Kirjoittaja Aihe: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"  (Luettu 6200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« : Joulukuu 25, 2018, 11:03:10 »
*Ding* "Top up oil level".
Kuinka luotettava ilmoitus on? PSA:n tikku on niin typerä että siitä on to-della vaikea saada selvää mihin asti öljyä on. Ehkä se tikun kiilakärki kokonaan kastui, mutta siitä litistetyn jousen näkösestä osasta kun ei selvää saa, sitten taas maksimia osottava paksunnos oli kuitenkin vähän märkä.
Jännä kun lähtiessä auto ei ilmottanut mitään, ennenkä vasta 25 km:n ajon jälkeen kun muutaman tunnin seisomisen jälkeen huutaa öljyn vähyyttä kun käynnistää. Kylmänä oli vähän dieselmäinen ääni, jota se on tehnyt kerran aiemmin. Lämpimänä ei kuulu mitään muuta kuin sievästi kiihdytettäessä kun tomaatti vaihtaa isommalle turhan matalilla kierroksilla, niin sellanen matala murina.
Mutta olihan se kuumottava ajaa 25 kilsaa takas kotia kun öljyn vähyydestä auto ilmottaa. Noh, sitikka on nyt parkissa siihen asti että saa Motonetistä haettua ainakin yhden litran purkillisen öljyä.

Öljyvalo ei pala että paine pitäs olla sen verran normaali, niin vähänä öljy ei vissiinkään ole. Sinne on viime huollossa laitettu Totalin 0W-30 -öljy, luokitus 071 23jotain, olikohan First Quard jotain sellasta, mutta auton kirjan mukaan riittäisi 5W-30 -öljykin jossa 071 2290 luokitus. Öljyn siis pitäs olla oikeaa, mutta jonneki sitä on häipyny.

Poissa Juha Elomaa

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #1 : Joulukuu 25, 2018, 11:24:17 »
Varsin luotettavasti tasoanturit ovat toimineet. Ilmeisesti öljyä on oikeasti kulunut. Valitettavan yleinen sekin vika noissa moottoreissa on.
Ventt.varren kumien vaihto yleensä riittää korjaukseksi. Harvemmin on turbo- tai mäntävikaa. Kannattaa vaihtaa jakopää samalla, koska sen normaali kestoikä on 40-60tkm. On liikkeellä hurjia tarinoita yli 100tkm ajetuista jakopäistä, mutta ne lienevät Esson baarin juttuja.
Rolahdus kylmää moottoria käynnistäessä on vakava varoitus jakopään tulevasta rikkoutumisesta.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #2 : Joulukuu 25, 2018, 11:29:13 »
Jakopäähän on ketjulla, eli "ikuinen". Kyllä sen pitäs se 300 tuhatta kestää.
Ei auto pöllyytä sinistä, mikä viittais siihen että se öljyä runsaammin polttas venttiilivarsien kumien kautta tai muuten.
Mut pitää seurailla.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 508
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #3 : Joulukuu 25, 2018, 12:25:37 »
Nyt on joku myyntihuikkanen saanut sulle ihan vähän väärän käsityksen thp motin jakopäästä. Mutta älä pilaa jouluasi thp keskusteluilla, oota pari päivää...

Öljynkulutus tuossa moottorissa on murheista pienimpiä, ja sehän ei näy savutuksena kun katalysaattori kyllä polttaa öljykäryt pois.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa herr doktor

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #4 : Joulukuu 25, 2018, 17:47:27 »
Öljyn tarkistus mittatikulla kannattaa tehdä kun  moottori on kylmä.  Silloin tikusta näkee öljyn pinnan hyvin.
Citroen C5 Tourer Exclusive 1.6 THP AT 2015

