. Mikäs siinä. Sähköpyörien yleistyessä olisi mukavaa saada lisää pyöräteitä ja kaupunkien keskustaan kunnollisia pyöräkaistoja.

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 397
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1968 : Kesäkuu 22, 2018, 22:49:16 »
Uudehko Mazda 6 tuli kolmion takaa hidastamatta eteen. Pää ei kääntynyt siinäkään vaiheessa kun nojasin torveen paniikkijarrutusta tehdessäni!  Miten sekaisin ihmiset lähtee liikenteeseen?

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 535
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1969 : Kesäkuu 23, 2018, 07:51:38 »
Uudehko Mazda 6 tuli kolmion takaa hidastamatta eteen. Pää ei kääntynyt siinäkään vaiheessa kun nojasin torveen paniikkijarrutusta tehdessäni!  Miten sekaisin ihmiset lähtee liikenteeseen?

Normi, tietää mokanneensa muttei pysty katsomaan vastapuolta tai edes elein pyytämään anteeksi.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 290
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1970 : Kesäkuu 23, 2018, 10:36:53 »
Uudehko Mazda 6 tuli kolmion takaa hidastamatta eteen. Pää ei kääntynyt siinäkään vaiheessa kun nojasin torveen paniikkijarrutusta tehdessäni!  Miten sekaisin ihmiset lähtee liikenteeseen?

Normi, tietää mokanneensa muttei pysty katsomaan vastapuolta tai edes elein pyytämään anteeksi.

Tai sitten on vaan ollut niin kännissä/aineissa ettei ole muu maailma kiinnostanut.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1971 : Kesäkuu 24, 2018, 11:13:19 »
Eilen kun ajelin siipan kanssa Jyväskylä-Äänekoski-Jyväskylä väliä niin kyllä ei muuta ollu liikenteessä kun perseilijöitä.  Kokoajan perässä hiihtämistä ja sitte järkkyjä ohituksia ohittajan perseen mun auton keulaa viistäessä kun tullaan omalle kaistalle.  Vittu tommoset vatipäät sietäs saada kunnolla pataansa.   Ja sitte kuitenkan ohituksen jälkeen ei ollu enään mihinkään kiire.  Liekö vitutti kattella uuden Citroenin kauniita muotoja että piti ohi päästä... 

Sylettää vaan kun ite koitat pitää turvaväliä ihan turvallisuuden mutta myös sitten sen tuulilasin ja maalipinnan säilymisen vuoksi niin on noita perkeleen apinoita jotka ei oo turvavälistä ikinä kuullukkaan.

Oon miettiny et ottas sen kojelautakameran matskut talteen ja koostais kerran kuussa semmosen "Kuukauden urpoimmat kuskit Top10" videon ja laittas juutuupiin.  Ja mitään rekisterinumeroita ei peitellä.  Ihan vaan et jos jotakuta jonkun perseily ottaa päähän niin vois palautetta laittaa. :D :D :D

Poissa adamas

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 2
  • C5 ll 3.0l V6 Exclusive 2007
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1972 : Kesäkuu 24, 2018, 13:56:28 »
Eilen kun ajelin siipan kanssa Jyväskylä-Äänekoski-Jyväskylä väliä niin kyllä ei muuta ollu liikenteessä kun perseilijöitä.  Kokoajan perässä hiihtämistä ja sitte järkkyjä ohituksia ohittajan perseen mun auton keulaa viistäessä kun tullaan omalle kaistalle.  Vittu tommoset vatipäät sietäs saada kunnolla pataansa.   Ja sitte kuitenkan ohituksen jälkeen ei ollu enään mihinkään kiire.  Liekö vitutti kattella uuden Citroenin kauniita muotoja että piti ohi päästä... 

Sylettää vaan kun ite koitat pitää turvaväliä ihan turvallisuuden mutta myös sitten sen tuulilasin ja maalipinnan säilymisen vuoksi niin on noita perkeleen apinoita jotka ei oo turvavälistä ikinä kuullukkaan.

Oon miettiny et ottas sen kojelautakameran matskut talteen ja koostais kerran kuussa semmosen "Kuukauden urpoimmat kuskit Top10" videon ja laittas juutuupiin.  Ja mitään rekisterinumeroita ei peitellä.  Ihan vaan et jos jotakuta jonkun perseily ottaa päähän niin vois palautetta laittaa. :D :D :D
https://www.urbaanisanakirja.com/word/rattiraivo/48956/

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 111
  • Peukkuja: 8
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1973 : Kesäkuu 24, 2018, 14:22:07 »
Oon miettiny et ottas sen kojelautakameran matskut talteen ja koostais kerran kuussa semmosen "Kuukauden urpoimmat kuskit Top10" videon ja laittas juutuupiin.  Ja mitään rekisterinumeroita ei peitellä.  Ihan vaan et jos jotakuta jonkun perseily ottaa päähän niin vois palautetta laittaa. :D :D :D

Tuossa on 140 jakson verran mallia naapurimaasta: https://www.youtube.com/user/volvodashcam

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)
« Vastaus #1974 : Kesäkuu 24, 2018, 14:38:12 »
Eilen kun ajelin siipan kanssa Jyväskylä-Äänekoski-Jyväskylä väliä niin kyllä ei muuta ollu liikenteessä kun perseilijöitä.  Kokoajan perässä hiihtämistä ja sitte järkkyjä ohituksia ohittajan perseen mun auton keulaa viistäessä kun tullaan omalle kaistalle.  Vittu tommoset vatipäät sietäs saada kunnolla pataansa.   Ja sitte kuitenkan ohituksen jälkeen ei ollu enään mihinkään kiire.  Liekö vitutti kattella uuden Citroenin kauniita muotoja että piti ohi päästä... 

Sylettää vaan kun ite koitat pitää turvaväliä ihan turvallisuuden mutta myös sitten sen tuulilasin ja maalipinnan säilymisen vuoksi niin on noita perkeleen apinoita jotka ei oo turvavälistä ikinä kuullukkaan.

Oon miettiny et ottas sen kojelautakameran matskut talteen ja koostais kerran kuussa semmosen "Kuukauden urpoimmat kuskit Top10" videon ja laittas juutuupiin.  Ja mitään rekisterinumeroita ei peitellä.  Ihan vaan et jos jotakuta jonkun perseily ottaa päähän niin vois palautetta laittaa. :D :D :D
https://www.urbaanisanakirja.com/word/rattiraivo/48956/

Ei minulla ainakaan mitään rattiraivoa oo.  Hiljaa mielessäni vaan pihisen ja kihisen samalla hekumoiden ajatuksesta pistää pesäpallomailalla sen teiniritsa BMW:n pellit uuteen muotoon.   ;D ;D ;D ;D ;D