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #5 : Joulukuu 26, 2018, 09:33:39 »
Kylmänä se on katottukin. Mielenkiintoseksi homman oikeastaan tekee se, että meidän omalla pihalla autot on vähän ylämäkeen, mutta silti sitikka ei öljyn vähyydestä ilmottanut kun kylmästä käynnisti. Liekö tasoanturi sitten vähän eri puolella kun tikku.
Katoin easydiagilla moottorin lämpöjä sillon samana päivänä, että mitä ne säteilylämmittimen päällä olon jälkeen näyttää ja kun moottorin käynnistää. -4 oli kun moottori ei käynyt ja käynnistyksen jälkeen meni 20 asteeseen, eli ilmeisesti se säteilijäkin jotain saa aikaan ja ainakin -4 pakkasessa riittää, -24 asteessa voi olla toisin..
Vikakoodeja oli tallentunut: seos liian laiha joskus ollut ja olikohan sytkäkatkos "epämääräsessä sylinterissä" mutta myös sylinterissä 1 ollut joskus. Turbon vesipumpun (?) vikakoodia myös ilmottelee.
Niin ja tuli mieleen nyt yks huvitusta aiheuttava auton ilmoitus: Ding, pissapojan neste vähissä. Ja service-valo syttyy :D

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 070
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #6 : Joulukuu 26, 2018, 11:27:48 »
Jakopäähän on ketjulla, eli "ikuinen". Kyllä sen pitäs se 300 tuhatta kestää.
Joo, ennen olikin noin. Nykyään ei, kun ovat oppineet suunnitteluosastolla laskemaan osien arvioidun kestoiän liiankin hyvin, -ainakin varaosakaupan ja huollon kannalta. Ei ole nykyiset jakoketjut oikeik tukevuudella siunattuja, kuten ajalla jolloin ketju kesti hyvinkin koko moottorin/auton iän...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #7 : Joulukuu 26, 2018, 13:02:09 »
Öljykorkin kautta suhisee alipaine. Sitä kauttahan se on sitte öljyä syönytkin. Käytin huohotinletkun irti venttiilikopan päästä, silti suhisee korkin kautta.
Eiks tää 1,6 thp ole joku bemari/pösö -viritelmä? Millonhan eurooppalaiset oppii tekemään tomivia moottoreita.. Mazdaa kateltiin, sitikkaan päädyttiin. Nyt harmittaa.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 070
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2018, 13:37:17 »
Kampikammiossa pitääkin olla alipaine koneen käydessä. Jos puhaltaisi vastaan eli olisi painetta, niin silloin olisi mitä varmimmin männänrenkaat kuluneet...

Japsit jos osaisi tehdä mukavia ajolleen, sellaisia missä olisi edes jonkinlaista mukavuuskerrointa, eikä pellit katoaisi niin nopeasti niin voisi ehkä varovasti sieltä suunnalta tulevia harkita. Tuossa kesällä naapurin kanssa kummasteltiin, kun alta kymmenvuotias kutos-Mazda oli vuosi takaperin ollut kovapeltinen ja nyt sitten tuli suikkapiältä tuomio että "tarvitsee yhden paikan pohjaan, -moottoritilan ja takapuskurin väliin helmoinen", niin tuommoiset ei oikein hyvää kuvaa anna nousevan auringon maan tuotteista...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 417
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #9 : Joulukuu 26, 2018, 16:49:40 »
Japsit jos osaisi tehdä mukavia ajolleen, sellaisia missä olisi edes jonkinlaista mukavuuskerrointa, eikä pellit katoaisi niin nopeasti niin voisi ehkä varovasti sieltä suunnalta tulevia harkita. Tuossa kesällä naapurin kanssa kummasteltiin, kun alta kymmenvuotias kutos-Mazda oli vuosi takaperin ollut kovapeltinen ja nyt sitten tuli suikkapiältä tuomio että "tarvitsee yhden paikan pohjaan, -moottoritilan ja takapuskurin väliin helmoinen", niin tuommoiset ei oikein hyvää kuvaa anna nousevan auringon maan tuotteista...

No, Mazda on ollut japseista se ruostuvin merkki jo pitkän aikaa, ja nuo 1. ja 2. sukupolven  Mazda6/3 mallit juurikin kaikkein pahimpia. Niihin on pitänyt ehdottomasti teettää heti uutena ylimääräinen ruosteenestokäsittely. Muuten ne on olleet mätiä jo takuuaikana. Uusimpien mallien kohdalla valmistaja sanoo korjanneensa asian mutta uskoo ken tahtoo. Käytettyä ei kannata ostaa ilman huolellista alustan tutkimista.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 508
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2018, 18:17:55 »
Japsit jos osaisi tehdä mukavia ajolleen, sellaisia missä olisi edes jonkinlaista mukavuuskerrointa, eikä pellit katoaisi niin nopeasti niin voisi ehkä varovasti sieltä suunnalta tulevia harkita. Tuossa kesällä naapurin kanssa kummasteltiin, kun alta kymmenvuotias kutos-Mazda oli vuosi takaperin ollut kovapeltinen ja nyt sitten tuli suikkapiältä tuomio että "tarvitsee yhden paikan pohjaan, -moottoritilan ja takapuskurin väliin helmoinen", niin tuommoiset ei oikein hyvää kuvaa anna nousevan auringon maan tuotteista...

No, Mazda on ollut japseista se ruostuvin merkki jo pitkän aikaa, ja nuo 1. ja 2. sukupolven  Mazda6/3 mallit juurikin kaikkein pahimpia. Niihin on pitänyt ehdottomasti teettää heti uutena ylimääräinen ruosteenestokäsittely. Muuten ne on olleet mätiä jo takuuaikana. Uusimpien mallien kohdalla valmistaja sanoo korjanneensa asian mutta uskoo ken tahtoo. Käytettyä ei kannata ostaa ilman huolellista alustan tutkimista.

Ja noiden lisäksi kun mazdoissa on käytetty fordin bensakoneita joissa on vakavia öljynkulutusongelmia, kun männänrenkaat karstoittuu tukkoon... Läheltä pääsin seuraamaan kutosen korjausta kun ruosteet käytiin läpi ja koneremppakin. Harmi vain ettei öljynkulutus pysynyt poissa muutamaa tonnia pidempään.. No, onneksi tilalle löytyi edullinen 406 hermojen lepuuttamiseen...
Rallia ranskalaisella :D

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #11 : Joulukuu 26, 2018, 21:37:38 »
Kyselin yheltä psa asentajalta, ilmeisesti venttiilikopassa oleva huohotinventtiili on jumissa. Korjaustoimenpiteenä venttiilikopan vaihto, reilut 200 euroa ulkomailta tilattuna.
Pitänee vielä yrittää herkistellä jotenki.
Mutta ehdottomasti viimenen eurooppalainen meidän taloudessa.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #12 : Joulukuu 27, 2018, 11:27:07 »
Kyselin yheltä psa asentajalta, ilmeisesti venttiilikopassa oleva huohotinventtiili on jumissa. Korjaustoimenpiteenä venttiilikopan vaihto, reilut 200 euroa ulkomailta tilattuna.
Pitänee vielä yrittää herkistellä jotenki.
Mutta ehdottomasti viimenen eurooppalainen meidän taloudessa.

Käy nyt ensiksi merkkihuollossa kysymässä venttiilikopan vaihtoa. Selvitä samalla lopullinen hinta. Ovat vaihtaneet määrättyihin vuosimalleihin jopa takuuna.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #13 : Joulukuu 27, 2018, 18:56:48 »

Ja noiden lisäksi kun mazdoissa on käytetty fordin bensakoneita joissa on vakavia öljynkulutusongelmia, kun männänrenkaat karstoittuu tukkoon... Läheltä pääsin seuraamaan kutosen korjausta kun ruosteet käytiin läpi ja koneremppakin. Harmi vain ettei öljynkulutus pysynyt poissa muutamaa tonnia pidempään.. No, onneksi tilalle löytyi edullinen 406 hermojen lepuuttamiseen...

Käyttää oikeaa öljyä, ei karstotu.
Dieselit ei mazdalla ole kovin vahvoja olleet. 1,6 dieselihän tosin on kolmos-matukassa psa:n, sama kuin vaikkapa 307:ssa. S40 volvostaki sama moottori löytyy.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #14 : Joulukuu 27, 2018, 18:59:50 »
No, Mazda on ollut japseista se ruostuvin merkki jo pitkän aikaa, ja nuo 1. ja 2. sukupolven  Mazda6/3 mallit juurikin kaikkein pahimpia. Niihin on pitänyt ehdottomasti teettää heti uutena ylimääräinen ruosteenestokäsittely. Muuten ne on olleet mätiä jo takuuaikana. Uusimpien mallien kohdalla valmistaja sanoo korjanneensa asian mutta uskoo ken tahtoo. Käytettyä ei kannata ostaa ilman huolellista alustan tutkimista.

Kutosen eka korimalli ennen faceliftiä, eli 2002-2005, niihin on vaihettu kaaria ja helmoja takuuna.
2005-2006 tuli facelift ja ovat jo parempia ja 2008 tullut kakkoskori on taas parempi. Olen ollut muutamien kakkoskoristen kutosten alla ja ihan hämmästelin miten siisti pohja voi ollakaan.
Kutosia ennen 92-97 korimallin 626:t on olleet ihmeen hyviä, sen jälkeinen korimalli ennen kutosta on huonompi.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #15 : Joulukuu 27, 2018, 19:00:39 »
Käy nyt ensiksi merkkihuollossa kysymässä venttiilikopan vaihtoa. Selvitä samalla lopullinen hinta. Ovat vaihtaneet määrättyihin vuosimalleihin jopa takuuna.

No eppäilen kyllä että noin vanhaan (2011) enää mitään takuuna saa. Kilometrejäkin jo yli 150 tuhatta.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #16 : Joulukuu 28, 2018, 11:41:14 »
Käy nyt ensiksi merkkihuollossa kysymässä venttiilikopan vaihtoa. Selvitä samalla lopullinen hinta. Ovat vaihtaneet määrättyihin vuosimalleihin jopa takuuna.

No eppäilen kyllä että noin vanhaan (2011) enää mitään takuuna saa. Kilometrejäkin jo yli 150 tuhatta.

Kysyminen ei mitään maksa. Joka tapauksessa saat tietää, mitä uusi koppa maksaisi. Saattavat tulla ainakin hinnassa vastaan. THP on öljyistään tarkka. Nykyisin vain PSA koneille tarkoitettu 0W30 on kelvollista.

Hyvää Uutta Vuotta!

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 070
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #17 : Joulukuu 28, 2018, 12:21:54 »
Käy nyt ensiksi merkkihuollossa kysymässä venttiilikopan vaihtoa. Selvitä samalla lopullinen hinta. Ovat vaihtaneet määrättyihin vuosimalleihin jopa takuuna.

No eppäilen kyllä että noin vanhaan (2011) enää mitään takuuna saa. Kilometrejäkin jo yli 150 tuhatta.
Vanha ja paljon ajettu? Oikeasti..? ::)

No, ehkä takuun kannalta, muttei muuten. Ehkä oma mielikuva on noissa asioissa vähän vinossa, kun vain kerran on ollut noin uusi ajossa, ja ajomäärät ovat yleensä moninkertaisia...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
ongelma ehkä ratkaistu
« Vastaus #18 : Joulukuu 28, 2018, 13:04:01 »
Kun olen ollut joskus merkkiliikkeessä töissä ja varustellut uusia autoja, niin 2011 vuosimallinen tuntuu vanhalta :) vaikka eihän se todellakaan vielä silleen vanha ole.
Juu ei kysyminen mitään maksa, mutta se vain tuntuu hassulta noin yksinkertasta vaihtoa kysyä korjaamolta.

Mitä uudempi auto, sitä tarkempaa on valita oikea öljy. Motonet myy Comman öljyä joissa on PSA:n luokitukset, jompaa kumpaa 5W tai 0W laitetaan seuraavassa huollossa, koska Commaa saa viiden litran kannuissa.

Mutta siis: käytin venttiilikopan irti. Ruutasin joka reijästä bräkleeniä ja heiluttelin että se vähä ois putsaantunu. Yhdessä aukossa oli karstaa, hivenen myös letkujen lähdöissä/tuloissa.
Laitoin tukkoon venakopan keskivaiheilla olevan, ulkoilmaan tulevan reijän, jossa jousella oleva kalvo/tiiviste. https://1drv.ms/u/s!ApH5J8zkEMqWnH7Sw1ixHaHoh3Ed

Nyt ei ime öljykorkista niin kovasti, että suhina kuuluis. Hieman on alipainetta, mutta todellakin vain hieman. Ja kun auton sammuttaa, alipainekin häviää eikä korkki avatessa suhaha. Saapa nähä joutuuko venttiilikopan kuitenkin tilaamaan jossain vaiheessa.. Mutta mennäämpä nytten näin. Öljytasoa pitää seurailla että hävittääkö se jatkossa.

Video:
https://1drv.ms/v/s!ApH5J8zkEMqWnH-ILiUrf-3Gr8pv


Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #19 : Joulukuu 28, 2018, 15:46:29 »
Koeajolla "ding engine fault" tai jotain sellasta. Easydiag sitte näyttää että "sytytyskatkoksia sylinterissä 2" ja "sytytyskatkoksia määrittämätön sylinteri"
Noniin. Mikkää mee stna kohtuuvella.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Ja eikun vikaa pukkaa
« Vastaus #20 : Joulukuu 29, 2018, 12:48:57 »
Noh löysin eilen kaksi tulppaa jotka vaihdoin kakkoseen ja kolmoseen. Oikeaa platinatulppaa on aika vaikea löytää. Vikakoodi siirtyi ykköseen. Tänään vaihdoin kaikki neljä tulppaa, onneksi löytyi ja edelleen tupsuttaa ja vikakoodi on taas kakkosessa Easydiagin mukaan. "Palokatkoksia sylinterissä nro 2. P1338"
Mutta netti kertoo P1338 olevan nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodin. Joka tavallaan kävis järkeen, koska tunnistinhan on venttiilikopassa ja sitähän nyt on pyöritelty eessuntaas että anturi ois voinu ottaa ihteensä.
Eikun tutkinta jatkuu.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #21 : Joulukuu 29, 2018, 14:24:30 »
xttu tämän romun kanssa. Eikai siinä voi olla muu vikana ku venttiilit, männänrenkaat tai suutin. Tai sitte kaikki nuo.
Jos ottaa puolan johon irti kakkoselta (eli jakopäästä laskettuna toinen), käy vieläkin tutisevammin, hädin tuskin pysyy käynnissä. Käytin nokka-aksein johtoa irti, no sittehän se ei edes käynnisty. Vikakoodi tuli sitten P0016, kampiakselin ja nokka-akselin synkronointivika, yhteneväisyys. Sekä jo tutuksi tullut P1338. Koodi 16 ei palannut kun kaikki johot on paikallaan, ainoastaan P1338 tulee takaisin pysyvänä vikana.


Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 070
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #22 : Joulukuu 29, 2018, 16:07:34 »
Jos ottaa puolan johon irti kakkoselta (eli jakopäästä laskettuna toinen), käy vieläkin tutisevammin, hädin tuskin pysyy käynnissä.
Olikos näissäkin pytyt numeroitu kytkimestäpäin laskien, kuten vanhemmissa? Kysyt kuitenkin miksi, niin juttu on peruja Traction Avantista, jossa oli vaihteisto moottorin etupuolella, ja pytyt laskettiin edestä taaksepäin...

Kokeilepas siis kolmosen suutinta. Tai sitten suuttimet on numeroitu syttyjärjestyksen mukaan, kuten muistelen olleen C-vitosen kohdalla..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Puristuspaineet mitattu
« Vastaus #23 : Joulukuu 30, 2018, 17:19:09 »
Nyt kun kaikki tulpat otin irti puristuspaineiden mittausta varten, vauhtipyörästä laskien toinen tulppa on puhtaampi kuin muut. Eli ykkönen on siis vauhtipyörän päässä. Muut tulpat oli tasaisen mustia.
Puristuspaine jokaisessa pytyssä tasaiset 400 kPa, mitattuna Puuilon kolmenkympin mittarilla :) Liekö tarkkuus kuin hyvä tollasessa halvassa mittarissa, mutta tärkeintä oli saada tietää lukemien vertautuminen toisiinsa.
Eli voimme tästä päätellä että sylinteri on tiivis, vika lienee siis kakkosen suuttimessa? En alkanut nyt pakkasessa purkamaan niin paljon, että olisin voinut vaihtaa kaksi suutinta keskenään, että siirtyykö vikakoodi kakkosesta toiseen.

Poissa Juha Elomaa

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #24 : Joulukuu 30, 2018, 19:02:15 »
Puolaviat myös varsin yleisiä muiden lisäksi.